Spalator faruri pe halogen

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Joi 02-Feb-2012 12:55

mai baieti, voi va certati ca nu mi-a pornit mie Citroenul azi dimineata ? la -17 grade dupa ce n-a fost pornita 2 zile ? m-am chinuit pana am terminat bateria. diseara o sa chem pe cineva sa-mi dea curent... eu sunt si mai sarac. a trebuit sa plec la serviciu cu metroul, pentru ca nu am avut alta masina la dispozitie.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 02-Feb-2012 12:57

Video? De cate ori ai incercat pana a murit bateria?
"If in doubt, flat out!"

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Joi 02-Feb-2012 13:08

nu mi-a dat prin cap sa inregistrez cum nu imi porneste :lol:
am dat ceva la cheie, nu mai stiu cat.
pot sa spun ca dupa cateva incercari, auzeam un "click" din zona sigurantelor din bord. poate o sa inregistrez diseara cand vine un prieten sa-mi dea curent. in timpul cand mi se auzea sunetul de "click", se cam stingea bordul si parca murea si electromotorul, nu mai invartea calumea.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 02-Feb-2012 13:11

faza cu click e cam trista pentru o masina cu atata electronica. e ca si cum nu ai da suficient curent unei componente electronice. din acest motiv se strica.
"If in doubt, flat out!"

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Joi 02-Feb-2012 13:49

da, stiu. de la click am dedus ca ori s-a descarcat bateria, ori s-a slabit vreo borna. cred ca diseara dupa ce o pornesc (daca se opreste ninsoarea si pot sa o pornesc) o sa ma bag in parcarea subterana la munca si o sa verific bateria. si o s-o si las in parcare la munca. ca sunt grade cu + :D se mai dezmorteste si ea...

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Joi 02-Feb-2012 23:56

dap. asa am facut. am reusit sa o pornesc cu ajutorul unui logan 1.5 dci, nepornit de cateva zile, care a pornit la sfert. mi-a dat curent vreo 10 minute si am reusit s-o pornesc. am dus-o la caldurica.
sfat pentru cei interesati: NU va cumparati saracii de cabluri de curent din real - d-alea de 1 metru lungime si 120 de amperi. sunt degeaba. cel putin pentru un diesel de 2 litri. daca aveti motor de 1.4 sau mai mic.. atunci poate au vreun efect.
pe mine m-a vazut un cetatean ca ma chinuiam cu alea si mi le-a dat pe ale lui.... facute, nu cumparate. alea cabluri de curent.

va doresc motorina dezghetata ! :lol:

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 03-Feb-2012 00:40

Click-urile din zona sigurantelor se aud pentru ca tensiunea scademult sub tensiunea de lucru a releelor aflate in BSI.
De stricat nu se strica nimic, cel mult se inregistreaza ca si defecte fugiive si le veti vedea in lexia.

Am cumparat si eu acele tipuri de cabluri, de la care am oprit clestii apoi le-am aruncat cat de repede am putut.
Din toata grosimea lor,nu stiu daca au 10% cupru si restul e izolatie.
Cumparati un astfel de set,apoi cumparati cablu mccg de cel putin 10mm2 si lipiti acele cabluri de clesti nu cu fludor, ci cu cositor din acela cu care se lipesc burlanele, pt ca are temperatura de topire mult mai mare ca aliajele de fludor folosite in electronica.
O sa spuneti ca nu se incalzesc clestii si asa e, dar curentul va trece prin lipitura si daca apare o zona de rezistivitate crescuta, o sa se delipeasca in secunde.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Vin 03-Feb-2012 03:34

va doresc motorina dezghetata !

Incearca si tu o motorina de iarna gen OMV Alpin diesel sau Alto 55 si un aditiv ceva in ea.
Pot sa recomand dar cred ca se va considera reclama la cat am "vorbit" pe-aici de acea firma.
La -2O sa spuneti ca nu se incalzesc clestii si asa e, dar curentul va trece prin lipitura si daca apare o zona de rezistivitate crescuta, o sa se delipeasca in secunde.6 de grade o mai "ajuti" si tu nu numai cu cabluri groase...

Sper sa nu bat campii pentru ca am vazut ca stapanesti foarte bine chestiunea insa, intamplator, mi-am facut si eu cabluri "tepene" anul asta ca e primul an in care mi-a facut figuri la pornire (nu din cauza frigului, am mai postat eu, era regulatorul de presiune "in pioneze"...) si am fost sfatuit de cel care mi le-a facut , un meserias intr-ale electricii auto si cablaraiei sa le sertizez uscat, profesional cu masina speciala pe papuci/clesti. Mi le-a facut el asa si am "dat la cheie" pe ele "grav" cu curent de la robot, pana a iesit fum din electromotor in timpul diferitelor probe de pornire (in atelier la alt meserias). Ale lui de la robot aproape ca cedasera...
Astea ale mele, facute, din cablu de care zici tu, s-au comportat admirabil fiind caldute si "nesimtite" oricat ai fi "dat la automat".
Deci cred ca recomandata este sertizarea "uscata" cu scule profesionale fara "lipitura".
Dar sunt receptiv oricarui contraargument.
Bafta maxima si porniri usoare!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 03-Feb-2012 07:32

Eu am cumparat o pereche de clesti de pornire de la Practiker cu vreo 60 lei tot in ideea sa opresc clestii si sa pun eu cabluri de ale mele, dar vazand ca are cabluri decente le-am lasat pe cele originale. Pana acum am reusit sa pornesc toate masinile care au avut probleme. Mentionez ca clestii arata foarte sanatos, au strangere foarte buna si par un lucru de calitate cel putin medie.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 03-Feb-2012 09:26

iuliu m. scrie:... sa le sertizez uscat, profesional cu masina speciala pe papuci/clesti...
Deci cred ca recomandata este sertizarea "uscata" cu scule profesionale fara "lipitura".
Dar sunt receptiv oricarui contraargument.
Bafta maxima si porniri usoare!


Foarte corect, niciun contraargument, doar o observatie: in regim de amator, acasa, evident ca nu vei gasi o astfel de presa si fiecare ar fi tenatat sa le lipeasca. De aici recomandarea mea de a le lipi cu cositor.
Nici nu m-am gandit ca cineva ar avea o astfel de presa.
Apoi, clestii pe care i-am luat eu, desi sunt destul de tapeni, zona in care se prinde cablul, desi era si ea serioasa, nu cred ca ar fi tinut f mult daca doar sertizam cablurile, pt ca acea zona nu era in sectiune un cerc inchis, ci avea dor niste aripioare.

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Vin 03-Feb-2012 12:01

mesersmith scrie:
Cumparati un astfel de set,apoi cumparati cablu mccg de cel putin 10mm2 si lipiti acele cabluri de clesti nu cu fludor, ci cu cositor din acela cu care se lipesc burlanele, pt ca are temperatura de topire mult mai mare ca aliajele de fludor folosite in electronica.


nu ar fi mai bun un cablu MsudC ? diferenta intre ele ar fi ca mmcg are cateva fire in el, iar MsudC e de sudura si are un singur fir gros in el.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 03-Feb-2012 12:23

Din cate stiu eu, acel cablu e f dur si iarna, cand e frig, o sa fie si mai dur si mai greu de indoit.

niq
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Lun 03-Oct-2011 15:02
Localitate: Bucuresti

Mesajde niq » Vin 03-Feb-2012 14:56

nu stiu daca va fi de neindoit... :lol:
pe mine ma interesa diferenta in materie de transmitere a curentului electric... ma gandesc ca fiind mai gros, va fi un flux mai bun de curent si va putea sa faca fata unei solicitari mai serioase.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 03-Feb-2012 15:01

Adearat, dar trebuie sa te gandesti si la modul in care o sa manevrezi acel cablu si trebuie sa faci un compromis.
Evident, cu cat cablul are sectiune mai mare, e mai bun, insa nu poti pune oricat de gros,pt ca peste o anumita valoare a sectiunii, e inutila o crestere a ei.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 03-Feb-2012 16:39

Si pt ca aveam probleme cu pornirea la rece, pt ca pornea greu, mi-am cumparat o baterie Bosch 77A, curent de pornire la rece 780A EN, 5 stele si astazi dimineata, a pornit parfum la -15 grade.
Nici nu a simtit electromotorul, l-a dat peste cap ca si cum nu era acolo, in timp ce, zilele trecute, abia invartea, iar dupa ce il invarteam vreo 10-20 secunde, pornea cu poticniri, tusea, se oprea, si mergea oricum numai rotund nu. Uneori l-am invartit si vreo 30 sec.
Nimic din toate astea nu s-au mai intamplat astazi.
Pretul bateriei afost 520 lei plu bateria veche.


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen