Pagina 1 din 2

electroventilator (ELV)

Scris: Lun 11-Mar-2013 14:28
de gg61
in ipoteza ca ELV merge continuu, datorita calculatorului defect, se poate monta la bord un buton de pornire oprire ELV? se poate intampla ceva negativ? se porneste ELV manual atunci cand apa depaseste temperatura normala de functionare (se poate vedea in bord acest lucru); e cam scump un ELV cu calculator=1.700 lei; multumesc!

Scris: Lun 11-Mar-2013 20:15
de urzica
Bineinteles ca se poate, pune pe circuitul ventilatorului un intrerupator, dar Nu este ecomandat si nu cred ca poti sta cu ochii pe temperatura lichidului de racire tot timpul, odata si o data tot vei uita sa pornesti ventilatorul si se va distruge poate altceva, mai ales acum ca vin caldurile. De ce nu verifici senzorul de temperatura lichid de racire, sau nivelul, sau clima s.a.m.d....

Scris: Lun 11-Mar-2013 20:53
de mesersmith
Evident ca se poate. Cu un ciocan de 2kg si cu putina vointa, poti sa pui orice masina pe butuci.
Da, se poate, dar nu te sfatuiesc sa faci asta.
Sfatul meu este sa identifici corect defectiunea si sa faci reparatiile de cuviinta.
Pana a te apuca sa pui tu butoane sau mai stiu eu ce pe masina, povesteste aici ce problema ai, cum a aparut, etc.

Scris: Mar 12-Mar-2013 10:01
de MARIAN
Nu este deloc indicat sĂŁ pui buton pe electroventilator... Ai verificat senzorul de temperaturĂŁ care comandĂŁ electroventilatorul? Circuitul electric al acestuia? De unde Ăži-ai dat seama cĂŁ este calculatorul?

Scris: Mar 12-Mar-2013 10:08
de Rica
dar nu poate o electrocupla sau cum ii zice inseriata cu alimentarea ELV-ului?
e mai sigura decat butonul,sigur vei uita sa il pornesti si basta motor

Scris: Mar 12-Mar-2013 10:41
de dj01fad
nu recomand montarea unui sistem care sa fie pornit doar manual. nu recomand improvizatii doar ca sa mearga masina. daca tot faci o improvizatie, fa-o macar bine, nu ca sa stai sa dai de buton cand vezi apa la 90 de grade.
rica, nu merge cu termocupla, pentru ca ventilatorul ala pleaca si cu ac-ul, nu numai din temperatura motorului.
probabil singura varianta ar fi adaptarea unul modul bitron de xantia, dar nu e treaba chiar simpla. se poate face, dar... merita? poate iei unul second, ii faci o revizie... adica verifici carbunii, sa fie uns cum trebuie, si scapi mult mai ieftin, dar macar stii ca merge ok masina si nu duci grija ca tre' sa apesi pe buton.

Scris: Mar 12-Mar-2013 10:44
de Rica
poi nic fara sa umbli la instalatia de AC
nu inteleg de ce nu mere termocupla,doar are aceeasi functie cu butonul
practic in ELV intra doua circuite separate,cel de AC si cel de racire

Scris: Mar 12-Mar-2013 10:45
de dj01fad
pe termocupla/buton o sa mearga doar la turatia maxima, lucru care nu e corect. daca il legi la buton, ac-ul nu ti-l mai comanda.

Scris: Mar 12-Mar-2013 10:50
de Rica
am inteles nic,dar macar are racire automata pana rezolva cu buba

electroventilator (ELV)

Scris: Mar 19-Mar-2013 21:17
de cornelioan
Cam greu se defecteaza un calculator de motor(ECU).

Scris: Mar 19-Mar-2013 22:12
de mesersmith
Nu va mai agitati, colegul nu a mai intrat.
Probabil ca a renuntat sau s-a dus la service.
Ce mi se pare ciudat, este ca el reclama defectarea calculatorului de motor, dar cumva doar partea de comanda a electroventilatorului.
Eu ma indoiesc ca s-a intamplat asta, sunt multe variante posibile pana la ECU.
Insa trebuie sa stea cineva sa urmareasca semnalele care ies din ECU, catre relee. De obicei, acolo e buba.

Scris: Lun 13-Mai-2013 21:14
de remusmadalin
Am citit postarile voastre, aceeasi problema o am si eu, (bine eu stiu cauza), a avut un accident masina si nu mai am decat mufa ce vine de la ECU cu trei fire, nu gasesc modulul acesta de comanda, daca aveti o schema cu el, v-as fi foarte recunoscator, sau macar o poza.eventual cu o schema sa stiu ce sa cumpar.....Eu am motorul de 1.6hdi si electroventilatorul il pornesc manual cand intru in oras, in afar nu am treaba, dar nu vreau sa raman cu aceasta improvizatie...

MUltumesc anticipat!

Scris: Lun 13-Mai-2013 21:17
de mesersmith
Pai stai putin, cum adica ai doar mufa?
A fost sectionata? Sau ce?
Si daca da, nu se vede de unde a fost sectionata? Ar trebui sa gasesti un cablu prin aceeasi zona.
Dar releele din fata radiatorului, le mai ai?

Scris: Mie 15-Mai-2013 07:31
de remusmadalin
Nu mai am nici un releu, de asta v-am intrebat ptr ca nici nu stiu ce vine acolo, releele vin pe trager si aceasta a fost spulberat, mufa cu 3 fire ce vine din instalatia electrica a mai ramas, daca o sa am timp o sa va pun si o poza...daca poate cineva sa faca o poza la acele relee sa imi fac si eu o idee cum vine acolo m-ar ajuta foarte mult sau chiar o schema...eu nu am gasi nimic pe net.

Stima

Scris: Mie 15-Mai-2013 15:46
de mesersmith
Pai ce e acolo, nu prea poti sa injghebezi tu.
In mod normal, ar trebui sa te duci la dezmembrari si sa cauti un ansamblu cu totul, pentru ca acolo sunt si niste plasticuri care feresc acele relee de apa si asa mai departe.
In plus, nu prea ai cum sa gasesti tu schema completa, desi eu as avea ceva.
Cel mai comod pentru tine este sa pui acel ansamblu cu totul.
De exemplu, daca releele le poti gasi, in ce le bagi? Ele au niste socluri.
Ca daca te apuci si faci pe genunchi toata acea parte electrica, ai toate sansele sa iei foc cine stie dupa cat timp.