problema la hidraulica
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
apropo de motorash si arderea sigurantelor . spire in scurt mai greu , totusi daca se arde sigutantele poate fi incarcat rotorul cu un praf fin de la perile colectoare care contin carbune si insertii de bronz grafitat , etc . se curata cu atentie rotorul , curatat bine cu alcool si sus cu el . sper sa nu ai intrerupt vre-o infasurare la rotor , atunci la comenzi mai intensive consumul creste sintitor si automat sare siguranta , intreruperea infasurarilor mai apare cand bobinajul nu este capsat (lipit) bine la colectorul motorului. succes !
Siguranta, in principiu se arde de la supra-sarcina (excluzand un scurt-circuit).
Astfel:
1. fie e o problema la partea electrica a masinii si ii baga curent prea mare;
2. fie ai o problema la pompa hidraulica, drept pentru care motorul depune efort prea mare si cere curent...care nu il primeste.
Acum, nu cred ca e o problema de la motor. "Circuitul" curentului in masina este cam asa:
Baterie > Siguranta > Consumator.
Eu, daca as fi in locul tau, as pune o siguranta mare (sa zicem de 60-70) si m-as juca putin cu masina. Daca ar sarii, as face mai intai o masuratoare la curentul care intra acolo. Scoti siguranta si bagi un MAV, de exemplu, in locul unde sta siguranta AIA DE LA MOTOR. Ti minte ce tensiune ai si apoi faci masuratorile si la o siguranta de bec de exemplu si vezi ce e acolo. Daca sunt diferente mari, inseamna ca e o problema. Din cate stiu eu, la siguranta aia, ar trebui sa ai 42 de V. Dar verifica sa fi sigur.
Daca siguranta mai mare nu sare....poti fi sigur ca acolo ajunge mai mult curent decat trebuie. Service Citroen scrie pe tine.
Dupa masuratorile astea ar trebui sa iti pui intrebari. Asa, poate fi si campul magnetic de la MISA.
Astfel:
1. fie e o problema la partea electrica a masinii si ii baga curent prea mare;
2. fie ai o problema la pompa hidraulica, drept pentru care motorul depune efort prea mare si cere curent...care nu il primeste.
Acum, nu cred ca e o problema de la motor. "Circuitul" curentului in masina este cam asa:
Baterie > Siguranta > Consumator.
Eu, daca as fi in locul tau, as pune o siguranta mare (sa zicem de 60-70) si m-as juca putin cu masina. Daca ar sarii, as face mai intai o masuratoare la curentul care intra acolo. Scoti siguranta si bagi un MAV, de exemplu, in locul unde sta siguranta AIA DE LA MOTOR. Ti minte ce tensiune ai si apoi faci masuratorile si la o siguranta de bec de exemplu si vezi ce e acolo. Daca sunt diferente mari, inseamna ca e o problema. Din cate stiu eu, la siguranta aia, ar trebui sa ai 42 de V. Dar verifica sa fi sigur.
Daca siguranta mai mare nu sare....poti fi sigur ca acolo ajunge mai mult curent decat trebuie. Service Citroen scrie pe tine.
Dupa masuratorile astea ar trebui sa iti pui intrebari. Asa, poate fi si campul magnetic de la MISA.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
B-01-DRC scrie:Siguranta, in principiu se arde de la supra-sarcina (excluzand un scurt-circuit).
Astfel:
1. fie e o problema la partea electrica a masinii si ii baga curent prea mare;
2. fie ai o problema la pompa hidraulica, drept pentru care motorul depune efort prea mare si cere curent...care nu il primeste.
Acum, nu cred ca e o problema de la motor. "Circuitul" curentului in masina este cam asa:
Baterie > Siguranta > Consumator.
Eu, daca as fi in locul tau, as pune o siguranta mare (sa zicem de 60-70) si m-as juca putin cu masina. Daca ar sarii, as face mai intai o masuratoare la curentul care intra acolo. Scoti siguranta si bagi un MAV, de exemplu, in locul unde sta siguranta AIA DE LA MOTOR. Ti minte ce tensiune ai si apoi faci masuratorile si la o siguranta de bec de exemplu si vezi ce e acolo. Daca sunt diferente mari, inseamna ca e o problema. Din cate stiu eu, la siguranta aia, ar trebui sa ai 42 de V. Dar verifica sa fi sigur.
Daca siguranta mai mare nu sare....poti fi sigur ca acolo ajunge mai mult curent decat trebuie. Service Citroen scrie pe tine.
Dupa masuratorile astea ar trebui sa iti pui intrebari. Asa, poate fi si campul magnetic de la MISA.
Imi pare rau dar trebuie sa te contrazic cu cate ceva:
Chiar daca e problema pe partea electrica nu poate sa "bage" curent mai mare. Cel mult poate sa "bage" tensiune mai mare in cazul in care regulatorul de tensiune al alternatorului e defect dar cel mult 15V.
NU e recomandat sa pui siguranta de valoare mai mare, poate lua foc instalatia electrica in cazul unui scurt circuit.
42V nu vad de unde sa fie, doar daca nu exista un convertor cc-cc de la 12V la 42V.
Daca siguranta se arde se arde datorita unui CONSUm de curent prea mare fie unei defectiuni a motorului de actionare a pompei fie din cauza unui fir care "da la masa". Poate pe circuitul respectiv exista si electrovalve, bobinele acestora sunt succeptibile de spire in scurt.
deci...nu cred ca s-a inteles...acum spre exemplu i-am pus o siguranta de 30(normal era de 40)si ma pot juca cu ea sus jos cat vreau...nu mai face figuri...ce-l putin asa a fost data trecuta...masina a fost ridicat,coborata...si nu a avut absolut nimic...am mers cu ea acasa linistit...pe pozitia ei normala...si cu motorasul respectiv siguranta OK...am parcat-o iar dimineata am constatat surpriza...e o chestie ciudata...nu stiu daca poate avea legatura dar ...ma anunta ca treb sa completez aditivul diesel...(adika de la fitrul FAP)ca ...cica este la minim...
oricum azi ma duc sa ma mai joc cu ea sa vad daca mai face....si maine am programare sa imi pun aditivul...
va tin la curent
oricum azi ma duc sa ma mai joc cu ea sa vad daca mai face....si maine am programare sa imi pun aditivul...
va tin la curent
GATA!!!am rezolvat-o si pe asta.....
de fapt nu era nimik de rezolvat :P :P :P
am fost jos....m-am jucat cu ea sus si jos adika de la treapta normala,am ridicat-o o data ,de 2 ori,am coborat-o o data de 2 ori ...pana a ajuns din nou la niveleul ei normal...pana aici nimik...totul ok
am coborat-o de tot...si cand am dat sa o ridic ...din nou a ramas jos...
am schimbat siguranta...m-am tot gandit eu si mi-am adus aminte ca,in momentul in care am luat-o de la reprezentanta ...individu-l care mi-a predat-o mi-a spus sa o accelerez cand ea se ridica sa ajut putin pompa...
dupa cum am spus am schimbat siguranta si am incercat din nou...am caborat-o...si cand sa o urc am apasat putin acceleratia...
TOTUL A MERS PERFECT!!!asta era...am repetat faza de 5 ori...nu s-a mai ars nimik...
ideea ste ca in momentul cand este lasata de tot masina este fff grea si motorasul este supra solicitat...daca se acceleraza...practic motorul il alimenteaza cu mai mult curent si e totul ok daca nu ......se arde sigurantaaaa.
deci.....sunt ffffffffff fericit
maine merg sa imi pun si adutivul Eoyls(sau ceva de genu)si totul e perfect
eeeeee bineeeeee
de fapt nu era nimik de rezolvat :P :P :P
am fost jos....m-am jucat cu ea sus si jos adika de la treapta normala,am ridicat-o o data ,de 2 ori,am coborat-o o data de 2 ori ...pana a ajuns din nou la niveleul ei normal...pana aici nimik...totul ok
am coborat-o de tot...si cand am dat sa o ridic ...din nou a ramas jos...
am schimbat siguranta...m-am tot gandit eu si mi-am adus aminte ca,in momentul in care am luat-o de la reprezentanta ...individu-l care mi-a predat-o mi-a spus sa o accelerez cand ea se ridica sa ajut putin pompa...
dupa cum am spus am schimbat siguranta si am incercat din nou...am caborat-o...si cand sa o urc am apasat putin acceleratia...
TOTUL A MERS PERFECT!!!asta era...am repetat faza de 5 ori...nu s-a mai ars nimik...
ideea ste ca in momentul cand este lasata de tot masina este fff grea si motorasul este supra solicitat...daca se acceleraza...practic motorul il alimenteaza cu mai mult curent si e totul ok daca nu ......se arde sigurantaaaa.
deci.....sunt ffffffffff fericit
maine merg sa imi pun si adutivul Eoyls(sau ceva de genu)si totul e perfect
eeeeee bineeeeee
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
B-01-DRC scrie:Siguranta, in principiu se arde de la supra-sarcina (excluzand un scurt-circuit).
Astfel:
1. fie e o problema la partea electrica a masinii si ii baga curent prea mare;
2. fie ai o problema la pompa hidraulica, drept pentru care motorul depune efort prea mare si cere curent...care nu il primeste.
Acum, nu cred ca e o problema de la motor. "Circuitul" curentului in masina este cam asa:
Baterie > Siguranta > Consumator.
Eu, daca as fi in locul tau, as pune o siguranta mare (sa zicem de 60-70) si m-as juca putin cu masina. Daca ar sarii, as face mai intai o masuratoare la curentul care intra acolo. Scoti siguranta si bagi un MAV, de exemplu, in locul unde sta siguranta AIA DE LA MOTOR. Ti minte ce tensiune ai si apoi faci masuratorile si la o siguranta de bec de exemplu si vezi ce e acolo. Daca sunt diferente mari, inseamna ca e o problema. Din cate stiu eu, la siguranta aia, ar trebui sa ai 42 de V. Dar verifica sa fi sigur.
Daca siguranta mai mare nu sare....poti fi sigur ca acolo ajunge mai mult curent decat trebuie. Service Citroen scrie pe tine.
Dupa masuratorile astea ar trebui sa iti pui intrebari. Asa, poate fi si campul magnetic de la MISA.
drc, sunt electronist si nu pot sa nu adaug cate ceva:
la punctul 1-nu se poate ca un circuit unde se presupune ca avem tensiune constanta, sa "bage" curent mai mare....
curentul cand avem o sursa de tensiune constanta, este invers proportional cu rezistenta interna a consumatorului....
asadar, pt 12-15v, curentul poate sa creasca numai daca apare un consumator mare(rezistenta interna mica), pe acel circuit...
la punctul 2-daca un efort prea mare al unui motor electric are nevoie de un curent mai mare, pe care daca nu il primeste asa cum spui tu, atunci, la tensiune constanta, nu exista motiv sa se arda siguranta...nu crezi?
dimpotriva, eu cred ca daca un motor intra intr-o zona de sarcina mecanica ridicata, atunci el va lua atat curent cat ii permite sursa...adica atat cat poate bateria+alternatorul sau pana se arde cineva pe circuitul respectiv(siguranta, cabluri, sau kiar motorul daca nu pica nimik inaintea lui)....
pui un MAVO in locul sigurantei si vezi ce tensiune ai acolo? ....
hmmm, ar trebui sa pui acel mavo pe curent, caz in care ai masura ceva amperi, nici vorba de volti.....cu atat mai putin de 42....
daca ai avea tensiunea asta pe bara de 12v, poti fi sigur ca nu ar mai fuctiona nimic pe masina aia....
din cate stiu eu de la alte masini, tensiunea pe alternator cu excitatia la maxim(presupunand ca nu exista unregulator de excitatie), este de vreo 22-25 v....sau kiar mai putin...
imi cer scuze pt offtopic, dar cred ca trebuia punctat modul in care functioneaza un circuit simplu(pt cine e interesat, evident)
hmmmm , nu prea sunt de acord cu o masina de astfel de generatie sa o accelerezi cand o ridici . daca uiti sa o accelerezi , ce faci ? trebuie sa ia un buzunar de sigurante de rezerva? acel mecanic a zis ,, sa o accelerezi cand o ridici" , ridicol , a vrut sa scape de tine cu tot cu defect. trebuie mers la un meserias bun , bun si sa-ti masoare curentul ce-l absoarbe motorasul electric , tensiunia de la alternator , amperj baterie . oricum ceva nu e in regula . o zi buna !
@mesersmith - omule nu te contrazic, nu am cunostinte de electronica, dar mi-am dat cu parerea dupa logica;
@cit_a - corect, in cartea tehnica scrie ca mai degraba iei picioarele de pe pedale cand faci operatiunea asta. NU E NORMAL sa accelerezi ca sa se ridice. Ma gandesc....masina cum e parcata, "drept" sau cu o parte pe trotuar si cu cealalta jos?
@cit_a - corect, in cartea tehnica scrie ca mai degraba iei picioarele de pe pedale cand faci operatiunea asta. NU E NORMAL sa accelerezi ca sa se ridice. Ma gandesc....masina cum e parcata, "drept" sau cu o parte pe trotuar si cu cealalta jos?
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
sunt de acord cu cit_a, nu e normal sa accelerezi cand o ridici...
si inca o kestie, cum dzeu e mai grea masina cand e lasata?nu are aceeasi greutate ca atunci cand e ridicata?...probabil ca te refereai la faptul ca durata de functionare a motorasului e mai mare atunci cand o ridici de jos de tot...
acum, un mic exercitiu de logica: sa presupunem ca rezistenta interna a motorului in sarcina e de 1 ohm, ei bine curentul pe care-l ia la 12v(cand nu e accelerata)e de u/r=12A, si de 15 A cand e accelerata....(presupunem umax bat= 15v)...
asa ca, imi pare rau sa-ti stric bucuria, dar intr-adevar, nu poti unmbla cu punga de sigurante dupa tine....
si inca o kestie, cum dzeu e mai grea masina cand e lasata?nu are aceeasi greutate ca atunci cand e ridicata?...probabil ca te refereai la faptul ca durata de functionare a motorasului e mai mare atunci cand o ridici de jos de tot...
acum, un mic exercitiu de logica: sa presupunem ca rezistenta interna a motorului in sarcina e de 1 ohm, ei bine curentul pe care-l ia la 12v(cand nu e accelerata)e de u/r=12A, si de 15 A cand e accelerata....(presupunem umax bat= 15v)...
asa ca, imi pare rau sa-ti stric bucuria, dar intr-adevar, nu poti unmbla cu punga de sigurante dupa tine....
Înapoi la “Hidraulica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187762
Total subiecte 18621
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos