Pagina 1 din 2

ridicata....sau ...lasata ???

Scris: Mie 27-Iun-2007 09:42
de tyyy84
vreau sa stiu si eu daca vreau sa nu mai merg o perioada de timp cu masina...sa zicem 1saptamana 2 poate chiar 3 e mai bine sa o las pe pozitia de jos...sau sa o las asa cum este...(deja am pus prelata pe ea :D )
...are ceva daca merg pe programul de iarna al cutiei de veteze vara...(ma gandeam sa incerc)poate schimba mai devreme si mai scade putin consumul :D sau are ceva..

si inca o intrebare:...mi s-a intamplat ca dupa ce s-a golit rezervorul de apa pt parbriz ...sa il umplu si sa nu mai aibe presiune...ajungea apa la capota dara nu avea destula presiune pt a ajunge si pe parbriz...dupa ce am opturat putin furtunul ..totul a mers perfect...dupa o perioada...iar nu a mai mers...si dupa ce am scos sarmulita cu care opturam furtunul :shock: a mers perfect...

toate bune dar acum iar nu mai are presiune si nu am mai ramas nici fara lichid de parbriz...nu stiu ce sa fac ,sa mai opturez din nou treaba???

Scris: Mie 27-Iun-2007 10:56
de nicum
Las-o pe normal.
Nu merge pe programul de iarna vara, pentru ca o sa mearga subturata. Total neindicat la un motor turbo-diesel.
Daca obturarea ajuta, atunci fa-o. E ciudata problema asta a ta.

Scris: Joi 28-Iun-2007 09:08
de BauBau
tyy84 eu te sfatuiesc sa o lasi cat mai coborata posibil, pe ultima treapta, deoarece ea incearca sa isi ajusteze garda permanent, mai ales daca este in panta sau pe o platforma neregulata, plus de asta se pierde din presiune cand este cat mai ridicata si la fel incearca sa compenseze si sa o ridice iar in pozitia pe care ai lasat-o, astfel consumand bateria!
Eu cand am fost plecat din tara am lasat-o aprox o luna pe treapta obsnuita, pe teren neregulat, un pic in panta, si dupa ce am venit a trebuit sa bag bateria la redresor (baterie care si acum o folosesc si merge perfect), ce-i drept era si iarna, dar era in garaj masina....
NU FOLOSI cutia pe setari de iarna vara...nici macar nu e logic, dar practic si indicat nu ma zic :shock:

Iar cu instalatia de stropgel sunt f f f f multe probleme care pot aparea, este un puct sensibil... stai sa vezi ce interesant e daca ai break si intr- zi dai sa iti speli parbrizu si iti arunca pe luneta sau dupaia merge si cand dai sa speli parbrizu, asta face si cand dai sa speli luneta iti spala tot parbrizu... :shock: :shock: :shock:

Scris: Joi 28-Iun-2007 09:15
de tyyy84
si eu ma gandeam ca e bin e lasata jos...pt ca intradevar ea se ridica permanent la acelasi nivel...probabil pana ramane fara baterie...

mersi de sfaturi...

am auzit ca la brek este fff ciudat :D

Scris: Joi 28-Iun-2007 10:09
de BauBau
Nici o problema! daca chiar nu o sa o folosesti saptamani intregi poti sa scoti bornele de pe baterie, pt orice eventualitate (atentie numai sa blochezi inainte usile iar daca o vei lasa ridicata o vei gasi pe burtica, asa ca las-o coborata)! Daca faci ata singurul lucru care va fi afectat va fi computeru de bord, adica resetare da data, ora, km parcursi, consum medi...nimic mai mult, nu ai de ce sa te sperii sa iti fie frica sa scoti bornele! Eu am facut-o de zeci de ori si pana acum nu am avut probleme!

Scris: Joi 28-Iun-2007 10:13
de tyyy84
am scos si eu bornele de mai multe ori pana acum... :D

mersi de sfatury

Scris: Joi 28-Iun-2007 10:32
de nicum
BauBau scrie:tyy84 eu te sfatuiesc sa o lasi cat mai coborata posibil, pe ultima treapta, deoarece ea incearca sa isi ajusteze garda permanent, mai ales daca este in panta sau pe o platforma neregulata, plus de asta se pierde din presiune cand este cat mai ridicata si la fel incearca sa compenseze si sa o ridice iar in pozitia pe care ai lasat-o, astfel consumand bateria!
Eu cand am fost plecat din tara am lasat-o aprox o luna pe treapta obsnuita, pe teren neregulat, un pic in panta, si dupa ce am venit a trebuit sa bag bateria la redresor (baterie care si acum o folosesc si merge perfect), ce-i drept era si iarna, dar era in garaj masina....
NU FOLOSI cutia pe setari de iarna vara...nici macar nu e logic, dar practic si indicat nu ma zic :shock:

Iar cu instalatia de stropgel sunt f f f f multe probleme care pot aparea, este un puct sensibil... stai sa vezi ce interesant e daca ai break si intr- zi dai sa iti speli parbrizu si iti arunca pe luneta sau dupaia merge si cand dai sa speli parbrizu, asta face si cand dai sa speli luneta iti spala tot parbrizu... :shock: :shock: :shock:


Lasa iarna pe dreapta orice masina si o sa vezi ca o sa cedeze bateria chiar si mai repede.
Eu am zis sa o lase pe normal, pentru ca in clindrii de suspensie exista niste suporti de cauciuc, iar masina e grea. Asa ca e preferabil sa incarci o baterie, decit sa strici ceva pe la suspensie. Desigur nici suportii aia nu vor ceda dupa o luna de stat pe burta, dar e bine sa previi.

Scris: Joi 28-Iun-2007 10:36
de tyyy84
si asta e adevarat...mai bine schimb bateria cu totul decat sa umblu la suspensie :D

Scris: Joi 28-Iun-2007 10:49
de BauBau
Da stiu despre ce vb, uite cum sta treaba din cate am inteles eu de la cei de la reprezentanta de la Citroen! Masina are 4 garzi: in ultimele 2 masina e ridicata, antepenultima este cea normala, 1 pt a se lasa foare jos, apoi, daca nu exista ulei in intalatie din diferite probleme (ceea ce am patit eu) masina se lasa sub ultima garda si se aseaza pe niste suporti de cauciuc, lasand spatiu foarte-foarte mic intre roti si aripi cat si intre partea de sub masina si asfalt, daca nu ar exista acestia ea s-ar aseza pe asfalt si rotile ar atinge cotraaripile si s-ar produce niste avarii serioase la suspensii! Este ceva de genu ca si un backup sistem...Deci, cand masina e lasata jos(cand este ulei hidraulic in instalatie, pe garda minima), se creeaza presiune in sistem astfel incat masina nu ajunge pe acei tamburi de cauciuc, dar cica oricum mai are niste kestii care atenueaza miscarea (ca si niste arcuri, cilindri, habarnam ce..).
Dupa cum ai zis u cu cilindrii respectivi, nu ar trebui ca pe toate garzile sa atenueze miscarea? poate si de aceea cand o ai masina prea ridicata sau coborata se comporta ca si cum ai avea o masina facuta de Snoop Doggy Dog, sare ca nebuna cand mergi cu ea si dai de denivelari!


Da, stiu ca bateriile se termina rpd iarna deoarece sunt temperaturi extreme (chit ca era in garaj), dar vara, nu sunt la fel temp mari care ar putea afecta bateria...si chiar daca nu o afecteaza semnificativ, incearca sa lasi masina pe ultima garda 2 sapt si ai sa vezi ca mai ai din bateria full jumate, sa nu mai ziceam ca pe masiniile noastre majoritatea sunt baterii second, care au durata de viata de 5 ani, si urmeaza sa expire, deci, mari sanse sa ajungi cu nici 30% din ea...asta in cel mai rau caz! :D Se poate si mai bine! [-o<

Nush, parerea mea! :P

Scris: Joi 28-Iun-2007 10:53
de khan
n-am inteles nimic, decit poate ca daca am C5 ar trebui sa il vind pentru ca n-are arcuri si ating rotile de caroserie si o strica...

Scris: Joi 28-Iun-2007 11:25
de vasy
bau bau schimba poza :)

Scris: Joi 28-Iun-2007 11:42
de BauBau
Apare foarte mare? Mie imi apare cat jumate de ecran! Ma chinui sa o schimb, sa vad daca merge cu alta poza... Tie cum iti apare? Gata, acum imi apare mica! 320 pixeli!

Scris: Joi 28-Iun-2007 13:52
de eugenro2001
BauBau scrie:Apare foarte mare? Mie imi apare cat jumate de ecran! Ma chinui sa o schimb, sa vad daca merge cu alta poza... Tie cum iti apare? Gata, acum imi apare mica! 320 pixeli!

L-am micsorat eu, tot era mare

Scris: Joi 28-Iun-2007 15:18
de DanT
inca este mare .. noi toti avem poze puse de 150x150 pixeli ..:):)

Scris: Joi 28-Iun-2007 16:54
de nicum
@BauBau: cind masina e pe minim (sa zicem din cauza unei pierderi de ulei) toata caroseria sta in niste suporti de cauciuc si toata amortizarea e facuta in suportii aia (si in balonul rotii). Practic e ca si cum ai merge cu caruta dpv comfort.