Pagina 1 din 2

defectiune sistem de climatizare

Scris: Vin 01-Oct-2010 20:51
de cosminblaga
am un c5 din 2002 si de cateva zile am probleme cu sistemul de climatizare.
e un sistem, de climatizare automat cu clima in doua zone de temperatura, iar de
cateva zile mi-a ramas blocat ventilatorul si imi baga aer continuu la puterea maxima
desi pe display imi indica faptul caci ventilatorul e pe treapta zero.
ma poate ajuta si pe mine cineva???
oare ce sa se fi defectat!!!!
multumesc.

Scris: Sâm 02-Oct-2010 20:51
de paul72
controler turatie clima ! vezi ca sunt mai multe topicuri deschise pe celebra tema a regulatorului de turatie ventilator clima!

defectiune sistem de climatizare

Scris: Mie 06-Oct-2010 17:31
de cornelioan
Demonteaza controlerul si schimba tranzistorul.

Scris: Vin 31-Dec-2010 17:24
de sflorin22
daca nu ai reusit sa iti rezolvi problema pana acum iti spun ca este vb de modulull pulsr si eu am avut aceiasi probleme si l/am schimbat cu unul scond hand care m-a costat 150 ron , se gaseste langa piiorul stang al pasagerului din dreapta fata, trebuie sa dai la o parte husa de mscare si este de desfacut un surub mic, o sa vezi reapectivul modul ca este de culoare verde si are o mufa conectata la el. bafta

Scris: Dum 13-Mar-2011 15:18
de pr_ovidiu
Am si eu o problema, poate ma ajuta cineva cu un sfat.
Am clima pe 2 zone. Dreapta (cea din partea pasagerului) functioneaza bine.
Stanga (partea sofer) merge maxim cald orice ai face.
Intrebare: ce piesa este defecta? Ce trebuie sa schimb.
Motorasul care controleaza clapetele cald/rece este bun, deoarece in cazul in care
resetez calculatorul (scot borna de plus de la bat. mai multe ore) isi revine
adica merge pe rece, dar daca am dat pe cald nu mai se schimba inapoi.
De aici banuiesc ca ii ceva piesa (ceva electronic) dar nu stiu ce.
Astept pareri ... Multumesc!

Scris: Dum 13-Mar-2011 20:47
de sflorin22
asta cred ca e o problema pt C5, eu am patit la fel si initial am montat un robinet pe furtunul de la calorifer(ca si la DACIA), pe care il inchideam pentru ca am avut problema in plina vara, desi nu e o metoda care sa rezolve situatia, dar acum nu dau caldura de la maxim la minim direct si reglez potentiometrul progresiv spre o temperatura mai mica.
problema cu turatia ventilatorului la maxim (daca am inteles eu bine) este data de modului pulsor care se gaseste in partea dreapta jos langa piciorul stang al pagaserului din dreapta sub mocheta de mascare si se poate inlocui eventual repara(ceva tranzistor din cate am inteles) eu personal l-am inlocuit cu unul second hand

Scris: Dum 13-Mar-2011 21:35
de urzica

Scris: Dum 13-Mar-2011 21:53
de danutz
pr_ovidiu scrie:Am si eu o problema, poate ma ajuta cineva cu un sfat.
Am clima pe 2 zone. Dreapta (cea din partea pasagerului) functioneaza bine.
Stanga (partea sofer) merge maxim cald orice ai face.
Intrebare: ce piesa este defecta? Ce trebuie sa schimb.
Motorasul care controleaza clapetele cald/rece este bun, deoarece in cazul in care
resetez calculatorul (scot borna de plus de la bat. mai multe ore) isi revine
adica merge pe rece, dar daca am dat pe cald nu mai se schimba inapoi.
De aici banuiesc ca ii ceva piesa (ceva electronic) dar nu stiu ce.
Astept pareri ... Multumesc!

Eu mi-am dat cu parerea ca e vorba de acel controler, dar au sarit repede cei "mai specialisti" si au afirmat alte cele; oricum, daca e din electronica fa un test Lexia si vezi exact care e buba .Bafta !

Scris: Dum 13-Mar-2011 21:57
de mesersmith
mai danutz, specialistii aia de care vb tu ti-au explicat ca acel controler se ocupa exclusiv de turatia motorului aerotermei.
daca tu nu vrei sa intelegi, e altceva.
defectul colegului tine de clapetele de amestec.
probabil jocul capatat in motorasul de pe partea dreapta blocheaza acea clapeta.

Scris: Dum 13-Mar-2011 22:01
de danutz
Pai daca omul zice ca motorasul care controleaza clapetele e bun, pe rece ii merge si cum da pe cald iar ii apare buba, care e explicatia? :roll:

Scris: Dum 13-Mar-2011 22:02
de mesersmith
oricare alta decat cea care ai zis tu.
scoate acel modul si ai sa vezi ca nu mai ai nici aer cald si nici rece, pt ca nu va mai exista flux de aer.
atat am spus eu, nimic altceva.

Scris: Dum 13-Mar-2011 23:35
de pr_ovidiu
din cate am citit si eu pe aici acel tranzistor se ocupa strict cu turatia ventilatiei, iar la mine asta merge perfect.
iar cu temperatura repet, in cazul in care nu m-am facut inteles: merge maxim cald (doar partea soferului ii bai),
fara sa am posibilitatea de reglat, pe afisaj arata ca se schimpa temperatura dar in realitate nu.
daca totusi vreau sa fac rece (pe perioada de vara) trebui sa scot plusul de la baterie pt cateva ore,
apoi dau ambele potentiometre la max. cald, dupa care le trec la max. rece si asa ramane.
daca il schimb ulterior pe cald nu isi mai revine nici cum pana la urmatoarea resetare.
Sper sa ma fi facut inteles.
Asa ca dragi colegi de forum astept alte pareri. Va multumesc pt intereseul vostru!

Scris: Lun 14-Mar-2011 10:07
de mesersmith
uita-te aici la postul colegului urzica.
asta cred ca ti s-a intamplat si tie.

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=15759

Scris: Lun 14-Mar-2011 22:53
de pr_ovidiu
pt. mesersmith: am citit linkul tine de tine dar nu cred ca motorasul ala este de vina deoarece
este cand functioneaza. Mai degraba cred sa fie vre-o comanda electronica, dar nu stiu ce poate fi defect! :(

Scris: Mar 15-Mar-2011 03:01
de picieri
Nu este nici o problema electrica, este pur mecanica. Rezolvarea este foarte complicata. Motorasul acela pas cu pas misca o paleta, problema e ca paleta aceea este dintrun plastic ordinar iar nuturile de pe motoras fiind metalice mananca plasticul ne mai putand misca paleta. Exista 2 solutii. 1 sa zic asa de avarie, se poate lipi cu lipici paleta de motoras, iar a 2 solutie perfecta, inlocuirea paletei. Aici sunt 2 problema: 1 paleta nu se poate comanda de la reprezentanta si 2 trebuie desfacut tot tomberonul de clima. Ca sa scoti tomberonul trebuie demontata jumatate de masina, adica tot bordul si ce mai este in prejurimi. Eu am reusit sa repatr aceea paleta dar nu ma incumet sa desfac bordul, asa ca cine vrea ii urez multa bafta.