garnitura de chiulasa

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Lun 09-Feb-2009 07:25

Am patit cam la fel la ZX.

Scadea nivelul la apa si nu se vedea de unde. Dar nu consuma tot timpul...ci numai uneori. Aveam si eu noroi in vasul de expansiune.

Si inca ceva: uneori scotea f f mult fum alb. De fapt chiar inainte sa o schimb a mers doar cu fum alb. A consumat cam 3 litri de apa in cativa km...
La inceput consumul de antigel era sa zicem rezonabil...un litru la 1000 km

Inainte sa o desfac am dat jos bujiile. Pe 3 din ele era acelasi noroi/mazga pe care-l gaseam si in vasul de expansiune.

Nu am gasit un defect anume adica vreo ciupeala pe garnitura sau chiulasa, decat ca garnitura era valurita cand am dat-o jos

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

garnitura de chiulasa

Mesajde cornelioan » Mar 10-Feb-2009 16:40

Daca mergi fara sa pui capacul vasului de expansiune, mai pierzi lichid?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 10-Feb-2009 16:42

da

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 14-Feb-2009 16:51

vad ca se accentueaza fenomenul....
acum pierd mai mult si mai repede lichid, se pare...
probabil va ceda cat de curand...

pt khan...

cu vasul plin ochi, accelerand, ies cand si cand bule, dar ies brusc si neconstant, o data la cateva secunde...
eu imi amintesc cand am patit acelasi lucru la dacie, cand acceleram, ieseau bule intruna, far apauza...dar nu ieseau multe pt ca era doar putin ciupita...
inclin sa cred ca nu e garnitura...
m-am mai uitat inca o data la acea poza e care mi-ai trimis-o tu si nu-mi dau seama daca nu cumva pe acolo ar putea sa intre gaze...

daca era garnitura ciupita, nu ar fi trebuit sa iasa bule in continuu?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 14-Feb-2009 16:57

tot pt khan...
eu suspectez ca ceva e infundat pe undeva si ca e spart ceva care contine gaze sau in care e presiune, si expandeaza acele gaze in circuitul de apa vecin...
prin piesa 13, trece apa intr-adevar...
ai putea sa-mi explici cum functioneaza acea piesa? si ce rol are ea?

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

garnitura de chiulasa

Mesajde cornelioan » Sâm 14-Feb-2009 18:08

Daca motorul nu a fost candva incins sau forjat ca la raliu, putin probabil sa apara probleme la garnitura chiulasei sau sa se deformeze chiulasa. Inclin sa cred ca vinovata de defetiune este piesa indicata de Khan. Aceasta este un schimbator de caldura si are rolul de a raci gazele de esapament care merg spre supapa EGR. Functioneaza f simplu, practic sunt doua tevi, una in interiorul celeilalte. prin interior circula gazul iar prin exterior apa, si in acest fel se face schimbul de caldura.Ceea ce am spus este principiul de functionare, acuma nu stiu daca este chiar asa construita piesa, fiindca nu am vazut-o desfacuta.Eu cred ca o poti sunta cu un furtun sa vezi daca este aceasta piesa defecta.Dar asta numai de proba! Posibil ca gazele prea fierbinti sa afecteze supapa EGR.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 14-Feb-2009 18:15

prncipial, tot asa m-am gandit si eu, doar ca imi pun problma ca ar putea fi o situatie critica in momentul in care s-ar incinge apa din motor...
presupun ca atunci, gazele ar incalzi suplimentar apa si ar aparea un efect de avalansa...
eu inclin sa cred ca exista un joc de electrovane, care modifica circuitul cumva...
din pacate, nu am o schema completa si nici nu am vazut niciodata...
presupun ca datorita aceleeasi componente, eu am caldura de doua ori mai repede decat amicii mei care au masini noi....

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

garnitura de chiulasa

Mesajde cornelioan » Sâm 14-Feb-2009 18:29

Pai apa este in continua alergatura prin motor, si atunci cand ajunge la o valoare periculoasa a temperaturii se declanseaza sitemul de racire. Faptul ca ai caldura multt mai repede ca altii, vine din alta parte. Am vazut la multe masini ca au montata in interiorul aerotermei o grila cu rezistente de nichelina. O chestie foarte inteligenta pe care masina ta este posibil sa o detina, eu unul ma oftic ca nu am asa ceva. Ca sa-ti poti da seama de existenta acestei grile trebuie sa te uiti pe partea stanga a aerotermei, este paralela cu filtrul de polen si cu caloriferul. Te prinzi imediat de existenta ei ca vei vedea doua fire groase si doua borne.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 14-Feb-2009 18:44

nu cred ca exista asa ceva la c5...
daca ar fi asa, ar da caldura insantaneu si nu doar dupa cativa km....
la oltcit dadea caldura in doua sute de metri...si era pe esapament sistemul...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 15-Feb-2009 13:57

piesa aia incalzeste apa, nu raceste gazele, de fapt, le face pe amindoua dar scopul eeste acela de a incalzi apa, efectul e ca raceste si gazele, dar acestea nu au nevoie neaparat sa fie racite. de aia ai caldura f repede. e simplu de suntat, trage un furtun in locul piesei, nu se intimpla nimic. daca nu mai ies gaze, cred ca am eu una din aia si ti-o dau, daca nu se rezolva, te paste o garnitura de chiulasa, asta e din ce in ce mai clar. si da, nu e nevoie sa iasa in continuu gaze, depinde cit pierde si unde e pierderea, daca e lung traseul pina la vas e posibil sa iasa in valuri si nu continuu

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

garnitura de chiulasa

Mesajde cornelioan » Dum 15-Feb-2009 14:49

Crede-ma ca exista, nu vorbesc din auzite si nici din imaginatie. Am vazut la mai multe C5-uri intr-un parc de dezmembrari din Spania si chiar am demontat o grila din asta ca nu pricepeam ce-i cu firele alea doua in acea zona a aerotermei.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Re: garnitura de chiulasa

Mesajde sandor mihai » Dum 15-Feb-2009 17:34

cornelioan scrie:Crede-ma ca exista, nu vorbesc din auzite si nici din imaginatie. Am vazut la mai multe C5-uri intr-un parc de dezmembrari din Spania si chiar am demontat o grila din asta ca nu pricepeam ce-i cu firele alea doua in acea zona a aerotermei.

probabil sunt rezistentele de sarcina care regleaza viteza ventilatorului de climatizare.ele se monteaza in interiorul tubulaturii de ventilatie pt.a nu se topi la turatii mici ale ventilatorului.(vezi xantia).posibil sa aiba asa ceva c5-urile facute pt.tari mai calde.sistemul cu tranzistor cedeaza adesea.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 15-Feb-2009 17:41

repet, daca ar exista astfel de rezistente pt incalzire, acele rezistente ar da caldura imediat si nu ar fi necesar sa mergi cu masina sute de metri pt asta...
nu are nicio logica...
o sa caut sa vad ce ar putea fin in situatia in care acestea exista, pt ca de cate ori am schimbat filtrul de polen, nu le-am vazut niciodata...

dar cine stie, o fi asa cum spune si mihai, vreo gaselnita pt anumite zone geografice...

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 15-Feb-2009 17:49

cit despre schimbatorul de caldura de la egr, slabe sanse sa se sparga.eventual dupa multi ani de functionare cu apa chioara.si daca ar fi asa , ar trebui sa bage gaze in sist. de racire si cu motorul rece,doar presiunea gazelor din evacuare e destul de mare.cred ca e garnitura de chiulasa.daca e schimbatorul de cald., am asa ceva.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 15-Feb-2009 17:54

la o garnitura de chiulasa, te bagi? si daca da, zi-mi niste preturi


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst