sfere
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
mariusbv scrie:se pot pune pe bx(puntea fata) sfere de 500/75/1.9 ?(din cate stiu asa are cx-ul)
E cam mult 75 de bari, chiar si pentru un motor diesel, s-ar putea sa obtii o masina mai rigida. Poti incerca 65 de bari. Pentru a imbuatati putin stabilitatea poti incerca pe spate un setup mai dur

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
degeaba le incarci la 75, pt ca nu faci altceva decat sa muti punctul de echilibru al suspensiei de pe mijloc... adica suspensia o sa lucreze la comprimari, dar la decomprimari mai deloc pt ca sfera e destinsa cam la maxim; daca chiar vrei sa faci setari confort, asta se face din gaura si din saibele de la supapa.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
diametrul gaurii dicteaza cat de mult ulei sa treaca prin ea. deci, cu cat gaura e mai mare, cu atat mai mult ulei poate sa treaca intr-un timp T, si deci suspensia este mai moale. chestiunea asta conteaza foarte mult la comprimare, adica in momentul in care dai intr-un speedbump sa zicem. saibele lucreaza numai la decomprimare, adica pe revenire. sunt facute din materiale de grosimi diferite, cu duritate diferita. in momentul in care sfera se destinde, se indoaie ca sa iese uleiul mai repede. daca sunt mai moi, revenirea este foarte rapida, iar daca sunt mai dure, masina revine la inaltime putin mai lent. sferele confort de cx au saibele astea mai moi fata de cele standard... si oricum, difera de la model la model. toate lucrurile astea sunt gandite si calculate de producator pentru a gasi un echilibru masinilor in functie de ce motorizari au sau ce versiune de masina a fost (normala, sport...) in momentul in care te apuci sa o inmoi... iti cam faci de lucru; sfatul meu este ca mai bine ai articulatiile BEC, decat sa te joci la sfere. poti sa ai si sfere fara supapa, pt ca daca articulatiile sunt vraiste, la gropi tot va bocani si va da socuri in caroserie; mai este o problema, si anume: cu cat gaura este mai mare, se accentueaza efectul de migrare a uleiului, adica la curbe, uleiul din cilindrul de la interior ajunge in cilindrul de la exterior. sper ca am fost destul de explicit.
corectez un pic:
gaura centrala e pentru absorbirea denivelari mici, sau scurte cum vrei sa le zici, cu cit e mai mare gaura, cu atit se simt mai putin. lamelele (saibele) sint pentru denivelari mari, adica pentru miscari ample ale amortizorului si in functie de tarie, transmit mai mult sau mai putin miscarea la caroserie, indiferent ca este in sus sau in jos. in functie de necesitati, compresia si detenta se poate regla diferit din aceleasi saibe (sint pe fata si pe dosul unei piese gaurite transversal oblic, grosimea si numarul saibelor da diferenta). la alea nu prea poti umbla din pacate decit daca distrugi amortizorul. daca vrei confort, atunci eu recomand niste sfere de 500 cmc pe fata, gaura 1.65 presiune 55 bar si spate de 450 cmc, gaura de 1.1, presiune 40 bar. adica cele originale de diesel varianta confort. dar nu te sui pe viraje ca nu iti prevad un viitor fericit
gaura centrala e pentru absorbirea denivelari mici, sau scurte cum vrei sa le zici, cu cit e mai mare gaura, cu atit se simt mai putin. lamelele (saibele) sint pentru denivelari mari, adica pentru miscari ample ale amortizorului si in functie de tarie, transmit mai mult sau mai putin miscarea la caroserie, indiferent ca este in sus sau in jos. in functie de necesitati, compresia si detenta se poate regla diferit din aceleasi saibe (sint pe fata si pe dosul unei piese gaurite transversal oblic, grosimea si numarul saibelor da diferenta). la alea nu prea poti umbla din pacate decit daca distrugi amortizorul. daca vrei confort, atunci eu recomand niste sfere de 500 cmc pe fata, gaura 1.65 presiune 55 bar si spate de 450 cmc, gaura de 1.1, presiune 40 bar. adica cele originale de diesel varianta confort. dar nu te sui pe viraje ca nu iti prevad un viitor fericit
e un cod nu e dimensiunea gaurii, in nici un caz. nu exista sfere cu gaura de 2,5
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
am mai gasit 4 bucati sfere despre care solicit cateva informatii..va rog..
1. doua sfere pe care este scris: TFK2 55 FT. mai apare o data 16-10-01.
acestea nu au nimic stantat pe ele iar la gaura nu apare nici un cod
2.alte doua sfere 1. 95564253 N
9-242-
55- stantat pe ea
U83-stantat pe ea
01-codul de la gaura
2. 9556253 N
9-236
U52-stantat pe ea
55-stantat pe ea
01-codul de la gaura
astea sunt cele patru si as dori cateva detalii despre ele......banuies ca sunt de fata dupa " 55" stantat....
multumesc
1. doua sfere pe care este scris: TFK2 55 FT. mai apare o data 16-10-01.
acestea nu au nimic stantat pe ele iar la gaura nu apare nici un cod
2.alte doua sfere 1. 95564253 N
9-242-
55- stantat pe ea
U83-stantat pe ea
01-codul de la gaura
2. 9556253 N
9-236
U52-stantat pe ea
55-stantat pe ea
01-codul de la gaura
astea sunt cele patru si as dori cateva detalii despre ele......banuies ca sunt de fata dupa " 55" stantat....
multumesc
BX
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Nu stiu cine fabrica sfere care sa aiba codul TFK2 55 FT.
95 564 253 sunt sfere de fata pt. BX cu caracteristicile 400 cmc/55 bar/ 1.80 mm si membrana desmopan. Una e fabricata in luna iulie si alta in august 1999.
Nu am un tabel in care sa fie adunate toate explicitarile. Multe date pe care le-am cules de-a lungul timpului, prin observatii proprii, nu am reusit sa le pun la un loc.
95 564 253 sunt sfere de fata pt. BX cu caracteristicile 400 cmc/55 bar/ 1.80 mm si membrana desmopan. Una e fabricata in luna iulie si alta in august 1999.
Nu am un tabel in care sa fie adunate toate explicitarile. Multe date pe care le-am cules de-a lungul timpului, prin observatii proprii, nu am reusit sa le pun la un loc.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo