Rotatii/minut
Moderator: Echipa Tehnica
mai matrixule, stimate mars2k, vorbim de turatii in viteza a 5-a si de motorul de 1.6 al lui bellemustache!!!!!!!!!!
eu matematica nu stiu iar la masini nu ma pricep...tot ce am putut sa fac a fost sa va arat o poza in care eu cu un motor identic (chiar daca pus pe alta caroserie) la peste 195km/hr nu aveam mai mult 5300 ture. prin asta dovedesc ca motorul de 1.6 nu ajunge la 5500 ture intr-a 5-a (decat poate in conditii deosebite)
pana cand o sa-mi aduceti o dovada similara (atentie, vorbim de motorul de 1.6), consider afirmatiile dvs. simple dari cu parerea... asta ca sa nu se simta nimeni jignit!
eu matematica nu stiu iar la masini nu ma pricep...tot ce am putut sa fac a fost sa va arat o poza in care eu cu un motor identic (chiar daca pus pe alta caroserie) la peste 195km/hr nu aveam mai mult 5300 ture. prin asta dovedesc ca motorul de 1.6 nu ajunge la 5500 ture intr-a 5-a (decat poate in conditii deosebite)
pana cand o sa-mi aduceti o dovada similara (atentie, vorbim de motorul de 1.6), consider afirmatiile dvs. simple dari cu parerea... asta ca sa nu se simta nimeni jignit!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Adytzu, masina lui bellemustache este C4 1.6i, nu Xsara 1.6i.
Ce relevanta are turatia Xsarei? E alta masina!
Daca-mi amintesc bine, intr-un post mai vechi remarcam faptul ca C4 1.6i si Xsara 1.6i
au aceleasi rapoarte ale cutiei de viteza pt vitezele 1-5 si marsarier, dar difera raportul final.
Este un motiv determinist pt care Xsara 1.6i si C4 1.6i au viteze diferite la aceeasi turatie.
(sau invers, la aceeasi viteza au turatii diferite).
Kata, daca nu crezi decat daca vezi o poza, ce pot sa mai spun?
Probabil mai devreme sau mai tarziu va posta cineva una...
Dar am si eu o curiozitate: tu de ce crezi ca-mi da Citroen informatia numita "viteza la 1000 RPM" pt treptele 1-5?
Daca esti convins ca nu poate fi folosita pt extrapolare, probabil ca
singura utilitate ar fi sa stiu cat am in treapta 1-5 mergand la 1000 RPM.
Ce relevanta are turatia Xsarei? E alta masina!
Daca-mi amintesc bine, intr-un post mai vechi remarcam faptul ca C4 1.6i si Xsara 1.6i
au aceleasi rapoarte ale cutiei de viteza pt vitezele 1-5 si marsarier, dar difera raportul final.
Este un motiv determinist pt care Xsara 1.6i si C4 1.6i au viteze diferite la aceeasi turatie.
(sau invers, la aceeasi viteza au turatii diferite).
Kata, daca nu crezi decat daca vezi o poza, ce pot sa mai spun?
Probabil mai devreme sau mai tarziu va posta cineva una...
Dar am si eu o curiozitate: tu de ce crezi ca-mi da Citroen informatia numita "viteza la 1000 RPM" pt treptele 1-5?
Daca esti convins ca nu poate fi folosita pt extrapolare, probabil ca
singura utilitate ar fi sa stiu cat am in treapta 1-5 mergand la 1000 RPM.

mars2k scrie:Daca-mi amintesc bine, intr-un post mai vechi remarcam faptul ca C4 1.6i si Xsara 1.6i
au aceleasi rapoarte ale cutiei de viteza pt vitezele 1-5 si marsarier, dar difera raportul final.
Iti amintesti bine de discutia purtata, cu o singura exceptie: eu nici pana in ziua de azi nu am gasit rapoartele de transmisie pentru Xsara II. Am presupus doar ca ar putea fi la fel cu cele de la C4 sau Peugeot 307 cu acelasi motor de 1.6i.
POate ne ajuta in privinta asta d-nul Pirscoveanu, el avand mai multa documentatie la indemana.
mars2k, zi si mie prin extrapolare (sau cum ii zici tu) cam ce viteza trebuie sa aiba masina aia la 6500 ture intr-a 5-a? sau sa te iau altfel, la ce turatie prinde masina viteza luminii?
diferentele de turatii intre xsara 1.6 si C4 1.6 date de raportul final in treapta a 5-a sint minore. max 50..100ture.

diferentele de turatii intre xsara 1.6 si C4 1.6 date de raportul final in treapta a 5-a sint minore. max 50..100ture.
Adytzu, am dat o cautare prin vechile discutii.
Concluzia mea era ca raportele pt Xsara (II) 1.6i erau cele de mai jos.
Din pacate linkul de pe citroen.de nu mai e functional, Xsara disparand din oferta curenta.
Xsara 1.6i:
Viteza 1 - 3.42
Viteza 2 - 1.81
Viteza 3 - 1.28
Viteza 4 - 0.98
Viteza 5 - 0.77
Marsarier - 3.58
Raport final - 4.06
Link: http://www.citroen.de/de/img/XS_Technis ... 040701.pdf
Iar cele pt
C4 1.6i:
Viteza 1 - 3.42
Viteza 1 - 1.81
Viteza 1 - 1.28
Viteza 1 - 0.975
Viteza 1 - 0.77
Marsarier - 3.584
Raport final - 4.69
Link: http://www.devazur.com/planete-citroen/ ... ersion.htm
Kata: 4.69 / 4.06 = 1.155, deci la aceeasi viteza si in aceeasi treapta, C4 1.6i e mai "turata" cu 15.5% decat Xsara 1.6i.
Tu spuneai ca la 195 km/h ai ~5300 RPM.
5300 RPM * 1.155 = 6122 RPM -> turatia aproximativa a unui C4 1.6i la aceeasi viteza.
Nici acum nu te-am convins?
Later edit:
Formula de calcul a vitezei pornind de la rapoarte:
v = (3.6 * <Circumferinta pneului (in metri)> * <turatia (in RPM)>) /
(60 * <raport treapta viteza> * <raport final>)
Concluzia mea era ca raportele pt Xsara (II) 1.6i erau cele de mai jos.
Din pacate linkul de pe citroen.de nu mai e functional, Xsara disparand din oferta curenta.
Xsara 1.6i:
Viteza 1 - 3.42
Viteza 2 - 1.81
Viteza 3 - 1.28
Viteza 4 - 0.98
Viteza 5 - 0.77
Marsarier - 3.58
Raport final - 4.06
Link: http://www.citroen.de/de/img/XS_Technis ... 040701.pdf
Iar cele pt
C4 1.6i:
Viteza 1 - 3.42
Viteza 1 - 1.81
Viteza 1 - 1.28
Viteza 1 - 0.975
Viteza 1 - 0.77
Marsarier - 3.584
Raport final - 4.69
Link: http://www.devazur.com/planete-citroen/ ... ersion.htm
Kata: 4.69 / 4.06 = 1.155, deci la aceeasi viteza si in aceeasi treapta, C4 1.6i e mai "turata" cu 15.5% decat Xsara 1.6i.
Tu spuneai ca la 195 km/h ai ~5300 RPM.
5300 RPM * 1.155 = 6122 RPM -> turatia aproximativa a unui C4 1.6i la aceeasi viteza.
Nici acum nu te-am convins?
Later edit:
Formula de calcul a vitezei pornind de la rapoarte:
v = (3.6 * <Circumferinta pneului (in metri)> * <turatia (in RPM)>) /
(60 * <raport treapta viteza> * <raport final>)
Ultima oară modificat Joi 06-Oct-2005 16:03 de către mars2k, modificat 1 dată în total.
Arise scrie:Intrebare stupida: "Adica Xara e mai buna?"
Raspuns:
A. (varianta scurta) Xsara e mai desteapta, dar C4 e mai frumoasa ;)
B. (varianta detaliata)
La C4 au marit raportul final pt. a "scurta" treptele de viteza, (dar pastrand aceleasi rapoarte ale treptelor de viteza)
in scopul de a asigura un demaraj cat de cat comparabil cu Xsara, avand in vedere ca C4 e semnificativ mai grea.
Efecte negative:
- la acceasi viteza in aceeasi treapta C4 ar trebui sa consume mai mult decat Xsara
(presupunand ca aerodinamic sunt egale - in sensul ca au aproximativ acelasi SCx;
intuitiv, C4 castiga la Cx dar Xsara are suprafata frontala (S) mai mica,
fara valori exacte mi-e greu sa spun care este avantajata aerodinamic)
- viteza maxima ce poate fi atinsa intr-o panta este mai mare pt Xsara,
datorita faptului ca la C4 intervine limitarea de turatie maxima mai repede...
mars2k scrie:B. (varianta detaliata)
La C4 au marit raportul final pt. a "scurta" treptele de viteza, (dar pastrand aceleasi rapoarte ale treptelor de viteza)
in scopul de a asigura un demaraj cat de cat comparabil cu Xsara, avand in vedere ca C4 e semnificativ mai grea.
Adica asta e motivul pentru care eu atunci cand plec cu demaraj (spre exemplu dintr-o intersectie cand trebuie sa ma misc repede) schimb din treapta I direct in treapta a III sau chiar a IV?
Nu de alta, dar daca fac "prostia" sa trec din viteza I in a II imi iau suturi serioase...
Arise, tu ai C4 1.4i 16v, presupun ca are pneuri 195/65 R15.
Later edit: pt pneuri 205/55 R16, diferenta de viteza e f. mica, cca 1 km/h mai putin la o viteza de 200 km/h.
La viteze mai mici, diferenta scade proportional ( -0.5 km/h la 100 km/h, etc).
Calculatorul de viteza in functie de treapta si turatie arata cam asa:
(remember, pt 205/55 R16 scadeti ~1 km/h la 180-200 km/h si 0.5 km/h la 100 km/h, etc)
C4 1.4i 16v, pneuri 195/65 R15
RPM------Tr.1-----Tr.2----Tr.3----Tr.4----Tr.5
1000------7.0----13.1---20.0---26.2---33.3
1250------8.8----16.4---24.9---32.8---41.6
1500-----10.5----19.7---29.9---39.3---50.0
1750-----12.3----22.9---34.9---45.9---58.3
2000-----14.1----26.2---39.9---52.4---66.6
2250-----15.8----29.5---44.9---59.0---74.9
2500-----17.6----32.8---49.9---65.6---83.3
2750-----19.3----36.1---54.9---72.1---91.6
3000-----21.1----39.3---59.9---78.7---99.9
3250-----22.8----42.6---64.8---85.2--108.3
3500-----24.6----45.9---69.8---91.8--116.6
3750-----26.4----49.2---74.8---98.3--124.9
4000-----28.1----52.4---79.8--104.9--133.2
4250-----29.9----55.7---84.8--111.4--141.6
4500-----31.6----59.0---89.8--118.0--149.9
4750-----33.4----62.3---94.8--124.5--158.2
5000-----35.2----65.6---99.8--131.1--166.6
5250-----36.9----68.8--104.7--137.7--174.9
5500-----38.7----72.1--109.7--144.2--183.2
5750-----40.4----75.4--114.7--150.8--191.5
6000-----42.2----78.7--119.7--157.3--199.9
6250-----43.9----81.9--124.7--163.9--208.2
OK, acum daca o turezi pana la 6000 RPM in treapta 1 => 42 km/h,
la trecerea directa in treapta a 3-a ai avea cca. 2100 RPM,
dar la trecerea directa in treapta a 4-a ai avea cca. 1600 RPM, ceea ce mi se pare prea subturat.
Chestia asta cu saritul peste o treapta de viteza mai merge cand schimbi regimul de condus ('switch' de la condus sportiv la condus normal);
dar sa sari 2 trepte as spune ca e deja exagerat...
Later edit: pt pneuri 205/55 R16, diferenta de viteza e f. mica, cca 1 km/h mai putin la o viteza de 200 km/h.
La viteze mai mici, diferenta scade proportional ( -0.5 km/h la 100 km/h, etc).
Calculatorul de viteza in functie de treapta si turatie arata cam asa:
(remember, pt 205/55 R16 scadeti ~1 km/h la 180-200 km/h si 0.5 km/h la 100 km/h, etc)
C4 1.4i 16v, pneuri 195/65 R15
RPM------Tr.1-----Tr.2----Tr.3----Tr.4----Tr.5
1000------7.0----13.1---20.0---26.2---33.3
1250------8.8----16.4---24.9---32.8---41.6
1500-----10.5----19.7---29.9---39.3---50.0
1750-----12.3----22.9---34.9---45.9---58.3
2000-----14.1----26.2---39.9---52.4---66.6
2250-----15.8----29.5---44.9---59.0---74.9
2500-----17.6----32.8---49.9---65.6---83.3
2750-----19.3----36.1---54.9---72.1---91.6
3000-----21.1----39.3---59.9---78.7---99.9
3250-----22.8----42.6---64.8---85.2--108.3
3500-----24.6----45.9---69.8---91.8--116.6
3750-----26.4----49.2---74.8---98.3--124.9
4000-----28.1----52.4---79.8--104.9--133.2
4250-----29.9----55.7---84.8--111.4--141.6
4500-----31.6----59.0---89.8--118.0--149.9
4750-----33.4----62.3---94.8--124.5--158.2
5000-----35.2----65.6---99.8--131.1--166.6
5250-----36.9----68.8--104.7--137.7--174.9
5500-----38.7----72.1--109.7--144.2--183.2
5750-----40.4----75.4--114.7--150.8--191.5
6000-----42.2----78.7--119.7--157.3--199.9
6250-----43.9----81.9--124.7--163.9--208.2
OK, acum daca o turezi pana la 6000 RPM in treapta 1 => 42 km/h,
la trecerea directa in treapta a 3-a ai avea cca. 2100 RPM,
dar la trecerea directa in treapta a 4-a ai avea cca. 1600 RPM, ceea ce mi se pare prea subturat.
Chestia asta cu saritul peste o treapta de viteza mai merge cand schimbi regimul de condus ('switch' de la condus sportiv la condus normal);
dar sa sari 2 trepte as spune ca e deja exagerat...
Ultima oară modificat Lun 10-Oct-2005 12:50 de către mars2k, modificat de 2 ori în total.
Oau... m-ai dat pe spate.
Daca imi refaci calculele pentru pneurile mele: 205/55R R16 ma dai pe spate, iar...
.
Sa explic cum schimb eu...
1. Eu sunt incepator. Am carnetu cam de 1 an, dar nu prea am mers ca nu am avut masina. In aceste 10 luni (cifra exacta) am mai condus din cand in cand pe masina parintilor.
2. La Citroen, nu prea am reusit sa ma obisnuiesc cu lipsa "ceasurilor" clasice. Oricum, eu nu fac schimbarea dupa cum arata turometrul de pe volan (nu il urmaresc niciodata), ci dupa sunetul motorului sau viteza afisata pe display.
3. Fiind incepator, mai "uit" sa schimb vitezele cand scad la viteze mici, si de multe ori, merg in treapta a 4-a sau a 3-a cu motorul subturat. Daca nu poate, atunci il ajut din ambreiaj.
4.
-Treapta a IV-a o dau incepand de la 40km/h, dar uneori sunt "darnic" si o dau si de la 35.
-Treapta a III-a o dau incepand de la 30km/h, dar uneori sunt "darnic" si o dau de la 27-28.
-Treapta a II-a o dau intr-o plaja destul de larga... In principiu, daca am posibilitatea, o dau de la 8km/h in sus.
-Treapta I o dau evident de la 0km/h, dar de multe ori ma intind pana la 20km/h chiar 25 km/h.
Daca imi refaci calculele pentru pneurile mele: 205/55R R16 ma dai pe spate, iar...

Sa explic cum schimb eu...
1. Eu sunt incepator. Am carnetu cam de 1 an, dar nu prea am mers ca nu am avut masina. In aceste 10 luni (cifra exacta) am mai condus din cand in cand pe masina parintilor.
2. La Citroen, nu prea am reusit sa ma obisnuiesc cu lipsa "ceasurilor" clasice. Oricum, eu nu fac schimbarea dupa cum arata turometrul de pe volan (nu il urmaresc niciodata), ci dupa sunetul motorului sau viteza afisata pe display.
3. Fiind incepator, mai "uit" sa schimb vitezele cand scad la viteze mici, si de multe ori, merg in treapta a 4-a sau a 3-a cu motorul subturat. Daca nu poate, atunci il ajut din ambreiaj.
4.
-Treapta a IV-a o dau incepand de la 40km/h, dar uneori sunt "darnic" si o dau si de la 35.
-Treapta a III-a o dau incepand de la 30km/h, dar uneori sunt "darnic" si o dau de la 27-28.
-Treapta a II-a o dau intr-o plaja destul de larga... In principiu, daca am posibilitatea, o dau de la 8km/h in sus.
-Treapta I o dau evident de la 0km/h, dar de multe ori ma intind pana la 20km/h chiar 25 km/h.
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats