Pai e suficient sa astepte sa se linisteasca masina si sa scoata bateria.
Si tot n-am inteles care e faza cu bornele.
Mai intai nu stiu care si apoi cealalta, musai invers la repunere.
Astea-s desene animate.
pentru initializat telecomanda:
- se asteapa 1 min fara a butona telecomanda apoi
- se pune contactul la masina fara a porni motorul si in maxim 10 secunde se apasa si se tine apasat butonul de inchidere de la telecomanda ~5sec.
- se ia contactul, se scoate cheia si se asteapta 1 min fara a butona telecomanda.
unitate BSM
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Nu foloseste la ceva anume sa debransezi intai minusul si apoi plusul si apoi sa le rebransezi in ordine inversa, insa e o masura de prevedere binevenita sa nu deconectezi un aparat electronic fin cum este un calculator care "tine" ceva pe la masina, "din alimentare" ci "din masa", si apoi sa il reconectezi incepand cu masa, pentru a evita pe cat posbil micul scurt circuit de la bransare si mai ales ca acesta sa se produca cu calculatorul alimentat.
Nu e mare chestie dar nici chiar "desene animate".
Regards!
Nu e mare chestie dar nici chiar "desene animate".
Regards!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
[quote="iuliu m." si apoi sa il reconectezi incepand cu masa, pentru a evita pe cat posbil micul scurt circuit de la bransare si mai ales ca acesta sa se produca cu calculatorul alimentat.
Regards![/quote]
Care scurt circuit?
Curentul nu pricepe ce spui tu si nici nu stiu ce ordini de conectare, el pricepe doar inchiderea unul circuit, care-i da oportunitatea de a circula prin acel circuit format.
Indiferent de ordinea in care pui bornele, curentul circula in sensul firesc lui, impus de polaritate si nu de acea ordine de conectare.
Raman la parerea ca e vb de desene animate.
Daca vrei si nu esti lamurit, putem intra in detalii si putem discuta la nivel "subatomic"
Regards![/quote]
Care scurt circuit?
Curentul nu pricepe ce spui tu si nici nu stiu ce ordini de conectare, el pricepe doar inchiderea unul circuit, care-i da oportunitatea de a circula prin acel circuit format.
Indiferent de ordinea in care pui bornele, curentul circula in sensul firesc lui, impus de polaritate si nu de acea ordine de conectare.
Raman la parerea ca e vb de desene animate.
Daca vrei si nu esti lamurit, putem intra in detalii si putem discuta la nivel "subatomic"

E vorba de curentul de drena care ia nastere in urma restabilirii circuitului. Manifestarea observabila este acea "steluta" care "pocneste" usor cand pui borna. Punand ulterior masa, dupa ce ai conectat deja plusul, eviti eventualitatea unor probleme care pot aparea in acel moment. In orice cartulie de instructiuni de folosire a oricarei masini, vei gasi aceasta ordine de bransare/debransare a bateriei ca fiind cea indicata/recomandata. Asta nu inseamna ca ori de cate ori facem invers se arde ceva. Ci doar ca avem ceva mai multe sanse sa se intample ceva rau. Atata vreme cat nu ai un switch care sa "tina" un contact "general", ca la masinile de raliu, pe care sa-l actionezi dupa ce ai pus bateria si ai bransat-o, fara niciun fel de risc, e recomandabil sa respecti acea ordine de bransare/debransare a bornelor.
Nu sunt "desene animate".
Regards!
Nu sunt "desene animate".
Regards!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Iuliu, eu o sa ma opresc aici, pt ca nu are rost.
Totusi, acea steluta apare ca si rezultat al punerii in miscare a electronilor, a curentului initial si a faptului ca zona initiala de contact atunci cand pui borna, este f mica si se arde superficial materialul in acea zona de contact.
Acest fenomen se petrece indiferent de borna pe care o conectezi prima sau a doua. Chiar nu stie curentul sa nu mai faca steluta daca pui prima data minusul si apoi plusul.
Va face stelute indiferrent de asta.
Curent de drena? Sau drain current, adica de scurgere? Pt ca primul este un curent pe care ai sa-l regasesti numai in interiorul unui transzistor cu efect de camp, FET si se calculeaza cu expresia:
Id=gmVgs, unde gm este transconductanta.
Dar deja vorbim SF-uri.
Totusi, acea steluta apare ca si rezultat al punerii in miscare a electronilor, a curentului initial si a faptului ca zona initiala de contact atunci cand pui borna, este f mica si se arde superficial materialul in acea zona de contact.
Acest fenomen se petrece indiferent de borna pe care o conectezi prima sau a doua. Chiar nu stie curentul sa nu mai faca steluta daca pui prima data minusul si apoi plusul.
Va face stelute indiferrent de asta.
Curent de drena? Sau drain current, adica de scurgere? Pt ca primul este un curent pe care ai sa-l regasesti numai in interiorul unui transzistor cu efect de camp, FET si se calculeaza cu expresia:
Id=gmVgs, unde gm este transconductanta.
Dar deja vorbim SF-uri.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Singura referire la asta in manualul meu este asta:
Ordinea este impusa pt siguranta. Adica, daca nu s-ar pune prima data un fir si apoi celalalt, ai putea sa vezi un nea Gica cu ambele fire puse pe o baterie, capetele celelalte atarnand pe jos. Posibiltate de scurt circuit si sa-i bubuie in bot.
Asa, punand un fir si legandu-i ambele capete, se evita tocmai povestea asta.

Ordinea este impusa pt siguranta. Adica, daca nu s-ar pune prima data un fir si apoi celalalt, ai putea sa vezi un nea Gica cu ambele fire puse pe o baterie, capetele celelalte atarnand pe jos. Posibiltate de scurt circuit si sa-i bubuie in bot.
Asa, punand un fir si legandu-i ambele capete, se evita tocmai povestea asta.
Salut,
Daca toata lumea e de acord, nu pot "sfarsi" decat prin a fi si eu de acord cu tine. Nu ma ajuta suficient background-ul...
Ceea ce nu inseamna ca nu voi lega intotdeauna plusul si apoi minusul de la baterie, si voi debransa primul, minusul.
Daca nu exista nicio explicatie logica si niciun avantaj in treaba asta, e la fel de OK ca si daca ar exista.
N-am ce pierde.
Multumesc pentru feedback!
Daca toata lumea e de acord, nu pot "sfarsi" decat prin a fi si eu de acord cu tine. Nu ma ajuta suficient background-ul...
Ceea ce nu inseamna ca nu voi lega intotdeauna plusul si apoi minusul de la baterie, si voi debransa primul, minusul.
Daca nu exista nicio explicatie logica si niciun avantaj in treaba asta, e la fel de OK ca si daca ar exista.
N-am ce pierde.
Multumesc pentru feedback!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- simpatizant
- Mesaje: 26
- Membru din: Sâm 09-Apr-2011 17:11
- Localitate: arges
explicatia pentru ordinea aceasta am citit-o pe undeva mai demult intr-un manual de intretinere a motocicletelor. oricum are si o logica si merge la orice utilaj.
ai bateria montata, folosesti in general cheie sau surubelnita sa desfaci borna (la astea mai noi aveam cuplele rapide).
daca desfaci plusul primul si din gresala atingi cu cheia de caroserie faci scurt-circuit.
daca desfaci minusul primul si apoi plus, chiar daca atingi de caroserie nu mai este nici o problema.
la fel si cu montatul pui plusul intai apoi minusul.
ai bateria montata, folosesti in general cheie sau surubelnita sa desfaci borna (la astea mai noi aveam cuplele rapide).
daca desfaci plusul primul si din gresala atingi cu cheia de caroserie faci scurt-circuit.
daca desfaci minusul primul si apoi plus, chiar daca atingi de caroserie nu mai este nici o problema.
la fel si cu montatul pui plusul intai apoi minusul.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Da, o astfel de abordare mi se pare mai mult decat logica.
Acum, depinde f tare si de masina si de cat de stramt este locul unde se afla bateria.
Citisem si eu pe un alt forum aceasta explicatie si, desi este corecta si se pot intampla in practica acele scurturi, nu am luat-o in seama, pt ca prefer sa fiu atent in general.
Acum, depinde f tare si de masina si de cat de stramt este locul unde se afla bateria.
Citisem si eu pe un alt forum aceasta explicatie si, desi este corecta si se pot intampla in practica acele scurturi, nu am luat-o in seama, pt ca prefer sa fiu atent in general.
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
buna seara,
pana la urma am fost la dl khan in bucuresti, pe lexia toate bune si frumoase (unitatea bsm a iesit k pe calculator). In cele din urma am schimbat bujiile, bateria este in parametri optimi. Cand credeam ca am scapat, problema a revenit din nou, nu am pornit-o o saptamana si iar s-a aprins becul.
In functie si de posibilitatile financiare, mi s-a recomandat sa o iau prin eliminare, adcia sa schimb "chestia" care intra peste bujii si le acopera, cred ca e un fel de bobina.
pana la urma am fost la dl khan in bucuresti, pe lexia toate bune si frumoase (unitatea bsm a iesit k pe calculator). In cele din urma am schimbat bujiile, bateria este in parametri optimi. Cand credeam ca am scapat, problema a revenit din nou, nu am pornit-o o saptamana si iar s-a aprins becul.
In functie si de posibilitatile financiare, mi s-a recomandat sa o iau prin eliminare, adcia sa schimb "chestia" care intra peste bujii si le acopera, cred ca e un fel de bobina.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu