garnitura de chiulasa
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Am patit cam la fel la ZX.
Scadea nivelul la apa si nu se vedea de unde. Dar nu consuma tot timpul...ci numai uneori. Aveam si eu noroi in vasul de expansiune.
Si inca ceva: uneori scotea f f mult fum alb. De fapt chiar inainte sa o schimb a mers doar cu fum alb. A consumat cam 3 litri de apa in cativa km...
La inceput consumul de antigel era sa zicem rezonabil...un litru la 1000 km
Inainte sa o desfac am dat jos bujiile. Pe 3 din ele era acelasi noroi/mazga pe care-l gaseam si in vasul de expansiune.
Nu am gasit un defect anume adica vreo ciupeala pe garnitura sau chiulasa, decat ca garnitura era valurita cand am dat-o jos
Scadea nivelul la apa si nu se vedea de unde. Dar nu consuma tot timpul...ci numai uneori. Aveam si eu noroi in vasul de expansiune.
Si inca ceva: uneori scotea f f mult fum alb. De fapt chiar inainte sa o schimb a mers doar cu fum alb. A consumat cam 3 litri de apa in cativa km...
La inceput consumul de antigel era sa zicem rezonabil...un litru la 1000 km
Inainte sa o desfac am dat jos bujiile. Pe 3 din ele era acelasi noroi/mazga pe care-l gaseam si in vasul de expansiune.
Nu am gasit un defect anume adica vreo ciupeala pe garnitura sau chiulasa, decat ca garnitura era valurita cand am dat-o jos
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
garnitura de chiulasa
Daca mergi fara sa pui capacul vasului de expansiune, mai pierzi lichid?
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
vad ca se accentueaza fenomenul....
acum pierd mai mult si mai repede lichid, se pare...
probabil va ceda cat de curand...
pt khan...
cu vasul plin ochi, accelerand, ies cand si cand bule, dar ies brusc si neconstant, o data la cateva secunde...
eu imi amintesc cand am patit acelasi lucru la dacie, cand acceleram, ieseau bule intruna, far apauza...dar nu ieseau multe pt ca era doar putin ciupita...
inclin sa cred ca nu e garnitura...
m-am mai uitat inca o data la acea poza e care mi-ai trimis-o tu si nu-mi dau seama daca nu cumva pe acolo ar putea sa intre gaze...
daca era garnitura ciupita, nu ar fi trebuit sa iasa bule in continuu?
acum pierd mai mult si mai repede lichid, se pare...
probabil va ceda cat de curand...
pt khan...
cu vasul plin ochi, accelerand, ies cand si cand bule, dar ies brusc si neconstant, o data la cateva secunde...
eu imi amintesc cand am patit acelasi lucru la dacie, cand acceleram, ieseau bule intruna, far apauza...dar nu ieseau multe pt ca era doar putin ciupita...
inclin sa cred ca nu e garnitura...
m-am mai uitat inca o data la acea poza e care mi-ai trimis-o tu si nu-mi dau seama daca nu cumva pe acolo ar putea sa intre gaze...
daca era garnitura ciupita, nu ar fi trebuit sa iasa bule in continuu?
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
garnitura de chiulasa
Daca motorul nu a fost candva incins sau forjat ca la raliu, putin probabil sa apara probleme la garnitura chiulasei sau sa se deformeze chiulasa. Inclin sa cred ca vinovata de defetiune este piesa indicata de Khan. Aceasta este un schimbator de caldura si are rolul de a raci gazele de esapament care merg spre supapa EGR. Functioneaza f simplu, practic sunt doua tevi, una in interiorul celeilalte. prin interior circula gazul iar prin exterior apa, si in acest fel se face schimbul de caldura.Ceea ce am spus este principiul de functionare, acuma nu stiu daca este chiar asa construita piesa, fiindca nu am vazut-o desfacuta.Eu cred ca o poti sunta cu un furtun sa vezi daca este aceasta piesa defecta.Dar asta numai de proba! Posibil ca gazele prea fierbinti sa afecteze supapa EGR.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
prncipial, tot asa m-am gandit si eu, doar ca imi pun problma ca ar putea fi o situatie critica in momentul in care s-ar incinge apa din motor...
presupun ca atunci, gazele ar incalzi suplimentar apa si ar aparea un efect de avalansa...
eu inclin sa cred ca exista un joc de electrovane, care modifica circuitul cumva...
din pacate, nu am o schema completa si nici nu am vazut niciodata...
presupun ca datorita aceleeasi componente, eu am caldura de doua ori mai repede decat amicii mei care au masini noi....
presupun ca atunci, gazele ar incalzi suplimentar apa si ar aparea un efect de avalansa...
eu inclin sa cred ca exista un joc de electrovane, care modifica circuitul cumva...
din pacate, nu am o schema completa si nici nu am vazut niciodata...
presupun ca datorita aceleeasi componente, eu am caldura de doua ori mai repede decat amicii mei care au masini noi....
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
garnitura de chiulasa
Pai apa este in continua alergatura prin motor, si atunci cand ajunge la o valoare periculoasa a temperaturii se declanseaza sitemul de racire. Faptul ca ai caldura multt mai repede ca altii, vine din alta parte. Am vazut la multe masini ca au montata in interiorul aerotermei o grila cu rezistente de nichelina. O chestie foarte inteligenta pe care masina ta este posibil sa o detina, eu unul ma oftic ca nu am asa ceva. Ca sa-ti poti da seama de existenta acestei grile trebuie sa te uiti pe partea stanga a aerotermei, este paralela cu filtrul de polen si cu caloriferul. Te prinzi imediat de existenta ei ca vei vedea doua fire groase si doua borne.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
piesa aia incalzeste apa, nu raceste gazele, de fapt, le face pe amindoua dar scopul eeste acela de a incalzi apa, efectul e ca raceste si gazele, dar acestea nu au nevoie neaparat sa fie racite. de aia ai caldura f repede. e simplu de suntat, trage un furtun in locul piesei, nu se intimpla nimic. daca nu mai ies gaze, cred ca am eu una din aia si ti-o dau, daca nu se rezolva, te paste o garnitura de chiulasa, asta e din ce in ce mai clar. si da, nu e nevoie sa iasa in continuu gaze, depinde cit pierde si unde e pierderea, daca e lung traseul pina la vas e posibil sa iasa in valuri si nu continuu
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
garnitura de chiulasa
Crede-ma ca exista, nu vorbesc din auzite si nici din imaginatie. Am vazut la mai multe C5-uri intr-un parc de dezmembrari din Spania si chiar am demontat o grila din asta ca nu pricepeam ce-i cu firele alea doua in acea zona a aerotermei.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: garnitura de chiulasa
cornelioan scrie:Crede-ma ca exista, nu vorbesc din auzite si nici din imaginatie. Am vazut la mai multe C5-uri intr-un parc de dezmembrari din Spania si chiar am demontat o grila din asta ca nu pricepeam ce-i cu firele alea doua in acea zona a aerotermei.
probabil sunt rezistentele de sarcina care regleaza viteza ventilatorului de climatizare.ele se monteaza in interiorul tubulaturii de ventilatie pt.a nu se topi la turatii mici ale ventilatorului.(vezi xantia).posibil sa aiba asa ceva c5-urile facute pt.tari mai calde.sistemul cu tranzistor cedeaza adesea.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
repet, daca ar exista astfel de rezistente pt incalzire, acele rezistente ar da caldura imediat si nu ar fi necesar sa mergi cu masina sute de metri pt asta...
nu are nicio logica...
o sa caut sa vad ce ar putea fin in situatia in care acestea exista, pt ca de cate ori am schimbat filtrul de polen, nu le-am vazut niciodata...
dar cine stie, o fi asa cum spune si mihai, vreo gaselnita pt anumite zone geografice...
nu are nicio logica...
o sa caut sa vad ce ar putea fin in situatia in care acestea exista, pt ca de cate ori am schimbat filtrul de polen, nu le-am vazut niciodata...
dar cine stie, o fi asa cum spune si mihai, vreo gaselnita pt anumite zone geografice...
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
cit despre schimbatorul de caldura de la egr, slabe sanse sa se sparga.eventual dupa multi ani de functionare cu apa chioara.si daca ar fi asa , ar trebui sa bage gaze in sist. de racire si cu motorul rece,doar presiunea gazelor din evacuare e destul de mare.cred ca e garnitura de chiulasa.daca e schimbatorul de cald., am asa ceva.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst