Pagina 1 din 1
problema ventilator
Scris: Joi 06-Iul-2017 23:11
de raszvwann
salut, ma confrunt și eu cu problema la Citroen ul meu C5 II 2005, mai precis ventilatorul din fata radiatorului pornește când pornesc ac și se oprește în câteva secunde. apoi iar pornește și tot asa.
o alta problema am avut cu el, când au fost temperaturile mari din zilele trecute și am fost pe transalpina și nu a pornit ventilatorul și mi a apărut în bord Service. am tot cautat pe net soluții, am verificat celebra rezistenta de 50V și e ok. nu știu ce sa ii mai fac. sunt deschis la orice părere din partea voastră

Re: problema ventilator
Scris: Dum 09-Iul-2017 21:23
de gropitzabogdan
La ventilator sunt 2 rezistente din cate imi amintesc.
Sigur ai verificat amandoua care trebuie ?
Re: problema ventilator
Scris: Lun 10-Iul-2017 15:21
de raszvwann
gropitzabogdan scrie:La ventilator sunt 2 rezistente din cate imi amintesc.
Sigur ai verificat amandoua care trebuie ?
Am verificat siguranta galbena de 50V si releu G.Cartier din poza de mai jos. Functioneaza.

O alta siguranta nu gasesc. Am inteles ca exista si o " rezistenta treapta", nu o gasesc.
Intre timp, am comandat un ventilator nou si maine imi soseste. Va tin la curent.
Re: problema ventilator
Scris: Mar 11-Iul-2017 10:14
de calorifer4
Eu zic sa schimbi ventilatorul, problema este el.
Cauza.:
- carbuni tociti.
- rotor cu rezistivitrate scazuta sau infranat.
- porneste pe prima treapta merge 5sec-5min... incearca sa intre in treapta 2 releul decupleaza instalatia pentru a nu arde siguranta si cablaje, bobina rotor treapta 2 sau 3 in scurt.
Modulul gmv este incorporat neservisabil.
Re: problema ventilator
Scris: Mar 11-Iul-2017 13:10
de raszvwann
calorifer4 scrie:Eu zic sa schimbi ventilatorul, problema este el.
Cauza.:
- carbuni tociti.
- rotor cu rezistivitrate scazuta sau infranat.
- porneste pe prima treapta merge 5sec-5min... incearca sa intre in treapta 2 releul decupleaza instalatia pentru a nu arde siguranta si cablaje, bobina rotor treapta 2 sau 3 in scurt.
Modulul gmv este incorporat neservisabil.
Multumesc pt raspuns. Azi vine ventilatorul (800 ron
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
) si va spun cum se comporta.
Re: problema ventilator
Scris: Mar 11-Iul-2017 18:33
de raszvwann
am pus ventilatorul și funcționează f bine,clima pornește imediat și ventilatorul se învârte nu se. mai oprește . de reparat bănuiesc ca e greu..
Re: problema ventilator
Scris: Mie 12-Iul-2017 09:36
de iulian.arg
Din cate stiu, pe C5 sunt 2 tipuri de ventilatoare:
- cu trepte de turatie (cred ca 2)
- fara trepte dar cu turatia controlata procentual din ECU intre 0-100%.
Eu am avut ventilatorul defect (model cu turatie variabila procentual) si am umblat sa-l repar fara succes. In final l-am schimbat cu unul de pe un 407 iar pe cel defect l-am vandut pentru o suma modica, probabil pentru a fi reparat de catre cineva care stie despre ce e vorba.
Ventilatoarele cu turatie variabila sunt foarte scumpe (~300 euro cand am avut eu nevoie) iar cele sh se dau foarte repede mai ales in timpul unui val de caldura cand toata lumea isi da seama ca nu le merge ventilatorul si implicit clima.
PS: Daca stie cineva, sa explice succint principiul de functionare al ventilatoarelor astora variabile, cine le controleaza si cum e facuta variatia turatiei. Multum ;)
Re: problema ventilator
Scris: Mie 12-Iul-2017 13:16
de raszvwann
Eu am norocul ca fratele meu are un magazin de piese auto si nu cumpar cu adaos. Oricum , ce am luat e aftermarket. Este o diferenta intre oem si aftermarket (6 paleti, in loc de 7 paleti), insa cel mai important e ca functioneaza.
O sa imi prind azi urechile in asta vechi, mai ales ca asta vechi nu e mort total , mai functioneaza cateodata...
Baietii care se ocupa de dezmembrari si au ventilatoare SH, stiu ca sunt scumpe oem si nu scad pretul sub 450 lei . Asa ca mai bine nou...
AFTERMARKET

ORIGINAL

Re: problema ventilator
Scris: Sâm 15-Iul-2017 12:37
de raszvwann
pana la urma am găsit original, la dezmembrări cu 200lei. dacă dorește cineva ventilatorul vechi, sa mi lase pm. numai bine!