salut,
cine ma poate ajuta si p mine cu un sfat? de curand am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara si am vazut ca discurile de frana spate au o margine cam de 1 cm in jurul lor ruginita....marginea de sus....este f clar ca, placuta nu mai calca bine....cert este ca sunt f tocite, ambele...iar la ambele discuri am constatat problema....credeti ca nu mai franeaza bine pe intregul disc ptr ca sunt ff tocite??
discuri frana spate c5 II
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
discuri frana spate c5 II
ALEXXX
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
Daca discurile prezinta santuri pe fata de lucru a placutei ar tebui sa le inlocuiesti, dac fata de lucru a placutei este neteda si nu prezinta santuri si zgarieturi atunci poti demonta discurile de pe masina si curata bavura exterioara care s-a format din cauza uzurii normale a discurilor la polizor, daca ar fi fost pe fata suspendai cate o roata pornaei motorul si cuplai treapta a II-a tinand pe margine o pila sau o bucata dintr-o piatra de polizor pana cad margine cu bavura ajungea la acelasi nivel cu fata de lucru. Atentie la demontarea discurilor la montaj discurile trebuie sa fie montate pe aceeasi roata si placutele sa fie cea dinspre pistonas in acelasi loc .Succes!
MESERIAS
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Re: discuri frana spate c5 II
ALEXXX87 scrie:ma mai poate ajuta cine cu vreun sfat ceva??
Cel mai bine pune o poza.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
discuri frana spate citroenc5
pai trebuie sa dau roata jos....nu isi mai spune nimeni parerea??
ALEXXX
PEDROS69 scrie:Daca discurile prezinta santuri pe fata de lucru a placutei ar tebui sa le inlocuiesti, dac fata de lucru a placutei este neteda si nu prezinta santuri si zgarieturi atunci poti demonta discurile de pe masina si curata bavura exterioara care s-a format din cauza uzurii normale a discurilor la polizor, daca ar fi fost pe fata suspendai cate o roata pornaei motorul si cuplai treapta a II-a tinand pe margine o pila sau o bucata dintr-o piatra de polizor pana cad margine cu bavura ajungea la acelasi nivel cu fata de lucru. Atentie la demontarea discurilor la montaj discurile trebuie sa fie montate pe aceeasi roata si placutele sa fie cea dinspre pistonas in acelasi loc .Succes!

-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
Am specificat numai daca are fata de lucru fara santuri se poate curata bavura de pe exteriorul discului, altfel poti sa pui placute noi si o sa ai surpriza ca pe drum drept sa ai un scartiit enervant de cate ori marginea discului freaca placuta. Cat despre se rectificarea la strung se poate face numai daca strungarul rectifica ambele fete ale discului dintr-o singura trecere altfel ai 99% sanse sa fuleze si sa dea batai in pedala. Solutia "nemteasca" este inlocuirea discurilor si placutelor cu altele noi. pe de alta parte sistemul de franare trebuie verificat de un mecanic la fiecare interventie chiar daca am schimbat cate ceva numai pe o punte. Cat despre colegul care s-a speriat ca trebuie sa dea rotile jos e clar ca trebuie sa mearga la un mecanic priceput, parerea mea.
MESERIAS
In plus daca bagi in viteza fara roata montata si pui frana iti foarfeci surubelele care tin discul prins.
si nu ti le mai face nimeni.

Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
As vrea sa schimb placutele spate de unul singur si vreau sa stiu daca are cineva o poza/ schema, daca trebuie sa acord atentie deosebita anumitor aspecte, daca sunt chichite si eventual niste "pasi" pt a face asta. M-a hotarat sa o fac singur ca macar invat eu pe masina mea nu altii. Am mai facut operatiunea asta la o masina mai veche si consider ca am ceva simt tehnic.
Apropo, un pret pt placute...
Multumesc.
Apropo, un pret pt placute...
Multumesc.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
pt a schimba placutele e necesar sa bagi la loc pistonasele...
lucrul asta nu se poate face ca la dacie, cu levierul...
ai nevoie de un fel de presa cu care sa impingi pistonasul si sa-l si rasucesti in jurul axei sale, alminteri nu va intra la loc...
daca nu ai o astel de scula, kiar si manufacturata, nu te apuca...
eu mi-am facut-o singur...
lucrul asta nu se poate face ca la dacie, cu levierul...
ai nevoie de un fel de presa cu care sa impingi pistonasul si sa-l si rasucesti in jurul axei sale, alminteri nu va intra la loc...
daca nu ai o astel de scula, kiar si manufacturata, nu te apuca...
eu mi-am facut-o singur...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
pai nu ai ce probleme sa intamplini...
bagi pistoanele inapoi, pui placutele si la revedere, nu aerisesti, nu faci nimic...
daca nu sunt uzate discurile f tare, cam asta e tot...
daca sunt uzate rau, te sfatuiesc sa le skimbi, pt ca se pot sparge radial...
am vazut la un amic la service, un disc de pasat spart...a rupt si etrierul si furtune, etc...
bagi pistoanele inapoi, pui placutele si la revedere, nu aerisesti, nu faci nimic...
daca nu sunt uzate discurile f tare, cam asta e tot...
daca sunt uzate rau, te sfatuiesc sa le skimbi, pt ca se pot sparge radial...
am vazut la un amic la service, un disc de pasat spart...a rupt si etrierul si furtune, etc...
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
darian scrie:pana la urma fac eu rost si de presa daca trebuie ca doar mai sunt masini la care e necesara presa si deci poserori ai pretiosului obiect. Sa inteleg ca alte probleme nu voi intampina?
pt.spate nu trebuie presa.la spate merge usor.ai probleme doar daca trebuie sa scoti din alte motive suruburile de la etrier.in general nu ies ,gaura e prea fixa si din cauza oxidului de al. surubul se blocheaza.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187794
Total subiecte 18659
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV