inlocuire cablu ambreiaj
Moderator: Echipa Tehnica
inlocuire cablu ambreiaj
Va salut
intrebare :
ce presupune inlocuirea cablului de ambreiaj la xsara picasso 1.8i ?
si ce tip de cablu e mai fiabil in timp; cu intindere manuala sau automat ?
acum cred ca este automat
intreb, deoarece mi-a ramas de doua ori pedala jos in podea si cred ca partea de revenire automata este vina.. nu se aude inca nici un zgomot,fluierat, etc. deci, cred si sper ca nu e rulmentul sau altceva
va multumesc
intrebare :
ce presupune inlocuirea cablului de ambreiaj la xsara picasso 1.8i ?
si ce tip de cablu e mai fiabil in timp; cu intindere manuala sau automat ?
acum cred ca este automat
intreb, deoarece mi-a ramas de doua ori pedala jos in podea si cred ca partea de revenire automata este vina.. nu se aude inca nici un zgomot,fluierat, etc. deci, cred si sper ca nu e rulmentul sau altceva
va multumesc
yo2ldk scrie:multumesc Khan, ma interesa ce trebuie demontat ptr a reusi sa inlocuiesc cablul...
(motor/cutie ?)
sau am acces fara a desface atatea?khan scrie:neaparat original, nu lua aftermarket ca risti sa il pui si sa il blochezi inainte sa ajungi sa il folosesti
chiar nu stie nimeni la picasso; trebuie demontata cutia sau are loc de "vizitare" ?
-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
Re: inlocuire cablu ambreiaj
yo2ldk scrie:Va salut
intrebare :
ce presupune inlocuirea cablului de ambreiaj la xsara picasso 1.8i ?
si ce tip de cablu e mai fiabil in timp; cu intindere manuala sau automat ?
acum cred ca este automat
intreb, deoarece mi-a ramas de doua ori pedala jos in podea si cred ca partea de revenire automata este vina.. nu se aude inca nici un zgomot,fluierat, etc. deci, cred si sper ca nu e rulmentul sau altceva
va multumesc
yo2ldk sa imi spui si mie daca s-a rezolvat doar din cablu de ambreaj... si eu am aceasi problema
Xsara Picasso 2.0HDI, 90cp, an 2000
Re: inlocuire cablu ambreiaj
no_2904 scrie:yo2ldk scrie:Va salut
intrebare :
ce presupune inlocuirea cablului de ambreiaj la xsara picasso 1.8i ?
si ce tip de cablu e mai fiabil in timp; cu intindere manuala sau automat ?
acum cred ca este automat
intreb, deoarece mi-a ramas de doua ori pedala jos in podea si cred ca partea de revenire automata este vina.. nu se aude inca nici un zgomot,fluierat, etc. deci, cred si sper ca nu e rulmentul sau altceva
va multumesc
yo2ldk sa imi spui si mie daca s-a rezolvat doar din cablu de ambreaj... si eu am aceasi problema
am rezolvat problema, vineri dimineata.
m-am pregatit cu scule,pofta de lucru si sa ma apuc de treaba.
dupa un studiu vizual amanuntit, am ajuns la concluzia ca NU SE POATE INLOCUI IN PARCARE ! sau pe deal

deci, nu va incurcati !
am apelat la o cunostiinta care a avut o rampa de ridicare si astfel am reusit, cu 2-3 up/down.
in mod normal, trebuia sa nu fie mare filozofie - teoretic.
practic insa, lucrurile stau altfel.
in primul rand trebuie data jos pedala de ambreiaj care este fixata pe o tija si un surub lung de 13. partea proasta, este ca acel surub avea capul in partea dreapta, asa incat nu am reusit sa-l scoatem.ca atare, a trebuit data jos si pedala de frana.acum, f.f greu am reusit sa-l scot deoarece tot nu iesea din cauza conductei de directie.pana la urma cu rabdare si miscari in unghiuri imposibile, a iesit.
ca sa evit asta pe viitor, la remontare, am pus surubul invers,adica cu capul inspre portiera soferului si o saiba mai groasa, sa nu ajunga piulita sa frece pedala de frana.
dupa demontarea pedalei, se ridica masina si se scoate celalalt capat al cablului, care este intr-o tija in exteriorul cutiei,nu intern cum mi-a fost mie teama. cu un levier trebuie impinsa acea tija in directia de debreiere,ca sa reusiti sa scoateti cablul.odata eliberat, am tras de cablu cu nadejde, insa tot nu a iesit...am studiat cablul cel nou si am constatat ca are niste umeri de plastic cu care se fixeaza in podea. asadar, trebuie rasucit de cablu, sa iasa acei capeti de plastic din caroserie,lucru destul de dificil fiindca este tocmai in spatele dispozitivului de servo al franei.
dupa scoaterea cablului, am procedat in ordine inversa ptr montarea lui.
mai greu e fixatul in pedala, o sa vedeti de ce.
am ramas un pic dezamagit cand am vazut felul in care actioneaza si a fost conceputa fixarea.
la pedala, este un ghidaj si partea de imobilizare a capatului de cablu din PLASTIC.
la fel, in cealalta parte, tot PLASTIC...
totusi, probabil e calculata forta in asa fel incat sa reziste bine, daca a tinut pana acum cca 100k km...
dupa inlocuire, pot sa spun ca pedala actioneaza mult mai bine , se pare ca acel mecanism de intindere era cauza blocarii pedalei, desi la prima vedere, cablul vechi era intact nici o sarmulita rupta macar, nimic.oricum, fata de altele pe care le-am vazut, cablul e f gros.
am circulat cu ea si nu am mai simtit sa "agate" sau sa aibe tendinta de a "scapa". deci, cred ca el a fost cauza.voi fi atent si pe viitor, sa vad cum se comporta.
desi lunga povestea, sper sa prinda bine cuiva...
daca nu aveti un prieten si o rampa, nu va apucati ! apelati la specialistii din domeniu.
toata operatia, cu studiul fixarii si demontare/montare, a durat cca o ora si 40 de min. poate cu scule dedicate si meserias care face asta toata ziua, timpul se reduce la jumatate.
multumesc foarte mult colegilor de forum, pentru indrumari si incurajari !
spor la treaba si succes !
khan scrie:nu trebuie scoasa pedala, te-ai chinuit inutil cu asta
poate Khan, eu nu am reusit altfel

de aceea am recomandat specialistii, eu nu ma prea pricep la mecanica auto, poate la partea electronica...
si cu ea scoasa, abia am reusit sa scot capatul cablului,din cauza mecanismului de intindere,pe care-l tot comprimam dar fiind pozitia incomoda , nu am reusit prea mult.
eu la a mea am scos cablul si am analizat situatia....in burduful ala de cauciuc are un arc, o tija de fier si 2 bile (care se pun la inceputul tijei si deasta ramane pedala la fund)....am scos bilele si arcul l-am pus frumos inapoi si in partea din fata am intins cablul cu o saiba ...acum este pus pe direct si nu se mai duce nici daca vreau eu ;)... am vreo 1000 de km in oras de cand l-am reparat si nu a mai facut probleme
Xsara Picasso 2.0HDI, 90cp, an 2000
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot