Surub ghidaj disc frana spate
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Surub ghidaj disc frana spate
Salutare,
Stie cineva ce dimensiuni are surubul de ghidaj, de fapt suruburile de ghidaj, de la discul de frana pe spate la Citroen C5 model 2002?
Nu stiu daca este tors sau hexagon si nici dimensiunea.
Si o alta intrebare...
Daca nu a fost dat jos discul niciodata, ce pot sa fac sa scot discul cat mai usor posibil? Mentionez ca este vorba de discurile de frana de pe spate.
Multumiri anticipate si sarbatori pascale fericite la toata lumea alaturi de cei dragi!
C
Stie cineva ce dimensiuni are surubul de ghidaj, de fapt suruburile de ghidaj, de la discul de frana pe spate la Citroen C5 model 2002?
Nu stiu daca este tors sau hexagon si nici dimensiunea.
Si o alta intrebare...
Daca nu a fost dat jos discul niciodata, ce pot sa fac sa scot discul cat mai usor posibil? Mentionez ca este vorba de discurile de frana de pe spate.
Multumiri anticipate si sarbatori pascale fericite la toata lumea alaturi de cei dragi!
C
Pai am vazut cand mi-au schimbat mie pe fata. la mine parca estre tors si mai intai mecanici au pus cheia pe poyitie si au batut-o cu un ciocan sa se fixeye bine, apoi s-au desfacut ..cu putina chinuiala. Odata scoase suruburile, discul vechi tot nu s-a desprins, dar dupa 4-5 lovituri de ciocan a picat.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
bogdan78 scrie:Pai am vazut cand mi-au schimbat mie pe fata. la mine parca estre tors si mai intai mecanici au pus cheia pe poyitie si au batut-o cu un ciocan sa se fixeye bine, apoi s-au desfacut ..cu putina chinuiala. Odata scoase suruburile, discul vechi tot nu s-a desprins, dar dupa 4-5 lovituri de ciocan a picat.
Si torsul ai idee ce dimensiune era? Pe mine asta ma doare, ca vroiam sa cumpar/imprumut un tors sa il desfac, dar nu mai tin minte exact de cat era. Eu am incercat eu cu un tors in L. Ideea este ca nici nu am acum masina cu mine si sunt destul de departe de masina ca sa stau acum sa masor

Nici eu nu stiu sigur, probabil minim 4 maxim 8. Ia si tu mai multe pentru siguranta. Si ca o gluma...., pe fata poti scoate roata, sa accelerezi apoi pui frana si suruburile se foarfeca. Eu pe stanga fata asa le am din cauza unui mecanic incompetent.
am inteles ca nu ar fi o problema si este prea mare bataie de cap sa le mai inlocuiesc acuma.

Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
se cheama torx si e gradat 15, 20, 25, 30... etc, ala cred ca e 35, dar nu bag mina in foc. daca imprumuti de undeva ia 30, 35 si 40 ca sa fi sigur. iar procedeul cu batutul era pentru ca se folosea o cheie speciala cu impact, adica converteste impulsul in miscare circulara. daca vrei sa il desfaci usor pune un degripant si loveste de citeva ori cu ciocanul in el cu ajutorul unui torx sau orice altceva (surub) care nu e mai mare decit diametrul vizibil
khan scrie:se cheama torx si e gradat 15, 20, 25, 30... etc, ala cred ca e 35, dar nu bag mina in foc. daca imprumuti de undeva ia 30, 35 si 40 ca sa fi sigur. iar procedeul cu batutul era pentru ca se folosea o cheie speciala cu impact, adica converteste impulsul in miscare circulara. daca vrei sa il desfaci usor pune un degripant si loveste de citeva ori cu ciocanul in el cu ajutorul unui torx sau orice altceva (surub) care nu e mai mare decit diametrul vizibil
O sa iau imprumut mister asa cum mi-ai sugerat. Sper sa reusesc sa desfac, pentru ca la prima incercare nu prea mi-a reusit. Dar acum cu atatea sfaturi sper sa imi iasa.
Multumesc mult!
PEDROS69 scrie:mergea aia cu roata si pus frana daca era 4x4 din pacate C5 are tractiune fata iar in topic se vorbea de discurile de pe puntea spate.
Domnilor am reusit sa schimb ambele discuri, am rupt un torx de dimensiune mai mica dupa ce am batut in mijlocul surubului. Pana la urma am reusit sa le desfac, a mers mai greu cu suruburile de 16 de la etrier. Etrierul l-am dat jos de tot pentru ca nu intra sub nici o forma discul, asa ca l-am scos de tot, apoi am dat jos toata mizeria care se pusese intre etrier si butuc, apoi a mers totul bine(dar greu de tot cu surubul de 16, noroc cu o cheie de forta de la un mecanic din zona

Pana la urma toata actiunea s-a terminat cu succes si merge super.
Multumiri la toata lumea pentru reply-uri.
Numai bine!
placute Pagid? e greu sa gasesti unele mai proaste ca alea, dar ma rog, greseala e facuta acum. ideea e ca ceva nu e in regula daca discurile atingeau de etrier dupa toata operatia. mai bine mergeai la un service si pentru citeva zeci de roni totul se termina intr-o ora si fara emotii. acuma, io sincer nu as merge linistit pina nu as verifica ce e cu diferenta aia. s-a intimplat pe ambele parti?
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst