Pagina 1 din 2
gasit furtunase rupte la rotile din fata?!?!
Scris: Sâm 14-Iul-2007 20:41
de Beemer
Scris: Sâm 14-Iul-2007 21:19
de cbx
sunt furtunele de retur , joasa presiune
Scris: Sâm 14-Iul-2007 22:24
de Beemer
retur de la suspensie cu lichid lds?asta ar insemna ca am pierdut lichid...cum pot afla nivelul lichidului lds?
later edit:am facut bine ca le-am bagat la loc?paote a intrat mizerie pe circuit sau ceva...exista vreun filtru pe circuit care sa filtreze impuritatile?
Scris: Sâm 14-Iul-2007 23:30
de dj01fad
nu prea avea cum sa intre mizerie; oricum instalatia are filtre atat pe tur cat si pe retur. nivelul, nu stiu cum e la C5
Scris: Dum 15-Iul-2007 02:59
de BauBau
In partea din stanga a masinii cum stai cu fata la ea dai un plastic care se intinde de la far pana la baza parbrizului si se tine cu vreo 3 suruburi de plastic, apoi sub el trebuie sa fie un rezervor alb, destul de plat si intins (pe el ar trebui sa aiba un sticker care scrie: TOTAL LDS pe logoul firmei), iar dopul (negru) are 2 perforatii pe el si un triunghi desenat pe galben cu semnul exclamarii si o carte)...vezi care nivel de min si max...
Asta ce imi mai amintesc de acum aproape un an cand am intervenit pe partea hidraulica, ma uit mai bine maine pe masina si iti zic...
furtun
Scris: Dum 15-Iul-2007 10:35
de iliescu sorin
problema ta nu va fi nivelul uleiului;daca la un c5 iti sar furtunele de rutur ce sa faca cei cu bx sau cx ??parerea mea este sa le schimbi!
Scris: Dum 15-Iul-2007 13:31
de Beemer
poi acuma treaba asta cu furtunele raite cred ca este dinainte sa intru eu in posesia masinii,asa ca am sa vad daca se mai rup sau sar am sa le schimb
Scris: Dum 15-Iul-2007 17:25
de MUGUREL PIRSCOVEANU
k sa verifici nivelul la lds, pui suspensia pe nivelul jos de tot.
dai jos capacul de plastic dr fata si te uiti pe vas unde are semn de max si semn de minim.
atentie mare la completare, pt k lds are prorpietatea de a atrage umiditatea! maxim 1 minut trebuie lasat rezervorul fara dop! altfel se strica proprietatile lds si dupa aia trebuie schimbat tot din instalatie.
succes!
Scris: Dum 15-Iul-2007 21:18
de nicum
Foarte pertinenta observatia lui Mugurel. Numai ca una din marile proprietati ale uleiului LHM de la CX, BX, etc. (folosit din 1966) e aceea ca nu e higroscopic, adica marea problema a DS-ului care ruginea din interior. Daca uleiul LDS e higroscopic, care sint avantajele lui fata de LHM?
Scris: Dum 15-Iul-2007 23:12
de Beemer
am lasat masina jos de tot si am desfacut capacu ala de la rezervoul de lds insa nu vad nici un semn de nivel si nici ulei nu vad pt ca este ca o palnie de plastic..deci aia inseamna ca nu am destul ulei sau cum drq se verifica nivelul la LDS??
later edit max si min vad numai pe vasul de lichid de racire
Scris: Lun 16-Iul-2007 21:10
de MUGUREL PIRSCOVEANU
nicum scrie:Foarte pertinenta observatia lui Mugurel. Numai ca una din marile proprietati ale uleiului LHM de la CX, BX, etc. (folosit din 1966) e aceea ca nu e higroscopic, adica marea problema a DS-ului care ruginea din interior. Daca uleiul LDS e higroscopic, care sint avantajele lui fata de LHM?
da, este higroscopic.
avantajul consta in fiabilitatea membranei triple din sfere, care, cica, ar fi garantata cu cei 200.000km vestiti ai suspensiei astea a C5-ului.
nivelul in vas este vizibil, dak nu-l vezi e grav, adik nu mai ai si trebe completat, pt k dupa'aia strici si ppa de servodirectie!
e bine ca nu ramai fara frane ca la XA si XM!
service Citroen sunt cuvinte amabile pt tine? dak nu, incearca un service care a mai avut de-a face cu noua generatie a Hidractive-III.
bafta!
