roti dezechilibrate
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
roti dezechilibrate
de ceva vreme ma confrunt cu o problema: nu reusesc sa-mi echilibrez rotile, si patesc asta ori de cate ori cumpar cauciucuri noi...
pana acum am skimbat gumele de 3 ori si de fiecare data am fost in cateva locuri pana cand au reusit sa le echilibreze...
motivul spun ei, ar fi ca jentile mele nu au gaura centrala mare cat sa intre axul de la masinaria lor, si trebuie sa foloseasca acea piesa pe care se pot monta mai multe prezoane/prinderi...
se pare ca acele fiare nu sunt echilibrate...
mai spunea cineva de niste inele de echilibrare, stie cineva de asa ceva??
voi unde si cum va echilibrati rotile?
pana acum am skimbat gumele de 3 ori si de fiecare data am fost in cateva locuri pana cand au reusit sa le echilibreze...
motivul spun ei, ar fi ca jentile mele nu au gaura centrala mare cat sa intre axul de la masinaria lor, si trebuie sa foloseasca acea piesa pe care se pot monta mai multe prezoane/prinderi...
se pare ca acele fiare nu sunt echilibrate...
mai spunea cineva de niste inele de echilibrare, stie cineva de asa ceva??
voi unde si cum va echilibrati rotile?
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Re: roti dezechilibrate
mesersmith scrie:de ceva vreme ma confrunt cu o problema: nu reusesc sa-mi echilibrez rotile, si patesc asta ori de cate ori cumpar cauciucuri noi...
pana acum am skimbat gumele de 3 ori si de fiecare data am fost in cateva locuri pana cand au reusit sa le echilibreze...
motivul spun ei, ar fi ca jentile mele nu au gaura centrala mare cat sa intre axul de la masinaria lor, si trebuie sa foloseasca acea piesa pe care se pot monta mai multe prezoane/prinderi...
se pare ca acele fiare nu sunt echilibrate...
mai spunea cineva de niste inele de echilibrare, stie cineva de asa ceva??
voi unde si cum va echilibrati rotile?
Din pacate asta e o problema destul de neplacuta. Nu am gasit, pana acum, nici o vulcanizare care sa aiba in dotare dispozitivul original pentru jentile originale Citroen C5. Se utilizeaza acel dispozitiv care, spre nemultumirea mea (confirmata de tine acum), nu echilibreaza corect datorita aproximarii cu care "specialistul" de la vulcanizare masoara dimensiunea intre centrul imaginar al jentii si gaura unde intra prezonul dispozitivului...
Singurul loc unde exista sistemul original este la ATS insa echilibrarea costa destul de mult...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Autosoft, au un sediu pe Fundeni si unu pe langa Baba Novac. Au dispozitivul si intradevar, il monteaza muncitorul. Dar cred eu ca prin constructia lui dispozitivul este echilibrat. Pentru ca daca nu ar fi aliniate perfect prezoanele nu ar intra roata, iar daca sunt aliniate sunt si echilibrate. Pe mine ma costat ultima oara aproximativ 1milion asta incluzand schimbul cauciucurilor, spalat jante *foarte necesar inainte de echilibrare, echilibrat, schimbate ventilele si capacele speciale pentru jante din aluminiu. Mi s-a parut ok pretul.
Incearca sa te duci la tine in oras la o Vulcanizare mai rasarita, si sa convingi pe patron sa achizitioneze dispozitivul. Se poate monta pe aparatul clasic si nu are cum sa fie extraordinar de scump, zic eu.
Incearca sa te duci la tine in oras la o Vulcanizare mai rasarita, si sa convingi pe patron sa achizitioneze dispozitivul. Se poate monta pe aparatul clasic si nu are cum sa fie extraordinar de scump, zic eu.
Sambata am echilibrat si eu rotile dar nu in Bucuresti ci la Buzau. 30 ron plus 10 de la mine
pentru meserias, la o vulcanizare de soi din oras; totul a durat maxim 20 minute; baietii de acolo vorbeau intre ei de anumite modele de Citroen la care nu se poate face echilibrarea
, nu am intrat in detalii cu ei sa intreb de ce, dar din ce am inteles datorita jentii. Oricum am facut operatiunea pentru ca nu o facusem niciodata in aproape 30 000km, ca altfel nu prea simteam nevoia.
Repet, nu mi-au zis ca nu ar putea face echilibrarea la modelul meu de janta aluminiu din fabrica!


Repet, nu mi-au zis ca nu ar putea face echilibrarea la modelul meu de janta aluminiu din fabrica!

Ciudat, mie nu mi s-a intamplat. Inseaman ca respectivii aveau un dispouzitiv artizanal probabil. La autosoft am realizat 4 operatii de acest fel pana acuma si nua au fost probleme.
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Sfat Util
La cumpararea anvelopelor de acelasi tip-model tineti cont si de greutatea lor. Se cantaresc fiecare in parte. Sau gasit diferente intre anvelope de aceleasi Tip - model de pana la 100g. Asta face ca si echilibrarea lor sa fie greu de obtinut .
Peace on earth ... War under the blanket !
Le poti cantari si asta este chiar recomandabil, dar nu are legatura cu echilibrarea. Nu cantitatea conteaza, ci distributia ei pe circumferinta. Eu cred insa ca in general rotile nu se pot echilibara din 3 motive jante lovite, cauciucuri ce au suferit socuri puternice in timpul rularii (desi de obicei tot janta sufera, si dispozitive artiyanale de prindere).
Acel sistem cu adaptor pentru jante fara gaura, cred eu ca nu ar fi fost permis si omologat, daca ar fi existat suspiciuni ca la montare ar putea provoca probleme la echilibrare.
Acel sistem cu adaptor pentru jante fara gaura, cred eu ca nu ar fi fost permis si omologat, daca ar fi existat suspiciuni ca la montare ar putea provoca probleme la echilibrare.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
la al doilea schimb de cauciucuri, dupa ce am incercat la mai multe vulcanizari mai rasarite, tot la buzau au reusit niste baieti sa mi le ekilibreze, undeva la o vilcanizare de pe centura...
la mine jentile nu sunt descentrate, au fost verificate pe acea masinarie de indreptat jenti...
cauciucurile sunt noi, deci nu aveau cum sa fie lovite...
acele dispozitive pot fi descentrate daca tinem cont cum bat meseriasii aia in ele cand le baga si le scot pe conul axului central al masinii de ekilibrare...
la autosoft, pe langa latraturi multiple si bani luati, in rest am avut parte de zdruncinaturi accentuate...
la mine jentile nu sunt descentrate, au fost verificate pe acea masinarie de indreptat jenti...
cauciucurile sunt noi, deci nu aveau cum sa fie lovite...
acele dispozitive pot fi descentrate daca tinem cont cum bat meseriasii aia in ele cand le baga si le scot pe conul axului central al masinii de ekilibrare...
la autosoft, pe langa latraturi multiple si bani luati, in rest am avut parte de zdruncinaturi accentuate...
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
roti dezechilibrate
Daca nu va suparati, ce fel de jenti aveti? Eu am din aliaj, acelea cu spite multe, si nu am intampinat pana acum nici o problema la echilibrare.cu toate ca schimb cauciucurile la colotul strazii.
Exista jenti dintr_o bucata are nu au gaura pe centru, probabil la tine este dar e acoperita cu un capac. Aparatele de echilibrat au un ax care intra pe mijlocul jantei.. Janta este fixata cu o piulita mare fluture. Daca nu exista gaura pe mijloc la janta, trebuie montat un adaptor pe aparat, constand din prezoane montate pe niste brate articulate ale unei placi care se fixeaza la randul ei in axul original al aparatului.
sper ca am retinut eu bine principiul

- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst