Incarcare baterie la redresor

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Incarcare baterie la redresor

Mesajde nicum » Vin 23-Ian-2009 09:20

Se poate incarca bateria la un redresor fara sa fie scoase bornele?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 23-Ian-2009 09:33

Se poate, numai sĂŁ nu ai scurt ĂŽn instalaĂžie.

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

incarcare baterie

Mesajde PEDROS69 » Vin 23-Ian-2009 11:10

se poate cu urmatoarele precautii: curentul de incarcare sa fie maxim 10% din capacitatea bateriei (ex: 55 Ah curent de incarcare max 5,5 A preferabil sa fie mai mic este mai bine pt. baterie inconvenientul timpul mai mare de incarcare), daca redresorul de incarcare nu are ampermetru pe el se masoara la bornele bateriei cu un voltmetru si se regleaza redresorul (daca are reostat de reglaj) in asa fel incat tensiunea de la borne sa nu depaseasca in nici un caz 14,4 V . recomandabil ar fi si sa scoateti dopurile prin desurubare de pe fiecare element pentru a evita acumularea de gaze si explozia bateriei, cu aceasta ocazie se completeaza cu apa distilata (daca este cazul) pana la nivela de pe fiecare element. Succes!
MESERIAS

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Vin 23-Ian-2009 14:08

Deci se pare ca este mai simplu sa demontezi bateria.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 25-Ian-2009 13:06

da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?

NOS_feratu
pasionat
Mesaje: 281
Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
Localitate: taramul ploilor vesnice
Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi

Mesajde NOS_feratu » Lun 26-Ian-2009 13:59

... banuiesc ca se referea la solutiile vechi de incarcare cu redresoare artizanale sau din acelea de productie "pionerii amatori de (ceva) electronica"
... redresoarele moderne si/sau automatele de pornire care inglobeaza si functia de incarcare stiu sa faca tot ce a enumerat pedros, automat mai putin faza cu desurubatul dopurilor :D
... incarcarea pe masina a acumulatorului nu se realizeaza diferit si nici nu prezinta riscuri suplimentare atata timp cat se folosesc solutii pertinente de incarcare (nu de genul un traf o dioda si doua fire)
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 26-Ian-2009 16:29

probabil nu vrea sa scoata bornele deoarece pierde codul la radio sau ceva de genu......
de preferat e sa se incarce cu baterie data jos.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 26-Ian-2009 21:58

pentru ca are un bx, ma gandesc ca are ceva timp. pentru ca are ceva timp bx-ul ala, daca nu si-a schimbat bornele cu ceva serioase, sunt foarte uzate in acest moment. Este un CHIN sa desfaci bornele daca nu sunt in stare buna. Care cod de radio? :)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 26-Ian-2009 22:03

o fi avanda radio mai nou cu cod si il pierde cand ia borna,,,zic si eu..
eu am schimbat bornele la BX..am pus noi :) dar e de migala nu gluma...iti ia cateva ore bune daca vrei sa izolezi si toate firele..tot tot..sa nu fie nimic imprastiat pe acolo.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 28-Ian-2009 15:01

Am intrebat de curiozitate pentru ca am vazut pe cineva care incarca bateria la masina fara sa mai dea bornele jos. De asta am intrebat. Intrebarea nu are nici o legatura cu BX-ul meu.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 28-Ian-2009 18:06

de lene incarc si eu bateria pe masina

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 28-Ian-2009 18:30

eu numai pe masina o incarc... bag redresorul sub capota si il las acolo cat e necesar...

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Joi 29-Ian-2009 10:32

khan scrie:da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?


Am incercat sa raspund mai pe lung la nedumeririle lui khan, dar nu m-a lasat site-ul pentru ca am despasit timpul de redactare. Poate il mareste cineva, mai ales ca nu el insusi prezinta un pericol de sql injection sau altele.

Pe scurt, curentul trebuie sa fie maxim de 10 procente din curentul nominal al bateriei pentru ca sa nu deteriorezi bateria. A incarca cu bateria pe masina montata, este de altfel o metoda de a deteriora bateria din cauza curentului variabil (nu este cazul BX pentru ca nu are computer de bord sau alti consuamtori imprevizibili). Redresorul nu scoate mai mult de 14V pentru ca este regrat printr-un semireglabil la acel curent/tensiune. Deci poate fi modificat.

NOS_feratu
pasionat
Mesaje: 281
Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
Localitate: taramul ploilor vesnice
Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi

Mesajde NOS_feratu » Sâm 31-Ian-2009 16:23

... chiar daca ai computer de bord si apar consumuri neprevazute, robotii de incarcare de generatie noua sunt construiti in varianta "curent constant"... adica tensiunea este reglata pe un nivel de cca 14V iar curentul este constant indiferent de consumatorii ce apar accidental pe instalatia masinii, cu cresterea corespunzatoare a consumului din retea...
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)

... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Joi 12-Feb-2009 01:18

@cosmin_bogdan_s zice:
khan a scris:
da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?


Am incercat sa raspund mai pe lung la nedumeririle lui khan, dar nu m-a lasat site-ul pentru ca am despasit timpul de redactare. Poate il mareste cineva, mai ales ca nu el insusi prezinta un pericol de sql injection sau altele.

Pe scurt, curentul trebuie sa fie maxim de 10 procente din curentul nominal al bateriei pentru ca sa nu deteriorezi bateria. A incarca cu bateria pe masina montata, este de altfel o metoda de a deteriora bateria din cauza curentului variabil (nu este cazul BX pentru ca nu are computer de bord sau alti consuamtori imprevizibili). Redresorul nu scoate mai mult de 14V pentru ca este regrat printr-un semireglabil la acel curent/tensiune. Deci poate fi modificat.


cred ca ne pacalesti...
supozitiile tale sunt valabile in oarecare masura pt. acumulatorii NiCd !

cand ai timp, de curiozitate, arunca un ochi pe eticheta cu specificatiile alternatorului tau ! pariez ca incarca minim 14.4v/55A
atata vreme cat tensiunea nu depaseste 14V (14.4V max. ), poti incarca acumulatorul si cu 100% din capacitatea acumulatorului fara sa pui in pericol macar computerul de bord sau altceva...
atunci cand acumulatorul tau se va fi incarcat consumul din redresor va fi 0.
in functie de curentul de incarcare va varia timpul in care se va face aceasta !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO