Pagina 1 din 2

unitate BSM

Scris: Vin 09-Dec-2011 17:03
de silviu.macovei
Salut,

Sunt nou pe acest site, va rog sa ma scuzati daca nu cunosc prea multi termeni tehnici
.
Am achizitionat de curand un C5 II din 2005. Din pacate pt mine, l-am luat seara si i-am facut doar o verificare mecanica, nu si electrica (nu era baiatu cu tester-ul).
Dupa ce l-am luat, la vreo 3 spt imi apare o eroare pe bord, mi se aprindea becul cu "engine faulty system"-ceva de genu asta, insotit si de un beep + mesaj pe display calculator.

Cei de la reprezentanta, SD Prestige, zic sa schimb unitatea BSM (sub capota, in spatele bateriei), si daca mai apare si dupa, sa schimb toata cablaria care intra in unitatea respectiva, care costa astronomic , vreo 7.000 RON, fara manopera. Unitatea BSM e mai ieftina, vreo 1000 RON.

In present eroarea se manifesta doar daca las masina nepornita vreo 3-4 zile, dupa pornire dispare dupa vreo 30 minute si totu este k (iar daca pornesc masina de pe o zi pe alta nu imi apare nimic).

S-a mai confruntat cineva cu eroarea asta ?. Se intampla ceva daca merg asa ?

Am incercat sa cumpar direct unitatea BSM de la Augsburg, dar mi-au zis sa o iau de la reprezentanta ca e o problema prea delicata.

Foarte curios raspunsul lor.

Scris: Vin 09-Dec-2011 17:09
de mihaistan
Salutare ... nu mai bine mai incercam o diagnoza lexia ? sa vedem exact ce defecte fugitive are masina ?

Scris: Vin 09-Dec-2011 17:11
de silviu.macovei
de mentionat ca motorul functioneaza k, sau cel putin asa cred eu, adica trage / suna / consuma in limite normale.

Scris: Vin 09-Dec-2011 17:18
de silviu.macovei
sunt din bucuresti. Imi recomandati un service ?

cei drept, cand am dus-o la SD prestige, pe calculator imi apareau mai multe erori: aer conditionat, servo directie, suspensii, radio, esp. Doar ca astea functioneaza din punctul meu de vedere (mai putin esp ca nu imi dau seama cum sa il verific). La conducere nu sesizez nici un comportament anormal.
La suspensie, nemaivand pana acum hidraulica, nu pot sa imi dau cu parerea, nu am incercat butonul schimbat pozitia masinii. dar ea pare k. Inainte sa o pornesc, masina e coborata (nu foarte mult) si cand deschi usile (din alarma) ea se ridica la nivel normal.

Scris: Vin 09-Dec-2011 17:38
de dj01fad
cauta-l pe "khan" daca vrei in bucuresti, si te va ajuta cu siguranta.

Scris: Vin 09-Dec-2011 18:45
de mesersmith
Musai o lexia pt a determina ce defecte fugitive ai.
Posibil sa fie si tensiunea prea mica la baterie si sscada sub 9v si deja aici o iau calculatoarele in vrie.
Eu as verifica tensiunea pe baterie, pe un episod complet de pornire, dar dupa ce n-o pornesti cateva zile, adica sa fie exact aceleasi conditii ca atunci cand iti apare acel mesaj.
Despre baterie ce stii?

Scris: Dum 11-Dec-2011 21:01
de silviu.macovei
bateria e schimbata in dec 2010 (am factura) si pana sa o iau eu (adica in noiembrie) masina a fost folosita putin cam 4-5000 km.

Scris: Dum 11-Dec-2011 21:05
de silviu.macovei
cred ca totusi e ceva si cu unitatea asta BSM si cablurile ce intra in ea, pt ca masina are si alarma si se vede ca s-a umblat pe la unele fire, probabil pt a o conecta, si se poate sa o ia razna si din cauza asta.

da, o sa ma duc pt un diagnostic, sa aflu si parerea altcuiva in afara de reprezentanta

Scris: Dum 11-Dec-2011 21:05
de silviu.macovei
cum ma sfatuiti sa verific tensiunea la baterie ?

Scris: Dum 11-Dec-2011 22:41
de mbc
Daca ai o baterie de slaba calitate, 1 an este suficient pentru a nu mai furniza corect curent. Am patit-o eu, a patit-o si taica-mio cu aceeasi marca de baterii - Black Horse (no name, ambele de 72Ah, luate fara sa stim unul de altul)

Pentru a masura tensiunea bateriei in momentul pornirii ai nevoie de un voltmetru / multimetru care sa stie inregistra valoarea minima in memorie. Pui aparatul pe bornele bateriei si pornesti motorul cum il pornesti tu de obicei. Dupa aceea, citesti valoarea minima inregistrata. Sub 10 v este de rau. Nu stiu care este valoarea de atentie.

Pentru a verifica tensiunea normala a bateriei - pui multimetru / voltmetru pe bornele bateriei. Tensiunea de referita este 12v

Pentru a verifica daca incarcarea este buna, pui bornele aparatului pe baterie si pornesti motorul, aprinzi farurile si dai ventilatorul de interior la maxim. Tensiunea aratata pe aparat trebuie sa fie aproximativ 14v.

Scris: Dum 11-Dec-2011 23:35
de mesersmith
Daca nu ai un multimetru asa cum spunea mbc, poti folosi si unul normal.
Pui bornele multimetrului pe bornele bateriei, asta numai dupa ce selectezi 20v curent continuu si pui pe cineva sa de la automat.
Tensiunea va scadea imediat odata cu inceputul episodului de pornire. Incearca sa prinzi valoarea ce mai mica si cu siguranta ai s-o observi.
Daca e sub 10 volti, nu e bine, iar daca e sunb 9.5v e de jale.

Referitor la incarcare, lucrurile sunt ceva mai complicate.
De ex, tensiunea pe baterie poate fi 12 v, dar ea sa fie praf si pulbere.
Adica, in momentul in care dai la automat, sa scada f tare.
Tensiunea maxima la care ar trebui sa ajunga o baterie este de 14.4v, cu sau fara consumatori.
Consumatorii se pornesc atunci cand bateria e buna, are tensiunea corecta, dar totusi vrei sa vezi ca incarca.

Cum se verifica daca incarca normal si daca bateria e ok:
Pornesti motorul, pui voltemetrul pe baterie si turezi motorul.
Daca bateria e praf, se va incarca f repede si va atinge 14,4v nefiresc de repede.
Adica, daca la pornire e 12v si in cateva secunde e 14.4v, poti s-o arunci la gunoi.
Tensiunea trebuie sa urce relativ lent, sa poti vedea cum creste valoarea cifrei de dupa virgula.

Scris: Lun 12-Dec-2011 14:43
de silviu.macovei
multumesc, o sa verific si postez rezultatul

Scris: Mar 13-Dec-2011 18:02
de silviu.macovei
Va rog sa imi spuneti daca zic corect:

1. opresc motorul, inchid usile (dar las geamul sofer coborat), deschid capota motor;
2. astept 3 minute dupa care scot bornele bateriei (mai intai borna negativa si apoi cea pozitiva);
3. astept 2 minute dupa care reconectez bateria (mai intai borna pozitiva apoi cea negativa);
4. astept 2 minute si aprind luminile faza scurta (pt o verificare rapida curent)
5. deschid usa, introduc cheia in contact si pornesc

Punctul 5 nu cred ca complet/corect.

Scris: Mar 13-Dec-2011 18:24
de mesersmith
Ca sa ce? Nu are legatura cu nimic din ce stiu eu.

Scris: Mie 14-Dec-2011 02:55
de iuliu m.
Vrea sa reseteze calculatoarele. Astfel incat ele, numai din debransarea/bransarea bateriei, sa se "trezeasca" fara erori.
Zilele astea am incercat si eu "fazele" astea, cu debransat/bransat bateria, etc.. Rezultatul a fost zero.
Incearca sa ajungi la Ploiesti cu ea, la familia Stan, ca a adunat o gramada de erori, cel mai probabil.
Algoritmul de "invatare a cheii" de la punctul 5) este, intr-adevar, mult mai complicat si include perioade de zece secunde de tinut apasat pe unul dintre butoanele cheii, si "asteptari" cu contactul pus fara a porni motorul, tot de zece secunde.
Sunt date undeva pe forum, incearca sa le gasesti.
Bafta!