Pagina 1 din 2

Ce tip de suspensie am?

Scris: Vin 27-Iul-2007 20:15
de videosuzy
Am un Citroen C5 SX 2.0i 16v( logik daca am postat aici :) ), benzina, achizitionat in septembrie 2003.
Vreau sa stiu (asta daca ma puteti ajuta, cei priceputi in ale Citroenelor) ce tip de suspensie am (sub capota, in stanga scrie Hydractive 3), cum pot sa stiu daca are functia de a "citi" starea drumului si a ajusta garda in functie de teren (langa schimbator am cele 3 butoane: sageata sus, sport si jos), mai precis daca pot sa stiu in acel moment ca suspensia a ridicat masina.Din ce am inteles de pe site-ul Citroen, exista un senzor pentru asta...vezi http://www.citroen.ro/techInovPage.php?itemId=14 .Poate sa fie acesta afectat de mizerie?Noroi, praf...etc si sa nu mai functioneze?
Totodata as vrea sa ma sfatuiti unde sa merg pentru a rezolva cloncanitul pe care-l aud sub masina la denivelari usoare, cand masina "pluteste" pe sosea.
Mentionez ca sunt din Bucuresti insa as merge oriunde numai sa stiu ca pot sa rezolv convenabil (cine nu doreste asta) aceasta problema.
Nu in ultimul rand as vrea sa stiu daca Citroen are cumva sistemul acela BayBack (nu stiu daca am scris bine) pentru ca as vrea sa o dau pe a mea sub forma unui acont si sa-mi iau un C5 Elegance sau un C6 care e viata mea...
Multumesc si astept raspuns in masura in care credeti ca ma puteti ajuta.

O seara buna,

Cata

Scris: Dum 29-Iul-2007 21:33
de Pablo406
Ai suspensie Hydractive 3 +, si are functia de a se adapta la starea drumului si la stilul de condus.

Scris: Lun 30-Iul-2007 11:13
de nicum
Ai suspensie hidraulica de ultima generatie, adica hydractive 3+
Buy-back-ul in RO e inca o gluma, caci piata nu e saturata, asa ca mai bine vinzi tu masina si cu banii luati poti da un avans pt ce vrei tu.

Scris: Lun 30-Iul-2007 14:31
de videosuzy
nicum scrie:Ai suspensie hidraulica de ultima generatie, adica hydractive 3+
Buy-back-ul in RO e inca o gluma, caci piata nu e saturata, asa ca mai bine vinzi tu masina si cu banii luati poti da un avans pt ce vrei tu.


Va multumesc amandoura pentru raspuns.Ma bucura ca am (cred) ultima generatie de suspensie hidraulica insa ma intristeaza ca Citroen nu are Buy-back in conditiile in care multe alte firme au (pana si raposata firma Daewoo-Craiova avea, eu reusind sa-mi schimb un Cielo pentru o Nubira, dand, evident, diferenta aferenta).

Scris: Joi 02-Aug-2007 09:01
de kristi
Daca la butoanlee de unde reglezi inaltimea suspensiei ai un buton pe care scrie sport ai Hyractive 3+, daca ai doar butoanele sus jos fara cel pe care scris sport atunci ai Hydractive 3. Butonul de sport de la Hydractive 3+ face suspensia mai ferma - deci masina se va comporta mai bine in viraje dar va fi mai putin comfortabila.

Scris: Joi 02-Aug-2007 12:07
de videosuzy
kristi scrie:Daca la butoanlee de unde reglezi inaltimea suspensiei ai un buton pe care scrie sport ai Hyractive 3+, daca ai doar butoanele sus jos fara cel pe care scris sport atunci ai Hydractive 3. Butonul de sport de la Hydractive 3+ face suspensia mai ferma - deci masina se va comporta mai bine in viraje dar va fi mai putin comfortabila.


Da...am 3 butoane:
-sageata in sus care imi ridica masina
-SPORT (pe care nu l-am folosit niciodata)
-sageata in jos care (logic) imi coboara masina.

Insa am sesizat ca modelul C5-II cand stationeaza coboara mai mult decat C5-I. Intamplator la o spalatorie am schimbat impresii despre CITROEN cu un posesor de C5-II si era nemultumit de garda asa de joasa la stationare in comparatie cu garda de la C5 meu spunand ca il dezavantajeaza acea coborare a masinii pentru ca unde parcheaza el terenul e denivelat si atinge cu bara din fata pamantul, ceea ce-l face sa ridice masina la treapta urmatoare pentru a o parca in siguranta.

De ce este aceasta diferenta?

Ce tip de suspensie are atunci C5-II?

Scris: Joi 02-Aug-2007 13:52
de mbc
Hydractive 3 sau 3 plus, in functie de dotarea masinii. Banuiesc ca te referi la modelul nou de c5, nu?

Scris: Vin 03-Aug-2007 09:09
de B-01-DRC
Apropos de suspensia asta. Eu am 3. Cat de reala e treaba cu "auto-reglajul" in functie de drum si de modul de condus? Din experiente proprii, nu din carti tehnice (aka, marketing).

Scris: Vin 03-Aug-2007 09:40
de mbc
@b01drc sigur ai motor de 1,6 HDi? nu cumva e 16 HDi, care de fapt e 2.0 HDi. Din cate stiu nu s-a pus motor de 1,6 hdi pe c5. :)

Scris: Vin 03-Aug-2007 15:24
de B-01-DRC
1,6 HDI (PSA/Ford) 16V - 110 CP.

Scris: Vin 03-Aug-2007 15:36
de Adrian Musat
Sunt chiar si in oferta actuala cu acest motor.
http://www.citroen.ro/model.php/promotionC5.php

Scris: Vin 03-Aug-2007 19:00
de B-01-DRC
Da, la oferta asta am luat si eu. Dar, culmea, fata de ce este pe site, sunt niste chestii in plus:
1. 9 airbaguri, nu 7
2. Bluetooth.

Scris: Vin 03-Aug-2007 19:01
de nicum
B-01-DRC scrie:Apropos de suspensia asta. Eu am 3. Cat de reala e treaba cu "auto-reglajul" in functie de drum si de modul de condus? Din experiente proprii, nu din carti tehnice (aka, marketing).


Autoreglajul ala se refera la:
- la peste 110 km/h (nu sint sigur de cifra) masina se lasa ~ 1 - 1.5 cm. Chestia asta inseamna o tinuta de drum mai buna si un consum mai mic
- la mersul pe drum cu multe denivelari masina se ridica cu vreo 2 cm
Nu cred ca din masina poti sa iti dai seama ca a coborit sau a urcat. Daca totusi simti o schimbare in comportamentul masinii, inseamna ca se modifica si garda la sol.

Scris: Dum 05-Aug-2007 22:31
de videosuzy
B-01-DRC scrie:Apropos de suspensia asta. Eu am 3. Cat de reala e treaba cu "auto-reglajul" in functie de drum si de modul de condus? Din experiente proprii, nu din carti tehnice (aka, marketing).


Acum am sosit dupa o plimbare.."PLIMBARE???"...nu la Germanos ci pe Transfagarasan si am verificat "povestea" cu ridicatul la sesizarea drumurilor desfundate (suficiente in zona mai sus amintita, ma refer la cele forestiere).
Am constatat cu placere ca realmente beneficiez la CITI-ul meu de facilitatea de a se ridica la "drum cu probleme", de a se lasa la 110 km/h si de a reveni la 90 km/h.
Daca n-as raspunde in urmatoarele randuri sigur ar fi urmat intrebarea..."dar cum ai aflat?'....
SIMPLU...
Am dat la MAXIM statia de pe masina, fara nici o sursa (TV, CD...etc) si la fiecare modificare a garzii la sol auzeam in boxe un zgomot precum miscarile lui ROBOCOP, un fel de bazait...etc...L-am verificat cu masina stand pe loc...adica am facut operatiunile de ridicare si coborare pentru a identifica exact tipul de zgomot (precizez fara modestie ca sunt absolvent al Liceului de Muzica din Buzau, profesoara de vioara avand-o pe raposata Mihaela Runceanu, asta pentru a confirma faptul ca am ureche muzicala ceea ce ma ajuta foarte mult in identificarea diverselor tipuri de sunete, zgomote...etc).
Cum intram pe drum desfundat se auzea in boxe zgomotul specific mai scurt sau mai lung, functie de cat de accidentat era.
Imi e greu prin cuvinte sa redau acel bazait insa cred ca va puteti face o idee...
Oricum, acum chiar ca stau linistit ca nu e chiar "poveste" suspensia ci e chiar pe bune ACTIVA...permanent ACTIVA...:P

Scris: Lun 06-Aug-2007 09:48
de nicum
Biziitul ala provine de la electrosupape :wink: