Clima
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Lun 16-Noi-2020 20:32
- Localitate: Giurgiu
- Masina: Citroen c5 1
- 2: Citroen c5 2
Clima
Ma poate ajuta cineva cu cele.2 mufe care întra în modulul de control al aerotermei? Citroen c5 2003.
-
- simpatizant
- Mesaje: 77
- Membru din: Lun 06-Apr-2020 13:35
- Localitate: sibiu
- Masina: opel zafira, 2002, y20dth
Re: Clima
Salut,
doresti sa le cumperi? Sau sa ti le doneze? Cum adica sa te ajute?
Sau vrei sa stii ceva despre ele? Ce anume? O schema pot sa gasesc eu.
Daca altcineva a inteles despre ce e vorba va rog sa ignorati acest post.
doresti sa le cumperi? Sau sa ti le doneze? Cum adica sa te ajute?
Sau vrei sa stii ceva despre ele? Ce anume? O schema pot sa gasesc eu.
Daca altcineva a inteles despre ce e vorba va rog sa ignorati acest post.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Lun 16-Noi-2020 20:32
- Localitate: Giurgiu
- Masina: Citroen c5 1
- 2: Citroen c5 2
Re: Clima
Scuze. Sa le cumpăr. S au deformat unele gauri unde întra pinii aia. Modulul l am cumpărat. Mufa nu o pot cumpăra de la magazin
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Lun 16-Noi-2020 20:32
- Localitate: Giurgiu
- Masina: Citroen c5 1
- 2: Citroen c5 2
Re: Clima
Scuze. Sa le cumpăr. S au deformat unele gauri unde întra pinii aia. Modulul l am cumpărat. Mufa nu o pot cumpăra de la magazin
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Clima
Dacă nu le găsești, poti lipi fire de 10 cm, cele groase, ca alea se ard direct pe pini.apoi prinzi acele fire cu cleme cu șuruburi de firele vechi.oricum ai nevoie de cleme si daca schimbi mufele.
Dacă vrei neaparat mufe, am eu.
Dacă vrei neaparat mufe, am eu.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Re: Clima
E vreo problema daca provizoriu alimentez ventilatorul cu tensiunea de 12v primita de modulul de control inainte sa treaca prin el? Intuiesc ca intra tensiune 12 volti curati si ies 12 volti in functie de nevoi. Deci, se poate face acest lucru fie si doar provizoriu?
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Clima
Se poate, dar va merge cu o viteză foarte mare.nu cred ca l vei suporta mai mult de câteva minute.in plus, iti trebuie un intrerupator serios, altfel se topeste.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Re: Clima
Pai pana sa crape de tot modulul, ventilatorul mergea la turatia maxima...probabil. Dar tensiunea de 12 de la borne nu ajunge doar dupa ce porneste motorul?
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Clima
Ba da, doar după pornirea motorului.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Re: Clima
Am gasit schema modulului. Am sa incerc o legare provizorie intre conductorii 3 cu 8 si 4 cu 7. Cred ca daca fac punte strap pe circuitul imprimat s-ar putea ca acesta sa nu reziste. Oricum mufele au fost inlocuite si cuplarea cablurilor am facut-o cu reglete mari.
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Re: Clima
Ceva nu se leagă. Am scos modulul, am cos mufele și am măsurat tensiunile. Am sesizat că am 14 volți la bornele 7-8 pe care scrie că ar trebui să se cupleze ventilatorul iar pe bornele 3-4 nu există tensiune în condițiile în care, conform schemei, ar trebui să vină tensiunea de la acumulator. Când cuplez mufele în soclul modulului, la bornele 7-8 am doar 6 volți iar la 3-4 0 volți. Să nu fie schema cea corectă?
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Re: Clima
Am reusit să remediez problema. Cu sprijinul acordat de Mihai Sandor de la distanță am identificat defectul. Pinii din mufa care intră în BSM și prin care ajunge tensiune de forță către aerotermă, erau topiți. Aveam două variante:
1. să lipesc două fire pe piciorușele din mufa tată aflată în BSM și apoi prin orificiile rămase în mufa mamă să ies cu conductorii groși pe care să-i leg cu conectori tip regletă;
2. să înlocuiesc mufa cu una nouă, operațiune care presupune tăierea fiecărui conductor din mufa veche și lipirea cu conductorii din mufa nouă.
Pentru că afară e frig și nu am un loc acoperit care să-mi permită o lucrare de anvergură ca cea enunțată la punctul 2, am ales (pentru moment sau...văd cât ține) varianta de la punctul 1. A trebuit întâi să fac cald local cu o aerotermă pentru că conductorii sunt destul de rigizi ”din naștere” la care se adaugă și cele 2 grade de-afară. Totodată se topea destul de greu și fludorul din cauza vântului rece care adia din când în când.
Bref, am lipit, am mufat, am cuplat, am pus la loc modulul de climă și totul e în regulă acum.
Încă o dată mii de mulțumiri lui Mihai atât pentru sfaturi (asistență mai concret) cât și pentru mufa trimisă de la Cluj.
Țin să precizez totodată că schema de mai sus e greșit desenată de cine a urcat-o pe grupul de unde am descărcat-o eu, respectiv pinii 7-8 sunt cei care au 14volți pentru alimentarea modulului de climă iar tensiunea ventilatorului e furnizată la pinii 3-4. Am vrut să corectez acolo dar nu se mai poate.
Revenind la operațiunea descrisă mai sus, atașez câteva poze din etapele parcurse pentru remedierea mufei topite din BSM.
1. să lipesc două fire pe piciorușele din mufa tată aflată în BSM și apoi prin orificiile rămase în mufa mamă să ies cu conductorii groși pe care să-i leg cu conectori tip regletă;
2. să înlocuiesc mufa cu una nouă, operațiune care presupune tăierea fiecărui conductor din mufa veche și lipirea cu conductorii din mufa nouă.
Pentru că afară e frig și nu am un loc acoperit care să-mi permită o lucrare de anvergură ca cea enunțată la punctul 2, am ales (pentru moment sau...văd cât ține) varianta de la punctul 1. A trebuit întâi să fac cald local cu o aerotermă pentru că conductorii sunt destul de rigizi ”din naștere” la care se adaugă și cele 2 grade de-afară. Totodată se topea destul de greu și fludorul din cauza vântului rece care adia din când în când.
Bref, am lipit, am mufat, am cuplat, am pus la loc modulul de climă și totul e în regulă acum.
Încă o dată mii de mulțumiri lui Mihai atât pentru sfaturi (asistență mai concret) cât și pentru mufa trimisă de la Cluj.
Țin să precizez totodată că schema de mai sus e greșit desenată de cine a urcat-o pe grupul de unde am descărcat-o eu, respectiv pinii 7-8 sunt cei care au 14volți pentru alimentarea modulului de climă iar tensiunea ventilatorului e furnizată la pinii 3-4. Am vrut să corectez acolo dar nu se mai poate.
Revenind la operațiunea descrisă mai sus, atașez câteva poze din etapele parcurse pentru remedierea mufei topite din BSM.
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny