Surub ghidaj disc frana spate

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

titzy
simpatizant
Mesaje: 60
Membru din: Mar 02-Oct-2007 08:32
Localitate: Bucuresti

Surub ghidaj disc frana spate

Mesajde titzy » Sâm 18-Apr-2009 06:51

Salutare,

Stie cineva ce dimensiuni are surubul de ghidaj, de fapt suruburile de ghidaj, de la discul de frana pe spate la Citroen C5 model 2002?
Nu stiu daca este tors sau hexagon si nici dimensiunea.
Si o alta intrebare...
Daca nu a fost dat jos discul niciodata, ce pot sa fac sa scot discul cat mai usor posibil? Mentionez ca este vorba de discurile de frana de pe spate.

Multumiri anticipate si sarbatori pascale fericite la toata lumea alaturi de cei dragi!

C

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Sâm 18-Apr-2009 07:19

Pai am vazut cand mi-au schimbat mie pe fata. la mine parca estre tors si mai intai mecanici au pus cheia pe poyitie si au batut-o cu un ciocan sa se fixeye bine, apoi s-au desfacut ..cu putina chinuiala. Odata scoase suruburile, discul vechi tot nu s-a desprins, dar dupa 4-5 lovituri de ciocan a picat.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

titzy
simpatizant
Mesaje: 60
Membru din: Mar 02-Oct-2007 08:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde titzy » Sâm 18-Apr-2009 07:32

bogdan78 scrie:Pai am vazut cand mi-au schimbat mie pe fata. la mine parca estre tors si mai intai mecanici au pus cheia pe poyitie si au batut-o cu un ciocan sa se fixeye bine, apoi s-au desfacut ..cu putina chinuiala. Odata scoase suruburile, discul vechi tot nu s-a desprins, dar dupa 4-5 lovituri de ciocan a picat.


Si torsul ai idee ce dimensiune era? Pe mine asta ma doare, ca vroiam sa cumpar/imprumut un tors sa il desfac, dar nu mai tin minte exact de cat era. Eu am incercat eu cu un tors in L. Ideea este ca nici nu am acum masina cu mine si sunt destul de departe de masina ca sa stau acum sa masor :). Oricum multam fain de raspuns.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Sâm 18-Apr-2009 09:40

Nici eu nu stiu sigur, probabil minim 4 maxim 8. Ia si tu mai multe pentru siguranta. Si ca o gluma...., pe fata poti scoate roata, sa accelerezi apoi pui frana si suruburile se foarfeca. Eu pe stanga fata asa le am din cauza unui mecanic incompetent. :) am inteles ca nu ar fi o problema si este prea mare bataie de cap sa le mai inlocuiesc acuma.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 18-Apr-2009 14:07

se cheama torx si e gradat 15, 20, 25, 30... etc, ala cred ca e 35, dar nu bag mina in foc. daca imprumuti de undeva ia 30, 35 si 40 ca sa fi sigur. iar procedeul cu batutul era pentru ca se folosea o cheie speciala cu impact, adica converteste impulsul in miscare circulara. daca vrei sa il desfaci usor pune un degripant si loveste de citeva ori cu ciocanul in el cu ajutorul unui torx sau orice altceva (surub) care nu e mai mare decit diametrul vizibil

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Sâm 18-Apr-2009 16:18

Dap. procedeul cu batutul a fost folosit la khan in atelier.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

titzy
simpatizant
Mesaje: 60
Membru din: Mar 02-Oct-2007 08:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde titzy » Sâm 18-Apr-2009 17:39

khan scrie:se cheama torx si e gradat 15, 20, 25, 30... etc, ala cred ca e 35, dar nu bag mina in foc. daca imprumuti de undeva ia 30, 35 si 40 ca sa fi sigur. iar procedeul cu batutul era pentru ca se folosea o cheie speciala cu impact, adica converteste impulsul in miscare circulara. daca vrei sa il desfaci usor pune un degripant si loveste de citeva ori cu ciocanul in el cu ajutorul unui torx sau orice altceva (surub) care nu e mai mare decit diametrul vizibil


O sa iau imprumut mister asa cum mi-ai sugerat. Sper sa reusesc sa desfac, pentru ca la prima incercare nu prea mi-a reusit. Dar acum cu atatea sfaturi sper sa imi iasa.
Multumesc mult!

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 19-Apr-2009 06:02

Daca nu ai umblat demult la suruburile care tin discurile mai mult ca sigur o sa ai nevoie si de o dalta cu torxul de 35 sigur nu reusesti .
MESERIAS

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Dum 19-Apr-2009 07:31

Ce sa faci cu dalta:)
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 19-Apr-2009 11:53

O sa descoperi singur dupa ce o sa rupi torxul si nu ai nici cheie speciala de aia de pomenea Khan.....
MESERIAS

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 20-Apr-2009 08:21

:) Cred ca merge mai bine cu o bormasina sau sistemul acceleratie si frana :) fara roata.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Mie 22-Apr-2009 09:51

mergea aia cu roata si pus frana daca era 4x4 din pacate C5 are tractiune fata iar in topic se vorbea de discurile de pe puntea spate.
MESERIAS

titzy
simpatizant
Mesaje: 60
Membru din: Mar 02-Oct-2007 08:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde titzy » Mie 22-Apr-2009 18:11

PEDROS69 scrie:mergea aia cu roata si pus frana daca era 4x4 din pacate C5 are tractiune fata iar in topic se vorbea de discurile de pe puntea spate.


Domnilor am reusit sa schimb ambele discuri, am rupt un torx de dimensiune mai mica dupa ce am batut in mijlocul surubului. Pana la urma am reusit sa le desfac, a mers mai greu cu suruburile de 16 de la etrier. Etrierul l-am dat jos de tot pentru ca nu intra sub nici o forma discul, asa ca l-am scos de tot, apoi am dat jos toata mizeria care se pusese intre etrier si butuc, apoi a mers totul bine(dar greu de tot cu surubul de 16, noroc cu o cheie de forta de la un mecanic din zona :D ). Ce a fost mai ciudat si nu am inteles de ce a trebuit sa fac asta a fost ca a trebuit sa pilesc putin etrierul in zona in care intra discul pentru ca atingea muchia discului nou. Mentionez ca am pus discuri Brembo si placute Pagid.
Pana la urma toata actiunea s-a terminat cu succes si merge super.
Multumiri la toata lumea pentru reply-uri.
Numai bine!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 22-Apr-2009 20:40

placute Pagid? e greu sa gasesti unele mai proaste ca alea, dar ma rog, greseala e facuta acum. ideea e ca ceva nu e in regula daca discurile atingeau de etrier dupa toata operatia. mai bine mergeai la un service si pentru citeva zeci de roni totul se termina intr-o ora si fara emotii. acuma, io sincer nu as merge linistit pina nu as verifica ce e cu diferenta aia. s-a intimplat pe ambele parti?

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Joi 23-Apr-2009 05:11

Sunt proasta Pagid la 179 Ron Pe Autokarma?
MESERIAS


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst