Imi place mult Citroen C5 II. din urmatoarele motive:
- arata bine, mi se pare foarte stilata, foarte frantuzeasca (m-am saturat de romanii fixisti pe masini germane)
- are suspensie ajustabila, o dotare foarte originala si foarte utila ( mai ales pentru gropile de la noi)
- motorul de 1.6 diesel cu 110 cai-putere, este foarte laudat de jurnalisti si pare a fi motorizarea ideala (puternica, economica, taxe mici)
Sunt foarte tentat sa imi cumpar un C5 II 1.6 HDI 110 cai putere. Vreau sa stiu de la cunoscatori:
- cat este de fiabila (fata de marcile japoneze si germane consacrate )
- cat de costisitoare este intretinerea ( filtre, curele etc.)
- cat costa piesele ( fata de alte masini si daca se gasesc usor prin magazine )
- care ar fi punctele slabe ale masinii
Astept raspunsuri si pareri. Multumesc anticipat
Ce trebuie sa stiu la cumparare? Cum se intretine?
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 1
- Membru din: Sâm 28-Ian-2012 09:20
- Localitate: Suceava
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Arata bine: da, asa este. si mie imi place sa ma uit la ea. Aici nu are nici o treaba cu nemtii pentru ca masina arata mult mai bine decat passat.
Suspensie ajustabila: mai mult te vei bucura de alte proprietati ale suspensiei decat reglajul pe inaltime. felul in care amortizeaza gropile este superior oricarei suspensii din clasa.
Motorul de 1.6 este ok doar pentru oras. Este lenes in exterior. Acuma, bineinteles, depinde de la ce masina vii si ce performante a avut masina dinainte. Depinde daca calatoresti singur si fara incarcatura sau 4-5 oameni si portbagajul plin, dar eu as zice sa iei un motor mai mare. Totodata sfatul meu este sa te orientezi catre benzina pentru pret mai mic la achizitie si pret mai mic in intretinere. Confortul sporit este un alt plus al benzinei.
1.6 110 cp:
-nu se compara cu japonezele la fiabilitate in general, masinile germane nu mai sunt ce au fost, deci cu alea se poate compara.
-o intretinere completa in care schimbi toate filtrele si uleiul de motor costa 500-600 lei in functie de ce marca de filtre folosesti. recomand ulei altul decat Total. un bec de pozitie costa 15 lei. un bec de faza scurta costa minim 12 lei, un bec de faza lunga 7 lei. Becurile din stopurile spate costa 2-3 lei, deci aici sunt normale.
- FOARTE MARE ATENTIE: UN CAUCIUC NOU DE IARNA SAU VARA COSTA 600-700 LEI, MARCA BUNA. Marimea originala este 205/55/R16 la toate motorizarile si e scumpa.
-piese gasesti orice oriunde, cel putin ce am cautat eu. unele pe comanda doar.
-puncte slabe: scaun sofer cu sustinere laterala mai slaba decat la passat. mult plastic pe interiorul usilor (bx-ul avea vinil macar). AC-ul automat se strica o data la cativa ani si reparatia lui este complicata. Nu stiu pretul exact.
Alte chestii pe care trebuie sa le stii:
-modul in care trece peste denivelari la viteza mare este dumnezeiesc
idem la viteza medie. la viteza mica te cam astepti sa mearga asa cum merge.
-eu mi-am pus jante pe 15 pentru iarna cu cauciucuri 195/65/R15 si am castigat la confort in primul rand, la bani (am dat doar 310 lei pe bucata) si la disponibilitate - gasesti pe toate gardurile toate marcile la dimensiunea asta.
-portbagajul mi se pare mic la prima vedere dar nu am avut de pus mai multe decat au incaput
-FAP-ul este o durere in cur. Incearca sa il eviti. Anularea lui in unele tari este infractiune, in altele doar contraventie destul de grava. La noi se incadreaza la modificare neomologata la nivelul sistemului de evacuare a gazelor.
-Incearca sa iei masina cu Cruise control. Pierzi mult pe autostrada daca nu ai.
-Incearca sa iei masina cu senzori de parcare. Nici nu stii ce mult ajuta la o masina de gabaritul asta.
-Sistemul audio sux oricum, deci nu cauta neaparat JBL. Ca idee, JBL sux un pic mai putin.
Poate ar mai fi si altele, atat imi amintesc acum. Spor la cumparaturi.
Suspensie ajustabila: mai mult te vei bucura de alte proprietati ale suspensiei decat reglajul pe inaltime. felul in care amortizeaza gropile este superior oricarei suspensii din clasa.
Motorul de 1.6 este ok doar pentru oras. Este lenes in exterior. Acuma, bineinteles, depinde de la ce masina vii si ce performante a avut masina dinainte. Depinde daca calatoresti singur si fara incarcatura sau 4-5 oameni si portbagajul plin, dar eu as zice sa iei un motor mai mare. Totodata sfatul meu este sa te orientezi catre benzina pentru pret mai mic la achizitie si pret mai mic in intretinere. Confortul sporit este un alt plus al benzinei.
1.6 110 cp:
-nu se compara cu japonezele la fiabilitate in general, masinile germane nu mai sunt ce au fost, deci cu alea se poate compara.
-o intretinere completa in care schimbi toate filtrele si uleiul de motor costa 500-600 lei in functie de ce marca de filtre folosesti. recomand ulei altul decat Total. un bec de pozitie costa 15 lei. un bec de faza scurta costa minim 12 lei, un bec de faza lunga 7 lei. Becurile din stopurile spate costa 2-3 lei, deci aici sunt normale.
- FOARTE MARE ATENTIE: UN CAUCIUC NOU DE IARNA SAU VARA COSTA 600-700 LEI, MARCA BUNA. Marimea originala este 205/55/R16 la toate motorizarile si e scumpa.
-piese gasesti orice oriunde, cel putin ce am cautat eu. unele pe comanda doar.
-puncte slabe: scaun sofer cu sustinere laterala mai slaba decat la passat. mult plastic pe interiorul usilor (bx-ul avea vinil macar). AC-ul automat se strica o data la cativa ani si reparatia lui este complicata. Nu stiu pretul exact.
Alte chestii pe care trebuie sa le stii:
-modul in care trece peste denivelari la viteza mare este dumnezeiesc

-eu mi-am pus jante pe 15 pentru iarna cu cauciucuri 195/65/R15 si am castigat la confort in primul rand, la bani (am dat doar 310 lei pe bucata) si la disponibilitate - gasesti pe toate gardurile toate marcile la dimensiunea asta.
-portbagajul mi se pare mic la prima vedere dar nu am avut de pus mai multe decat au incaput
-FAP-ul este o durere in cur. Incearca sa il eviti. Anularea lui in unele tari este infractiune, in altele doar contraventie destul de grava. La noi se incadreaza la modificare neomologata la nivelul sistemului de evacuare a gazelor.
-Incearca sa iei masina cu Cruise control. Pierzi mult pe autostrada daca nu ai.
-Incearca sa iei masina cu senzori de parcare. Nici nu stii ce mult ajuta la o masina de gabaritul asta.
-Sistemul audio sux oricum, deci nu cauta neaparat JBL. Ca idee, JBL sux un pic mai putin.
Poate ar mai fi si altele, atat imi amintesc acum. Spor la cumparaturi.
"If in doubt, flat out!"
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Erata @mbc:
- C5-II 1.6 HDI ( 109cp ) nu este lenes pentru drumuri in afara orasului, am doua astfel de masini in familie si sunt absolut ok pentru drum lung ( inclusiv cu 4 pers + bagaje ), eu de obici merg in afara tarii la drum lung pe autostrada si nu stau sub 130km/h.
- cauciucurile originale omologate sunt 215/55 R16 si nu 205/55 R16.
- revizia la 1.6HDI te costa ~300-350 lei ulei+filtre ( Aer ~50-70 lei, Polen 60-90 lei Ulei ~30-40 lei ) daca ti le schimbi singur. Filtrul de motorina ~100-120 lei dar il schimbi mai rar.
- sincer nu stiu la cati ani se strica AC, ale mele sunt fabricatie 2005/2006 le-am cumparat in 2007/2008 acum au km reali ~165.000km si ~124.000km si nu s-a stricat niciodata, nici macar incarcare cu freon nu a fost necesara, reviziile mi le fac singur si nu am nici o interventie majora la ele.
- interiorul este ok clar ca nu are furnir la interior dar nici nu are plasticuri ieftine care sa se deformeze in timp.
Verifica la C5-II cu motorul 1.6HDI:
- etansarea injectoarelor - verifica sa nu ai ulei.
- bujiile de la 90.000km in sus se ard.
- turbina - verifica paletii, jocul in ax.
- verifica etansarea baii de ulei, pierderi ulei semeringuri planetara.
- directia, volanta + ambreiaj.
- FAP-ul - urme de funingine la turbina, stare pe tester.
- rotile fata + spate sa nu fie mancate inegal cauciucurile.
- starea volanului, schimbatorului, interiorului...
- motorul acesta ( este conceptie PSA+Ford ) daca este ok porneste aproape la sfert de cheie inclusiv sub 0 grade ( cel putin ale mele ).
Piesele la motor sunt identice cu cele de la Peugeot 1.6 HDI si sunt mai ieftine ca la Citroen.
Atentie multe masini ce se vand in Ro sunt aduse forjate rau de tot, km dat inapoi ( am vazut masina cu km reali >320.000km pe bord 112.000km dar la care motorul era ok exceptie turbina inlocuita cu una fara geometrie variabile de la 1.6 90CP ), lovite si carpite... daca nu te pricepi cere ajutorul unuia care stie la ce sa se uite; de obicei un C5-II cu ~120.000km la pret sub 6500-7000E ptr mine este suspect pretul vs starea reala a masinii. De obicei cat dai pe ea atata face ( te tine ).
- C5-II 1.6 HDI ( 109cp ) nu este lenes pentru drumuri in afara orasului, am doua astfel de masini in familie si sunt absolut ok pentru drum lung ( inclusiv cu 4 pers + bagaje ), eu de obici merg in afara tarii la drum lung pe autostrada si nu stau sub 130km/h.
- cauciucurile originale omologate sunt 215/55 R16 si nu 205/55 R16.
- revizia la 1.6HDI te costa ~300-350 lei ulei+filtre ( Aer ~50-70 lei, Polen 60-90 lei Ulei ~30-40 lei ) daca ti le schimbi singur. Filtrul de motorina ~100-120 lei dar il schimbi mai rar.
- sincer nu stiu la cati ani se strica AC, ale mele sunt fabricatie 2005/2006 le-am cumparat in 2007/2008 acum au km reali ~165.000km si ~124.000km si nu s-a stricat niciodata, nici macar incarcare cu freon nu a fost necesara, reviziile mi le fac singur si nu am nici o interventie majora la ele.
- interiorul este ok clar ca nu are furnir la interior dar nici nu are plasticuri ieftine care sa se deformeze in timp.
Verifica la C5-II cu motorul 1.6HDI:
- etansarea injectoarelor - verifica sa nu ai ulei.
- bujiile de la 90.000km in sus se ard.
- turbina - verifica paletii, jocul in ax.
- verifica etansarea baii de ulei, pierderi ulei semeringuri planetara.
- directia, volanta + ambreiaj.
- FAP-ul - urme de funingine la turbina, stare pe tester.
- rotile fata + spate sa nu fie mancate inegal cauciucurile.
- starea volanului, schimbatorului, interiorului...
- motorul acesta ( este conceptie PSA+Ford ) daca este ok porneste aproape la sfert de cheie inclusiv sub 0 grade ( cel putin ale mele ).
Piesele la motor sunt identice cu cele de la Peugeot 1.6 HDI si sunt mai ieftine ca la Citroen.
Atentie multe masini ce se vand in Ro sunt aduse forjate rau de tot, km dat inapoi ( am vazut masina cu km reali >320.000km pe bord 112.000km dar la care motorul era ok exceptie turbina inlocuita cu una fara geometrie variabile de la 1.6 90CP ), lovite si carpite... daca nu te pricepi cere ajutorul unuia care stie la ce sa se uite; de obicei un C5-II cu ~120.000km la pret sub 6500-7000E ptr mine este suspect pretul vs starea reala a masinii. De obicei cat dai pe ea atata face ( te tine ).
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Confirm si eu dimensiunile cauciucurilor ca fiind 215/55 R16.
Nu pot fi de acord cu Citronel in ceea ce spune legat de motorul de 1.6: eu am doua masini, una de 136CP si una de 110CP. Diferenta este f mare intre ele din punct de vedere al moduluii cum merg, cum trag, etc.
As merge pe un motor mai mare decat 1.6, as merge pe 2.0.
In ceea ce priveste clima, la unele se strica, la altele nu. Masinile mele au 370 000km si 90 000km si nu s-a stricat la niciuna nciodata.
Sunt de acord cu sustinerea laterala a scaunelor, e f slaba, dar se simte numai daca ai un stil de condus f sportiv, masina fiind una axata pe confort si nu pe sport.
Pretul componentelor uzuale f accesibile, uneori mai ieftine cu mult decat pt alte marci. Eu am mai multe marci in curte si uneori si piesele de opel astra au fost mai scumpe. Nu pot sa-ti dau exemple pt ca nu am facturile in fata, dar senzatia asta o am de an de zile ori de cate ori cumpar cate ceva pt ele.
La fel si cu reviziile. F accesibile preturile.
Nu folosi uleiuri ieftine.
Atentia la masinile de afara. Unele au si caietele service masluite. Am vazut cu ochii mei asa ceva.
Uzura volanului poate spune multe, dar se stie ca unele loturi de volane de piele de la psa au fost jalnice. Cand eu am cumparat a doua masina, avea 60 mii si pielea era f uzata.
Stiu destule cereri de schimbare a volanelor in garantie la multe masini psa.
Acum depinde si ce bani ai,dar te sfatuiesc sa cumperi o masina de pe forum si spun asta pt ca in general, pe forumul nostru nu prea au loc samsarii si cei care-si mai vand masinile pe aici, sunt in general, oameni f seriosi. E posibil sa fie mai scumpe masinile aici, dar nu risti sa iei una umblata la km.
Nu pot fi de acord cu Citronel in ceea ce spune legat de motorul de 1.6: eu am doua masini, una de 136CP si una de 110CP. Diferenta este f mare intre ele din punct de vedere al moduluii cum merg, cum trag, etc.
As merge pe un motor mai mare decat 1.6, as merge pe 2.0.
In ceea ce priveste clima, la unele se strica, la altele nu. Masinile mele au 370 000km si 90 000km si nu s-a stricat la niciuna nciodata.
Sunt de acord cu sustinerea laterala a scaunelor, e f slaba, dar se simte numai daca ai un stil de condus f sportiv, masina fiind una axata pe confort si nu pe sport.
Pretul componentelor uzuale f accesibile, uneori mai ieftine cu mult decat pt alte marci. Eu am mai multe marci in curte si uneori si piesele de opel astra au fost mai scumpe. Nu pot sa-ti dau exemple pt ca nu am facturile in fata, dar senzatia asta o am de an de zile ori de cate ori cumpar cate ceva pt ele.
La fel si cu reviziile. F accesibile preturile.
Nu folosi uleiuri ieftine.
Atentia la masinile de afara. Unele au si caietele service masluite. Am vazut cu ochii mei asa ceva.
Uzura volanului poate spune multe, dar se stie ca unele loturi de volane de piele de la psa au fost jalnice. Cand eu am cumparat a doua masina, avea 60 mii si pielea era f uzata.
Stiu destule cereri de schimbare a volanelor in garantie la multe masini psa.
Acum depinde si ce bani ai,dar te sfatuiesc sa cumperi o masina de pe forum si spun asta pt ca in general, pe forumul nostru nu prea au loc samsarii si cei care-si mai vand masinile pe aici, sunt in general, oameni f seriosi. E posibil sa fie mai scumpe masinile aici, dar nu risti sa iei una umblata la km.
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Dimensiunea cauciucurilor a fost o gresala de tastare. Dimensiunea este 215/55/R16. Si da, astea sunt 600-700 lei bucata. 205/55/R16 sunt mai ieftine.
Cat despre motor, ramane cum am zis. Daca nu te deranjeaza, ia-ti 1.6 dar sa nu regreti mai tarziu.
La pretul de revizie am pus si filtrul de benzina (in cazul meu) si manopera si asa am iesit la pretul dat acolo
Cat despre motor, ramane cum am zis. Daca nu te deranjeaza, ia-ti 1.6 dar sa nu regreti mai tarziu.
La pretul de revizie am pus si filtrul de benzina (in cazul meu) si manopera si asa am iesit la pretul dat acolo
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 1334
- Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen c5 hdi
- 2: Vw t5-2.5tdi
- 3: Chrysler Grand voyager
Sincer va spun ca si pe mine ma bate gandul sa schimb c5-ul.Normal ca cu alt c5 ,exclus laudatele nemtesti.Ma intereseaza brakul de la seria 1 sau berlina de la seria 2.Nu am conduc 1,6hdi si mie cam frica de el deoarece un diesel hamalit cand cade nu se mai opreste si din punctul meu este mult mai scumpa intretinerea lui decat la un 2.0 benzina.Ma tot uit cu jale la 2.0 hdi de 136cp si 6 trepte care il consider un motor foarte bun pt c5 dar te rupe taxa asta de smecher care o vrea statul asta.Totusi 1.6hdi este un motor de foame parerea mea,prea mic,prea slab pentru un c5,un motor care munceste din greu si care cedeaza repede
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo