probleme clima partea stanga a masinii

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 14-Dec-2012 21:57

Pai daca scriem in romana, nu avem de ce sa nu ne intelegem.
Urzica spunea ca are axul rupt si ca nu poate sa-l scoata si tu spuneai ca ai avut la fel si ca ai reusit.
Apoi te-ai rasucit.
Si mi-am promis sa nu mai citesc nimic din ce scrii tu.
Iar aia cu telefonul mi se pare o prostie.
Ma intreb cum te-ai fi inteles cu iubita ta, daca nu era langa tine, pe vremea cand nu existau telefoane mobile si daca ar fi trebuit sa folosesti doar scrisorile...

Uita-te si tu la ce scrii in ultimul mesaj.
Ba spui ca se scoate "vualetul", ba ca nu se poate.
In acelasi topic spui 7 lucruri diferite.
Cine dracu o intelege ceva, nu stiu.
Never mind.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 14-Dec-2012 22:24

bafta la reparat si scuze de deranj.
eu am spus ca se poate scoate si repara ca la poza nr. 1 pusa de urzica iar pentru inlocuirea lui trebuie dat jos si radiatorul de a/c si icalzire.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 15-Dec-2012 07:42

sunt cu copilu la Medgidia la volei.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 16-Dec-2012 20:07

scuze pentru raspunsurile cu intirziere dar sunt permanent in criza de timp.
daca se monteaza un volet nou, trebuie obligatoriu desfacuta in 2 "cutia de caldura" ceea ce presupune golirea freonului si a antigelului.daca se repara pe pozitie voletul vechi ( trebuie gasita o metoda de a prinde intre ele cele 2 bucati rupte), trebuie sa va folositi imaginatia, atunci nu mai e necesara golirea instalatiei.
Imagine
motorasul pas cu pas nu stie sa regleze temperatura la 22 de grade de exemplu.pentru aceasta, motorul se invirte pina la un capat de cursa,in punctul a in poza ,care ar trebui sa-l opreasca , la fel cum se opreste geamul cind il ridicam automat.la capat de cursa, geamul se opreste, curentul in motor creste peste o anumita limita iar circuitul il decupleaza.in momentul in care s-a oprit ,sa zicem la minim,calculatorul stie ca pentru a ajunge la 22 de grade trebuie ca motorasul pas cu pas sa faca un numar presetat de pasi( citeva zeci). numai ca procedeul asta , "bine gindit "de altfel , face ca opritorul,respectiv carcasa de plastic sa cedeze in timp ,iar atunci cind vrem o temperatura maxima, motorul se invirte pina ar trebui sa se opreasca ,numai ca oprirea nu se mai face in punctul a ci in punctul b prin rasucirea axului voletului care dupa un timp se rupe.
nu am vazut voleti noi dar am auzit ca au axul mai gros si atunci probabil sistemul se opreste in volet la capat de cursa nemaifiind nevoie de opritorile din carcasa care oricum sunt distruse.
in concluzie ,la o reparatie de volet este esential ca opritorul de pe ax sa atinga punctul a putin inainte sau in acelasi timp cu punctul b. daca il atinge intii in punctul b , atunci apare torsiune in ax, respectiv rupere in timp.
de fiecare data cind am reparat asa ceva am pus voletii pe o pozitie absolut intimplatoare ,iar la pornirea motorului am auzit cum au mers la capat de cursa ,calculatorul memoreaza o pozitie de referinta de unde incepe numaratoarea pentru diferite temperaturi setate.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Dum 16-Dec-2012 21:22

Destul de clara explicatia si desenul, mutumesc, deci oricum trebuie sa comand un kit de reparatie (volet) sa vad de unde? si sa merg la un meserias care stie sa-l monteze. Cel mai rau ma sperie demontarea bordului si a volanului cu senzorul de volan in rest m-as descurca.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 16-Dec-2012 21:54

Asta e, nu avem ce face. Cu volet rupt sau ax torsionat, demontam, vedem ce-o fi acolo si ne apucam de treaba. Problema este doar frigul.
Cand o veni caldura, o sa ma apuc de treaba si o sa fac si un milion de poze, dar mai e mult pana acolo.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Dum 16-Dec-2012 22:25

Dupa ce am facut ceva cercetari pe net am aflat codul kitului de reparatie carea este: 6480E3 si este acelasi si la Peugeot 407.
Inca ceva interesant am gasit pe you tube un film in care arata cum s-a inlocuit clapeta rupta fara sa se demonteze bordul. Ci numai prin decuparea unei parti a unitatii de ventilatie in dreptul clapetei si apoi lipirea bucatii la loc. Avand in vedere ca filmul este din UK partea soferului este pe dreapta, cine stie engleza poate intelege usor.

http://www.youtube.com/watch?v=G5MzmqbrkLQ

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Dum 16-Dec-2012 22:47

Cateva poze

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Se observa nervurile de intarire pe axul clapetei noi

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 16-Dec-2012 23:42

Dracii or sa ne ia. Nu cred ca scapam de demontarea bordului. Asta daca e rupt axul, cum e la tine. Poate eu scap doar cu cuplajul de la motoras.
Si la mine e pe partea dreapta, ceea ce inseamna ca as avea ceva mai mult spatiu de manevra.
O sa dau scaunul jos ca sa am mai mult loc.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Lun 17-Dec-2012 16:03

pentru reparat si inlocuit tot trebuie dat jos bordul.
pentru repararea lui pe pozitie nu trebuie scos freonul din istalatie.
vualetele se potrivesc de la sora sa peugeot 407.
bafta la reparat si grosi la punga.
urzica tu ai demontat bordul pentru inlocuit balajelor la varianta I ?
aveai poze puse ?

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Lun 17-Dec-2012 19:38

marianmarian scrie:pentru reparat si inlocuit tot trebuie dat jos bordul.
pentru repararea lui pe pozitie nu trebuie scos freonul din istalatie.
vualetele se potrivesc de la sora sa peugeot 407.
bafta la reparat si grosi la punga.
urzica tu ai demontat bordul pentru inlocuit balajelor la varianta I ?
aveai poze puse ?

Tot ce ai vazut este de pe net, nu sunt chiar asa de meserias :roll:

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Lun 17-Dec-2012 20:18

eu am vazut poze de la tine de la c5I cu o problema de baliaje si era bordul demontat de tine asa am inteles.
daca tu te bazezi pe tine poti fara problema sa il inlocuiesti cu putin ajutor de la o persoana care a mai vazut.
nu stiu cu ce te ocupi ca sa discutam ca eu credeam ca te ocupi cu reparat de masini.
eu unu te ajutam fara probleme dar sa ai un garaj pentru tinerea masini.
durata la inlocuirea vualetului la mine a durat 8 ore cu pauza de masa.
teapa am luat la andromeda fosta reperzentanta Citroen ca tehnicianul de acolo care am vb. cum sa repare vualetul vechi el a facut cu totul altceva si nu a tinut.
si am fost nevoit sa cumpar unul nou.
nu am stiut ca de la la dublu climatronic se pot potrivi la simplu.
de la 407 se potriveste daca gasesti la dezmembrari .
am o pasiune pentru mecanica dar din cauaz seviciului lucrez si repar la colegi si prieteni .
am un garaj si acolo repar ce am.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 17-Dec-2012 20:21

Marian, ce sunt alea "baliaje"?
Cu "vualet" m-am obisnuit, dar de termenul de mai sus, nu am auzit inca. La ce anume spui tu baliaje?

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Lun 17-Dec-2012 20:22

cele care dirijeaza aeru cerut de tine ,pe limba mea.
nu ma refeream la apparatul de aer conditionat din casa ,ca are si el baliaj de dirijare a aerului.
ca sa reglezi la geam sa la picioare se modifica prin lamele suptiri din plastic care eu si anumiti oameni le numeste baliaje.
ai vazut cu le are c5I, II.
vualetul de care vb. ca e defect la voi este cel central care inchide deschide aer rece / cald.
sunt separat cu alte motorase de actionarela.
donez motoras partea dreapta la c5II pentru vualetul central.
eu am lut motorasul sa il pun pe partea dreapta dar nu am cablaju si trebuia sa modific instalatia sa ajunga la motoras si am renuntat.
Ultima oară modificat Lun 17-Dec-2012 20:34 de către marianmarian, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 17-Dec-2012 20:33

Ca-i pe limba ta, nu am nicio indoiala. Ideea este sa pricepem si noi, aici pe forum.
Te referi cumva la aeratoare? Adica alea pe unde iese aerul in cabina?
Piesa care i s-a rupt lui Urzica, din discutii a rezultat ca am numit-o noi aici, volet.
Dar baliaje?
Pentru ca, in interiorul aerotermei, avem 2 volete care fac amestecul de aer si apoi avem alte volete care trimit aerul deja preselectat, catre cele 3 zone de evacuare a aerului. La ce anume te referi tu? Si te intreb absolut serios.

Daca ai probleme in general, la aeratoare, nu trebuie dat jos bordul.


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib