joc mare la servodirectie

Forum de discutii generale, restaurari, prezentari ale Citroen CX.

Moderator: Echipa Tehnica

danyrazvan
simpatizant
Mesaje: 43
Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
Localitate: alba iulia

joc mare la servodirectie

Mesajde danyrazvan » Sâm 24-Sep-2005 12:54

am intrat in posesia unui cx 25 trd din "88 si am o gramada de probleme la el. una din ele e jocul mare la volan pana la crucea de sub bord. are o caseta de servo acolo? se poate repara sau trebuie schimbata? daca da se schimba greu?

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Sâm 24-Sep-2005 13:12

jocul este si cand motorul este pornit?

danyrazvan
simpatizant
Mesaje: 43
Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
Localitate: alba iulia

Mesajde danyrazvan » Sâm 24-Sep-2005 20:28

are acelasi joc si cu motorul pornit

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 26-Sep-2005 09:09

In primul rand bine ai venit printre noi.

In bord, intre volan si caseta de directie se afla DIRAVI, care impreuna cu caseta de directie formeaza sistemul servo al masinii.
In momentul cand sistemul este sub presiune (motorul pornit), legatura mecanica intre volan si roti este desfacuta. Totusi din considerente de securitate, chiar daca nu mai exista presiune hidraulica, directia poate fi actionata mecanic dar mecanismul are un joc mare iar forta necesara actionarii este destul de mare.

Pentru a putea diagnostica mai bine defectiunea, trebuie sa ne spui urmatoarele:

- dupa ce pornesti motorul directia merge usor?
- in conditiile de mai sus, daca misti volanul revine singur la pozitia de zero?
- cat de des se aude "tacanitul" conjunctorului?

Daca masina se ridica dar directia merge greu si nu revine singura la zero, se poate ca, fie sa nu ai suficient lichid in instalatia hidraulica, fie ca "brake accumulator" ( a 6-a sfera, cea de langa baterie, asezata cel ami jos) sa fie descarcata.
Ce culoare are lichidul hidraulic? S-ar putea sa nu ai LHM in instalatie ci altceva.
Mai rar am auzit ca DIRAVI-ul sa fie atat de uzat incat sa ai joc mare la volan si totusi servo sa functioneze.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 26-Sep-2005 15:15

DIRAVI este ca un ceas elvetian(cine a desfacut stie despre ce vorbesc).S-ar putea ca folosindu-se un alt tip de ulei sau LHM neschimbat ,DIRAVI sa se fi inbacsit sau infundat filtrele.Inainte sa schimbi ceva cel mai bine ar fi sa speli aceste componente .

danyrazvan
simpatizant
Mesaje: 43
Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
Localitate: alba iulia

Mesajde danyrazvan » Lun 26-Sep-2005 21:38

Intradevar nu are LHM probabil are ceva romanesc, dar nivelul este bun.masina se ridica greu, directia merge greu si cu motorul pornit dar revine la pozitia initiala.
Despre conjunctor nu stiu ce sa zic ca nu stiu care e.
Apropo ,puteti sa-mi trimiteti si mie va rog niste preturi la hidraurincage si LHM?
Daca imi spuneti cum sa curat filtrele si mai ales cum ajung la ele o sa incerc sa vad .

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 27-Sep-2005 00:01

De urgenta da afara scursura care o ai tu pe post de ulei hidraulic, curata filtrele si pune LHM!!! Senzatia va fi ca ai schimbat masina. Daca mai sint probleme poti incerca hydraurincage.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 27-Sep-2005 15:05

Lasi masina jos pt ca sa se stranga cat mai mult lichid in rezervorul hidraulic.
Scoti agrafa de fixare a vasului si scoti vasul de acolo.
Golesti vasul de lichidul respectiv. Pe fundul vasului exista un disc din material plastic. Cu grija, deoarece marginile orificiului sunt de obicei taioase, scoti si discul si cureti mizeria de pe fundul vasului.
Partea de plastic in care intra toate furtunele are niste filtre care trebuie curatate si ele. Unul dintre acestea este tinut pe pozitie de un carlig, cel de-al doilea, care seamana aproximativ cu un suport de ochelari, este prins cu niste cleme.
Acestea se curata cu petrol, benzina, white-spirt, etc.
ATENTIE! NU FOLOSI PRODUSE DE GENUL Cilit, CIf antirugina, etc. Acestea DISTRUG SITA filtrului! Eu am patit-o, noroc ca ma avut de schimb.
Pui toate la loc si torni LHM sau Hydraurincage pe gaura speciala. Pornesti motorul, ridici masina la maxim si completezi pana cand indicatorul de nivel este intre cele doua semne rosii.

danyrazvan
simpatizant
Mesaje: 43
Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
Localitate: alba iulia

Mesajde danyrazvan » Joi 29-Sep-2005 20:09

Azi am desfacut DIRAVI bucati si l-am curatat, maine vreau sa-l pun la loc si sa bag LHM sa vad daca e vreo diferenta. Eu sper sa fie. oricum o sa va tin la curent cu noutatile.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 30-Sep-2005 13:56

indraznet!!! ai facut-o singur, sau te-a mai ajutat cineva care stie? ca e cam tricky de pus la loc, poti risca sa ramina complet bracata dreapta sau stinga pentru ca ai omis sa pui la loc un rahatel!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 30-Sep-2005 16:13

Am eu unul bun si ieftin in caz ca iti raman piese :twisted:

danyrazvan
simpatizant
Mesaje: 43
Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
Localitate: alba iulia

Mesajde danyrazvan » Dum 02-Oct-2005 10:42

Salutare! Ghiciti de cate ori am pus sus si am dat jos DIRAVI pana a mers: nu mai putin de patru ori. Dar important e ca acum merge si nu mai am joc la volan cu motorul pornit. In privinta LHM-ului e o diferenta enorma la directie si suspensie:se ridica foarte repede dar mai am o problema pe spate, care merge inca greu. Puteti sa-mi spuneti daca are ceva aerisitoare sa pot da drumul la naspetul ala de ulei vechi?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 02-Oct-2005 12:43

Instalatia hidraulica nu are aerisitoare.Daca voiai sa scoti tot ai fi putut demonta sferele dar acum...e tarziu(oricum e cantitate mica):wink: .Ar fi trebuit sa aerisesti franele atat spate cat si fata la schimbarea uleiului pt. ca acela nu se prea plimba.


Înapoi la “Citroen CX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo