Pagina 1 din 1
Alternator stricat?
Scris: Mar 13-Ian-2009 11:01
de doru_s27
Buna ziua tuturor. De curand mi-a murit bateria, am luat alta cu imprumut a mers ok, fara nici cele mai mici probleme. Pe 1 ianuarie o pun pe a mea la loc, am incarcat-o, toate bune si frumoase, am mers vreo 500 de km asa, ce-i drept nu am oprit motorul decat de vreo doua ori. La un moment dat, in mers, primesc un semnal de avertizare..mi s-a aprins martorul bateriei. In scurt timp...toate beculetele au luat-o razna si m-am vazut obligat sa opresc. Am oprit si nu a mai pornit. Acum...porneste cu o baterie noua, dar tot am erori, se aprind tot felul de martori. Si daca decuplez bateria..se opreste motorul, si din cate stiu asta nu prea e normal. E posibil sa fie vreun scurt circuit pe undeva..sau este alternatorul mort?
Scris: Mar 13-Ian-2009 11:55
de nicum
Daca scoti bateria motorul se opreste, e normal, insa nu mai fa sportul asta ca risti sa strici alternatorul, asta daca nu e deja stricat.
Masoara tensiunea de pe baterie cu motorul pornit cu si fara consumatori (faruri, dezaburire, etc.) si zi-ne ce aflii.
Scris: Mar 13-Ian-2009 13:28
de doru_s27
Tot ce pot sa spun este ca inainte nu facea asa.Porneam masina..scoteam bateria .. o puneam pe a mea in loc si totul era in regula, nu mi se oprea motorul. Si nu am exagerat, de doua ori am facut lucrul asta si la intervale mari de timp. Mi se intampla ca mai uitam ori faruri aprinse, ori ceva in priza de 12V. O sa masor oricum, sa vad cum e cu alternatorul.
Scris: Mie 21-Ian-2009 13:57
de doru_s27
Am revenit. Ideea este ca uneori alternatorul functioneaza...am tensiunea la borne in jur de 14v, alteori merg pe baterie in jur de 12v. Am schimbat cureaua de accesorii. La fel.
Alternator stricat?
Scris: Mie 21-Ian-2009 15:38
de cornelioan
Problema vine de la alternator sau cablajul de la el pana la baterie.Trebuiesc verificate ambele.Eu suspectez periile colectoare,care sunt corp comun cu releul de incarcare. Nu te mai juca cu decuplatul bateriei in timp ce functioneaza motorul, poti praji multe lucruri.
Scris: Mie 21-Ian-2009 20:30
de picieri
Poate sa fie si fulia de la alternator, este un ambreaj care se regleaza turatia alternatorului in functie de turatia motorului. Eu lam schimbat din septembrie deja de ori. Luni am mers toata ziua pe baterie ca nu mai incarca deloc, intre timp o trebuit sa schimb si distributia si atunci am schimbat tot pe acolo, toate curelele si rolele.
Scris: Joi 22-Ian-2009 13:42
de khan
nu e un ambreiaj acolo, e un "frei", ca sa se poata invirti un pic si invers la oprirea motorului. e un mecanism identic cu bendixul, care se strica in acelasi fel, adica incepe sa patineze
Scris: Mar 27-Ian-2009 11:01
de doru_s27
Gata! Vineri seara am luat-o de la service. Nu am factura in fata, dar au fost schimbate asa : colector, carbuni si un rulment din alternator (unul din cei doi, asa a zis omul). Toate piesele au costat 93 ron. Manopera .. in jur de 450 ron. Acum merge perfect.
Scris: Mar 27-Ian-2009 11:45
de adrian_emil
la cat costa un rulment merita sa-i schimbe pe amandoi...
450 ron manopera..
93 ron piesele..
cam mare diferenta. La ce service ai fost ?
Scris: Mar 27-Ian-2009 11:51
de bogdan78
Eu sunt de parere, si chiar va rog sa ma contraziceti daca gresesc, ca piesele originale de pe masina vor fi intotdeauna mai rezistente decat cele cumparate ulterior (chiar si de origine). De aceea nush dak se merita schimbat. Exceptia o face bineinteles ambreiajul care este oarecum consumabil si dak tot desfaci este bine sa schimbi tot ansamblul (disc, rulment, soare).
Scris: Mar 27-Ian-2009 11:54
de mesersmith
hai sa-ti explic ceva...
alternatorul este o masina de curent alternativ...
el va produce o tensiune mai mare decat cea a bateriei, pt ca trebuie sa existe o circulatie a curentului dinpre alternator, inspre baterie....
bateria se va opune acestei tensiuni generate de alternator la valoarea ei nominala, adica 12 volti, dar se va duce pana la 14.4v.
in gol, adica fara baterie, tesiunea pe alternator va creste pe undeva pe la 18-22v, in functie de consumatorii pe care ii are masina in acel moment...
\deci, nu mai scoate bateria la nicio masina, poate doar la dacie, dar scoate-i casetofonul...
nu te mai juca aiurea...
Scris: Mar 27-Ian-2009 11:55
de doru_s27
Este un service exact langa Plaza, chiar la intrarea in fabrica de paine Lujerului.
Scris: Mar 27-Ian-2009 15:13
de doru_s27
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si explicatii. Chiar am invatat ceva din topicul asta. Acum merge perfect, si azi este si ziua ei

Alternator stricat?
Scris: Mie 28-Ian-2009 15:34
de cornelioan
Pacat ca nu ti-a schimbat si celalalt rulment,eu asa as fi facut. In ceea ce priveste schimbarea colectorului, este discutabila povestea.