2CV versus Trabant (split from Se vinde un 2CV)

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 19-Sep-2005 15:36

pai bineinteles :lol:

la unele puncte ai dreptate, la altele te contrazic:
- suspensia este diferita (ca principiu), de aceea apar "cracanate" rotile din spate (uzura arcului lamelar al puntii spate, din cauza "abuzului" de incarcaturi mari pe care le poate duce, fapt din care as putea face un punct in avantajul lui trabi, dealtfel, dar.... :lol: )
- este o mare greseala sa crezi ca are caroseria de carton (de fapt materialul se numeste duroplast=amestec de "ramasite" din industria textila cu rasini, presat la temperatura si presiune mare timp de 20 de minute - apropos inainte a fi supus "tratamentului", materialul are o grosime de ~ 10 cm, dupa care ramane la 4 mm-). numai exteriorul este de "carton", el are de fapt o caroserie autoportanta metalica. ca un punct in avantaj as putea spune ca, beneficiind de o ingrijire adecvata, exteriorul masinii va arata intotdeauna f. bine, intrucat nu rugineste
- in legatura cu ingeniozitatea proiectantilor da-mi voie sa-ti spun un lucru: motorul de trabant are 5 (da, cinci) piese in miscare (ambielaj+biele=1, pistoane=2, subere -un fel de supape in carter- =2) asta-i tot !
- si lovitura finala :twisted: : trabi nu are un bord complex, cu multe beculete/indicatoare pt. ca nu are nevoie de ele. de fapt, nu are pompa de ulei, nu are pompa de apa, nu are pompa de benzina, sonde de presiune, de temperatura, etc, si totusi functioneaza. are in schimb un indicator de consum momentan ....
e? cam ce iti spune asta?
a.. si modelele mai noi au aprindere electronica fara platina, cu senzor magnetic (din fabrica, bineinteles...)
:lol: :lol: :wink:
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 19-Sep-2005 15:38

Na, ca ti-a zis-o Nicule! Ia sa vedem ce mai spui acum?

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 19-Sep-2005 15:45

acu' pe bune, ma frapat un lucru la 2 CV
grosimea usii, domnilor
numai 4 cm ??? :shock:
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 19-Sep-2005 16:55

Ce-mi place, ca unde mi-am bagat eu coada, continua discutiile!

Stiti care a fost argumentul tatei cand a dat Dacia pe Trabant? Ca ultimul nu rugineste niciodata! Ei, cum se comporta aici 2CV-ul...?
Cartonul, Nicu, nu e chiar carton, ii zice duroplast parca. E un carton mai...special!
Parintele meu era exasperat ca o Dacia intretinuta mai dihai ca o nevasta de notar a ruginit dupa 5 ani. De atunci, n-a mai suportat masina autohtona.
Totusi, trabi are niste nabadai ciudate, pe care le-am intalnit la un amic care isi cumparase "tovarasul de drum", anume atza de ulei. Stiti ce e aia?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 19-Sep-2005 17:06

Nu mai spun nimic... in timp ce citeam calitatile lui trabi (n-are pompa, de apa, de ulei, de benzina, etc.), mintea mea o lua inainte si se intreba singura "dar de ce are nevoie?" :wink:
Vezi ca acel n-are pompa de benzina se traduce asa: rezervorul este situat la un nivel mai ridicat decit carburatorul, a.i. benzina curge (controlat, desigur) in carburator. De accea la rezervorul de benzina exista un robinet care inchide, sa nu cumva.... Doamne fereste :lol:
La 2CV nu e nevoie de o usa mai groasa, pt ca geamurile se ridica in sus, nu coboara in usa. So... Referitor la "carton", eu stiam ca nu e carton din ala de se ambaleaza marfa, ci unul casant, dar am vrut sa fiu rautacios.
Si pentru 2CV exista distributoare electronice, cu tot dichisul, ce-i drept nu din fabrica sau nu stiu eu (vezi www.123.ignition.nl)
Oricum mi-a placut justificarea de ce nu are trabi un bord normal 8)
Si acum argumentul suprem, mai ales pentru paco: 2CV consuma mai putin :!: :!: :!:
Si, Eugen, dupa ce la inceput il urecheai pe domnul draku, ca a avut impertinenta sa se lege de unul dintre simbolurile Citroen, acum ma lasi singur?
V-am rupt =D>
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Lucian T
Stapanul Uleiului
Mesaje: 174
Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
Localitate: Bucuresti
Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986

Mesajde Lucian T » Lun 19-Sep-2005 17:18

... dar riposta lui Sir Nicu nu fu mai prejos !!!! Bine cavalere, tine-o asa!

@ paco - nu ne mai fierbe, care-i treaba cu "atza de ulei"!

_______________
CX 20 TRE, 1986
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftu'!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 19-Sep-2005 17:47

Nu stiati? Pai, trabi are ulei in benzina (e o alta calitate a lui :lol: ). Din cand in cand, uleiul cu pricina se depune pe bujii si se face un fel de atza acolo, in capul bujiei. Normal, dai la cheie pana ametesti, ca nu vrea sa porneasca! Daca nu stit treaba cu atza, ai pus-o, ramai in drum pana vine un trabantist (ei se ajuta intre ei, ca un fel de neoprotestanti) si te lamureste.
Ar fi multe de spus depre trabi al amicului, cum a venit el de la Turnu Magurele la Bucuresti cu acceleratia la blana si nu a depasit fantastica viteza de 43 km la ora, cum i-a consumat odata un rezervor intreg de benzina (26 de litri, parca) la acelasi drum (de 140 km), astfel incat, cand a verificat nivelul carburantului, cu ajutorul celebrei rigle, s-a auzit un BANG pe fundul rezervorului (era uscat!), cum i-au ramas franele blocate si racea rotile cu o cutie de Linco pe care o scufunda in baltile din asfalt, sunt multe de spus, daca il auzi pe amicul meu (zice: eu, 6 luni, cat am avut Trabant, nu-mi amintesc nimic din viata mea, nici de familie - nu era insurat, dar aproape, nici profesionala, decat de Trabant imi aduc aminrte!!!), te schimonosesti de ras.
Da, una peste alta, al lui trabi consuma enorm, mult mai mult ca o Dacie, aproape ca un BMW...Dar cred ca era un viciu strict individual.

Avatar utilizator
Lucian T
Stapanul Uleiului
Mesaje: 174
Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
Localitate: Bucuresti
Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986

Mesajde Lucian T » Lun 19-Sep-2005 18:39

Multumesc! De mult nu am mai ras cu lacrimi!
Ce zici Narcis, neoprotestanti, hi, hi!
Oricum aventurile cu trabi capata dimensiuni epopeice!!!

_______________
CX 20 TRE, 1986
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftu'!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 20-Sep-2005 00:25

ar fi ideal sa fie cum zice paco. din pacate, nu (mai) e chiar asa, oamenii parca nu mai sar sa te ajute oricum, au devenit mai egoisti. de fapt, acest lucru se vede in toate aspectele vietii in Ro....
despre aventurile lui trabi, ati putea citi mai multe pe forumul trabantistilor...
oricum, un trabant bine pus la punct merge la fel de bine ca un 2CV
intamplari de genul celor expuse de paco au loc din cauza ca reparatiile se fac cu un buget foarte restrans si atunci....(din trusa de scule a fiecarui trabantist nu lipseste un patent si o bucata de sarma cu care se poate confectiona un frumos colier rusesc, la nevoie... :lol: :lol: )
eu n-am patit intamplari de genul ala cu "atze" si alte chestii. lucruri de genul asta se intampla atunci cand proprietarii, din dorinta de a proteja cat mai mult motorul maresc cantitatea de ulei pe care o pun in benzina. in mod normal se pun 2l ulei la 100 l de benzina (adica 250ml la un rezervor). dar cei mai multi trabantisti "recomanda" 300 sau chiar 350 ml (cantitate recomandata pt modelele mai vechi de motoare care aveau bucsa de bronz la biela si nu rulment cu ace), ceea ce face ca motorul sa scoata fumul "legendar", sa se ancraseze tobele si sa se produca fenomenul descris de paco. daca uleiul folosit este de calitate, eu folosesc amestecul de 50:1
ce imi place e ca iarna, chiar si la temperaturi f scazute, trabi al meu porneste fara mofturi (asta daca stii cum sa-l opresti cu o seara inainte :lol: )
iar despre viteza "fantastica" de 43 km/h e adevarat: in 2002, dupa ce am reparat motorul, nu reuseam sa trec de 60 km/h sub nici o forma....
si atunci, la sfatul unui trabantist cu experienta, am curatat tobele de calamina si, voila ! merge fara probleme.... ( de atunci si pana acum am mai desfacut motorul de 2 ori, dar numai din cauza pieselor de proasta calitate...)
consumul: tind sa-i dau dreptate lui nicu (daca citesc asta amicii trabantisti ma spanzura :lol: ), trabi al meu a fost intotdeauna "gurmand", consuma intre 7,5 si 10 l/100 in oras....
fratele meu a avut un trabant care ii consuma ~ 7l/100 in oras si 6,5 l/100 in afara la viteza de "croaziera" de 70 km/h cu 3 persoane si bagaj greu (lucru verificat personal). intre timp insa, iarna trecuta a reusit sa "pupe" o skoda octavia si i-a spart carburatorul ala care mergea asa bine... :cry:

si acum, ta daaaaa, legatura directa intre trabant si adevaratele masini citroen (nu 2 CV...): instalatia hidraulica
stiati ca anumite modele de trabant (cunoscute sub denumirea Hycomat)au avut ambreiaj cu actionare hidraulica ? nu doar transmiterea fortei de la pedala la ambreiaj, ci chiar o instalatie completa ? cu pompa hidraulica, rezervor, supape comandate electric, etc....
avea doar 2 pedale (deh, ca masinile adevarate :lol: ): frana si acceleratie (desi exista, dar intr-o forma mult "redusa" si "agatata" in podea, pedala de ambreiaj nu se foloseste decat in caz de defectiune la sist. hidraulic)
sistemul functiona asa (de principiu): in momentul cand vroiai sa schimbi viteza actionai schimbatorul. din constructie, acesta se "frange" (in prima faza) cativa mm, asa incat se realizeaza un contact electric prin care se deschide o supapa hidraulica. lichidul sub presiune trece in cilindrul receptor care actioneaza ambreiajul clasic. continuind miscare de schimbare a vitezei, acest lucru se poate realiza intrucat ambreiajul este actionat. la sfarsitul "operatiunii", cand se elibereaza maneta schimbatorului, supapa se inchide si ambreiajul cupleaza (nu brusc, ci progresiv)
Ultima oară modificat Mar 20-Sep-2005 00:49 de către Draku, modificat de 3 ori în total.
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 20-Sep-2005 00:32

si apropos de cat de "cunoscuta" e masina intr-o anume zona, ia uitati ce apare in presa din Ro
http://www.jurnalul.ro/articol_36744/et ... _mea_.html
na, sa va vad acum....
:lol: :lol: :lol:
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 20-Sep-2005 08:52

Daca pentru Trabi am o oarecare admiratie, izvorita din felul in care inginerii est-germani au conceput o masina originala, cu toate limitarile care le-au fost impuse (spre deosebire de romanii care au facut sau mai bine zis au incercat sa faca dacia lastun) si care are si astazi multi adepti, fata de broasca am o mare indiferenta. Mi se pare o masina foarte putin practica, cu o forma greoaie, motorul si tractiunea sint pe spate, frine pe tamburi, suspensiile tipic germane, adica foarte rigide, etc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Mar 20-Sep-2005 09:18

Cei ce au facut "bucati" mitul 2 CV sa faca bine si sa-l reconstruiasca! :)
http://www.canalpublicidad.com/puzzles/puzzles/2CV.swf

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 20-Sep-2005 09:23

:lol: :lol:
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

fisherman
just curious
Mesaje: 18
Membru din: Mie 18-Mai-2005 13:39
Localitate: Rm. Valcea

Mesajde fisherman » Lun 03-Oct-2005 03:06

Pot sa ma bag si eu?
Am si un trabant pe langa AX.Din peripetiile mele cu amundoua pot sa spun ca in caz de ceva accident prefer sa fiu in ...trabant, care pana acum a botit un spate de oltcit (din lipsa de sofer---am pornit demarorul cu surubelnita si era in viteza :roll: ) am daramat o poarta si 2 metri de gard de lemn cu stalpii aferenti (singura paguba fiind ca a trebuit sa indrept aripa de tabla de pe fata!,ocazie cu care multumesc fostului propietar ca a pus tabla de 3 mm in loc de aripile originale :twisted: ) plus ca urca un drum forestier de 15km si 1300m dif de nivel cam de 2-5 ori pe luna si nu am rupt nimic in trei ani!
Cu AX in schimb am schimbat fortat semnalizatoarele si farurile din cauza de bara de Dacie in marsarrier -in pacare-, plus ca trebuie sa indrept si revopsesc capota fata, ca de.. AX e mai joasa decat Dacia si a intrat cu bara sub ea.
In schimb cu AX ma dau jos ca din pat si nu ma dor rinichii dupa un drum Rm. Valcea-Buc cum am patit cu trabi, si are sunetul acela frumos pe la 5-6000 de ture, iar consumul.5%; dar fiecare cu plusurile si minusurile ei.
Stiu ca nu e o comparatie chiar corecta dar cam asta e experienta mea cu ele.Nu o sa pot alege intre ele pt ca sunt pt scopuri diferite: una de oras micuta si rapida(chiar sic) si alta de drumuri de munte cu garda mai inalta si suspensii mai rigide si mai greu de stricat(acum am descoperit gazolina la Trabant -o minune- :wink: )
Intre Trabi si CV...e greu.....depinde de persoana si de scopul pt care o iei.
poate faceti un pol?


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen