Merita sa cumperi azi Xsara Picasso?

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

stagiaru
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Mar 20-Ian-2009 21:22
Localitate: Bacau

Mesajde stagiaru » Lun 02-Feb-2009 19:14

adrian_emil scrie:Este optiunea ta sa consideri raspunsurile "semidocte si sarcastice". Eu cred ca raspusurile adresate tie au fost formulate in limita cunostintelor de care dispunem.
Am sesizat o unda de dezamagire ....asta este...nu toti suntem perfecti.

Imi cer scuze fata de toti cei ce mi-au raspuns cu amabilitate la intrabarile despre XsP!
M-ati inteles gresit, pentru ca tocmai eu m-am exprimat prost si "semidoct". Am vrut sa spun ca am parte pe formul Kia de astfel de pareri "semidocte", dar ca sunt multumit ca, dimpotriva, oamenii ce mi-au raspuns pe forumul Citroen au facut-o tocmai complet diferit de multe raspunsurile de pe forumul Kia.
Ar fi stupid, recitind raspunsurile primite, sa acuz pe cineva de rea-vointa sau sarcasm. Evident, nu a existat asa ceva!
Dimpotriva, am simtit dorinta de a ajuta, dezamagirea mea fiind nu fata de cei ce mi-au raspuns ci fata de faptul ca nu reusesc sa ma lamuresc daca merita azi, sau nu, sa cumperi o Xsar Picasso noua.
Inca odata, imi cer scuze pentru neintelegerea produsa!

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 02-Feb-2009 21:57

ce argumente ai avea nevoie. Nu exista reguli pentru a cumpara o masina, nu este o stiinta. Poti primi doar pareri.

fmihai
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Mie 23-Iul-2008 10:12
Localitate: ploiesti

parere personala

Mesajde fmihai » Mar 03-Feb-2009 10:40

Uite ce spune un posesor de xsara picasso.

Masina e buna
Sunt multumit de ea
Am remuscari ca nu am luat modelul nou
Casco e imens (masine este evaluata la 18600 eur - Nu conteaza ca tu ai reducere 5000 eur si dai pe masina 12000)

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Mar 03-Feb-2009 18:50

stagiaru scrie:In fond, firma de asigurari poate oricand sa spuna ca in cazul unui incident, iti plateste reparatia la un cost al pieselor ce nu are nimic a face cu discountul ce ti l-a dat vanzatorul pentru toata masina, la un moment dat. Fara intentia de reclama, poti sa-mi spui cine era asiguratorul?


Asiguratorul este OTP Leasing. A fost si foarte iefitin. Pt C5 a fost vreo 700 euro/an la o valoare asigurata de 18600 (parca). Au fost super si cu reparatiile. Altii imi dadeau niste cifre la asigurare...
In fine ideea este ca acum au fost preluati de altii si se pare ca nu vor mai fii asa ieftini (in comparatie cu piata). Sper sa mai gasesc alt asigurator bun.

Ar fi bine sa spui ce te intereseaza concret legat de masina respectiva. Poate ai mai multe sanse.

Daca te intereseaza parerile despre C5 si BX tinand cont ca fac parte din aceeasi firma, oricand ti le pot da.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 04-Feb-2009 08:45

Cred ca scapati din vedere anumite aspecte:
1.Gama Xsara a fost cea mai fiabila in istoria moderna Citroen, iar Picasso a fost cel mai vandut monovolum al clasei in multe tari europene. Din acest motiv, piesele de origine vor fi disponibile cel putin 10 ani.
In plus, dupa iesirea din garantie se vor gasi destule service-uri independente cu know-how-ul necesar pentru a servisa corespunzator masina, ceea ce nu va fi adevarat si pt un model mai modren.
2. Conform experientei mele, masinile fabricate la sfarsitul unei serii sunt cele mai fiabile, pentru ca toate micile probleme au fost rezolvate pe parcurs.
3. In mom de fata, nu exista nicio masina noua din aceeasi clasa, cu asemenea dotari, la pret de SH :wink: . In plus, pentru o familie cu 2 copii este ideala, avand un portbagaj imens, cu deschidere f mare, precum si interiorul modular.
4. Cred ca merita luat in considerare si motorul 1.6hdi de 90CP, diferenta fata de benzina e de ~1000EUR, iar consumul este cu 30% mai mic in oras.
5. Fata de o masina de conceptie mai noua are si avantajul pieselor de schimb si consumabilelor mai ieftine. Spre exemplu, are cauciucuri 185/65R15 si un cauciuc nou de iarna la dimensiunea asta este 200RON!!!

