probleme clima partea stanga a masinii

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Mar 11-Dec-2012 21:49

Si mie nu-mi mai merge incalzirea pe partea soferului , am reusit sa scot motorasul cu chiu cu vai si surpriza de proportii, partea de ax a clapetei in care intra axul motorasului este rupta si cazuta in interiorul unitatii de ventilatie. Asa ca nu scap de demontarea bordului si a unitatii de ventilatie. :cry:
Imagine

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Mie 12-Dec-2012 09:17

Sa inteleg ca ai demontat tot bordul sa poti ajunge la motoras?

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Mie 12-Dec-2012 18:24

Urzica sa inlocuiesti vualetul trebuie sa demontezi si radiatoarele de a/c si incalzire .
ca sa repari pe pozitie pe cel rupt nu se merita.
nu rezista cedeaza di nou.
munca inutila .
multumesc pentru intelegere Mes.
ma uit la colegii care au problema cu caldura si nu vreau sa ma gandesc ce au de munca.
la clima simpla o mai poti taragani dar la dubla nu.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Mie 12-Dec-2012 21:49

Eugen Chiriac scrie:Sa inteleg ca ai demontat tot bordul sa poti ajunge la motoras?

Inca nu dar urmeaza sa o fac, poza e de pe net, nu prea am curaj sa demontez bordul , trebuie sa ma duc la cineva care a mai facut asa ceva. Motorasul l-am scos de pe pozitie pe la pedalier, demontand airbagul de la picioare, o pozitie de anchilozat :roll:

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 12-Dec-2012 22:54

urzica scrie:Si mie nu-mi mai merge incalzirea pe partea soferului , am reusit sa scot motorasul cu chiu cu vai si surpriza de proportii, partea de ax a clapetei in care intra axul motorasului este rupta si cazuta in interiorul unitatii de ventilatie. Asa ca nu scap de demontarea bordului si a unitatii de ventilatie. :cry:
Imagine


Dar daca dai drumul la ventilator, se aude ca l-ar agata?
Pentru ca ma gandesc sa-l lasi acolo si sa il inlocuiesti.
Acum eu nu stiu cum este acea parte de ax a clapetei, dar daca trebuie sa inlocuiesti axul si nu clapeta cu totul, ma gandesc ca ai putea sa nu mai demontezi bordul, pentru ca e groaznic, nu atat prin complexitate, cat prin volumul de munca.

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Joi 13-Dec-2012 08:40

urzica scrie:
Eugen Chiriac scrie:Sa inteleg ca ai demontat tot bordul sa poti ajunge la motoras?

Inca nu dar urmeaza sa o fac, poza e de pe net, nu prea am curaj sa demontez bordul , trebuie sa ma duc la cineva care a mai facut asa ceva. Motorasul l-am scos de pe pozitie pe la pedalier, demontand airbagul de la picioare, o pozitie de anchilozat :roll:

am inteles...multumesc

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Joi 13-Dec-2012 08:41

un sfat important : în primul rînd trebuie sã înþelegem de ce se rupe acel ax. Dacã nu înþelegem asta putem pune 10 vole þi noi ºi se vor rupe la fel dupã un timp. Deci , axul are în partea dinspre motor 1 sau 2 ieºituri (n am gãsit alt cuvînt pe moment ) , 1 pe stînga 2 pe dreapta. Ele trebuie sã dea în niºte opritori fãcute în carcasã ºi sã opreascã motorul. Numai cã acele opritori se îndoaie aºa cã motorul învîrte axul pînã voletul ajunge la capãt ºi începe sã se îndoaie. Abia acum ieºituri le din ax ajung la oprito are dar e prea tîrziu. Dupã o vreme axul se rupe din cauza torsionãrii repetate. În concluzie trebuie sã facem în aºa fel încît opritoarele sã opreascã axul înainte sau în acelaºi timp cu momentul în care marginea voletului ajunge la capãt. Pentru asta trebuie întãritã partea de plastic din carcasã care opreºte axul. Eu fac asta cu niºte ºuruburi ºi cu silicon de parbriz. Din pãcate nu am poze , operatiunea dureazã mult ºi n am avut timp de ele.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Joi 13-Dec-2012 19:21

la c5II nu trebuie sa dai jos airbagul de la picioare ca sa dai motorasul jos.
se rupe din cauza inbatriniri ,motivul este folosirea incalziri pe rezistenta.
noul vualet vine mai gros in partea unde cedeaza el.
se potriveste de la 407 vualetul.
unul nou cum am cumparat eu este 400ron si vine si cu garniturile de burete.
nu este complicat sa inlocuiesti vualetul.
trebuie sa ai un garaj si intr-o zi se rezolva .
la mine atit a durat 8 ore.
iti trebuie instalatie de recuperare freon
un litru de antigel.
ca scule nu trebuie ceva speciale.
ca incepator doua zile e de ajuns.
cel mai greu este coloana volanului ca trebuie sa o pui cum ai demontato.
masina nu trbuie miscata pina la remontarea in sens invers a demontari.
nu trebuie sa pui lexia dupa terminarea operatiunii Urzica
.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Vin 14-Dec-2012 20:43

sandor mihai scrie:un sfat important : în primul rînd trebuie sã înþelegem de ce se rupe acel ax. Dacã nu înþelegem asta putem pune 10 vole þi noi ºi se vor rupe la fel dupã un timp. Deci , axul are în partea dinspre motor 1 sau 2 ieºituri (n am gãsit alt cuvînt pe moment ) , 1 pe stînga 2 pe dreapta. Ele trebuie sã dea în niºte opritori fãcute în carcasã ºi sã opreascã motorul. Numai cã acele opritori se îndoaie aºa cã motorul învîrte axul pînã voletul ajunge la capãt ºi începe sã se îndoaie. Abia acum ieºituri le din ax ajung la oprito are dar e prea tîrziu. Dupã o vreme axul se rupe din cauza torsionãrii repetate. În concluzie trebuie sã facem în aºa fel încît opritoarele sã opreascã axul înainte sau în acelaºi timp cu momentul în care marginea voletului ajunge la capãt. Pentru asta trebuie întãritã partea de plastic din carcasã care opreºte axul. Eu fac asta cu niºte ºuruburi ºi cu silicon de parbriz. Din pãcate nu am poze , operatiunea dureazã mult ºi n am avut timp de ele.

Domnule Sandor dumneavoastra ati mai efectuat aceasta reparatie? si daca da in ce consta, in afara de demontarea bordului , chiar trebuie depresurizata instalatia de freon si circuitul de racire (antigel)?
Opritorile de care mentionati sunt din tabla moarta , nu prea inteleg, adica ce ar putea opri ca forta un motoras cu reductor.
Azi chiar am avut nevoie de dezaburire parbriz pe partea soferului.... :cry:

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Vin 14-Dec-2012 20:47

mesersmith scrie:
urzica scrie:Si mie nu-mi mai merge incalzirea pe partea soferului , am reusit sa scot motorasul cu chiu cu vai si surpriza de proportii, partea de ax a clapetei in care intra axul motorasului este rupta si cazuta in interiorul unitatii de ventilatie. Asa ca nu scap de demontarea bordului si a unitatii de ventilatie. :cry:
Imagine


Dar daca dai drumul la ventilator, se aude ca l-ar agata?
Pentru ca ma gandesc sa-l lasi acolo si sa il inlocuiesti.
Acum eu nu stiu cum este acea parte de ax a clapetei, dar daca trebuie sa inlocuiesti axul si nu clapeta cu totul, ma gandesc ca ai putea sa nu mai demontezi bordul, pentru ca e groaznic, nu atat prin complexitate, cat prin volumul de munca.
Motorasul nu mai are ce sa angreneze pentru ca axul clapetei este rupt si cazut in unitatea de ventilatie dar nu atinge de paletii ventilatorului.
Imagine
Imagine ax clapeta rupta

Imagine
Imagine orificiu clapeta dupa demontarea motorasului, se observa orificiul fara axul clapetei

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 14-Dec-2012 21:10

Urzica daca nu crezi eu am inlocuit vualetul si stiu ce zic .
daca il repari pe cel vechi nu trebuie demontat radiatorul de a/c si de inclzire dar nu tine eu am facut si nu a mers.
bordul trebuie dat jos chiar daca nu il inlocuiesti.
la poza nr.1 pusa de tine se repara pe pozitie cel rupt.
eu te ajut cu placere daca esti de acord .
Ultima oară modificat Vin 14-Dec-2012 21:14 de către marianmarian, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Vin 14-Dec-2012 21:13

marianmarian scrie:Urzica daca nu crezi eu am inlocuit vualetul si stiu ce zic .
daca il repari pe cel vechi nu trebuie demontat radiatorul de a/c si de inclzire dar nu tine eu am facut si nu a mers.
bordul trebuie dat jos chiar daca nu il inlocuiesti.
la poza nr.1 pusa de tine se repara pe pozitie cel rupt.

Cum draq, sa-l repari daca este rupt si cazut in unitatea de ventilatie, cum il recuperezi?

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 14-Dec-2012 21:18

da Urzica ca asa lam reparat si eu si sa defectat din nou si am zis ca iau foc in masina in drum spre Constanta.
la mine e clima simpl si lam blocat din partea cu torpedoul.
eu am drum la Medgidia si daca vrei sa vb nu ma deranjeaza.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 14-Dec-2012 21:23

Mariane, din ce inteleg eu, tu vorbesti despre o situatie si colegul Urzica, despre o alta.
La el este parte din axul clapetei cazul in aeroterma. Nu are cum sa-l scoata de acolo, ca nu are pe unde. Ca sa-l scoata, trebuie sa dea jos toata aeroterma si pentru asta cred ca trebuie dat jos bordul si decuplata aeroterma de la instalatia de racire.
Daca spui ca si la tine s-a rupt acel ax, cum dzeu l-ai scos din unitatea aerotermei? Ca doar nu esti David Coperfield.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 14-Dec-2012 21:33

Mes.la poza nr.pusa de le se poate scoate partea rupta.
eu cand am avut problema cu vualetul rupt am luat de la serviciu o camera video pe care am introduso prin orificiul de la ax.
sa vad ce sa intimplat.
stiu ca nu se poate sa il scoata de acolo .
eu am demontat prima data pina la poza nr.1pusa de Urzica pentru repararea lui.
eu de aceia cer numar de telefon ca sa ma inteleg si sa inteleaga colegi de pe forum.


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos