Pagina 1 din 2

Vibratii masina la 110-130

Scris: Joi 08-Mar-2007 16:05
de kristi
Am luat cu masina o bordura cam la 50 km/h, cu roata dreapta fata. Pe cauciuc a aparut o galma si s-a crapat p ebanda de rulare, janta nu pare indoita ( e de 16" aliaj), cel putin vizibil nu exista vreo indoitura.

Am schimbat roata cu probleme cu cea de rezerva care e tot de aliaj si in stare perfeta, am facut vreo 3 echilibrari si totusi de la 110 pana la 130 simt vibratii in masina. Volanul nu se misca vizibil, adica nu tremura dar in masina se simt niste vibratii foarte neplacute. Am si un pda pentru navigatie si nici nu ma mai pot uita la el intre aceste viteze pentru ca ecranul se misca. Dupa 140 aproape ca dispare totul, desi nu total. Sub 90 nu se simte absolut nimic.

Am facut un drum in Italia si pe autostrada a fost foarte neplacut. In mod clar nu pot rezolva cu echilibrarea rotilor (inainte de lovitura masinia mergea perfect indiferent de viteza).

Ce ma sfatuiti sa fac?

Scris: Joi 08-Mar-2007 16:15
de Adrian Musat
Sa nu fie putin deformata o alta piesa de genul cap de bara, etc.

Scris: Joi 08-Mar-2007 17:09
de tartorul
E posibil ca in momentul incare ai lovit bordura sa se fi schimat ceva la geometrie. Poti sa incepi prin a face geometria la roti. Daca si dupa aceasta operatie ai trepidatiile probabil ca s-a intamplat ce a zis Adrian Musat.

Scris: Joi 08-Mar-2007 17:53
de khan
poate s-a indoit fuzeta. daca ar fi de la geometrie, in primul rind ar trage intr-o parte sau alta, dar nu ar intra in vibratie. la frinare nu s-a schimbat nimik?

Scris: Vin 09-Mar-2007 11:01
de kristi
La franare nu s-a schimbat nimic, singura problema sunt vibratiile care se simt mai ales in scaun si in volan mai putin.

Dubios de suspect...

Scris: Sâm 10-Mar-2007 10:59
de BauBau
-Exact ce ai patit tu am patit si eu! Am intrat intr-o bordura la 50km pe ora cu rotiile partial infranate, primul impact a fost cu roata dreapta fata apoi stanga fata (bordura avand aprox 25cm)

-dupa impact masina a inceput sa traga dreapta, iar intre 110-140 se simte o trepidatie dar care nu rezoneaza in volan, foarte putin, aproape deloc

-am fost la verificatul si corectatul geometriei rotiilor dar se pare ca unghiurile sunt perfecte, am verificat si echilibrat rotiile (jantele fiind cele de tabla pe care se observa doar o mica zgarietura pe janta dr fata iar pe cauciuc o bolfa) si sunt ok, am schimbat chiar si cauciucurile cu altele noi de aceeasi marime firma etc.

-am pus-o chiar si pe tester (desi nu prea are legatura), am incercat orice si tot nu au disparut simtomele, nici macar sa se diminueze

-ba mai nou, au inceput sa apara "greierasii", adica sa se auda un scartait metalic continuu cand virez usor rotiile in mers (aprox 15 min spre dr sau st) cam la 30-50km/h, ceva de genu ca si cum ar scartai placutele de frana cand sunt noi sau prea uzate sau sunt de acelea ecologice

***FAPTUL CARE MA INGRIJOREAZA - cand ridic garda masinii in treapta 3 (limitata la 40km/h) si rulez cu peste 20km pe ora (cand accelerez treptat de la 20 la 40km/h - tip sprint) se simt vibrati extrem de puternice incat masina tremura, inclusiv pasagerii simtind trepidatiile (dar daca accelerez incet, progresiv nu prea se simt vibratiile respective)

-in leg. cu ultimul pragraf as fi recunoscator daca ati putea sa il dezbateti in cadrul acestui topic deoarece nu are rost sa descid un alt tpic pt ca masina mea prezinta cam aceleasi simtome, chiar mai mult... Multumesc!

Scris: Sâm 10-Mar-2007 14:40
de khan
pare o planetara strimba, sau o fuzeta, asa cum am spus mai sus. se amplifica cind o ridici pentru ca planetara isi shimba unghiul fata de roata

Scris: Dum 11-Mar-2007 16:12
de BauBau
Aaaa, da si am uitat sa mentionez ca pe partea unde se simte vibratia mai pronuntat (partea dreapta), masina tragand dupa cum am zis in dreapta la viteza mare daca las de volan, sunt mancate gumele fata-spate pe exterior rau de tot (mai uzata pe fata decat pe spate), au ajuns in 1000km sa fie tocite aproape pana la fire...

Scris: Lun 12-Mar-2007 17:10
de nicum
In acest caz e clar ca trebuie sa faci geometria.

vibratii la 110-130

Scris: Vin 16-Mar-2007 16:34
de cornelioan
De departe este o problema de geometrie, si cred ca in urma socului suferit, roata s-a deplasat putin in spate,indoindu-se bascula. ca sa vezi daca s-a intamplat acest lucru va trebui sa masori distanta dintre rotile din fata si cele din spate.Aceasta distanta trebuie sa fie egala.Daca pe partea lovita este mai mica , trebuie sa inlocuiesti bascula. Insa mare atentie,pivotii sunt excentrici si nu se monteaza in orice pozitie!

Scris: Sâm 17-Mar-2007 01:59
de BauBau
Suna complicat si costisitor...

Scris: Sâm 17-Mar-2007 08:55
de eugenro2001
va si mai complicat si mai costisitor daca mergi mult cu masina asa.

Scris: Lun 19-Mar-2007 15:21
de tyyy84
ai rezolvat ceva...am si eu o moca vibratie in volan dupa 100 la ora...????cere o fi problema?

Scris: Lun 19-Mar-2007 17:25
de kristi
Nimic deocamdata, am fost duminica la intalnire intr-un drive test cu Cristi Stan si concluzia este ca am sa pun cauciucurile de vara inapoi si daca tot mai face s-ar putea sa fie fuzeta de shimbat.
In week-endul viitor le schimb anvelopele si voi face si geometria.

am si eu problema asta

Scris: Mar 05-Iun-2007 11:22
de chisboramircea
ti-ai rezolvat trepidatiile prin svhimbarea fuzetei?