se risca cam mult...io nu mai fac asa cva..din bulan am ratat 3 accidente minore
cum sa ne ferim de accidente
Moderator: Echipa Tehnica
-
franciscf1
- pasionat
- Mesaje: 133
- Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:57
- Localitate: Cluj
- Contact:
- perfect: sa inveti din greselile altora
-bine: inveti din greselile tale
- rau: nu inveti din greselile altora
-nasol: nu inveti nici macar din ale tale
teoretic e bine sa "pupi" cate un accident minor sa simti pe pielea ta..
Am tot vazut la televizor accidente, dar pana nu am pati si eu parca nu am realizat ;) Asta e durul adevar.
Asa ca baieti, atentie maxima. Timpul nu poate fii dat inapoi.
-bine: inveti din greselile tale
- rau: nu inveti din greselile altora
-nasol: nu inveti nici macar din ale tale
teoretic e bine sa "pupi" cate un accident minor sa simti pe pielea ta..
Am tot vazut la televizor accidente, dar pana nu am pati si eu parca nu am realizat ;) Asta e durul adevar.
Asa ca baieti, atentie maxima. Timpul nu poate fii dat inapoi.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
mare mare mare mare grija pe zapada ...
masinile moderne, cu abs-u m*rtilor *-sii, NU FRANEZA (si prin asta nu exagerez deloc, efectiv pedala aia e inutila) pe polei sau pe zapada ... sa nu mai zic ca daca aveti tractiune fata, nici nu mai cotiti in astfel de conditii ... eu am patit-o, si bine ca doar usor, mi s-a rupt doar o clema de la far, si niste cleme care tineau aripa de bara fata ... (~3 milioane paguba oricum, nesocotind o eventuala vopsea) ... ma rog, in all fairness, trebuie sa recunosc ca aveam cauciucuri de vara, efectiv am fost luat prin surprindere de zona cu polei, in centru si unde stau eu fiind doar ud pe jos ... dar nu cred ca era mult mai bine cu gume de iarna ...
masinile moderne, cu abs-u m*rtilor *-sii, NU FRANEZA (si prin asta nu exagerez deloc, efectiv pedala aia e inutila) pe polei sau pe zapada ... sa nu mai zic ca daca aveti tractiune fata, nici nu mai cotiti in astfel de conditii ... eu am patit-o, si bine ca doar usor, mi s-a rupt doar o clema de la far, si niste cleme care tineau aripa de bara fata ... (~3 milioane paguba oricum, nesocotind o eventuala vopsea) ... ma rog, in all fairness, trebuie sa recunosc ca aveam cauciucuri de vara, efectiv am fost luat prin surprindere de zona cu polei, in centru si unde stau eu fiind doar ud pe jos ... dar nu cred ca era mult mai bine cu gume de iarna ...
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Daaa..mult mai bine cu cauciucuri de iarna. Uite aici simulator pentru comparatii:
http://below7degrees.michelin.ro/.
Cat despre bucata de gheata..au fost altii si mai ghinionisti..din ce am vazut la stiri unu a ramas fara parbriz, masina turtita, multiple contuzii si fara dinti.
Ca urmare se mai trag doua concluzii.
1. cauciucuri adecvate functie de sezon..si parerea mea este ca pe gheata chiar si niste kormoran de iarna sunt mai bune ca orice anvelopa performanta de vara (aviz celor cu buget redus).
2. atentie foarte mare la tiruri. sunt potentiale generatoare de riscuri de accidente chiar si prin simpla lor prezenta asa ca (gheata pe prelata, au spatii de franere mult mai mici -niste cunostinte au ajuns cu dacia papuc acordeon dupa ce tirul din fata a franat, iar tirul din spate nu a franat
, partea buna ca toti au scapat cu viata).
http://below7degrees.michelin.ro/.
Cat despre bucata de gheata..au fost altii si mai ghinionisti..din ce am vazut la stiri unu a ramas fara parbriz, masina turtita, multiple contuzii si fara dinti.
Ca urmare se mai trag doua concluzii.
1. cauciucuri adecvate functie de sezon..si parerea mea este ca pe gheata chiar si niste kormoran de iarna sunt mai bune ca orice anvelopa performanta de vara (aviz celor cu buget redus).
2. atentie foarte mare la tiruri. sunt potentiale generatoare de riscuri de accidente chiar si prin simpla lor prezenta asa ca (gheata pe prelata, au spatii de franere mult mai mici -niste cunostinte au ajuns cu dacia papuc acordeon dupa ce tirul din fata a franat, iar tirul din spate nu a franat
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
ai apasat tu maxim pe pedala si nu s-a franat de loc? Pentur cine nu are AFU (asistenta frana de urgenta-sistem proiectat special pentru a contracara efectele negative induse de ABS), solutia este sa apese cat poate de tare pe pedala de frana. Chiar dak intra abs iti garantez ca va aparea si efectul de franare. Totul este sa tii cu toata forta apasat pe pedala.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Andrei Anghel scrie:mare mare mare mare grija pe zapada ...
masinile moderne, cu abs-u m*rtilor *-sii, NU FRANEZA (si prin asta nu exagerez deloc, efectiv pedala aia e inutila) pe polei sau pe zapada ... sa nu mai zic ca daca aveti tractiune fata, nici nu mai cotiti in astfel de conditii
Uite un link interesant: http://www.mucda.mb.ca/aboutabs.htm
Anti-lock Braking systems were developed to reduce skidding and maintain steering control when brakes are used in an emergency situation.
Is the stopping distance shorter with ABS?
No! From early commercials, it may have looked like you could stop on a dime. That instantaneous stop is not realistic. When braking on dry or wet roads your stopping distance will be about the same as with conventional brakes.
You should allow for a longer stopping distance with ABS than for conventional brakes when driving on gravel, slush, and snow. This is because the rotating tire will stay on top of this low traction road surface covering, and effectively "float" on this boundary layer.
A non ABS braked vehicle can lock its tires and create a snow plow effect in front of the tires which helps slow the vehicle. These locked tires can often find more traction below this boundary layer.
Cu alte cuvinte ABS-ul poate mentine traictoria in caz de frinare de urgenta, dar nu reduce distanta de frinare, din contra.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
am AFU, da' n-am apasat la maxim ... pentru ca pana sa patesc incidentu', am oprit pe o portiune cu zapada, franand normal, si-am zis ca daca franez mai usor, nu intra mizeria ...
referitor la pastrarea traiectoriei, da, asa e, si aici a fost gresala mea legat de anvelopele de iarna (dupa cum ziceam mai sus, la franare nu cred ca ma ajutau prea mult, dar la directie....da) pentru ca masina a subvirat ingrozitor, cu volanu' "locked" intr-o directie, ea mergea inainte...
@nicum, merci de linkuri
referitor la pastrarea traiectoriei, da, asa e, si aici a fost gresala mea legat de anvelopele de iarna (dupa cum ziceam mai sus, la franare nu cred ca ma ajutau prea mult, dar la directie....da) pentru ca masina a subvirat ingrozitor, cu volanu' "locked" intr-o directie, ea mergea inainte...
@nicum, merci de linkuri
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/ ... ident.html
Cred ca este oarecum on topic.
Cam ce concluzii s-ar extrage de aici?
Spre exemplu cei de la ProTV spun ca trebuie stabilita vinovatia, dar daca cei doi soferi aveau alcool in sange, este deja culpa comuna, indiscutabil.
Alta observatie, cei doi jandarmi s-au reintors in unitate pentru ca unul din ei uitase ceva.
Al treilea punct cel mai important pe care tin sa il subliniez este ca la iesirea in bulevarde trebuie intotdeauna sa ne asiguram f f bine, este foarte important pentru ca de multe ori se creaza accidente din acest motiv.
Cat despre politie, cred ca ar trebui sa acorde o atentie deosebita depasirilor cu mai mult de 50km/h a vitezei legale (eu as propune chiar la o depasire de peste sa spunem 70km/h sa se deschida dosar penal-exceptie autostrazile) si parcarilor pe coltul intersectiei (nush daca erea cazul aici dar si aceste prcari la colt sunt un factor favorizator.
Cred ca este oarecum on topic.
Cam ce concluzii s-ar extrage de aici?
Spre exemplu cei de la ProTV spun ca trebuie stabilita vinovatia, dar daca cei doi soferi aveau alcool in sange, este deja culpa comuna, indiscutabil.
Alta observatie, cei doi jandarmi s-au reintors in unitate pentru ca unul din ei uitase ceva.
Al treilea punct cel mai important pe care tin sa il subliniez este ca la iesirea in bulevarde trebuie intotdeauna sa ne asiguram f f bine, este foarte important pentru ca de multe ori se creaza accidente din acest motiv.
Cat despre politie, cred ca ar trebui sa acorde o atentie deosebita depasirilor cu mai mult de 50km/h a vitezei legale (eu as propune chiar la o depasire de peste sa spunem 70km/h sa se deschida dosar penal-exceptie autostrazile) si parcarilor pe coltul intersectiei (nush daca erea cazul aici dar si aceste prcari la colt sunt un factor favorizator.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
eu cred ca audi-ul a sarit si avea acceleratia la fund ... cum dumnezeu sa arate asa dupa ce intra cu DOUA SUTE SAIZECI in alta masina?? nu mai ramanea nimic din el ... n-ai ce sa comentezi, nici ala in audi n-avea ce sa caute baut cu viteza aia (sau la volan in general) da' nici jandarmu' n-a fost atent ca n-a acordat prioritate, si mai era si el baut ...
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady