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Mie 04-Feb-2009 09:34

In legatura cu gasitul pieselor in cazul defectarii. Legea europeana in vigoare spune clar ca orice piesa/componenta trebuie asigurata cel putin pe durata medie de viata a respectivului obiect (in cazul de fata o masina). Nu stiu care este exact durata medie de viata a unei astfel de masini dar oricum este peste 5 ani cu siguranta. Un produs electronic de cea mai joasa speta are o durata medie de viata de 5 ani. Presupun ca in cazul unui autoturism aceasta depaseste 10 ani.

fmihai
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Mie 23-Iul-2008 10:12
Localitate: ploiesti

what a car site

Mesajde fmihai » Mie 04-Feb-2009 18:28

In sfarsit un comentariu bun si la obiect.(WLD)
E un site britanic .what a car. Cauta dupa user reviews xsara picasso.
Cele din 2007-2008 sunt interesante pentru ca vorbesc de motorizarea 1.6i si 1.6hdi.
Nu te baza pe comentarille revistelor. User Reviews e de baza peste tot

Daca esti din bucuresti poti vedea masina mea.

stagiaru
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Mar 20-Ian-2009 21:22
Localitate: Bacau

Mesajde stagiaru » Mie 04-Feb-2009 18:52

bogdan78 scrie:ce argumente ai avea nevoie.

1. Suspensia spate este, inteleg, cu bara de torsiune.
In aceste conditii, si fata setarile de setarile la toata suspensia, cum se comporta masina: inclinata spre confort, deci cu o suspensie mai "moale" sau este ceva mai ferma, avantajoasa in drumuri virajate, abordate la viteza?
Acesta problema a tinutei de drum si stabilitatii pe viraje se pune cu atat mai mult cu cat masina este destul de inalta.
2. Care este consumul tipic/real pentru varianta pe benzina, in regim oras/exterior?
Intreb aceasta si pentru ca cineva mi-a atras atentia, pe buna dreptate, spre motorul diesel, de 92Cp. Dar pentru 10-15.000 km/an, la un cost al exploatarii mai ridicat pentru diesel, se justifica totusi varianta diesel? In opinia mea, nu.
3. XsP are tamburi pe spate. Aceasta conduce, dupa experienta dvs., la diferente notabile de franare fata de solutiile cu discuri pe toate rotile?
4. Cum caracterizati calitatea service-ului Citroen din reprezentantele proprii, atat din punct de vedere al profesionismului cat si ca preturi practicate?
Multumesc anticipat pentru orice parere avizata!

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Mie 04-Feb-2009 21:53

Iti raspund la cateva din intrebari si adaug inca 3 raspunsuri:

3. Are discuri ventilate fata/ discuri spate. Cel putin eu asa stiu.
4. Service-ul Citroen lasa de dorit. Preturile nu sunt mai mari decat la alte marci, dar toata lumea se plange de service.
5. Este construita pe platforma Citroen Xsara, tripla capiona modiala. La capitolul stabilitate nu am niciun dubiu. Toate masinile fabricate in trecute sau prezent de Citroen au fost extrem de performante/stabile pentru ceea ce au fost proiectate. Concret, la orice concurs a participat Citroen, a facut performanta. Xsara a doborat aproape toate recordurile din WRC ce au existat pana la aceasta masina(http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Championship). Daca doresti mai multe informatii despre WRC ti le pot da; urmaresc cu foarte mare interes si atentie acest sport de peste 8 ani. Este singura marca ce a putut duce un pilot non-scandinav catre victorie in Suedia (50 ani de raliuri in acea tara). Rosalie a batut peste 100 de recorduri internationale. ZX a castigat intr-un mod categoric Paris-Dakar timp de 4 ani (http://en.wikipedia.org/wiki/Dakar_Rally). Daca este o masina pe mainile careia sa ma las, aceasta este cu siguranta Citroen.
6. Nu se ridica la calitatea interiorului unei masini germane. Are spatii mai mari la imbinari, apar uneori zgomote de la imbinarea plasticelor.
7. Siguranta euroncap. Masini foarte sigure http://www.euroncap.com/tests/citroen_p ... 01/81.aspx
8. Citroen Xsara are puntea spate mobila. Permite miscarea sub un unghi de 3 grade(parca) a puntii spate pentru o mai buna stabilitate in curbe.

Sunt cu adevarat pasionat de Citroen, datorita performantelor, calitatilor tehnice si istoriei cu adevarat inovatoare a acestei marci. Stiu totce a facut si toate inovatiile ce sunt folosite pe celelate masini.
Reafirm si suplimentez: sunt pasionat Citroen dar nu nebun. :D

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Mie 04-Feb-2009 22:10

Vreau sa mai fac cateva precizari care ma rod.
In anul 2006, Ford a castigat titul de producator ca urmare a faptului ca Citroen a fost echipa privata. De fapt era echipa Chronos. Atunci si doar atunci Ford Focus 2 a fost superioara cu foarte putin Citroen Xsara.
In 2007 au fost un set de conjucturi nefavorabile, principala conjunctura fiind pilotul nr 2 de la Citroen. Atunci masinile au fost foarte apropiate (ford/citroen) cu un mic supliment pentru C4.
In 2008, desi vorbim despre aciasi 2 piloti, Dani Sordo a reusit sa mai invete si nu s-a mai confruntat cu o problema de fiabilitate de anul trecut ce a avut-o cu masina lui. Concret, producatorul de segmenti a dat gresi cu un lot, care a ajuns la Citroen Sport. Dupa mai multe abandonuri a celei de-a doua masini, problema a fost rezolvata.
Anterior anului 2006, Citroen a castigat campionatul inca din primul an. A facut-o intr-un mod categoric cu Xsara, masina fiind net superioara Peugeotului 206, Focusului 1 si Subaru Impreza. Celelalte marci nici nu au contat macar (Mitsubishi, Hyundai, Skoda, Seat). Inclusiv la juniori, Saxo a castigat J-WRC, C2 de asemenea. VW a facut nimic, Renault de-asemenea. Singura masina notabila in acea zona a fost Suzuki care a si castigat (pe merit) cativa ani.

fmihai
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Mie 23-Iul-2008 10:12
Localitate: ploiesti

Mesajde fmihai » Joi 05-Feb-2009 09:04

stagiaru scrie:
bogdan78 scrie:ce argumente ai avea nevoie.

1. Suspensia spate este, inteleg, cu bara de torsiune.
In aceste conditii, si fata setarile de setarile la toata suspensia, cum se comporta masina: inclinata spre confort, deci cu o suspensie mai "moale" sau este ceva mai ferma, avantajoasa in drumuri virajate, abordate la viteza?
Acesta problema a tinutei de drum si stabilitatii pe viraje se pune cu atat mai mult cu cat masina este destul de inalta.
2. Care este consumul tipic/real pentru varianta pe benzina, in regim oras/exterior?
Intreb aceasta si pentru ca cineva mi-a atras atentia, pe buna dreptate, spre motorul diesel, de 92Cp. Dar pentru 10-15.000 km/an, la un cost al exploatarii mai ridicat pentru diesel, se justifica totusi varianta diesel? In opinia mea, nu.
3. XsP are tamburi pe spate. Aceasta conduce, dupa experienta dvs., la diferente notabile de franare fata de solutiile cu discuri pe toate rotile?
4. Cum caracterizati calitatea service-ului Citroen din reprezentantele proprii, atat din punct de vedere al profesionismului cat si ca preturi practicate?
Multumesc anticipat pentru orice parere avizata!



1. Du-te la drive test. Nu te baza pe ce spune unu/altu....
2. Masina pe care o vrei tu ARE TAMBURI pe spate. Doar 1.6hdi 110 CP are discuri spate. (nu exista aceasta masina la dealeri). Tot ce mai gasesti la oferta e 1.6i si 16.hdi 92CP echipare confort (fara ESP si FARA discuri spate). Daca o iei second poti gasi versiuni mai variate
3. Toate service-urile sucks. Daca vrei ceva adevarat leaga prietenii cu oameni independenti
4. 1.6i e modelul vechi de motor PSA (nu este 1.6i de pe c4 cel care vine de la bmw). Consuma mult in oras.(cam ca logan 1.6i adica 12). Afara e mai ok. Oricum este un motor vechi
5. Suspensia e moale inclinata spre confort. Daca esti familist convins o sa iubesti suspensia( skoda octavia mi-a rupt rinichii). Poti merge pe piatra cubica fara sa zdrangane toata masina
6. Nu faci curse cu picasso, nu virezi in forta (ptr ca zbori din scaun). benzinara e lenesa la demaraj, hdi zboara la viteze mici si cand mergi la munte. Daca mergi pe drum greu (forestier, panta dieselul trage puternic 16valve, turbina cu geometrie variabila)
7. Nu se merita sa iei diesel daca mergi sub xxx km. Toti spun asta.
Eu mi-am luat diesel si merg 10.000km/an. Daca nu ai bani ia benzinara.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Joi 05-Feb-2009 10:15

Iti pot raspunde la punctele 3-4.
tamburii sunt foare buni spun eu, si nu se observa diferente notabile la condus normal, chiar in conditiile unei franari bruste. Diferenta apare daca exista un motor puternic, o masina incarcata si un stil de condus sportiv timp indelungat, in sensul ca se incing tamburii pe spate si nu mai sunt asa eficienti *dar spun eu ca in conditiile unui mers normal nu se justifica frane cu disc pe spate.
Referitor la service. Eu am fost pana acuma in ATS Baneasa si ProMotor Valcea. Preturile putin cam maricele la ATS iar la ProMotor chiar ok. Timpul de asteptare intradevar maricel in comparatie cu ce ar putea fi dar iti spun eu ca este mic in comparatie cu un service de reprezentanta fiat *din astea le-am incercat cele de pe Giurgiului si 1 decembrie.
Am mai fost in service Peugeot care mi s-a parut cel mai rapid.
trebuie sa tii cont ca in general la serviceuri am avut treburi legate de revizii..si mai putin probleme grave la masina.

stagiaru
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Mar 20-Ian-2009 21:22
Localitate: Bacau

Mesajde stagiaru » Vin 06-Feb-2009 20:54

fmihai scrie:2. Masina pe care o vrei tu ARE TAMBURI pe spate. Doar 1.6hdi 110 CP are discuri spate. (nu exista aceasta masina la dealeri). Tot ce mai gasesti la oferta e 1.6i si 16.hdi 92CP echipare confort (fara ESP si FARA discuri spate). Daca o iei second poti gasi versiuni mai variate
4. 1.6i e modelul vechi de motor PSA (nu este 1.6i de pe c4 cel care vine de la bmw). Consuma mult in oras.(cam ca logan 1.6i adica 12). Afara e mai ok. Oricum este un motor vechi
7. Nu se merita sa iei diesel daca mergi sub xxx km. Toti spun asta.
Eu mi-am luat diesel si merg 10.000km/an. Daca nu ai bani ia benzinara.


La 2: e clar ca la oferta, XsP este cu tamburi spate. Doar daca dealer-ul ar accepta sa adauge la aceasta oferta si ESP, s-ar obtine implicit discuri pe spate..
La 4: evident ca oferta nu-si propune sa promoveze solutia noua de motorizare ci sa o incheie pe cea veche... Ca obs., un coleg cu Logan 1.6, 100Cp, in Bacau (nu Bucuresti) consuma intre 10 si 11 in oras.
Xsara chiar ajunge la 12l/100 in oras? Sau e vorba de Bucuresti, unde nu cred ca se poate soscoti un consum "normal" de oras.
La 7: tu, la 10.000 km/an, iesi mai bine decat pe benzina, cu dieselul tau?
Corolar: dieselul de 92Cp, ca solutie tehnica, e mai modern/convenabil decat benzina de 110Cp, din oferta? Dar cei 92Cp , nu-s cam putini pentru greutatea masinii?

babybl9
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Mar 14-Oct-2008 06:44
Localitate: romania

Sal

Mesajde babybl9 » Dum 08-Feb-2009 09:15

Daca vrei un x_picasso_ex pe motorina 2.0l / 2002 / 90 cp 4 geamuri electrice, volan piele, cotiere scaune fata, A/C , abs , proiectoare, huse scaune, radio CD pret 7000e negociabil nu este urgent nu stiu sigur daca as vrea sa o vand pt ca nu am avut probleme cu ea sunt foarte multumit de ea, dar ma bate gandul sa imi iau o masina sport. daca esti interesat vb la telefon 0761399997 :twisted: [/b]
baby

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Lun 09-Feb-2009 22:24

un exemplu referitor la franele de pe spate - la xantia daca nu ai greutate pe spate, spatele nici nu franeaza!eu nu am schimbat placutele spate niciodata, nu a fost nevoie, sunt ca si noi;cei care au xantia stiu cat de bine franeza masina asta!parerea mea - nu te gandi la tamburi...citeste review-uri, in special scrise de englezi si uite-te bine daca iti place masina.


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu