Alternator stricat?
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Alternator stricat?
Buna ziua tuturor. De curand mi-a murit bateria, am luat alta cu imprumut a mers ok, fara nici cele mai mici probleme. Pe 1 ianuarie o pun pe a mea la loc, am incarcat-o, toate bune si frumoase, am mers vreo 500 de km asa, ce-i drept nu am oprit motorul decat de vreo doua ori. La un moment dat, in mers, primesc un semnal de avertizare..mi s-a aprins martorul bateriei. In scurt timp...toate beculetele au luat-o razna si m-am vazut obligat sa opresc. Am oprit si nu a mai pornit. Acum...porneste cu o baterie noua, dar tot am erori, se aprind tot felul de martori. Si daca decuplez bateria..se opreste motorul, si din cate stiu asta nu prea e normal. E posibil sa fie vreun scurt circuit pe undeva..sau este alternatorul mort?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca scoti bateria motorul se opreste, e normal, insa nu mai fa sportul asta ca risti sa strici alternatorul, asta daca nu e deja stricat.
Masoara tensiunea de pe baterie cu motorul pornit cu si fara consumatori (faruri, dezaburire, etc.) si zi-ne ce aflii.
Masoara tensiunea de pe baterie cu motorul pornit cu si fara consumatori (faruri, dezaburire, etc.) si zi-ne ce aflii.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Tot ce pot sa spun este ca inainte nu facea asa.Porneam masina..scoteam bateria .. o puneam pe a mea in loc si totul era in regula, nu mi se oprea motorul. Si nu am exagerat, de doua ori am facut lucrul asta si la intervale mari de timp. Mi se intampla ca mai uitam ori faruri aprinse, ori ceva in priza de 12V. O sa masor oricum, sa vad cum e cu alternatorul.
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
Alternator stricat?
Problema vine de la alternator sau cablajul de la el pana la baterie.Trebuiesc verificate ambele.Eu suspectez periile colectoare,care sunt corp comun cu releul de incarcare. Nu te mai juca cu decuplatul bateriei in timp ce functioneaza motorul, poti praji multe lucruri.
- picieri
- pasionat
- Mesaje: 398
- Membru din: Vin 20-Iul-2007 02:19
- Localitate: Ludus
- Masina: C5-I 2002 80KW 2.0HDI
- 2: Corsa D 2007 60KW 1.2
Poate sa fie si fulia de la alternator, este un ambreaj care se regleaza turatia alternatorului in functie de turatia motorului. Eu lam schimbat din septembrie deja de ori. Luni am mers toata ziua pe baterie ca nu mai incarca deloc, intre timp o trebuit sa schimb si distributia si atunci am schimbat tot pe acolo, toate curelele si rolele.
-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
Eu sunt de parere, si chiar va rog sa ma contraziceti daca gresesc, ca piesele originale de pe masina vor fi intotdeauna mai rezistente decat cele cumparate ulterior (chiar si de origine). De aceea nush dak se merita schimbat. Exceptia o face bineinteles ambreiajul care este oarecum consumabil si dak tot desfaci este bine sa schimbi tot ansamblul (disc, rulment, soare).
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
hai sa-ti explic ceva...
alternatorul este o masina de curent alternativ...
el va produce o tensiune mai mare decat cea a bateriei, pt ca trebuie sa existe o circulatie a curentului dinpre alternator, inspre baterie....
bateria se va opune acestei tensiuni generate de alternator la valoarea ei nominala, adica 12 volti, dar se va duce pana la 14.4v.
in gol, adica fara baterie, tesiunea pe alternator va creste pe undeva pe la 18-22v, in functie de consumatorii pe care ii are masina in acel moment...
\deci, nu mai scoate bateria la nicio masina, poate doar la dacie, dar scoate-i casetofonul...
nu te mai juca aiurea...
alternatorul este o masina de curent alternativ...
el va produce o tensiune mai mare decat cea a bateriei, pt ca trebuie sa existe o circulatie a curentului dinpre alternator, inspre baterie....
bateria se va opune acestei tensiuni generate de alternator la valoarea ei nominala, adica 12 volti, dar se va duce pana la 14.4v.
in gol, adica fara baterie, tesiunea pe alternator va creste pe undeva pe la 18-22v, in functie de consumatorii pe care ii are masina in acel moment...
\deci, nu mai scoate bateria la nicio masina, poate doar la dacie, dar scoate-i casetofonul...
nu te mai juca aiurea...
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
Alternator stricat?
Pacat ca nu ti-a schimbat si celalalt rulment,eu asa as fi facut. In ceea ce priveste schimbarea colectorului, este discutabila povestea.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo