Filtru de ulei - detalii
Moderator: Echipa Tehnica
Filtru de ulei - detalii
Salutare,
Sunt nou pe forum si acesta este primul meu topic. Am citit foarte mult pe despre masina pe care am cumparat-o (C4 1.6HDI 110 berlina) si vreau sa multumesc tuturor celor care au scris.
Problema mea nu este una de natura tehnica, ci mai degraba de natura personala si anume : "Nu am incredere in service-uri".
Saptamana viitoare voi ajunge la 5000 km si dupa aceasta perioada de rodaj vreau sa schimb uleiul si filtrul de ulei. M-am uitat putin la motor si am observat ca filtrul de ulei este acoperit de o carcasa maro. Stie cineva daca filtrul este independent de aceasta carcasa ? Se poate desface usor carcasa asta SAU este cuplata direct cu filtrul si la desfacere va iesi si filtrul ?
Vreau sa fac un semn pe filtru pentru a fi sigur ca il vor schimba. Am auzit ca se intampla astfe de practici, adica esti facturat pentru ceva ce nu au schimbat.
Va multumesc anticipat !
Sunt nou pe forum si acesta este primul meu topic. Am citit foarte mult pe despre masina pe care am cumparat-o (C4 1.6HDI 110 berlina) si vreau sa multumesc tuturor celor care au scris.
Problema mea nu este una de natura tehnica, ci mai degraba de natura personala si anume : "Nu am incredere in service-uri".
Saptamana viitoare voi ajunge la 5000 km si dupa aceasta perioada de rodaj vreau sa schimb uleiul si filtrul de ulei. M-am uitat putin la motor si am observat ca filtrul de ulei este acoperit de o carcasa maro. Stie cineva daca filtrul este independent de aceasta carcasa ? Se poate desface usor carcasa asta SAU este cuplata direct cu filtrul si la desfacere va iesi si filtrul ?
Vreau sa fac un semn pe filtru pentru a fi sigur ca il vor schimba. Am auzit ca se intampla astfe de practici, adica esti facturat pentru ceva ce nu au schimbat.
Va multumesc anticipat !
Multumesc pentru sfat, insa nu cred ca primul ulei este special pentru rodaj (desi am vazut ca este mai inchis la culoare fata de unul normal). Totusi vreau sa il schimb la 5k km si urmatorul schimb va fi 15k km.
Viata unui motor (mai ales diesel) consta in ulei si filtre schimbate mai des.
Am fost azi printr-un magazin auto si m-am uitat cum arata filtrul de ulei pentru motorul 1.6HDI. Este de fapt numai elementul filtrant (vezi foto aici :http://www.mister-auto.com/filtre-a-huile-citroen-c4,v18337,g7.html). Acesta este introdus in carcasa care se vede la exterior.
Viata unui motor (mai ales diesel) consta in ulei si filtre schimbate mai des.
Am fost azi printr-un magazin auto si m-am uitat cum arata filtrul de ulei pentru motorul 1.6HDI. Este de fapt numai elementul filtrant (vezi foto aici :http://www.mister-auto.com/filtre-a-huile-citroen-c4,v18337,g7.html). Acesta este introdus in carcasa care se vede la exterior.
nu crezi sau stii sigur? pentru ca eu unul sint convins ca tu nu vei gasi un ulei identic cu cel pus de ei. si da, ai dreptate, e bine sa le schimbi mai des, dar exagerezi rau in cazul asta. orice exagerare, in orice sens, nu e benefica, asa ca eu insist sa nu il schimbi inainte de termen pe asta, dupa aia e altceva
Am intrebat la reprezentanta Citroen daca "primul" ulei este special sau nu. Am avut inca o intrebare legata de indicatorul de la bujiile incandescente. Atasez mesajul :
----------------------------------------
Buna ziua
In legatura cu masina : becul de bujie se aprinde doar daca este necesar la temp f scazute,doar atunci cand calculatoarele fac un calcul si considera necesar instintare conducatorului auto sa intarzie pornirea pana la stingerea acelui senzor. Citroen foloseste o tehnologie avansata prin apasarea butonului de deschidere usi de la distanta se produce o "trezire" a calculatorelor fiind instintate ca urmeaza o pornire.
In ceea ce priveste uleiul : din fabrica motorul pleaca cu un rodaj gata efectuat (acel ulei de care spuneati , se foloseste doar in fabrica) in motor se afla un Ulei Total 5W40. Recomandarea noastra este de ase inlocui la 15ooo Km sau un an.
Cu stima
----------------------------------------
----------------------------------------
Buna ziua
In legatura cu masina : becul de bujie se aprinde doar daca este necesar la temp f scazute,doar atunci cand calculatoarele fac un calcul si considera necesar instintare conducatorului auto sa intarzie pornirea pana la stingerea acelui senzor. Citroen foloseste o tehnologie avansata prin apasarea butonului de deschidere usi de la distanta se produce o "trezire" a calculatorelor fiind instintate ca urmeaza o pornire.
In ceea ce priveste uleiul : din fabrica motorul pleaca cu un rodaj gata efectuat (acel ulei de care spuneati , se foloseste doar in fabrica) in motor se afla un Ulei Total 5W40. Recomandarea noastra este de ase inlocui la 15ooo Km sau un an.
Cu stima
----------------------------------------
Sincer sa fiu, nu cred ca la iesirea din fabrica, Citroen pune altceva in motoare decat Total Quartz.
Poate ca tehnica cu uleiul special de rodaj, sugerata de khan, era folosita la motoarele din generatiile mai vechi. Acum insa, dupa cunostintele mele, motoarele sunt rodate in fabrica printr-o metoda chimica.
Cu toate acestea, nu ti-as recomanda sa schimbi atat de repede uleiul. E suficient sa completezi daca e cazul, motoarele noi avand obiceiul sa mai pape ulei pana trec de primii 10-15.000 km. Eu zic ca un schimb la 10.000 km este cel mai bun compromis si cand spun compromis nu ma refer neaparat la economia de bani. Sa nu uitam totusi ca uleiul Total Quartz 9000 5W40 (sau alte uleiuri cu acest indicativ, de la alti producatori) sunt uleiuri full-sintetice, cu performante net superioare celor minerale, sau semi-sintetice. Cred ca daca Citroen ar fi vrut sa faca o afacere buna, ar fi impus schimbul de ulei nu la 15.000 km, ci la 5.000. Asa ca nu-ti face probleme.
Schimband prea des uleiul, vei uza prematur filetul de la busonul baii. Glumesc
Poate ca tehnica cu uleiul special de rodaj, sugerata de khan, era folosita la motoarele din generatiile mai vechi. Acum insa, dupa cunostintele mele, motoarele sunt rodate in fabrica printr-o metoda chimica.
Cu toate acestea, nu ti-as recomanda sa schimbi atat de repede uleiul. E suficient sa completezi daca e cazul, motoarele noi avand obiceiul sa mai pape ulei pana trec de primii 10-15.000 km. Eu zic ca un schimb la 10.000 km este cel mai bun compromis si cand spun compromis nu ma refer neaparat la economia de bani. Sa nu uitam totusi ca uleiul Total Quartz 9000 5W40 (sau alte uleiuri cu acest indicativ, de la alti producatori) sunt uleiuri full-sintetice, cu performante net superioare celor minerale, sau semi-sintetice. Cred ca daca Citroen ar fi vrut sa faca o afacere buna, ar fi impus schimbul de ulei nu la 15.000 km, ci la 5.000. Asa ca nu-ti face probleme.
Schimband prea des uleiul, vei uza prematur filetul de la busonul baii. Glumesc

vldst, multumesc pentru mesaj. Stiu ca ele vin rodate, insa nu cred ca se realizeaza un rodaj dinamic dupa o lege aleatoare (conform traficului) pentru ca ar costa mult. Este o parere personala.
Uleiul Total 5W40 este ulei sintetic, de acord, insa nu full-sintetic. Cel full-sintetic ar fi prea scump.
Oricum, am deja programare, ulei Total Activa sau Qurtz 5W40 + filtru + manopera 150 euro. Dupa primii km este bine sa fie schimbat uleiul.
Cat despre partea de consum de ulei, dupa aprox. 5000 km nivelul nu a scazut deloc.
Multumesc inca o data !
Inca o intrebare. Cand am luat masina de la dealer avea 3 km pe bord. Nu m-am uitat la ulei atunci, insa dupa 500 km mi s-a parut ca acesta este destul de inchis la culoare. Este normal ?
Eu la Solenza pun ELF 10W40 si de abia dupa 1500 km isi schimba culoarea, care initial era aproape transparenta.
Uleiul Total 5W40 este ulei sintetic, de acord, insa nu full-sintetic. Cel full-sintetic ar fi prea scump.
Oricum, am deja programare, ulei Total Activa sau Qurtz 5W40 + filtru + manopera 150 euro. Dupa primii km este bine sa fie schimbat uleiul.
Cat despre partea de consum de ulei, dupa aprox. 5000 km nivelul nu a scazut deloc.
Multumesc inca o data !
Inca o intrebare. Cand am luat masina de la dealer avea 3 km pe bord. Nu m-am uitat la ulei atunci, insa dupa 500 km mi s-a parut ca acesta este destul de inchis la culoare. Este normal ?
Eu la Solenza pun ELF 10W40 si de abia dupa 1500 km isi schimba culoarea, care initial era aproape transparenta.
adrian_c scrie:vldst, multumesc pentru mesaj. Stiu ca ele vin rodate, insa nu cred ca se realizeaza un rodaj dinamic dupa o lege aleatoare (conform traficului) pentru ca ar costa mult. Este o parere personala.
Uleiul Total 5W40 este ulei sintetic, de acord, insa nu full-sintetic. Cel full-sintetic ar fi prea scump.
Oricum, am deja programare, ulei Total Activa sau Qurtz 5W40 + filtru + manopera 150 euro. Dupa primii km este bine sa fie schimbat uleiul.
Cat despre partea de consum de ulei, dupa aprox. 5000 km nivelul nu a scazut deloc.
Multumesc inca o data !
Inca o intrebare. Cand am luat masina de la dealer avea 3 km pe bord. Nu m-am uitat la ulei atunci, insa dupa 500 km mi s-a parut ca acesta este destul de inchis la culoare. Este normal ?
Eu la Solenza pun ELF 10W40 si de abia dupa 1500 km isi schimba culoarea, care initial era aproape transparenta.
eu unul cred ca motorul asta vine cu Total Quartz 0W30 Ineo ECS, nu cu 5W40, asta pentru ca rodajul pe banc e doar de forma. ideea e ca rodajul e mai rapid si mai de calitate cu un ulei mai subtire decit cel recomandat normal pentru schimb. in alta ordine de idei, uleiul ala sigur il are doar fabrica, chiar daca gasesti si la magazin indicativul asta de ulei, daca intelegi ce vreau sa spun, asta e motivul din care ti-am recomandat sa nu il schimbi mai devreme. unde ai gasit tu ulei Total Q 5W40 + filtru si manopera la 150 Euro? sau ai vrut sa zici Ron? culoarea e normala pentru un motor diesel, asta din cauza funinginii rezultate in urma arderii, deci nu il compara cu motorul pe benzina din punctul asta de vedere
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu