Contact BX
Moderator: Echipa Tehnica
Contact BX
salutare.
am patit-o de doua ori pana acuma.
Contactul de la Bx mi se pare ca nu prea are calitati de rezistenta in timp. Prima oara, nu mai cupla demarorul. Pana de contact. A fost simpla demontarea si inlocuirea acestuia cu un contact de Dacia Nova, pentru ca atata timp cat poti introduce cheia nu ai probleme cu deblocarea sigurantei contactului.
Dar, ce te faci cand nu mai intra cheia in contact? Teoretic nu e posibil sa demontezi contactul. Teoretic. Practic insa, pierzi jumatate de ora, daca nu mai mult, cu desfacerea "sportiva" a tuturor componentelor acestuia,folosind forta bruta, pana cand reusesti sa eliberezi siguranta care tine contactul in suportul sau.
Aviz amatorilor. Contactele nu au mufe asa ca refacerea circuitului se face prin cositorire si izolare.
am patit-o de doua ori pana acuma.
Contactul de la Bx mi se pare ca nu prea are calitati de rezistenta in timp. Prima oara, nu mai cupla demarorul. Pana de contact. A fost simpla demontarea si inlocuirea acestuia cu un contact de Dacia Nova, pentru ca atata timp cat poti introduce cheia nu ai probleme cu deblocarea sigurantei contactului.
Dar, ce te faci cand nu mai intra cheia in contact? Teoretic nu e posibil sa demontezi contactul. Teoretic. Practic insa, pierzi jumatate de ora, daca nu mai mult, cu desfacerea "sportiva" a tuturor componentelor acestuia,folosind forta bruta, pana cand reusesti sa eliberezi siguranta care tine contactul in suportul sau.
Aviz amatorilor. Contactele nu au mufe asa ca refacerea circuitului se face prin cositorire si izolare.
Relu
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
si eu am patit0o cu un contact .. acum am pe masina tot unul de dacie .. legate firele co contactori metalici de buzau ...
:) .. un fel de rigleta ..


Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
vezi ca nu mai are contactul acei "catei" care fac sigurantarea acestuia .. 
ia vezi, ca cel putin teoretic ar trebui sa poti sa pornesti masina cu orice cheie de BX ..

ia vezi, ca cel putin teoretic ar trebui sa poti sa pornesti masina cu orice cheie de BX ..

Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Re: Contact BX
cdires scrie:salutare.
am patit-o de doua ori pana acuma.
Contactul de la Bx mi se pare ca nu prea are calitati de rezistenta in timp. Prima oara, nu mai cupla demarorul. Pana de contact. A fost simpla demontarea si inlocuirea acestuia cu un contact de Dacia Nova, pentru ca atata timp cat poti introduce cheia nu ai probleme cu deblocarea sigurantei contactului.
Dar, ce te faci cand nu mai intra cheia in contact? Teoretic nu e posibil sa demontezi contactul. Teoretic. Practic insa, pierzi jumatate de ora, daca nu mai mult, cu desfacerea "sportiva" a tuturor componentelor acestuia,folosind forta bruta, pana cand reusesti sa eliberezi siguranta care tine contactul in suportul sau.
Aviz amatorilor. Contactele nu au mufe asa ca refacerea circuitului se face prin cositorire si izolare.
Tu ai dreptate... numai ca daca stai sa calculezi virsta contactului respectiv, o sa vezi ca are ceva ani buni in spate.
Da, si eu am tot de Dacie...

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
da are ceva ani. De acord. Dar nu suficienti,dupa parerea mea, fata de celelalte componente care sunt in miscare pe masina, si care nu au picat.
In plus, e al naibii de frustrant sa-ti spargi sau "furi" propria masina, din cauza asta.. Bine ca nu l-a apucat undeva in oras. In ambele cazuri, a avut decenta sa se blocheze dimineata, in curte..
In plus, e al naibii de frustrant sa-ti spargi sau "furi" propria masina, din cauza asta.. Bine ca nu l-a apucat undeva in oras. In ambele cazuri, a avut decenta sa se blocheze dimineata, in curte..
Relu
da, sa stii ca tine cu casa. Nu stiu daca cineva crede in chestiile astea, dar Bx-ul a fost pentru mine singura masina care a "tinut cu casa". Nu m-a lasat pe drum decat rar si atunci din neglijenta mea,altfel, ce a durut-o vreodata, n-a strigat in gura mare, in mijlocul drumului, ci mi-a spus-o la ureche, la noi in curte. De muncit, a muncit saracul.. cat zece.
Relu
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
BX-ul s-a suparat pe mine de la contact (tot imi soptea de o vreme si eu ma faceam ca nu aud) cam la 350 de km de casa, intr-o frumoasa zi de duminica pe dupa-amiaza .. cand nu mai ai nici un magazin deschis .. am mers cu fire in ziua aia sa ajung acasa ...
:)
dar nu a zis nici mau .. a mers .. docila ca intotdeauna ..
:)

dar nu a zis nici mau .. a mers .. docila ca intotdeauna ..

Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
am si eu o rugaminte pt cei care au pus contact de dacie pe BX.
imi spune si mie cineva cum se leaga firele?
contactul de BX are 8 fire parca, iar cel de dacie numai 4.
as fi recunoscator daca cineva mi-ar zice cum se leaga dupa culori...mi-ar usura munca. O sa depistez si eu...dar mai intai va intreb pe voi pt ca am vazut ca mai toti aveti de dacie pus.
Al meu se blocheaza din ce in ce mai rau si nu poti sa invarti de cheie. Azi l-am pornit cu el demontat
si-a dat drumu..dar nu va tine mult.Azi mi-am spart propria masina. Cam 20 de min a durat..destul de mult
) Momentan l-am montat la loc pt ca si-a revenit..cat de cat..dar nu e de durata.
Eu as avea alta solutie...partea electrica o am buna(cea cu mufa si fire), cea mecanica de la contact e de vina. Oare nu se potriveste de la alt contact doar partea mecanica?Ar fi mult mai usor de shimbat..ca nu as mai avea probemele cu firele.. in fine..asta e o idee de a mea.
Ma intereseaza momentan cum se pupa firele de la contactul de BX cu cel de Dacie.(culorile!)
imi spune si mie cineva cum se leaga firele?
contactul de BX are 8 fire parca, iar cel de dacie numai 4.
as fi recunoscator daca cineva mi-ar zice cum se leaga dupa culori...mi-ar usura munca. O sa depistez si eu...dar mai intai va intreb pe voi pt ca am vazut ca mai toti aveti de dacie pus.
Al meu se blocheaza din ce in ce mai rau si nu poti sa invarti de cheie. Azi l-am pornit cu el demontat


Eu as avea alta solutie...partea electrica o am buna(cea cu mufa si fire), cea mecanica de la contact e de vina. Oare nu se potriveste de la alt contact doar partea mecanica?Ar fi mult mai usor de shimbat..ca nu as mai avea probemele cu firele.. in fine..asta e o idee de a mea.
Ma intereseaza momentan cum se pupa firele de la contactul de BX cu cel de Dacie.(culorile!)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
M-am decis sa nu il schimb cu cel de Dacie. Depiestezi usor firele, dar nu cred ca mi se pare o idee buna...pt ca cel de dacie are doar 4 fire si asta de BX are 8.Deci va fi un amperaj mare pe fire ceea ce poate duce la topire. Barem asta al meu nu s eincalzeste deloc.
Astfel ca am uns si eu contactul ( l-am dus la un ceasornicar sa mi-l unga cu ulei specific) si acum contactul merge f bine. Nu ramane blocat si revine si cheia(inainte nu mai revenea nici cheia si trebuia repede sa o dau inapoi ca ramanea electromotorul blocat in consecinta).
Totusi, daca are cineva un contact de BX ( sau similar cu 8 fire) dar in stare buna...astept oferte. Sa am si eu de rezerva..just in case.
Astfel ca am uns si eu contactul ( l-am dus la un ceasornicar sa mi-l unga cu ulei specific) si acum contactul merge f bine. Nu ramane blocat si revine si cheia(inainte nu mai revenea nici cheia si trebuia repede sa o dau inapoi ca ramanea electromotorul blocat in consecinta).
Totusi, daca are cineva un contact de BX ( sau similar cu 8 fire) dar in stare buna...astept oferte. Sa am si eu de rezerva..just in case.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Eu am desfacut partea metalica de cea electrica. Am strans si niste surubele daca erau slabite.
Stiti cand se blocheaza cheia la contact?? Am descoperit! - atunci cand cele doua arculete de le acel blocaj(nu stiu sa ma exprim altfel) se inclina.
Eu l-am dus la ceasornicar sa mi-l unga
Initial vroiam sa il schimb( dar mi s-a parut o idee foarte proasta sa pui de Dacie).Apropo..nu e nicio diferenta de calitate intre cel de Dacie turcesc ( vreo 500 de mii) cel de uzina ( vreun milion) si cel de Aro( peste un mil)...doar la pret difera. Le-am studiat si pot spune ca sunt ale fel..da-le naibii.
Apoi m-am dus pe la dezmembrari si mi-a cerut 1,2 mil pe unul de megane ( care cred ca merge), 1, 5 mil pe unul pe R21( si asta cred ca merge..ce-i drept era impecabil contactul asta) si 1 mil pe unul de Citroen(Zx cred..). Deci aveau niste scoruri...asa ca nu s-a meritat.
Stiti cand se blocheaza cheia la contact?? Am descoperit! - atunci cand cele doua arculete de le acel blocaj(nu stiu sa ma exprim altfel) se inclina.
Eu l-am dus la ceasornicar sa mi-l unga

Initial vroiam sa il schimb( dar mi s-a parut o idee foarte proasta sa pui de Dacie).Apropo..nu e nicio diferenta de calitate intre cel de Dacie turcesc ( vreo 500 de mii) cel de uzina ( vreun milion) si cel de Aro( peste un mil)...doar la pret difera. Le-am studiat si pot spune ca sunt ale fel..da-le naibii.
Apoi m-am dus pe la dezmembrari si mi-a cerut 1,2 mil pe unul de megane ( care cred ca merge), 1, 5 mil pe unul pe R21( si asta cred ca merge..ce-i drept era impecabil contactul asta) si 1 mil pe unul de Citroen(Zx cred..). Deci aveau niste scoruri...asa ca nu s-a meritat.

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO