problemĂŁ ventilator aerotermĂŁ
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
ok
cu un aparat de masura pus pe 20v, masoara tensiunea pe care o ai pe firele groase care intra in modul.
trebuie sa ai pe doua dintre ele 12v, dar doar cu motorul pornit.
daca nu ai tensiune pe nicio pereche de fire groase, verifica sig F18 din bsm, adica acel bloc de deasupra bateriei.
daca si aia e buna, verifica daca ai 12 v pe firele 8 si 16 de la mufa verde, fata de o masa oarecare.
cu un aparat de masura pus pe 20v, masoara tensiunea pe care o ai pe firele groase care intra in modul.
trebuie sa ai pe doua dintre ele 12v, dar doar cu motorul pornit.
daca nu ai tensiune pe nicio pereche de fire groase, verifica sig F18 din bsm, adica acel bloc de deasupra bateriei.
daca si aia e buna, verifica daca ai 12 v pe firele 8 si 16 de la mufa verde, fata de o masa oarecare.
-
- just curious
- Mesaje: 12
- Membru din: Mar 22-Iul-2008 22:32
- Localitate: Fetesti
- Masina: Citroen C5 I 2003, 2.0l, 136 cp, benzina
- 2: Citroen C4 Cactus II 2019, 1,2l, 110 cp, benzina
am rezolvat problema!!!
-beneficiind de indrumarile lui mesersmith si ii multumesc pt aceasta. am luat la mana blocul cu sigurante BM34 (situat sub capota motorului, deasupra bateriei) si dupa unele masuratori am ajuns la concluzia ca trebuie sa-l dezmembrez pt a ajunge la placuta cu circuite electrice, unde am observat ca exact in dreptul sigurantei F18 de 40A cablajul este corodat. am vazut ca circuitul de la releul din dreptul sigurantei la o bobina (cred ca asta era) e intrerupt, drept pt care l-am reintregit. am pus totul la loc, am pornit motorul si spre bucuria mea ventilatorul climei a inceput sa functioneze si sa raspunda la toate comezile. multumita voua tuturor mi-am reparat clima de unul sigur!
-merge f. bine tranzistorul IRFP064N cu care l-am inlocuit pe unul defect de la un modul mai vechi. l-am cumparat online de la conexelectronic.ro cu 8 lei.
toate cele bune tuturor!
-beneficiind de indrumarile lui mesersmith si ii multumesc pt aceasta. am luat la mana blocul cu sigurante BM34 (situat sub capota motorului, deasupra bateriei) si dupa unele masuratori am ajuns la concluzia ca trebuie sa-l dezmembrez pt a ajunge la placuta cu circuite electrice, unde am observat ca exact in dreptul sigurantei F18 de 40A cablajul este corodat. am vazut ca circuitul de la releul din dreptul sigurantei la o bobina (cred ca asta era) e intrerupt, drept pt care l-am reintregit. am pus totul la loc, am pornit motorul si spre bucuria mea ventilatorul climei a inceput sa functioneze si sa raspunda la toate comezile. multumita voua tuturor mi-am reparat clima de unul sigur!
-merge f. bine tranzistorul IRFP064N cu care l-am inlocuit pe unul defect de la un modul mai vechi. l-am cumparat online de la conexelectronic.ro cu 8 lei.
toate cele bune tuturor!
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
-
- simpatizant
- Mesaje: 26
- Membru din: Sâm 09-Apr-2011 17:11
- Localitate: arges
am intampinat si eu probleme ca si cei de mai sus.
ventilatorul nu mai porneste, indifrent pe ce il dau AUTO, ECO, sau dezaburire geamuri.
imediat dupa ce pornesc motorul pe ecranul de comanda se vad 3 din cele 4 pale ale ventilatorului negre dar dupa cca 10 secunde se opreste si arata 0, ca si cum l-as da la minim ventilatorul. nu merge deloc, nu baga aer nici cald nici rece.
o sa ma apuc sa masor tensiunea la intrarea in modului de comanda si sa verific siguranta. in functie de ce gasesc poate imi dati sfaturi ce trebuie sa fac.
ventilatorul nu mai porneste, indifrent pe ce il dau AUTO, ECO, sau dezaburire geamuri.
imediat dupa ce pornesc motorul pe ecranul de comanda se vad 3 din cele 4 pale ale ventilatorului negre dar dupa cca 10 secunde se opreste si arata 0, ca si cum l-as da la minim ventilatorul. nu merge deloc, nu baga aer nici cald nici rece.
o sa ma apuc sa masor tensiunea la intrarea in modului de comanda si sa verific siguranta. in functie de ce gasesc poate imi dati sfaturi ce trebuie sa fac.
-
- simpatizant
- Mesaje: 26
- Membru din: Sâm 09-Apr-2011 17:11
- Localitate: arges
am rezolvat problema.
1. am verificat cu aparatul de masura firele intrare in modul, aveam tensiune 12v.
2. am desfacut modulul si am schimbat tranzistorul buclucas.
surpriza, nu merge.
trag fire separate de la baterie, bag pe direct, aeroterma merge.fac legaturi directe intrare-iesire modul(rosu-rosu, negru-negru), nu merge
caut din nou la siguranta de 40A cand colo surpriza, se oxidase si se topise si nu mergea in sarcina, intrerupea contactul. cand nu cerea curent puternic trecea 12v prin ea.
am schimbat siguranta si merge.
m-am ales cu un tranzistor nou, am unu vechi care e bun si ceva bataie de cap.
asa ca verificati intotdeauna traseul numai cu aparat de masura ci si cu un bec mai maricel sa vedeti daca se mentin contactele si cu un curent mai mare.
1. am verificat cu aparatul de masura firele intrare in modul, aveam tensiune 12v.
2. am desfacut modulul si am schimbat tranzistorul buclucas.
surpriza, nu merge.
trag fire separate de la baterie, bag pe direct, aeroterma merge.fac legaturi directe intrare-iesire modul(rosu-rosu, negru-negru), nu merge
caut din nou la siguranta de 40A cand colo surpriza, se oxidase si se topise si nu mergea in sarcina, intrerupea contactul. cand nu cerea curent puternic trecea 12v prin ea.
am schimbat siguranta si merge.
m-am ales cu un tranzistor nou, am unu vechi care e bun si ceva bataie de cap.
asa ca verificati intotdeauna traseul numai cu aparat de masura ci si cu un bec mai maricel sa vedeti daca se mentin contactele si cu un curent mai mare.
Am stat 2 luni fara caldura din cauza aerotermei nefunctionale. La inceput mergea din cand in cand aleatoriu.Apoi s-a oprit definitiv.
Am scos modulul din bord si am observat ca una din lipiturile de pe placa era oxidata (lipitura rece).Am refacut-o cu pistolul de lipit si totul s-a rezolvat fara sa mai cumpar modulul !
Am scos modulul din bord si am observat ca una din lipiturile de pe placa era oxidata (lipitura rece).Am refacut-o cu pistolul de lipit si totul s-a rezolvat fara sa mai cumpar modulul !
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
Salut,
De curand am observat o mica problema. cred ca e mai veche, nu am observat-o pt ca fiind iarna clima a mers in continuu si numai aer cald mi-a intrat in masina.
Problema se manifesta asa, clima oprita dar probabil pt ca nu se inchide ceva (clapeta etc) la viteze mari se simte cum intra aer in masina prin orificiile de aer dinspre parbriz si la picioare (curios pe aeratoarele spre sofer nu intra nimic). Initial am crezut ca desi e oprita clima ventilatorul merge singur, dar cu masina oprita nu intra aer. O mica adiere de vant nu ar fi o problema, dar la viteze mari intra cam mult si e chiar deranjant.
vreo sugestie ce nu se inchide bine ?. In alta ordine de idei, clima functioneaza bine, aer cald/rece, pe aeratoarele indicate etc.
De curand am observat o mica problema. cred ca e mai veche, nu am observat-o pt ca fiind iarna clima a mers in continuu si numai aer cald mi-a intrat in masina.
Problema se manifesta asa, clima oprita dar probabil pt ca nu se inchide ceva (clapeta etc) la viteze mari se simte cum intra aer in masina prin orificiile de aer dinspre parbriz si la picioare (curios pe aeratoarele spre sofer nu intra nimic). Initial am crezut ca desi e oprita clima ventilatorul merge singur, dar cu masina oprita nu intra aer. O mica adiere de vant nu ar fi o problema, dar la viteze mari intra cam mult si e chiar deranjant.
vreo sugestie ce nu se inchide bine ?. In alta ordine de idei, clima functioneaza bine, aer cald/rece, pe aeratoarele indicate etc.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Sâm 29-Iun-2013 21:51
- Localitate: bucuresti
mesersmith scrie:ma bucur ca ai rezolvat si ai mutat vreo 400 ron dintr-un buzunar in celalalt...
si uite-asa a mai scazut profitul lui tariceanu cu cativa banuti...
Hai sa va explic cum sta treaba cu mos-fet-ul, lovindu-ma curand de aceata problema . Acestea s-au ars si se vor tot arde pentru ca sunt prost implementate de catre mintile luminate. Saracele tranzistoare nu sunt de vina cu absolut nimic. Ele nu lucreaza in regimul pentru care au fost proiectate, adica in impulsuri(comutatie) ci lucreaza liniar aplicandu-i-se o tensiune variabila in grila intre 0 si 10v , astfel variaza si rezistenta drena-sursa Rds. Cel mai solicitat este in treptele inferioare ale aerotermei cand Rds creste de exemplu de la 8mohmi/10v in grila la cativa ohmi /3v in grila ceea ce se traduce prin muuulta caldura disipata, ele practic cedeaza termic. Aeroterma consuma undeva la 4-5A /12v, deci puteti calcula cu legea lui ohm cum stau treburile. Aici nu mai conteaza decat contactul,transferul termic, suprafata de racire(care este subdimensionata) si dumnezeu cu mila. Degeaba punem mos-uri de sute de amperi, si cu Rds foarte mic, practic nu conteaza asta. Daca am folosi numai ultima treapata, randamentul ar fi maxim iar ele nu se vor mai arde niciodata, dar acest lucru nu este posibi. Nu poti sa stai in vajaiala aia.
Daca tranzistorul ar fi fost comandat in impulsuri(PWM), un mos cu Rds de 8mohmi si 100A ar fi putut lucra rece, fara radiator, pe o sarcina de 5A .
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Pai hai, gandeste un echivalent sa le inlocuim daca te pricepi chiar asa si gata rezolvam problemamihaitza1985 scrie:mesersmith scrie:ma bucur ca ai rezolvat si ai mutat vreo 400 ron dintr-un buzunar in celalalt...
si uite-asa a mai scazut profitul lui tariceanu cu cativa banuti...
Hai sa va explic cum sta treaba cu mos-fet-ul, lovindu-ma curand de aceata problema . Acestea s-au ars si se vor tot arde pentru ca sunt prost implementate de catre mintile luminate. Saracele tranzistoare nu sunt de vina cu absolut nimic. Ele nu lucreaza in regimul pentru care au fost proiectate, adica in impulsuri(comutatie) ci lucreaza liniar aplicandu-i-se o tensiune variabila in grila intre 0 si 10v , astfel variaza si rezistenta drena-sursa Rds. Cel mai solicitat este in treptele inferioare ale aerotermei cand Rds creste de exemplu de la 8mohmi/10v in grila la cativa ohmi /3v in grila ceea ce se traduce prin muuulta caldura disipata, ele practic cedeaza termic. Aeroterma consuma undeva la 4-5A /12v, deci puteti calcula cu legea lui ohm cum stau treburile. Aici nu mai conteaza decat contactul,transferul termic, suprafata de racire(care este subdimensionata) si dumnezeu cu mila. Degeaba punem mos-uri de sute de amperi, si cu Rds foarte mic, practic nu conteaza asta. Daca am folosi numai ultima treapata, randamentul ar fi maxim iar ele nu se vor mai arde niciodata, dar acest lucru nu este posibi. Nu poti sa stai in vajaiala aia.
Daca tranzistorul ar fi fost comandat in impulsuri(PWM), un mos cu Rds de 8mohmi si 100A ar fi putut lucra rece, fara radiator, pe o sarcina de 5A .
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Ei, lucrurile nu stau chiar aÂşa.
Radiatorul este pe calea de circulare a aerului, rĂŁcind astfel, tranzistorul.
Sunt maÂşini la care nu au picat niciodatĂŁ regulatoarele, aÂşa cĂŁ...
Nu am pus niciodatĂŁ osciloscopul sĂŁ vĂŁd dacĂŁ lucreazĂŁ liniar sau pwm.
Dar chiar Âşi liniar dacĂŁ ar fi, tot nu e chiar aÂşa, consumul la turaĂžii mici fiind Âşi el mic.
Radiatorul este pe calea de circulare a aerului, rĂŁcind astfel, tranzistorul.
Sunt maÂşini la care nu au picat niciodatĂŁ regulatoarele, aÂşa cĂŁ...
Nu am pus niciodatĂŁ osciloscopul sĂŁ vĂŁd dacĂŁ lucreazĂŁ liniar sau pwm.
Dar chiar Âşi liniar dacĂŁ ar fi, tot nu e chiar aÂşa, consumul la turaĂžii mici fiind Âşi el mic.
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Sâm 29-Iun-2013 21:51
- Localitate: bucuresti
Tocmai ca nu prea se poate inlocui cu nimic sigur pe modulul existent. Trebuie inlocuit tot modulul cu un montaj care face acest lucru cum trebuie. O sa incerc zilele astea sa incropesc o schema si un prototip. Intradevar el este racit si de aerul care circula prin tubulatura, dar el se incinge mai tare chiar atunci cand aerul circula cu viteza mai mica. Am pus eu osciloscopul. Ce este pe placuta aia este un AO folosit ca inversor de tensiune si o protectie la supracurent. Nu am schema, dar asta am descifrat.
PS. Stiu pe cineva care are 2 module. Unul il tine de rezerva in caz ca pica celalalt.
PS. Stiu pe cineva care are 2 module. Unul il tine de rezerva in caz ca pica celalalt.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187668
Total subiecte 18616
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11704
Cel mai nou membru wilson