Scris: Mar 17-Iul-2007 10:14
de nicum
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:da, este higroscopic.
avantajul consta in fiabilitatea membranei triple din sfere, care, cica, ar fi garantata cu cei 200.000km vestiti ai suspensiei astea a C5-ului.
Hmm... prefer LHM-ul. De la o membrana sparta nu ramii in drum, dar cu o conducta plesnita ai toate sansele. Si oricum sfera aia se descarca mai devreme de 200.000 km si oficial nici nu se poate reincarca.
Scris: Mar 17-Iul-2007 21:54
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Nu e chiar asa.
faptul ca trebuie respectat un interval de service si faptul ca ar fi higroscopic nu inseamna un retur in trecut.
Avantajele sistemului Hidractive III sunt mai multe, o simpla comparatie cu LHM-ul este puerila.
As spune doar atat: la inceput ABS-ul a fost inteles gresit si criticat in toate jurnalele. Acum a devenit obligatoriu, uitand aproape toata lumea de evenimentul introducerii lui.
Cate probleme sunt acum cu acest sistem? zero!
Exact ca ABS-ul functioneaza si suspensia de C5. un calculator(fara regulatoare, fara pompa HP, fara toate incovenientele acelor sisteme), un bloc de electrovane si conducte de cupru. Cred ca nu are pe nimeni ce sa mai sperie acest sistem si sunt multi pasi inainte facuti de data asta fara nicio bajbaieala.
Avantajul acestor sfere cu membrana tripla de asemenea este vizibil si aici pe forum, unde nu se mai plange, indiferent de nr de km, si nu i se mai intareste suspensia.
Cred ca C5 are o suspensie superioara multor masini de prestigiu, iar ca dovada sunt laudele celor mai carcotasi critici TOP GEAR care au gasit C5 si C6 splendide!
mugurel
p.s.: ne vedem la raliul Sibiului, unde va fi prezent taticul Citroen Sport, Philippe Bugalski.
Scris: Mie 18-Iul-2007 09:58
de nicum
Mugurel, eu comparam doar lichidele si faceam putina istorie. De aceea paralela cu ABS-ul nu mi se pare potrivita, chiar si prin prisma faptului ca atunci cind computerul de ABS detecteaza vreo eroare, ramii cu frina normala.
Interval de service au amindoua suspensiile: 60.000 la LHM (mai scurt din cauza de conditii de exploatare mai dure) si 200.000 la LDS (idem). Daca spui ca la C5 sint conducte de cupru, nu ar trebui sa fie probleme mari, chiar daca uleiul e higroscopic.
Masina perfecta nu exista si sint si pe aici useri care au/au avut probleme cu motorasul electric al pompei hidraulice, si asta e doar un exemplu. Totusi un C5 e mai nou ca un BX si e de asteptat sa fie mai putine probleme. Dar sa avem rabdare sa vedem C5-uri de 10 ani si dupa aia mai discutam. Eu unul stiu asa: o hidraulica clasica cu pompa HP, disjuctor, etc. nu te lasa niciodata brusc si fara avertisment, pe cind electronica nu prea da semnale de avertizare. Conducte hidraulice care sa pocneasca au amindoua.
De asemenea, e de necontestat superioritatea in termeni de feature-uri a suspensiei hydractive, fata de o hidraulica clasica.
Nu stiu cum sta treaba cu sferele alea cu membrane triple, dar prin Franta, deja le pun baietii supapa de reincarcare. E greu de facut o comparatie pentru ca ei stau si 4 ani pina incarca niste sfere, pe cind noi tb sa le cam umplem la 2 ani.
Da, am acasa emisiunea in care Clarkson lauda CX-ul si C6-le

Scris: Joi 19-Iul-2007 19:51
de BauBau
Atentie, furtunele de tur si retur sunt majiritatea din metal, iar daca aveai sectionat un furtun de retur (presiunea la conducta de tur este mai scazuta decat in cel de retur dar care ajunge la cateva atmosfere bune) aveai masina pe burta pana dimineata...vb din propria experienta...
Deci, dupa mine, nu are cum sa fie un furtun de la partea hidraulica...
Ai observat pete de ulei hidraulic sau scadere semnificativa la nivel?