Pagina 1 din 1

ESP pe gheata

Scris: Mar 22-Feb-2011 22:29
de maxim
ESP-ul se dezactiveaza pe ghiata sau polei?? .In deccembrie cand mergeam din italia spre RO. imediat ce am intrat in Ungaria au inceput problemele. Cand masina dadea de putina gheata incepea sa fuga bine de spate , am redus viteza din 150 la 90 pana ce am dat de un strat subtire de polei , toti mergeau cu 90 -100, eu mai mult de 40-50 nu ii puteam da. La un timp vazand ca mai aveam cale lunga de facut si riscul era suficient de mare pt. ca masina ava tendinta de a se invarti am preferat sa pun un lant pe spate . Cu lantul pus mergea bine pana pe la 70 la ora si incepea sa se incline , cei cu tractiune pe spate tipBMW.............. mergeau fara grija ,si fara lanturi. Am intrat in RO. strazile curate mergea bine , numai cand dadea de cativa metri de ghiata iar incepea sa danseze, mergeam drept fara macar sa misc putin volanul. In pasul Tihuta toate curbele le faceam de-a latul drumului mergeam cu 10 la ora si ma invartea. In- trun tarziu mi-am dat seama ca mi se bloca spatele , nu stiu exact o roata sau amandoua. i-am dezactivat ESP-ul si nu am mai avut treaba. A MAI TRECUT CINEVA PRIN ASTA :oops: ?????

Scris: Mar 22-Feb-2011 22:41
de dxx
nu se dezactiveaza! din contra, ajuta pe ghiata sau polei si atunci cand intra in functiune se aprinde martorul luminos! se dezactiveaza, eventual, cand pleci de pe loc dintr-un loc cu ghiata si zapada mai mare si patineaza mult rotile. la tine ceva nu este in regula...

Scris: Mar 22-Feb-2011 22:49
de ViperDodo
Intotdeauna trebuie dezactivat ESP-ul pe zapada sau suprafata alunecoasa doar daca vrei sa te joci cu ea! asta in cazul in care sti ce faci sau ce vrei sa faci cu masina!

practic esp-ul , fiind un control al stabilitatii, iti blocheaza roata care pierde aderenta, in incercarea de a o recapata! incearca si pe asfalt uscat sa pleci cu scartait de roti si ai sa vezi cum o sa-ti palpaie becu in bord si iti va taia alimentarea si iti va frana. iarasi, daca te impotmolesti in zapada, nu o sa ai niciodata sanse sa iesi de acolo cu esp-ul activ.

cu toate astea, mi se pare cam ciudata povestea ta. nu mi s-a intamplat niciodata faza asta pe gheata cu esp-ul activat. adica eu de multe ori uitam de el in conditii de genul asta! dar niciodata nu simteam masina ca vrea sa "fuga"! nici pe o masina cu esp, nici pe una fara! ciudat!
Esp-ul trebuia sa ti se aprinda in bord cand simteai ca pleaca de spate

ma gandesc ca poate or fi cauciucurile prea umflate.... sau ai cauciucurile cu bube!
sau Dumnezeu cu mila...

Scris: Mar 22-Feb-2011 23:12
de maxim
P.S; Masina era cam incarcata bine , poate peste limita , mai avea tendinta de a face la fel si dupa ce am ajuns acasa si goala. Dar pe loc dept fara miscari de volan sa fuga spatele cand dadea de ghiata , nu reusesc sa inteleg acest FENOMEN. Prin curbe in Tihuta rotile nu se deblocau pana ce masina nu se oprea din mers sau de invartit

Scris: Mie 23-Feb-2011 07:09
de SPF
Ce cauciucuri aveai?

Scris: Mie 23-Feb-2011 12:42
de pef73
Din cate stiu eu, ESP-ul are incorporat si controlul tractiunii (ASR),care ar trebuii sa ajute pe drum alunecos.Si chiar daca dezactivezi ESP,la viteza de 50km./h se activeaza automat.
Ti-a dat vreun mesaj de eroare referitor la ESP ? Poate iti merge infranat o roata de pe spate si in momentul in care pierde aderenta are tendinta sa plece de spate.

Scris: Mie 23-Feb-2011 13:38
de danutz
pef73 scrie:Din cate stiu eu, ESP-ul are incorporat si controlul tractiunii (ASR),care ar trebuii sa ajute pe drum alunecos.Si chiar daca dezactivezi ESP,la viteza de 50km./h se activeaza automat.
Ti-a dat vreun mesaj de eroare referitor la ESP ? Poate iti merge infranat o roata de pe spate si in momentul in care pierde aderenta are tendinta sa plece de spate.

Confirm si eu faptul ca la dezactivarea ESP-ului, se reactiveaza automat peste 50 km/h.Si eu am avut probleme cu etrierii - se blocau pistonasele la etrieri in diagonala, numai ca nu era iarna.Oricum, verifica cu atentie daca se infierbanta excesiv discurile la franari succesive (eu nici nu prea franam si mi se blocau placutele pe discuri destul de tare, problema care m-a cam exasperat o vreme; acum nu mai am probleme, si-au dat drumul de la sine).Bafta !

Scris: Mie 23-Feb-2011 22:13
de maxim
cuciucurile erau noi de iarna 215-55-R16 ,

Scris: Mie 23-Feb-2011 22:17
de maxim
Cam la 3 porniri din 10 i-mi da ,, ESP-ASR FUORI SERVIZIO: 3 SECUNE DUPA CE PORNESTE SI MESAJUL NU MAI APARE IN MERS :?:

Scris: Mie 23-Feb-2011 23:12
de danutz
Atunci s-ar putea sa dea aceasta eroare captorul girometric -se gaseste intre scaune, in interiorul tunelului de la consola centrala(acesta sesizeaza acceleratia gravitationala laterala, atunci cand masina tinde sa derapeze.In functie de acea valoare sesizata, se efectueaza si franarea diferentiata a rotilor, pt a evita derapajul).Totusi, acel captor poate da o valoare eronata (poate prea mare), atunci cand masina chiar nu are de gand sa derapeze, iar pe zapada franarea excesiva =derapaj sigur.Cel mai indicat, megi la Fetcom (daca tot esti in tara) si cere-l ca mecanic pe Ciprian Gugoasa-eu l-am testat de cativa ani si e tare tipul, cel putin pe tester (si nu numai)nu il ia nimeni de la Fetcom.Bafta !

Scris: Joi 24-Feb-2011 22:57
de maxim
Nu DANUTZ eu nu mai sunt in tara de pe 18 ianuarie , sa merg aici iar ma RUP baietii. ramane in august sa merg la ei , Ciprian mi-a schimbat pompa idraulica dar nu stiu prea multe despre el . Ms. pentru sugestii :lol:

Scris: Vin 25-Feb-2011 22:29
de khan
tu ti-ai luat C5 de 2.2 dar nu ai bani de o diagnoza in Italia si astepti pina in august cu problema asta ca sa ajungi in tara sa o rezolvi? tare! ne mai miram de ce ajung tot felul de masini in gard

Scris: Sâm 26-Feb-2011 12:31
de mesersmith
corect, o diagnoza nu poate fi mai mult de 20-30 de euro, asa incat te sfatuiesc s-o faci, ca sa nu trebuiasca sa platesti cateva mii de euro sa-ti repari masina...

Scris: Sâm 26-Feb-2011 22:50
de maxim
Da fratilor aveti perfecta dreptate , dar aceasta masina mi-a tocat cam multi banuti si nu pot munci numai pt. ea. chiar si 100 de ar fi nu e problema dar de cate ori a intrat in Citroen , cu probleme minore nu am scoso fara minim 250 . Am avut alte doua inainte , am facut cu ele 80.000 cu una si a dua 100.000 Km doar un telescop am schimbat in rest , ulei , filtre cauciucuri si GAZ. ASA DA MASINI :!: