Prpbleme MARI, FOARTE MARI cu suspensia Hydroactive 3!!!!!
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Prpbleme MARI, FOARTE MARI cu suspensia Hydroactive 3!!!!!
Detin un Citroen C5 Break 2 HDI 2002, astazi am luat o groapa nu prea adanca cu partea stanga spate si cand am oprit am observat ca suroia ca la robinet uleiul printre rezervor si roata dreapta spate, in 5 min am fost cu ea pe elevator la cel mai apropiat service,unde, am stat nputincios 15 min pana s-a scurs o galeata de ulei, lasadu-se treptat partea spate apoi si partea fata, astfel masina stand practic pe aripi, lasata mai jos decat de obicei.. se pare ca sistemul hidraulic a cedat de la socul produs de aceea groapa si banuielile mele sunt ca a fost avariata SFERA 6 (Regulateur de raideur AR / rear stiffness regulator) asta in cazul Hydractive 3+ cred daca sunt 6 sfere, dar eu nu ma buton sport pe garda, deci cred ca unt doar 4 sfere, urmeaza ca maine dim sa merg la service sa vedem ce este mai exact...
Intrebarile mele sunt:
1.Daca s-a scurs tot uleiul hidraulic din sistem sferele de azot sunt afectate, nu se scurge si azotul din ele ca am inteles ca intre sferele de azot si uleiul hidraulic este doar o membrana subtire si ele se tensioneaza intre ele, sau sa se rupa acea membrana... o mai pot misca de pe loc daca nu au fost afectate sferele de azot, deci, fara sa am ulei in instalatie, fara sa le afectez(sa o urc pe un trailer sau ceva)?!?!?
2. Uleiul hidraulic are vreo legatura cu cel de la servo si cel de la frana?!?
3. Cat ar costa aceasta problema ca sa fie remediata(sferele de azot, incarcatul lor, uleiul hidraulic etc. orice stiti, fara sa imi dai nr de tel de la nu stiu ce magazine ca nu am timp momentan sa umbu cu telefoane peste tot), sau cineva care poate sa isi dea parerea de un diagnostic si eventual un pret aprox sa stiu la cat ma astept, inainte ca reprezentanta sau firma respectiva sa ma uimeasca, cum pot iesi mai ieftin?!!!?
Astept orice indrumare, mai ales cauza problemei (curgea uleiul intre rezervor si roata dreapta spate, nu de la sistemul hidraulic al rotii de pe dreapta, cred in cazul in care am 6 sfere, daca am doar 4 e clar) si eventuale remedieri DAR URGENT!!!!!!!
Intrebarile mele sunt:
1.Daca s-a scurs tot uleiul hidraulic din sistem sferele de azot sunt afectate, nu se scurge si azotul din ele ca am inteles ca intre sferele de azot si uleiul hidraulic este doar o membrana subtire si ele se tensioneaza intre ele, sau sa se rupa acea membrana... o mai pot misca de pe loc daca nu au fost afectate sferele de azot, deci, fara sa am ulei in instalatie, fara sa le afectez(sa o urc pe un trailer sau ceva)?!?!?
2. Uleiul hidraulic are vreo legatura cu cel de la servo si cel de la frana?!?
3. Cat ar costa aceasta problema ca sa fie remediata(sferele de azot, incarcatul lor, uleiul hidraulic etc. orice stiti, fara sa imi dai nr de tel de la nu stiu ce magazine ca nu am timp momentan sa umbu cu telefoane peste tot), sau cineva care poate sa isi dea parerea de un diagnostic si eventual un pret aprox sa stiu la cat ma astept, inainte ca reprezentanta sau firma respectiva sa ma uimeasca, cum pot iesi mai ieftin?!!!?
Astept orice indrumare, mai ales cauza problemei (curgea uleiul intre rezervor si roata dreapta spate, nu de la sistemul hidraulic al rotii de pe dreapta, cred in cazul in care am 6 sfere, daca am doar 4 e clar) si eventuale remedieri DAR URGENT!!!!!!!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
sferele nu patesc nimic daca ramai fara ulei. oricum sa nu mergi cu ea asa ca poti sa o strici, sau daca o faci sa nu depasesti 10-15Km/h.... trebuie vazut exact unde e problema ca se poate sa fie doar vreo conducta sparta si se inocuieste relativ simplu.... acest lucru se poate intampla daca ai cumva vreo sfera sparta pe spate iar socul a fost transmis foarte rau in instalatie. nu ma pricep deloc la C5 dar fiind hidraulic tot pe conducte si pe ulei este asa ca nu e prea complicat trebuie vazut exact pe unde curge si se remediaza. daca iti spune cineva ca se strica sferele ca ramane fara ulei are vreun interes ceva...
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
Dupa cum am spus, masina este elevata in momentul de fata (aprox 5 ore au trecut de cand am patit beleaua) si sfera nu are absolut nimic, dinpotriva, merge, ridica masina cand mai era cat de cat putin lichid hidraulic, dar curgea ca la robinet de undeva din stanga ei, adica un pic spre interior, se prelingea pe rezervor... am vb cu un mecanic specializat in domeniu (dar este foarte departe de mine) si a zis ca nu este deloc grav, a crapat conducta sau nu stiu ce tija sau ceva de genu, am inteles ca reparatia e relativ ieftina, aprox cat costa si lichidul hidraulic!!! Deci, se pare sa nu fie asa grav cum pare, oare?!? El m-a sfatuit sa nu pornesc motorul ca intra aer pe sistem deoarece servo -directia -frana coincid cu lichidul hidraulic, implicit fara servo directie sau servo frana, poate fara frane deloc... Partea mai grea este cum o dau jos de pe elevator si o pun pe remorca ca sa o duc la reparat, eventual sa ma interesez de un trailer specializat dar am impresia ca sunt cam scumpe...
Imi poate recomanda cineva un mecanic specializat in zona CLUJ, ALBA IULIA pt a remedia problema...Eventual cat mai aproape! Va multumesc anticipat!!!
Imi poate recomanda cineva un mecanic specializat in zona CLUJ, ALBA IULIA pt a remedia problema...Eventual cat mai aproape! Va multumesc anticipat!!!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Noi nu am avut ocazia sa ne bagam nasurile prin masini moderne, de asemenea sunt destul de putini posesori de C5 pe aici deci sansa sa gasesti pe cineva care stie e mica.
Dar, principial functioneaza asemanator, deci
- daca ai pierdut lichidul hidraulic masina nu se mai ridica, si in acest moment este mai jos decat e normal sa fie deoarece valva antisink nu mai poate tine masina la inaltimea normala pt ca nu mai este presiune in sistem.
- in aceste conditii este periculos sa mergi cu ea asa din doua motive, e prea joasa si poti lovi masina pe dedesubt si nu mai ai suspensie/amortizare deloc, toate socurile se transmit direct in caroserie si pot aparea fisuri.
- daca te descurci in limbii straine incearca sa cauti un forum dedicat C5 prin alte tari, de ex. Planete Citroen, si afla daca C5 are locuri unde se pot pune cale pt a mentine masina ridicata.
Eu te sfatuiesc sa duci masina la service cu platforma dar atentie, daca e lasat aprea jos s-ar putea sa atinga pe dedesubt cand o urci pe platforma.
Lichidul hidraulic e tot LHM si costa ~20RON/litru si probabil ca iti trebuie cam 5 litri.
Nu cred ca sfera este afectata mai curand cred ca s-a rupt tija de la cilindrul de suspensie sau a iesit din locas datorita socului si din aceasta cauza a iesit pistonul din cilindru ceea ce a dus la pierderea LHM-ului.
Bafta si tine-ne la curent.
Dar, principial functioneaza asemanator, deci
- daca ai pierdut lichidul hidraulic masina nu se mai ridica, si in acest moment este mai jos decat e normal sa fie deoarece valva antisink nu mai poate tine masina la inaltimea normala pt ca nu mai este presiune in sistem.
- in aceste conditii este periculos sa mergi cu ea asa din doua motive, e prea joasa si poti lovi masina pe dedesubt si nu mai ai suspensie/amortizare deloc, toate socurile se transmit direct in caroserie si pot aparea fisuri.
- daca te descurci in limbii straine incearca sa cauti un forum dedicat C5 prin alte tari, de ex. Planete Citroen, si afla daca C5 are locuri unde se pot pune cale pt a mentine masina ridicata.
Eu te sfatuiesc sa duci masina la service cu platforma dar atentie, daca e lasat aprea jos s-ar putea sa atinga pe dedesubt cand o urci pe platforma.
Lichidul hidraulic e tot LHM si costa ~20RON/litru si probabil ca iti trebuie cam 5 litri.
Nu cred ca sfera este afectata mai curand cred ca s-a rupt tija de la cilindrul de suspensie sau a iesit din locas datorita socului si din aceasta cauza a iesit pistonul din cilindru ceea ce a dus la pierderea LHM-ului.
Bafta si tine-ne la curent.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Lichidul hidraulic e tot LHM si costa ~20RON/litru si probabil ca iti trebuie cam 5 litri.
-Pt. Hidractive 3 uleiul este LDS
-nu are antisink
- nu are puncte de calare
Solutia ar fii depistarea cu forte proprii a locului unde se scurge uleiul sau deplasare pe platforma catre un service de specialitate.
Acum am ajuns de la service (reprezentanta hyundai), au depistat problema, este teava/conducta de ulei hidraulic, pare a fi cea de retur am inteles... este fisurata cam la jumatatea traiectului dintre roata dreapta spate si rezervorul de motorina(cca. 5 cm de unde sta sfera de azot), asfel pe acolo curgand tot uleiul...
Apropo, ce presiune are uleiul in sistem?
Daca aveti idei de remediere a problemei, va ascult, multe optiuni nu am, decat inlocuirea conductei (asta necesita demontarea anevoiasa a rezervorului, tobei si a tone de scuturi si plastice si multe altele, astfel foarte complicat si costisitor pe un raport timp/bani), iar a doua inlocuirea ei sau sudarea ei partiala (intrebarea mea este cu ce sa inlocuiesc conducta, cu ce sa o sudez, rezista oare?!?), aici as vrea niste sugestii cam ce materiale trebuie folosite, ce proceduri etc. avand in vedere ca disura este cumva longitudinal de vreo 1 cm.
A doua problema este ca imi trebuie lichid hidraulic pt sistemul Hidractiv 3 (4 sfere fara butonul SPORT pe consola), as fi foarte recunoscator daca ati putea sa imi dati tipul, marca produsului, sa imi recomandati ceva bun dar nici cat de cat scump sa fie raport clitate/pret accepabile cu accent pe calitate, si eventual un nr de tel de la o firma sau o persoana care comercializeaza aceste tipuri de uleiuri si care sa imi dea si cateva indicatii despre cum ar trebui procedat la reumplere (aerisirea sistemului, curatirea, verificarea, eliminarea impuritatilor etc.). Va inteleg ca la o parte din intrebarile mele as putea gasi raspuns pe net sau chiar pe acest forum, dar, SUNT IN CRIZA DE TIMP, nu am timpul necesar sa caut, in momentul de fata masina este reparata de un service care nu este chiar reprezentanta Citroen (reprezentanta Hyundai), astfel nu sunt la curent cu miciile detalii ale sistemului hidrulic de pe C5 si nici sa o duc la reprezentanta Citroen nu pot deoarece cea mai apropiata este la 150 km de mine, si momentan dupa cum am zis si aseara am apucat doar sa ajung la acel service si sa o urc pe elevator un acolo am lasat-o, acum nici macar nu mai pot sa o misc de pe loc pana nu rezolv problema deoarece asa de tare s-a lasat incat sta practic pe aripi, rotiile fiind infrnate si distanta de podea a masinii este de o palma, imposibil sa o tractez sau sa o urc pe platforma... Asa ca apreciez daca ati veni in ajutorul meu cu cat mai multe informatii necesare, folositoare in situatia mea... am intrat pe acest forum sa aflu cat mai multe detalii si cat mai repede... Va multumesc!!!
Apropo, ce presiune are uleiul in sistem?
Daca aveti idei de remediere a problemei, va ascult, multe optiuni nu am, decat inlocuirea conductei (asta necesita demontarea anevoiasa a rezervorului, tobei si a tone de scuturi si plastice si multe altele, astfel foarte complicat si costisitor pe un raport timp/bani), iar a doua inlocuirea ei sau sudarea ei partiala (intrebarea mea este cu ce sa inlocuiesc conducta, cu ce sa o sudez, rezista oare?!?), aici as vrea niste sugestii cam ce materiale trebuie folosite, ce proceduri etc. avand in vedere ca disura este cumva longitudinal de vreo 1 cm.
A doua problema este ca imi trebuie lichid hidraulic pt sistemul Hidractiv 3 (4 sfere fara butonul SPORT pe consola), as fi foarte recunoscator daca ati putea sa imi dati tipul, marca produsului, sa imi recomandati ceva bun dar nici cat de cat scump sa fie raport clitate/pret accepabile cu accent pe calitate, si eventual un nr de tel de la o firma sau o persoana care comercializeaza aceste tipuri de uleiuri si care sa imi dea si cateva indicatii despre cum ar trebui procedat la reumplere (aerisirea sistemului, curatirea, verificarea, eliminarea impuritatilor etc.). Va inteleg ca la o parte din intrebarile mele as putea gasi raspuns pe net sau chiar pe acest forum, dar, SUNT IN CRIZA DE TIMP, nu am timpul necesar sa caut, in momentul de fata masina este reparata de un service care nu este chiar reprezentanta Citroen (reprezentanta Hyundai), astfel nu sunt la curent cu miciile detalii ale sistemului hidrulic de pe C5 si nici sa o duc la reprezentanta Citroen nu pot deoarece cea mai apropiata este la 150 km de mine, si momentan dupa cum am zis si aseara am apucat doar sa ajung la acel service si sa o urc pe elevator un acolo am lasat-o, acum nici macar nu mai pot sa o misc de pe loc pana nu rezolv problema deoarece asa de tare s-a lasat incat sta practic pe aripi, rotiile fiind infrnate si distanta de podea a masinii este de o palma, imposibil sa o tractez sau sa o urc pe platforma... Asa ca apreciez daca ati veni in ajutorul meu cu cat mai multe informatii necesare, folositoare in situatia mea... am intrat pe acest forum sa aflu cat mai multe detalii si cat mai repede... Va multumesc!!!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Cea mai buna solutie este inlocuirea conductei (e prea mult de munca sa carpesti). Daca nu ai de unde procura o conducta noua ai putea sa o alamesti pe cea veche pt. a putea deplasa masina la un service autorizat. Presiunea in circuit este de peste 150bar.
Tipul uleiului este cel de sus adica LDS, acesta fiind un ulei sintetic de culoare orange iar producatorul recomandat de Citroen este Total.
Eu stiu ca hydractiv 3 are 6 sfere adica 4 pe cilindrii si 2 pe puntii trecerea in modul "sport/confort" facandu-se automat(nu exista buton de cuplare/decuplare) deoarece aceasta este o suspensie "autoadaptiva".
daca ati putea sa imi dati tipul, marca produsului
Tipul uleiului este cel de sus adica LDS, acesta fiind un ulei sintetic de culoare orange iar producatorul recomandat de Citroen este Total.
4 sfere fara butonul SPORT pe consola
Eu stiu ca hydractiv 3 are 6 sfere adica 4 pe cilindrii si 2 pe puntii trecerea in modul "sport/confort" facandu-se automat(nu exista buton de cuplare/decuplare) deoarece aceasta este o suspensie "autoadaptiva".
Am dat detaliile si anume: Lichidul Hidraulic pe care l-am comandat este facut de firma TOTAL - Hydraulic Fluid For C5, LDS sintetic, culoare portocalie, acest fluid hidraulic este specific Citroenului C5 (cu el vin din fabrica si este recomandat de firma Citroen) acesta nefind indicat pe alte sisteme hidraulice inafara de cel de C5, daca nu gasesc de acela pot pune am inteles si lichid hidraulic LHM mineral-verde, care merg pe alte sisteme hidraulice de Citroen si este compatibil cu cel de C5, dar recomandat fiind cel LDS...
Conducta acum urmeaza sa fie sudata(temporar), mi-i s-a garantat ca acea conducta va rezista, cel putin sudura... sper sa fie asa, voi ce ziceti?
Conducta acum urmeaza sa fie sudata(temporar), mi-i s-a garantat ca acea conducta va rezista, cel putin sudura... sper sa fie asa, voi ce ziceti?
Ultima oară modificat Mar 07-Noi-2006 14:56 de către BauBau, modificat 1 dată în total.
Offfffff!!!!! Trebuie sa imi comand conducta noua si ulei hidraulic(am foarte mult de asteptat)... sti careva un magazin de piese specializat?
Ultima oară modificat Mar 07-Noi-2006 15:36 de către BauBau, modificat 1 dată în total.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
incerca sa vb in cluj la Meteor ..ca de la ei am luat cam tot ce aveam nevoie pentru a mea ... si incearca sa dai un telefon la Hari care poate sa te ajute cu asta ... este un post in sectiunea mecanici ... tot acolo ai si o adresa .. ;-
)
)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Înapoi la “Hidraulica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib