Pagina 1 din 2

"pilot automat"

Scris: Joi 04-Apr-2013 22:03
de floreacioaca
de cateva zile incoace am sesizat ca nu mai vrea sa mearga pe "pilot automat" degeaba dau sa creasca viteaza sau sa o scada ca nu face nimica! siguranta am verificat-o azi sa vad daca nu ii arsa dar ii buna se pare ca! pilotul nu ii pus pe OFF!
voi ce parere aveti? ce ar putea sa fie buba!

Scris: Vin 05-Apr-2013 06:54
de wippy
veifica contactul de la pedala de ambreiaj,asta daca nu ai alta problema

Scris: Vin 05-Apr-2013 06:56
de floreacioaca
wippy scrie:veifica contactul de la pedala de ambreiaj,asta daca nu ai alta problema


bun bun! si ala cum ar trebui sa arate? unde ii mai exact?

Scris: Vin 05-Apr-2013 07:45
de wippy
asa arata:
Imagine
si e aici:piesa numaru 4
Imagine
si aici piesa nr 5
Imagine

Scris: Vin 05-Apr-2013 07:59
de floreacioaca
o sa ma uit sa vad! si revin! mersi de info

Scris: Vin 05-Apr-2013 19:20
de mesersmith
In schema pilotului automat, intra mai multe elemente.
Daca ai avea lexia, ai putea sa le verifici pe toate.
Totusi, si fara lexia poti verifica vizual cateva componente.
Astfel, trebuie sa verifici functionarea corecta a contactorului la care facea referire colegul mai sus.
Apoi, vei gasi un contactor similar, cu dublu contact, la pedala de frana. Si acesta trebuie sa fie bun, altminteri nu merge pilotul.
De vazut daca masina ta are cablu de acceleratie sau e cu pedala cu potentiometru.

Daca nu e din comutatoare, va trebui o lexia, pentru ca trebuie sa verifici si traductorul unghiular de la volan. Cel de langa com.
De asemenea, de verificat daca ai erori de abs sau esp, semnalul de viteza provine de la abs, desi nu cred sa ai astfel de probleme, altminteri nu te mai intelegeai cu erorile.
Verifica ce poti verifica si ne mai povestim aici.
Contactorul de la frana, este exact deasupra pedalei. Nu mai are rost sa pun schema, pentru ca il vezi imediat.

Scris: Vin 05-Apr-2013 22:38
de Static
O mica "corectare" la ce a spus mai sus Mese...

Senzorul unghiular de pe volan nu are nimic de a face cu pilotul automat.
Spun asta pt ca eu am mers 1 sapt cu eroare de ESP in bord iar pilotul mergea fain mersi.
Senzorul acela este doar pentru ESP.

Si eu cred ca sunt tot contactorii de la pedale.

Scris: Vin 05-Apr-2013 23:00
de mesersmith
Ba are.
Eu am acum in fata firmei, c5-ul varianta I, la care, daca nu pornesti motorul cu rotile drepte, NU MERGE pilotul automat.
Daca atunci cand pornesti motorul, rotile sunt drepte, nicio problema.
Crede-ma ca stiu ce spun.
Si traductorul nu este deloc NUMAI pentru esp.

Scris: Vin 05-Apr-2013 23:04
de Static
LA var II nu are nicio legatura cu pilotul automat.
Tot sigur iti spun pt ca am mers o sapt cu discurile desincronizate la traductor, cu eroare in bord, cu esp nefunctional oar pilotul mergea cum merge si acum, adica brici.

Scris: Vin 05-Apr-2013 23:06
de mesersmith
Daca voi gasi schemele in seara asta, o sa-ti arat ca are legatura si inca una foarte serioasa.
Faptul ca aveai tu eroare esp nu inseamna ca nu trebuie sa mearga esp-ul.
Variantele I si II sunt destul de la fel din punct de vedere electric.

Scris: Vin 05-Apr-2013 23:09
de Static
Fara traductor unghiular esp e mort. Intreaba pe oricine.
Faptul ca eu nu aveam esp pe masina iar pilotul merge inseamna ca traductorul unghiular nu are leg cu pilot.
Punct.

Scris: Vin 05-Apr-2013 23:13
de mesersmith
Prima afirmatie e corecta. Restul nu.
Ce nu intelegi tu si nu vrei sa asculti, este ca nu are legatura ce spui tu cu ce spun eu.
Dar poate gasesc schemele ca sa nu mai discutam pe pareri, ci pe concret.

Scris: Vin 05-Apr-2013 23:16
de Static
Ok, sa recapitulam, cu discurile nealiniate (desincronizate) la traductor pilotul automat merge?

Scris: Sâm 06-Apr-2013 07:58
de marianmarian
am o dilema care nu inteleg de ce cand pun lexia si fac test la masina apare eroare pe suspensie ,suspensia merge bine.
singura problema a fost cand am reparat prima data vualetul nu au stiut ca masina demontata nu se mai misca din pacat ei au miscato si la remontarea ei inapoi lea dat bataie de cap ESP ca pe o roata il vedea pe una nu
poate cineva de la ce mai poate da eroare.

Scris: Sâm 06-Apr-2013 10:18
de mesersmith
Din pacate, nu gasesc o anumita schema sinoptica, unde imi amintesc ca era ce spuneam eu.

Dar, atunci cand mi s-a stricat pilotul, am fost la toate service-urile citroen, pentru ca eu nu am Lexia.
Toate componentele care concura la regulatorul de viteza, au fost ultra verificate si erau perfecte.
S-a cerut un punct de vedere de catre cei din Constanta, la Citroen Franta.
Raspunsul a fost evaziv si cel putin idiotic.
Am renuntat.
Apoi am dat masina spre folosinta in firma.
La un moment dat, imi spune soferul ca...ce sa vezi? Merge pilotul.
Apoi ca nu mai merge. Si tot asa, ba ii mergea, ba nu mai mergea.
In timp, a reusit sa asocieze functionarea asta aleatoare cu pozitia rotilor.
Apoi, am verificat teoria si s-a dovedit ca e asa in toate incercarile voite si apoi la fel, in folosirea zilnica.
Rezultatul este ca daca rotile sunt putin deviate din pozitia drept in fara, pilotul nu mai merge.
Acum, intreb eu. Ce anume componenta din interiorul masinii stie cand sunt rotile virate?
Nu am mai avut ocazia sa pun Lexia pe masina sa verific traductorul.

Din punct de vedere electric, var I si II sunt la fel, in aceasta privinta.

By the way, la mai toate masinile se inregistreaza eroare la traductorul de pozitie.
Presupun ca e importanta valoarea electrica a acestei devieri si daca se incadreaza intr-o anumita valoare, nu apar efecte.