Cu multa placere iti ofer un senzor, asa ca daca nu rezolvi in alta parte, te astept la Bucuresti pentru ati da unu.
Referitor la sitemul meu de parcare, acesta e mai complex...de fapt e realizat de mine "din bucati" (eu nu ma pricep la auto dar ma pricep la electronica si derivatele ei).
Incerc cat mai pe scurt sa redau cum e echipat Citi-ul meu.
1.Sistem de asistare la parcarea cu spatele compus din:
- camera video CCD (0 lux si revers 180 grd imaginea) cu unghi foarte mare de deschidere, montata in centrul partii de jos a barii din spate, mai precis intre senzorii 2 si 3;
- 4 senzori de parcare montati in locul celor 4 originali ai masinii;
2.Sistem de asistare la parcarea cu fata compus din:
- camera video CCD (0lux) montata in grila din dreptul electroventilatorului;
- 4 senzori de parcare montati in bara din fata ce afiseaza starea pe un afisor montat in fata soferului, la baza parbrizului (avertizare opto/acustica);
3.Sistem "oglinda retrovizoare" compus din:
- camera video CCD (0lux si revers 180 grd imaginea) montata sub lampa de STOP de la luneta;
- monitor de 7" montat peste oglinda heliomata a masinii.
Alte "gadget-uri" nu cred ca au legatura cu intrebarea ta.
Cum functioneaza sistemul:
1. La mers normal, monitorul (oglinda retrovizoare) imi afiseaza imaginea oferita de camera de la luneta, ca si cand as vedea printr-o oglinda retrovizoare clasica, diferenta fiind semnificativa, atat ca pozitie a vizarii (fara obstacolele din masina) cat si ca sensibilitate (fiind la 0 lux in conditiile in care am folie neagra, adica cu transparenta de doar 15%);
2.Cand introduc maneta schimbatorului de viteza in marsalier monitorul (oglinda retrovizoare) comuta automat de pe camera de la luneta pe camera din bara din spatele masinii, oferind o extraordinara imagine a ceea ce se intampla in spate (gratie atat pozitiei situata la limita barii cat si a unghiului optic foarte larg ce ofera o vizare pe masura)
Exemplu: Inchipuiti-va cat de greu va este sa scoateti masina parcata intr-o parcare in forma de spic, parcare situata pe un bulevard cu trafic mare si la o ora de varf...masina in stanga, masina in dreapta...nu se vede din pozitia soferului daca e liber si te poti incadra (dand cu spatele) in banda de mers stand permanent cu sufletul la gura..."oare ma lasa? oare dau de un nebun care vrea sa-si faca masina si care zice ca nu m-am asigurat suficient?"...si dai usor-usor-usor...pana cand intr-un final poti vedea cat de cat masinile care vin-vin si iar vin...si nu se mai termina de parca e un suvoi de ape starnit din varful muntelui...Ori cu o camera montata fix in bara din spate, bara care e la limita extrema a masinii, deci acolo unde de regula sta un X care te mai ajuta.."hai, da-i ca-i liber"...iesirea cu spatele dintr-o parcare situata in plin bulevard intr-o ora de varf, e floare la ureche...

Sistemul cu camera in fata e la fel de util mai ales noaptea...Acesta e cuplat la intrare AV a monitorului de la DVD, deci folosesc numai cand am neaparata nevoie.
Problema camerei din fata apare atunci cand e noapte pentru ca farurile masinilor de pe contrasens imi impiedica vizarea corecta. Am gasit o rezolvare insa e costisitoare, in sensul ca as putea monta in locul geamului din fata (ma refer la cel de la camera) un filtru de polarizare, insa costa cam 100 euro si nu stiu daca e OK. Oricum, eu am incercat sa "scot" ceva similar BMW 745i, cel cu Nightvision, insa acolo e camera termica (adica "vede" radiatiile de caldura ale corpurilor calde)...ceea ce ma depaseste financiar enorm (cam 2000 euro o astfel de camera)...
Cam asta e...Pentru alte "informatii" legate de ce am si cum merge, astept intrebari...
Cu stima,
Cata