Incarcare baterie la redresor
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Incarcare baterie la redresor
Se poate incarca bateria la un redresor fara sa fie scoase bornele?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
incarcare baterie
se poate cu urmatoarele precautii: curentul de incarcare sa fie maxim 10% din capacitatea bateriei (ex: 55 Ah curent de incarcare max 5,5 A preferabil sa fie mai mic este mai bine pt. baterie inconvenientul timpul mai mare de incarcare), daca redresorul de incarcare nu are ampermetru pe el se masoara la bornele bateriei cu un voltmetru si se regleaza redresorul (daca are reostat de reglaj) in asa fel incat tensiunea de la borne sa nu depaseasca in nici un caz 14,4 V . recomandabil ar fi si sa scoateti dopurile prin desurubare de pe fiecare element pentru a evita acumularea de gaze si explozia bateriei, cu aceasta ocazie se completeaza cu apa distilata (daca este cazul) pana la nivela de pe fiecare element. Succes!
MESERIAS
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... banuiesc ca se referea la solutiile vechi de incarcare cu redresoare artizanale sau din acelea de productie "pionerii amatori de (ceva) electronica"
... redresoarele moderne si/sau automatele de pornire care inglobeaza si functia de incarcare stiu sa faca tot ce a enumerat pedros, automat mai putin faza cu desurubatul dopurilor
... incarcarea pe masina a acumulatorului nu se realizeaza diferit si nici nu prezinta riscuri suplimentare atata timp cat se folosesc solutii pertinente de incarcare (nu de genul un traf o dioda si doua fire)
... redresoarele moderne si/sau automatele de pornire care inglobeaza si functia de incarcare stiu sa faca tot ce a enumerat pedros, automat mai putin faza cu desurubatul dopurilor

... incarcarea pe masina a acumulatorului nu se realizeaza diferit si nici nu prezinta riscuri suplimentare atata timp cat se folosesc solutii pertinente de incarcare (nu de genul un traf o dioda si doua fire)
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
o fi avanda radio mai nou cu cod si il pierde cand ia borna,,,zic si eu..
eu am schimbat bornele la BX..am pus noi
dar e de migala nu gluma...iti ia cateva ore bune daca vrei sa izolezi si toate firele..tot tot..sa nu fie nimic imprastiat pe acolo.
eu am schimbat bornele la BX..am pus noi

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Am intrebat de curiozitate pentru ca am vazut pe cineva care incarca bateria la masina fara sa mai dea bornele jos. De asta am intrebat. Intrebarea nu are nici o legatura cu BX-ul meu.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- simpatizant
- Mesaje: 87
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
- Localitate: Bucuresti
khan scrie:da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?
Am incercat sa raspund mai pe lung la nedumeririle lui khan, dar nu m-a lasat site-ul pentru ca am despasit timpul de redactare. Poate il mareste cineva, mai ales ca nu el insusi prezinta un pericol de sql injection sau altele.
Pe scurt, curentul trebuie sa fie maxim de 10 procente din curentul nominal al bateriei pentru ca sa nu deteriorezi bateria. A incarca cu bateria pe masina montata, este de altfel o metoda de a deteriora bateria din cauza curentului variabil (nu este cazul BX pentru ca nu are computer de bord sau alti consuamtori imprevizibili). Redresorul nu scoate mai mult de 14V pentru ca este regrat printr-un semireglabil la acel curent/tensiune. Deci poate fi modificat.
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... chiar daca ai computer de bord si apar consumuri neprevazute, robotii de incarcare de generatie noua sunt construiti in varianta "curent constant"... adica tensiunea este reglata pe un nivel de cca 14V iar curentul este constant indiferent de consumatorii ce apar accidental pe instalatia masinii, cu cresterea corespunzatoare a consumului din retea...
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
@cosmin_bogdan_s zice:
cred ca ne pacalesti...
supozitiile tale sunt valabile in oarecare masura pt. acumulatorii NiCd !
cand ai timp, de curiozitate, arunca un ochi pe eticheta cu specificatiile alternatorului tau ! pariez ca incarca minim 14.4v/55A
atata vreme cat tensiunea nu depaseste 14V (14.4V max. ), poti incarca acumulatorul si cu 100% din capacitatea acumulatorului fara sa pui in pericol macar computerul de bord sau altceva...
atunci cand acumulatorul tau se va fi incarcat consumul din redresor va fi 0.
in functie de curentul de incarcare va varia timpul in care se va face aceasta !
khan a scris:
da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?
Am incercat sa raspund mai pe lung la nedumeririle lui khan, dar nu m-a lasat site-ul pentru ca am despasit timpul de redactare. Poate il mareste cineva, mai ales ca nu el insusi prezinta un pericol de sql injection sau altele.
Pe scurt, curentul trebuie sa fie maxim de 10 procente din curentul nominal al bateriei pentru ca sa nu deteriorezi bateria. A incarca cu bateria pe masina montata, este de altfel o metoda de a deteriora bateria din cauza curentului variabil (nu este cazul BX pentru ca nu are computer de bord sau alti consuamtori imprevizibili). Redresorul nu scoate mai mult de 14V pentru ca este regrat printr-un semireglabil la acel curent/tensiune. Deci poate fi modificat.
cred ca ne pacalesti...
supozitiile tale sunt valabile in oarecare masura pt. acumulatorii NiCd !
cand ai timp, de curiozitate, arunca un ochi pe eticheta cu specificatiile alternatorului tau ! pariez ca incarca minim 14.4v/55A
atata vreme cat tensiunea nu depaseste 14V (14.4V max. ), poti incarca acumulatorul si cu 100% din capacitatea acumulatorului fara sa pui in pericol macar computerul de bord sau altceva...
atunci cand acumulatorul tau se va fi incarcat consumul din redresor va fi 0.
in functie de curentul de incarcare va varia timpul in care se va face aceasta !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO