iulian.arg scrie:Deci mai pe romaneste nu aveai freon destul.
38 psi inseamna vreo 2.5 bari. Daca ai fi spus de la inceput valoarea in bari, probabil s-ar fi gasit multi pe aici sa-ti spuna in shoapta: Freonuuu Frateee!!
Cum probabil nu multi is familiarizati cu psi-ul ma-(p)sii, au considerat ca 38 psi e o valoare normala. Da cand colo inseamna 2.5 bari pe instalatie in repaus ceea ce inseamna ca greu putea ajunge in circuitul de inalta presiune sa se faca 4-5 bari, presiune la care ventilatorul de pe condensator din cate imi amintesc nici nu se deranjeaza sa porneasca fiindca in conditii normale de temperatura, presiunea in condensator se duce si la 25 de atmosfere.
Din cate stiu, pe condensator e un senzor de presiune care determina fie pornirea ventilatorului cand presiunea creste peste o anumita valoare fie decuplarea compresorului cand presiunea e prea mare.
Presiunea prea mare se intampla cand ventilatorul e defect si nu porneste iar viteza masinii si fluxul de aer prin condensator nu reusesc sa-l faca sa cedeze suficienta caldura incat freonul sa condenseze.
No, daca ti-o trebuit PSI, ai mers pe langa problema pana nu ti-a mai ramas nimic altceva de verificat decat .. PSI-ul.
multumesc pentru mustruluiala, este exact ceea ce aveam nevoie
am fost indus in eroare de faptul ca din Lexia nu am putut porni motoventilatorul pe viteza medie si am plecat pe varianta unei erori ECU/BSI pentru ca viteza medie este comandata de BSI dar are bucla de conditie gestionata de ECU. pista alimentata de coroziunea grupului de relee din compartimentul motor si de alte cateva fire deteriorate. din cauza faptului ca nici nu am putut face o programare la un service sa fac o verificare amanuntita a presiunii (90% inchise, restul key workers only) am incercat sa fac refilul cu o canistra ezchill dar se pare ca ori a fost prea batrana ori capul de refill joaca feste.
dar una peste alta, e bine ca totul a avut un final fericit.