Salut, e primul meu post pe forumul citroen. Ma invart de ceva vreme sa imi gasesc o masina si tot scormonesc pe site-uri si forum-uri. De curand am dat si peste C5. Masina arata superb, interiorul este foarte bine desenat, scaunele confortabile, multe butoane

si vizibilitatea este buna. Ce ma nelinisteste pe mine este consumul. Daca la design, francezii stau bine de tot pe felie, la capitolul motorizare vad ca sunt sub concurenta si asta cu mult. Compar doar datele de pe site date de producatori care, chiar daca sunt eronate, sunt eronate la toti cam in aceeasi masura. Daca-l comparam cu BMW, lucrurile stau cam asa.
Masina Cilindree Putere Greutate Consum(urban/extraurban/mixt)
BMW 318D 1995 143 1505 5.7/4.1/4.7
BMW 320D 1995 177 1505 6.0/4.1/4.8
BMW 325D 2993 197 1600 7.6/4.6/5.7
BMW 330D 2993 245 1610 7.3/4.8/5.7
BMW 520D 1995 177 1585 6.5/4.3/5.1
BMW 525D 2993 197 1655 8.2/5.0/6.2
BMW 530D 2993 235 1655 8.6/5.1/6.4
C5 2.0HDI 1997 138 1608 7.9/4.9/6.0
C5 2.2HDI 2179 173 1729 8.8/5.2/6.5
C5 2.7HDI 2720 208 1766 11.9/6.5/8.5
BMW 530i 2996 272 1605 10.9/5.8/7.7
Deci, daca ne punem sa comparam masinile astea la cilindree, la 2 litri, bmw scoate 177 cai cu un consum mixt de 4.8 respectiv 5.1 la suta ce kilometri in timp ce la 2 litri, citroen vine cu 138 de cai si un mixt de 6 litri la suta si asta pentru 160 de kile in plus, adica 2 oameni normali. daca urc 2 oameni intr-un bmw n-o sa-mi scoata consumu lu citroen si nici n-o sa traga ca un citroen. Mai mult, la varianta de top diesel, citroenul consuma mai mult decat un 530i, o masina de aproape 300 cai pe benzina. Am luat in calcul doar datele date de producator, consumurile reale sunt mai mari dar procentual vorbind, la aceeasi cilindree, un citroen consuma cu 30 pana la 80% mai mult decat un bmw de putere similara. Daca luam in calcul C5 2.0HDI versus 318D, 2 masini de putere similara si cilindree similara, diferite doar prin greutatea cu 100kile mai mica in cazul bmw, la un pret al litrului de motorina de 44 mii lei, cu bmw, suta de kilometri va costa cu 167 mii de lei mai putin, adica fro 4.4 litri de motorina, adica aproximativ jumatate din consumul lui C5. Nu vreau sa fiu carcotas, dar oamenii astia de la citroen ar trebui sa puna niste ingineri la treaba si sa scoata si ei niste motoare mai eficiente, nu numai design. Si zic asta din postura de posesor de masina gurmanda care a vazut ce inseamna tehnologia. Am un 535i E39, benzinar, care, in bucuresti imi consuma in jur de 20-25 litri la suta de kilometri. De curand tata si-a luat un Lexus LS460, masina mai grea cu 400 kile, cu motor cu cilindree mai mare cu 1.1 litri si 140 cai in plus, care, culmea, consuma mai putin decat a mea. la drum intins, la 130 la ora mie imi ia 10.5-11 iar lu tata 9-9.5. Acum ramane sa calculam daca diferenta de consum, dinamica si confortul contracareaza designul interior mai reusit la c5, designul exterior la fel de reusit, si diferenta de pret sesizabila la nivele de confort similare.