sfere

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Joi 07-Mai-2009 21:10

eu circul 95% in oras ....si ma intereseaza in special confortul
BX

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 08-Mai-2009 10:02

mariusbv scrie:se pot pune pe bx(puntea fata) sfere de 500/75/1.9 ?(din cate stiu asa are cx-ul)


E cam mult 75 de bari, chiar si pentru un motor diesel, s-ar putea sa obtii o masina mai rigida. Poti incerca 65 de bari. Pentru a imbuatati putin stabilitatea poti incerca pe spate un setup mai dur :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 08-Mai-2009 20:56

degeaba le incarci la 75, pt ca nu faci altceva decat sa muti punctul de echilibru al suspensiei de pe mijloc... adica suspensia o sa lucreze la comprimari, dar la decomprimari mai deloc pt ca sfera e destinsa cam la maxim; daca chiar vrei sa faci setari confort, asta se face din gaura si din saibele de la supapa.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Vin 08-Mai-2009 21:19

mai exact?

ps: ce se intelege prin sfere confort la CX?
BX

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 08-Mai-2009 22:11

diametrul gaurii dicteaza cat de mult ulei sa treaca prin ea. deci, cu cat gaura e mai mare, cu atat mai mult ulei poate sa treaca intr-un timp T, si deci suspensia este mai moale. chestiunea asta conteaza foarte mult la comprimare, adica in momentul in care dai intr-un speedbump sa zicem. saibele lucreaza numai la decomprimare, adica pe revenire. sunt facute din materiale de grosimi diferite, cu duritate diferita. in momentul in care sfera se destinde, se indoaie ca sa iese uleiul mai repede. daca sunt mai moi, revenirea este foarte rapida, iar daca sunt mai dure, masina revine la inaltime putin mai lent. sferele confort de cx au saibele astea mai moi fata de cele standard... si oricum, difera de la model la model. toate lucrurile astea sunt gandite si calculate de producator pentru a gasi un echilibru masinilor in functie de ce motorizari au sau ce versiune de masina a fost (normala, sport...) in momentul in care te apuci sa o inmoi... iti cam faci de lucru; sfatul meu este ca mai bine ai articulatiile BEC, decat sa te joci la sfere. poti sa ai si sfere fara supapa, pt ca daca articulatiile sunt vraiste, la gropi tot va bocani si va da socuri in caroserie; mai este o problema, si anume: cu cat gaura este mai mare, se accentueaza efectul de migrare a uleiului, adica la curbe, uleiul din cilindrul de la interior ajunge in cilindrul de la exterior. sper ca am fost destul de explicit.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 10-Mai-2009 11:40

corectez un pic:
gaura centrala e pentru absorbirea denivelari mici, sau scurte cum vrei sa le zici, cu cit e mai mare gaura, cu atit se simt mai putin. lamelele (saibele) sint pentru denivelari mari, adica pentru miscari ample ale amortizorului si in functie de tarie, transmit mai mult sau mai putin miscarea la caroserie, indiferent ca este in sus sau in jos. in functie de necesitati, compresia si detenta se poate regla diferit din aceleasi saibe (sint pe fata si pe dosul unei piese gaurite transversal oblic, grosimea si numarul saibelor da diferenta). la alea nu prea poti umbla din pacate decit daca distrugi amortizorul. daca vrei confort, atunci eu recomand niste sfere de 500 cmc pe fata, gaura 1.65 presiune 55 bar si spate de 450 cmc, gaura de 1.1, presiune 40 bar. adica cele originale de diesel varianta confort. dar nu te sui pe viraje ca nu iti prevad un viitor fericit

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Vin 30-Oct-2009 19:29

ca sa nu mai deschid alt subiect....
am gasit doua sfere care par in stare foarte buna dar au stantata la gaura valoarea 2,5.
ce inseamna ? am vazut la mai multe sfere
BX

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 31-Oct-2009 19:34

e un cod nu e dimensiunea gaurii, in nici un caz. nu exista sfere cu gaura de 2,5
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Sâm 31-Oct-2009 20:33

da, un cod e. 2-ul este de o parte iar 5-ul de partea cealalta a gaurii centrale. spune despre saibele elastice ale amortizorului (numarul lor, grosimea si diametrul). un amortizor cu acest cod este montat pe sfere de BX berlina, pentru spate, deci: 400 cmc/40 bar/1,1 mm.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Sâm 31-Oct-2009 22:35

imi poti da cateva detalii despre cele cu codul 06 sau 07
multumesc
BX

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Sâm 31-Oct-2009 22:50

0 6 => 500/55/1,8
0 7 => 500/55/1,65

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 02-Noi-2009 14:43

am mai gasit 4 bucati sfere despre care solicit cateva informatii..va rog..
1. doua sfere pe care este scris: TFK2 55 FT. mai apare o data 16-10-01.
acestea nu au nimic stantat pe ele iar la gaura nu apare nici un cod

2.alte doua sfere 1. 95564253 N
9-242-

55- stantat pe ea
U83-stantat pe ea
01-codul de la gaura

2. 9556253 N
9-236
U52-stantat pe ea
55-stantat pe ea

01-codul de la gaura


astea sunt cele patru si as dori cateva detalii despre ele......banuies ca sunt de fata dupa " 55" stantat....

multumesc
BX

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 02-Noi-2009 14:46

retro, te rog mult de tot daca ai vreun tabel pe care sa-l poti arata aici ti-as fi recunoscator
BX

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Lun 02-Noi-2009 20:57

Nu stiu cine fabrica sfere care sa aiba codul TFK2 55 FT.
95 564 253 sunt sfere de fata pt. BX cu caracteristicile 400 cmc/55 bar/ 1.80 mm si membrana desmopan. Una e fabricata in luna iulie si alta in august 1999.
Nu am un tabel in care sa fie adunate toate explicitarile. Multe date pe care le-am cules de-a lungul timpului, prin observatii proprii, nu am reusit sa le pun la un loc.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 02-Noi-2009 21:09

ok. multumesc pt informatii
BX


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo