Pagina 1 din 1

amorsare circuit hidraulic

Scris: Sâm 28-Oct-2017 18:35
de dadada123
am scos pompa hidraulica si am reparat-o ( schimbat rotor care era in scurt si ardea siguranta ) iar acum merge dar nu scoate ulei pe partea cealalta . se aude ca merge nu arde siguranta dar nu o ridica . cum sa amorsez pompa ??? ce sa ii fac ? cum bag presiune pe instalatie ca am auzit ca asa trebuie

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Sâm 28-Oct-2017 19:15
de urzica
Dupa ce adaugi ulei hidraulic in rezervor pana la nivelul corespunzator, intr-un fel sau altul trebuie presurizat rezervorul la 0,5 bari aproximativ pentru a impinge uleiul din rezervor spre pompa, presurizarea poti sa o faci cu o pompa de umflat rotile, dar trebuie adaptata la gatul de umplere al rezervorului, pompa hidraulica trebuie sa functioneze in acest timp.

https://files.fm/u/t66mx8pt#_

Verificarea nivelului din rezervor se face pe loc drept si cu masina pe ultima treapta de inaltime de jos.

Succes. [-o<

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Sâm 28-Oct-2017 19:42
de dadada123
pai si cum imi dau eu seama ca sunt aproximativ 0.5 bari ? si ce sa ii pun la gat ? sa fac o improvizatie cu un balon ?

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Sâm 28-Oct-2017 20:26
de urzica
Da trebuie sa faci o improvizatie cu un dop care se potriveste la filet aproximativ, sau o alta metoda... nu trebuie sa fie etans perfect. Apoi apesi usor pe pompa de umflat rotile. 0,5 bari este foarte putin , nu-ti fie frica ca nu spargi rezervorul. Trebuie doar impins putin uleiul spre pompa hidraulica atata tot.

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Vin 07-Dec-2018 16:12
de dan37hd
Săptămâna trecuta m-am confruntat cu un defect la suspensie mai exact o sfera(acumulator) era străpunsă si pierdea ulei prin capul acesteia. Am avut norocul ca sa spun asa ca am vazut la timp pirderea de ulei si am fugit imediat cu masina la un service .In 20 minute eram in atelier cu masina pe burta ,fara ulei LDS in instalatie si rezervor dar si cu un sunet ciudat de mers in gol la pompa de ulei suspensie. Mecanicul a înlocuit sfera defecta (spate dreapta) ,a completat cu doar 2 litri ulei LDS neavind mai mult in acel moment urmind ca eu sa comand inca 1litru si sa -l completez ( necesarul fiind de 3 litri in instalatia si rezervorul suspensiei. ) Am plecat din service cu sfera inlocuita, 2litri LDS in instalatie,cu acel sunet de mers in gol al pompei de la suspensie , masina ridicata pe mers normal .Ridicarea si coborirea suspensiei se facea greoi si dura foarte mult .
Observatia mecanicului era ca dupa completare si atingerea nivelului optim de ulei LDS din instalatia suspensiei se va aerisi automat prin ridicare si coborire va functiona corespunzator. Am asteptat comanda de ulei LDS timp in care m-am mai si documentat la acest capitol aici pe CLUB CITROEN .Cu aceasta ocazie multumesc DOMNULUI "URZICA" pentru sfatul constructiv pe care la expus aici.De mare ajutor va spun sincer recomand procedeul . Va v-oi spune cum am procedat eu : Am completat cu LDS rezervorul suspensiei la nivel optim (baza paharului interior) in pozitia coborita jos de tot masina.
Incercare aerisire automata instalatie prin ridicate coborire (fara rezultat) la sfatul mecanicului. Am cautat un capac asemanator celui de la rezervorul uleiului (gasit la recipient hidratare biciclisti) am cumparat de la vulcanizare un ventil de geanta pe care l-am adaptat la capac in interiorul capacului am asezat o garnitura cauciuc am infiletat furtunasul cu pompa bicicletei la ventil . Pasul doi _ cu masina pornita aflata in treapta cea mai de jos am pompat aer in rezervor tinind presat capacul pe gura rezervorului cu ajutorul unor prieteni in timp ce masina se ridica din comanda .Pot spune ca in timp ce pompam aer si masina se ridica greoi sunetul pompei de mers in gol se modifica treptat iar cind a inceput sa urce in treapta cea mai de sus pompind constant s-a amorsat dintr-o data iar pompa schimbindu-si in acelas timp sunetul revenind pe normal.
Tranzitia asemanata cu un suspin la propiu. A urmat joaca coborire urcare si teste in mers .Sunt multumit merge impecabil deocamdata . Mentionez ca tempertatura de afara era de -4 grade celsius . Mulțumesc Club Citroen ca exiști , multumesc tuturor celor care se implica si ofera sfaturi bune constructive . Va doresc sarbatori fericite si La multi ani !

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Sâm 08-Dec-2018 19:01
de urzica
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Mie 22-Iul-2020 18:01
de dim
Multumesc frumos!
Exact asa am rezolvat acum problema la a mea :)

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Mar 29-Mar-2022 17:55
de Madalin Victor
Salutare colegi. Vazand subiectul de discuție am zis sa intreb aici. Am si eu un C5 facelift 2006 si de cateva zile am obsevat ca pica ulei sub masina sub motor in stanga si in dreapta, se vede uleiul si este prelins pe traversa de sub motor in zona de sub planetara . M-am dus la o rampa cu ea si am observat ca era de culoare galbena, intrebarea mea este daca stiți cum pot complecta cu ulei hidraulic( am inteles ca este o procedura) si de care ulei trebuie sa folosesc. Eventual daca cunoasteți prin bucuresti vre-un service care lucreaza si la acest tip de suspensie ( in caz ca pierde din cauza asta ). Si daca stiți ce procedura trebuie urmat ca sa ridic masina pe troliu suspendata cu roțile ca sa nu creez vreo problema la sistemul hidraulic.
Va mulțumesc frumos si rog sa ma iertați daca nu am explicat corect ceea ce vreau sa aflu. Este primul meu Citroën, sunt mai necunoscator.
Zile bune

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Mie 06-Apr-2022 20:47
de urzica
Pentru completare trebuie ulei LDS

Masina pe teren drept, coborata pe ultima treapa si completat pana la fundul sitei ca in imagine

https://files.fm/u/5ddnewpsm

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Joi 07-Apr-2022 09:28
de Madalin Victor
Multumesc frumos "urzica" pentru raspuns. Am avut un por la o conducta unde pierdea ulei si acum mai trebuie sa complectez ca sa fie la nivel. Off topic: Pentru cine cauta service pt Citroen in zona Teleorman este unul la Turnu Magurele.

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Joi 29-Dec-2022 23:11
de adi_0434
Urmează sa schimb si eu rulmenții de la brate si toti mecanicii fug de această operatie si sunt nevoit sa o fac eu si am câteva nedumeriri:
1 daca sui si cobor masina de câteva ori pe rampa nu mai sta pe poziție, se lasa de tot in jos; asta este echivalent cu depresurizarea sistemului?
2 daca depresurizez instalatia din soft dupa operatie este suficient sa actionez butoanele de la suspensie să-și revină masina, sau trebuie alt procedeu?
3 de obicei axul care tinw brațul iese usor sau este blocat? Cele 4 suruburi care tin bara de torsiune nu merg desfacute si intentionez sa schimb rulmentii fara sa desfac bara de torsiune
Mulțumesc anticipat!

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Dum 01-Ian-2023 03:26
de urzica
Ti-am trimis niste documente. Ai grija operatia nu e simpla. Nu trebuie depresurizata din soft ci numai coborata pe ultima treapta. Bateria scoasa sa nu porneasca pompa. Bratul trebuie dat jos de pe masina. Ai nevoie de niste scule speciale. Succes.
Recomandare , mergi la cineva care a mai facut treba asta.

Documentatia este pentru CITROEN C5 II

https://files.fm/u/2ax8pqavh

Re: amorsare circuit hidraulic

Scris: Mar 03-Ian-2023 12:22
de dj01fad
Salut.
1. faci cum a zis urzica.... e ok
2. dupa ce termini si conectezi bateria ar trebui sa fie totul normal
3. din nefericire nu poti sa scoti bratul fara sa scoti bara de torsiune am patit si eu dandanaua asta si pana la urma am reusit sa desfac suruburile, cu chin cu adaptari si capete de piulita sudate pe capatul surubului. suruburi gasesti, cred ca mai am si eu unele bune.

eventual daca nu gasesti pe nimeni sa se bage poti sa vi la craiova. daca ai piesele se rezolva intr-o zi.