Spalator faruri pe halogen
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
mai baieti, voi va certati ca nu mi-a pornit mie Citroenul azi dimineata ? la -17 grade dupa ce n-a fost pornita 2 zile ? m-am chinuit pana am terminat bateria. diseara o sa chem pe cineva sa-mi dea curent... eu sunt si mai sarac. a trebuit sa plec la serviciu cu metroul, pentru ca nu am avut alta masina la dispozitie.
nu mi-a dat prin cap sa inregistrez cum nu imi porneste
am dat ceva la cheie, nu mai stiu cat.
pot sa spun ca dupa cateva incercari, auzeam un "click" din zona sigurantelor din bord. poate o sa inregistrez diseara cand vine un prieten sa-mi dea curent. in timpul cand mi se auzea sunetul de "click", se cam stingea bordul si parca murea si electromotorul, nu mai invartea calumea.

am dat ceva la cheie, nu mai stiu cat.
pot sa spun ca dupa cateva incercari, auzeam un "click" din zona sigurantelor din bord. poate o sa inregistrez diseara cand vine un prieten sa-mi dea curent. in timpul cand mi se auzea sunetul de "click", se cam stingea bordul si parca murea si electromotorul, nu mai invartea calumea.
da, stiu. de la click am dedus ca ori s-a descarcat bateria, ori s-a slabit vreo borna. cred ca diseara dupa ce o pornesc (daca se opreste ninsoarea si pot sa o pornesc) o sa ma bag in parcarea subterana la munca si o sa verific bateria. si o s-o si las in parcare la munca. ca sunt grade cu +
se mai dezmorteste si ea...

dap. asa am facut. am reusit sa o pornesc cu ajutorul unui logan 1.5 dci, nepornit de cateva zile, care a pornit la sfert. mi-a dat curent vreo 10 minute si am reusit s-o pornesc. am dus-o la caldurica.
sfat pentru cei interesati: NU va cumparati saracii de cabluri de curent din real - d-alea de 1 metru lungime si 120 de amperi. sunt degeaba. cel putin pentru un diesel de 2 litri. daca aveti motor de 1.4 sau mai mic.. atunci poate au vreun efect.
pe mine m-a vazut un cetatean ca ma chinuiam cu alea si mi le-a dat pe ale lui.... facute, nu cumparate. alea cabluri de curent.
va doresc motorina dezghetata !
sfat pentru cei interesati: NU va cumparati saracii de cabluri de curent din real - d-alea de 1 metru lungime si 120 de amperi. sunt degeaba. cel putin pentru un diesel de 2 litri. daca aveti motor de 1.4 sau mai mic.. atunci poate au vreun efect.
pe mine m-a vazut un cetatean ca ma chinuiam cu alea si mi le-a dat pe ale lui.... facute, nu cumparate. alea cabluri de curent.
va doresc motorina dezghetata !

- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Click-urile din zona sigurantelor se aud pentru ca tensiunea scademult sub tensiunea de lucru a releelor aflate in BSI.
De stricat nu se strica nimic, cel mult se inregistreaza ca si defecte fugiive si le veti vedea in lexia.
Am cumparat si eu acele tipuri de cabluri, de la care am oprit clestii apoi le-am aruncat cat de repede am putut.
Din toata grosimea lor,nu stiu daca au 10% cupru si restul e izolatie.
Cumparati un astfel de set,apoi cumparati cablu mccg de cel putin 10mm2 si lipiti acele cabluri de clesti nu cu fludor, ci cu cositor din acela cu care se lipesc burlanele, pt ca are temperatura de topire mult mai mare ca aliajele de fludor folosite in electronica.
O sa spuneti ca nu se incalzesc clestii si asa e, dar curentul va trece prin lipitura si daca apare o zona de rezistivitate crescuta, o sa se delipeasca in secunde.
De stricat nu se strica nimic, cel mult se inregistreaza ca si defecte fugiive si le veti vedea in lexia.
Am cumparat si eu acele tipuri de cabluri, de la care am oprit clestii apoi le-am aruncat cat de repede am putut.
Din toata grosimea lor,nu stiu daca au 10% cupru si restul e izolatie.
Cumparati un astfel de set,apoi cumparati cablu mccg de cel putin 10mm2 si lipiti acele cabluri de clesti nu cu fludor, ci cu cositor din acela cu care se lipesc burlanele, pt ca are temperatura de topire mult mai mare ca aliajele de fludor folosite in electronica.
O sa spuneti ca nu se incalzesc clestii si asa e, dar curentul va trece prin lipitura si daca apare o zona de rezistivitate crescuta, o sa se delipeasca in secunde.
va doresc motorina dezghetata !
Incearca si tu o motorina de iarna gen OMV Alpin diesel sau Alto 55 si un aditiv ceva in ea.
Pot sa recomand dar cred ca se va considera reclama la cat am "vorbit" pe-aici de acea firma.
La -2O sa spuneti ca nu se incalzesc clestii si asa e, dar curentul va trece prin lipitura si daca apare o zona de rezistivitate crescuta, o sa se delipeasca in secunde.6 de grade o mai "ajuti" si tu nu numai cu cabluri groase...
Sper sa nu bat campii pentru ca am vazut ca stapanesti foarte bine chestiunea insa, intamplator, mi-am facut si eu cabluri "tepene" anul asta ca e primul an in care mi-a facut figuri la pornire (nu din cauza frigului, am mai postat eu, era regulatorul de presiune "in pioneze"...) si am fost sfatuit de cel care mi le-a facut , un meserias intr-ale electricii auto si cablaraiei sa le sertizez uscat, profesional cu masina speciala pe papuci/clesti. Mi le-a facut el asa si am "dat la cheie" pe ele "grav" cu curent de la robot, pana a iesit fum din electromotor in timpul diferitelor probe de pornire (in atelier la alt meserias). Ale lui de la robot aproape ca cedasera...
Astea ale mele, facute, din cablu de care zici tu, s-au comportat admirabil fiind caldute si "nesimtite" oricat ai fi "dat la automat".
Deci cred ca recomandata este sertizarea "uscata" cu scule profesionale fara "lipitura".
Dar sunt receptiv oricarui contraargument.
Bafta maxima si porniri usoare!
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Eu am cumparat o pereche de clesti de pornire de la Practiker cu vreo 60 lei tot in ideea sa opresc clestii si sa pun eu cabluri de ale mele, dar vazand ca are cabluri decente le-am lasat pe cele originale. Pana acum am reusit sa pornesc toate masinile care au avut probleme. Mentionez ca clestii arata foarte sanatos, au strangere foarte buna si par un lucru de calitate cel putin medie.
"If in doubt, flat out!"
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
iuliu m. scrie:... sa le sertizez uscat, profesional cu masina speciala pe papuci/clesti...
Deci cred ca recomandata este sertizarea "uscata" cu scule profesionale fara "lipitura".
Dar sunt receptiv oricarui contraargument.
Bafta maxima si porniri usoare!
Foarte corect, niciun contraargument, doar o observatie: in regim de amator, acasa, evident ca nu vei gasi o astfel de presa si fiecare ar fi tenatat sa le lipeasca. De aici recomandarea mea de a le lipi cu cositor.
Nici nu m-am gandit ca cineva ar avea o astfel de presa.
Apoi, clestii pe care i-am luat eu, desi sunt destul de tapeni, zona in care se prinde cablul, desi era si ea serioasa, nu cred ca ar fi tinut f mult daca doar sertizam cablurile, pt ca acea zona nu era in sectiune un cerc inchis, ci avea dor niste aripioare.
mesersmith scrie:Cumparati un astfel de set,apoi cumparati cablu mccg de cel putin 10mm2 si lipiti acele cabluri de clesti nu cu fludor, ci cu cositor din acela cu care se lipesc burlanele, pt ca are temperatura de topire mult mai mare ca aliajele de fludor folosite in electronica.
nu ar fi mai bun un cablu MsudC ? diferenta intre ele ar fi ca mmcg are cateva fire in el, iar MsudC e de sudura si are un singur fir gros in el.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Si pt ca aveam probleme cu pornirea la rece, pt ca pornea greu, mi-am cumparat o baterie Bosch 77A, curent de pornire la rece 780A EN, 5 stele si astazi dimineata, a pornit parfum la -15 grade.
Nici nu a simtit electromotorul, l-a dat peste cap ca si cum nu era acolo, in timp ce, zilele trecute, abia invartea, iar dupa ce il invarteam vreo 10-20 secunde, pornea cu poticniri, tusea, se oprea, si mergea oricum numai rotund nu. Uneori l-am invartit si vreo 30 sec.
Nimic din toate astea nu s-au mai intamplat astazi.
Pretul bateriei afost 520 lei plu bateria veche.
Nici nu a simtit electromotorul, l-a dat peste cap ca si cum nu era acolo, in timp ce, zilele trecute, abia invartea, iar dupa ce il invarteam vreo 10-20 secunde, pornea cu poticniri, tusea, se oprea, si mergea oricum numai rotund nu. Uneori l-am invartit si vreo 30 sec.
Nimic din toate astea nu s-au mai intamplat astazi.
Pretul bateriei afost 520 lei plu bateria veche.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen