sandor mihai scrie: nu am nimic cu tine dar afirmi niste lucruri total neadevarate si lipsite de logica.problema e ca i-ai putea induce in eroare pe cei mai putin initiati.daca vrei cu adevarat sa ajuti si sa dai sfaturi utile nu vad decit o solutie: pune mina pe carte.
nu-mi raspunde pt. ca nu mai particip la subiect orice ai avea de zis.
Iti reamintesc ca asta este un forum de discutii in care uneori, atunci cand nu incercam din toate puterile sa ne jignim, avem ceva de invatat unii de la altii.
Eu nu cred ca exista vreo lacuna de logica in afirmatiile mele, daca exista, te rog sa mi-o arati ca sa iau aminte.
Te rog sa imi demonstrezi ca spun lucruri neadevarate. Dar vreau demonstratie cu link sau poze sau demonstratie fizica. Si despre invitatia de a pune mana pe o carte, este o jignire fara sens. De unde oare stii tu cata scoala si cata carte am eu?
Ai intervenit in discutie doar ca sa imi spui ca gresesc, intr-un mod jignitor, fara sa argumentezi macar cu O LITERA. E ca si cum as intra eu intr-o sala unde niste profesori tin o dizertatie despre nano roboti si ii spun vorbitorului ca spune niste tampenii si ies din sala. Cum ar fi privita o astfel de persoana de catre audienta? Cred ca ar considera ca are o boala psihica sau ceva de genul asta.
Mesersmith:
diferentele intre teorie si practica sunt punerea proasta a teoriei in practica.
Te asigur ca acele diferente micronice despre care ai admis si tu ca exista, duc la uzarea invariabil mai rapida a placutei cele mai apropiate de pompa de frana. Daca iei o teava de suflat varza si o astupi la ambele capete si pui cate un senzor la fiecare capat si dai o gaura la o distanta inegala de cei doi senzori si sufli vei avea presiuni diferite in senzori.
Iata de ce: ia o teava de un kilometru lungime plina cu aer la o presiune de 1 atmosfera si sufla in ea pana faci presiune 2 atmosfere. Si pe urma ia o teava de 1 metru lungime tot plina cu aer la o atmosfera si sufla din nou pana faci presiune 2 atmosfere.
In care teava trebuie sa introduci o cantitate de aer mai mare ca sa ajungi la aceeasi presiune? Aerul este un fluid are are o rata de compresie imensa in comparatie cu lichidul de frana. De fapt chiar mi-ai dat o mana de ajutor in a-mi definitiva si accentua demonstratia.
Si cu lichid de frana in conducta mai lunga e aceeasi poveste. Nu exista fluid inventat de oameni care sa aiba rata de compresie 0. Lichidul de frana se va comprima mai mult intr-o conducta de 1 metru decat intr-o conducta de 10 centimetri. Basca trebuie luata in calcul dilatarea conductei. Cu cat e mai lunga cu atat volumul de dilatare va creste direct proportional.
Edit:
Revin dupa o mica mazgalire pe hartie:
Exemplul lui mesersmith este bun. Teava in care sufli cu senzori la ambele capete functioneaza dupa principiul vaselor comunicante. Deci presiunea va fi egala in cei doi senzori, este eroarea mea de gandire.
In schimb, pompa de frana nu functioneaza pe principiul vaselor comunicante. Fiecare conducta e deservita de o garnitura si un segment al pistonului central. Deci presiunile se formeaza INDIVIDUAL in fiecare conducta a fiecarei roti. Solutia aceasta este aleasa ca sa nu ramai fara frane daca plesneste o conducta sau un furtun. Asadar presiunile vor fi diferite in conducte functie de lungimea lor.
Daca cineva are alte idei le astept cu interes. Sper numai sa nu fie grobianisme de genul: spui prostii, ineptii, pune mana pe o carte, esti prost, etc.