ar fi ideal sa fie cum zice paco. din pacate, nu (mai) e chiar asa, oamenii parca nu mai sar sa te ajute oricum, au devenit mai egoisti. de fapt, acest lucru se vede in toate aspectele vietii in Ro....
despre aventurile lui trabi, ati putea citi mai multe pe forumul trabantistilor...
oricum, un trabant bine pus la punct merge la fel de bine ca un 2CV
intamplari de genul celor expuse de paco au loc din cauza ca reparatiile se fac cu un buget foarte restrans si atunci....(din trusa de scule a fiecarui trabantist nu lipseste un patent si o bucata de sarma cu care se poate confectiona un frumos colier rusesc, la nevoie...

)
eu n-am patit intamplari de genul ala cu "atze" si alte chestii. lucruri de genul asta se intampla atunci cand proprietarii, din dorinta de a proteja cat mai mult motorul maresc cantitatea de ulei pe care o pun in benzina. in mod normal se pun 2l ulei la 100 l de benzina (adica 250ml la un rezervor). dar cei mai multi trabantisti "recomanda" 300 sau chiar 350 ml (cantitate recomandata pt modelele mai vechi de motoare care aveau bucsa de bronz la biela si nu rulment cu ace), ceea ce face ca motorul sa scoata fumul "legendar", sa se ancraseze tobele si sa se produca fenomenul descris de paco. daca uleiul folosit este de calitate, eu folosesc amestecul de 50:1
ce imi place e ca iarna, chiar si la temperaturi f scazute, trabi al meu porneste fara mofturi (asta daca stii cum sa-l opresti cu o seara inainte

)
iar despre viteza "fantastica" de 43 km/h e adevarat: in 2002, dupa ce am reparat motorul, nu reuseam sa trec de 60 km/h sub nici o forma....
si atunci, la sfatul unui trabantist cu experienta, am curatat tobele de calamina si, voila ! merge fara probleme.... ( de atunci si pana acum am mai desfacut motorul de 2 ori, dar numai din cauza pieselor de proasta calitate...)
consumul: tind sa-i dau dreptate lui nicu (daca citesc asta amicii trabantisti ma spanzura

), trabi al meu a fost intotdeauna "gurmand", consuma intre 7,5 si 10 l/100 in oras....
fratele meu a avut un trabant care ii consuma ~ 7l/100 in oras si 6,5 l/100 in afara la viteza de "croaziera" de 70 km/h cu 3 persoane si bagaj greu (lucru verificat personal). intre timp insa, iarna trecuta a reusit sa "pupe" o skoda octavia si i-a spart carburatorul ala care mergea asa bine...

si acum, ta daaaaa, legatura directa intre trabant si adevaratele masini citroen (nu 2 CV...): instalatia hidraulica
stiati ca anumite modele de trabant (cunoscute sub denumirea Hycomat)au avut ambreiaj cu actionare hidraulica ? nu doar transmiterea fortei de la pedala la ambreiaj, ci chiar o instalatie completa ? cu pompa hidraulica, rezervor, supape comandate electric, etc....
avea doar 2 pedale (deh, ca masinile adevarate

): frana si acceleratie (desi exista, dar intr-o forma mult "redusa" si "agatata" in podea, pedala de ambreiaj nu se foloseste decat in caz de defectiune la sist. hidraulic)
sistemul functiona asa (de principiu): in momentul cand vroiai sa schimbi viteza actionai schimbatorul. din constructie, acesta se "frange" (in prima faza) cativa mm, asa incat se realizeaza un contact electric prin care se deschide o supapa hidraulica. lichidul sub presiune trece in cilindrul receptor care actioneaza ambreiajul clasic. continuind miscare de schimbare a vitezei, acest lucru se poate realiza intrucat ambreiajul este actionat. la sfarsitul "operatiunii", cand se elibereaza maneta schimbatorului, supapa se inchide si ambreiajul cupleaza (nu brusc, ci progresiv)
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.