
ESP pe gheata
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
ESP pe gheata
ESP-ul se dezactiveaza pe ghiata sau polei?? .In deccembrie cand mergeam din italia spre RO. imediat ce am intrat in Ungaria au inceput problemele. Cand masina dadea de putina gheata incepea sa fuga bine de spate , am redus viteza din 150 la 90 pana ce am dat de un strat subtire de polei , toti mergeau cu 90 -100, eu mai mult de 40-50 nu ii puteam da. La un timp vazand ca mai aveam cale lunga de facut si riscul era suficient de mare pt. ca masina ava tendinta de a se invarti am preferat sa pun un lant pe spate . Cu lantul pus mergea bine pana pe la 70 la ora si incepea sa se incline , cei cu tractiune pe spate tipBMW.............. mergeau fara grija ,si fara lanturi. Am intrat in RO. strazile curate mergea bine , numai cand dadea de cativa metri de ghiata iar incepea sa danseze, mergeam drept fara macar sa misc putin volanul. In pasul Tihuta toate curbele le faceam de-a latul drumului mergeam cu 10 la ora si ma invartea. In- trun tarziu mi-am dat seama ca mi se bloca spatele , nu stiu exact o roata sau amandoua. i-am dezactivat ESP-ul si nu am mai avut treaba. A MAI TRECUT CINEVA PRIN ASTA
?????

Intotdeauna trebuie dezactivat ESP-ul pe zapada sau suprafata alunecoasa doar daca vrei sa te joci cu ea! asta in cazul in care sti ce faci sau ce vrei sa faci cu masina!
practic esp-ul , fiind un control al stabilitatii, iti blocheaza roata care pierde aderenta, in incercarea de a o recapata! incearca si pe asfalt uscat sa pleci cu scartait de roti si ai sa vezi cum o sa-ti palpaie becu in bord si iti va taia alimentarea si iti va frana. iarasi, daca te impotmolesti in zapada, nu o sa ai niciodata sanse sa iesi de acolo cu esp-ul activ.
cu toate astea, mi se pare cam ciudata povestea ta. nu mi s-a intamplat niciodata faza asta pe gheata cu esp-ul activat. adica eu de multe ori uitam de el in conditii de genul asta! dar niciodata nu simteam masina ca vrea sa "fuga"! nici pe o masina cu esp, nici pe una fara! ciudat!
Esp-ul trebuia sa ti se aprinda in bord cand simteai ca pleaca de spate
ma gandesc ca poate or fi cauciucurile prea umflate.... sau ai cauciucurile cu bube!
sau Dumnezeu cu mila...
practic esp-ul , fiind un control al stabilitatii, iti blocheaza roata care pierde aderenta, in incercarea de a o recapata! incearca si pe asfalt uscat sa pleci cu scartait de roti si ai sa vezi cum o sa-ti palpaie becu in bord si iti va taia alimentarea si iti va frana. iarasi, daca te impotmolesti in zapada, nu o sa ai niciodata sanse sa iesi de acolo cu esp-ul activ.
cu toate astea, mi se pare cam ciudata povestea ta. nu mi s-a intamplat niciodata faza asta pe gheata cu esp-ul activat. adica eu de multe ori uitam de el in conditii de genul asta! dar niciodata nu simteam masina ca vrea sa "fuga"! nici pe o masina cu esp, nici pe una fara! ciudat!
Esp-ul trebuia sa ti se aprinda in bord cand simteai ca pleaca de spate
ma gandesc ca poate or fi cauciucurile prea umflate.... sau ai cauciucurile cu bube!
sau Dumnezeu cu mila...
Citroen BX 17. TD '89
P.S; Masina era cam incarcata bine , poate peste limita , mai avea tendinta de a face la fel si dupa ce am ajuns acasa si goala. Dar pe loc dept fara miscari de volan sa fuga spatele cand dadea de ghiata , nu reusesc sa inteleg acest FENOMEN. Prin curbe in Tihuta rotile nu se deblocau pana ce masina nu se oprea din mers sau de invartit
-
- pasionat
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
- 2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005
Din cate stiu eu, ESP-ul are incorporat si controlul tractiunii (ASR),care ar trebuii sa ajute pe drum alunecos.Si chiar daca dezactivezi ESP,la viteza de 50km./h se activeaza automat.
Ti-a dat vreun mesaj de eroare referitor la ESP ? Poate iti merge infranat o roata de pe spate si in momentul in care pierde aderenta are tendinta sa plece de spate.
Ti-a dat vreun mesaj de eroare referitor la ESP ? Poate iti merge infranat o roata de pe spate si in momentul in care pierde aderenta are tendinta sa plece de spate.
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
pef73 scrie:Din cate stiu eu, ESP-ul are incorporat si controlul tractiunii (ASR),care ar trebuii sa ajute pe drum alunecos.Si chiar daca dezactivezi ESP,la viteza de 50km./h se activeaza automat.
Ti-a dat vreun mesaj de eroare referitor la ESP ? Poate iti merge infranat o roata de pe spate si in momentul in care pierde aderenta are tendinta sa plece de spate.
Confirm si eu faptul ca la dezactivarea ESP-ului, se reactiveaza automat peste 50 km/h.Si eu am avut probleme cu etrierii - se blocau pistonasele la etrieri in diagonala, numai ca nu era iarna.Oricum, verifica cu atentie daca se infierbanta excesiv discurile la franari succesive (eu nici nu prea franam si mi se blocau placutele pe discuri destul de tare, problema care m-a cam exasperat o vreme; acum nu mai am probleme, si-au dat drumul de la sine).Bafta !
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Atunci s-ar putea sa dea aceasta eroare captorul girometric -se gaseste intre scaune, in interiorul tunelului de la consola centrala(acesta sesizeaza acceleratia gravitationala laterala, atunci cand masina tinde sa derapeze.In functie de acea valoare sesizata, se efectueaza si franarea diferentiata a rotilor, pt a evita derapajul).Totusi, acel captor poate da o valoare eronata (poate prea mare), atunci cand masina chiar nu are de gand sa derapeze, iar pe zapada franarea excesiva =derapaj sigur.Cel mai indicat, megi la Fetcom (daca tot esti in tara) si cere-l ca mecanic pe Ciprian Gugoasa-eu l-am testat de cativa ani si e tare tipul, cel putin pe tester (si nu numai)nu il ia nimeni de la Fetcom.Bafta !
tu ti-ai luat C5 de 2.2 dar nu ai bani de o diagnoza in Italia si astepti pina in august cu problema asta ca sa ajungi in tara sa o rezolvi? tare! ne mai miram de ce ajung tot felul de masini in gard
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Da fratilor aveti perfecta dreptate , dar aceasta masina mi-a tocat cam multi banuti si nu pot munci numai pt. ea. chiar si 100 de ar fi nu e problema dar de cate ori a intrat in Citroen , cu probleme minore nu am scoso fara minim 250 . Am avut alte doua inainte , am facut cu ele 80.000 cu una si a dua 100.000 Km doar un telescop am schimbat in rest , ulei , filtre cauciucuri si GAZ. ASA DA MASINI 

Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo