schimbarea unui bec de pozitie

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

berzecus2003
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
Localitate: bucuresti

schimbarea unui bec de pozitie

Mesajde berzecus2003 » Mie 27-Mai-2009 12:56

va rog ,ajutati-ma cu un sfat ptr schimbarea unui bec de pozitie ,becul de la bricheta si becul de la numar ptr xsara model 2002 ,pls !

mega-man
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Vin 26-Dec-2008 10:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde mega-man » Mie 27-Mai-2009 17:53

becul de pozitii nu l-am schimbat niciodata; dar la cele de la numar sunt tinute doar cu cleme, cu o surubelnita dreapta si putina atentie sar imediat, becurile necesare sunt w5w sunt cam 3 lei perechea; la bricheta tragi din partea din spate jos a bucatii aceia de piele care acopera schimbatorul si iese imediat, bagi mana in locul ramas si tragi pana iese tot plasticul acela care inconjoara schimbatorul si are in el bricheta si scrumiera; si eu trebuie sa schimb becul de la bricheta dar pana acum nu am gasit, din cate am vazut e acelasi bec ca cele care ilumineaza bordul, daca gasesti spune-mi si mie unde :D

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mie 27-Mai-2009 18:43

Pentru numar este mai complicat. Este ca becul de pozitii, dar capacul transparent nu se poate scoate in exterior. Trebuie desfacuta captusala pe care o are haionul la interior. Apoi deblocate clemele ce prind suportul becului de tabla , apoi pe exterior scos tot ansamblu soclu capac. (ca sa iasa trebuie dat jos numarul (sau in cazlul meu care am suportul prins cu capse, am scos ornamentul de deasupra (cel in care este adapostit butonul de deschidere haion). :) dupa este simplu. La mine a durat cam 30 minute si vro 3 julituri pe mana.
PS Daca reusesti sa dai jos suportul la numar fara sa desfaci in spate, poti incerca cu o surubelnita fina sa scoti soclul din exterior, dar eu zic ca este riscant si poti rupe urechile de prindere care au fost proiectate sa fie actionate doar prin interior.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

mega-man
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Vin 26-Dec-2008 10:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde mega-man » Mie 27-Mai-2009 21:59

bogdan78 scrie:Pentru numar este mai complicat. Este ca becul de pozitii, dar capacul transparent nu se poate scoate in exterior. Trebuie desfacuta captusala pe care o are haionul la interior. Apoi deblocate clemele ce prind suportul becului de tabla , apoi pe exterior scos tot ansamblu soclu capac. (ca sa iasa trebuie dat jos numarul (sau in cazlul meu care am suportul prins cu capse, am scos ornamentul de deasupra (cel in care este adapostit butonul de deschidere haion). :) dupa este simplu. La mine a durat cam 30 minute si vro 3 julituri pe mana.
PS Daca reusesti sa dai jos suportul la numar fara sa desfaci in spate, poti incerca cu o surubelnita fina sa scoti soclul din exterior, dar eu zic ca este riscant si poti rupe urechile de prindere care au fost proiectate sa fie actionate doar prin interior.


eu le-am dat jos, cu forta pe afara (nici macar nu am fost curios daca se dau jos din interior :lol: ) dar mi s-a parut relativ usor si chiar am reusit fara sa rup nimic 8); totusi probabil e mai bine din interior.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Joi 28-Mai-2009 06:55

Asta vroiam, o confirmare ca se poate :). Si la cata munca este pe partea ailalta cred ca se merita. :) mai este varianta sa astepti sa se arda unul din becurile de la stopul central, si atunci musai sa le schimbi pe interior. Si stopul central are vro 6 sau 8 becuri de acelas tip.w5w. Oricum, cum spuneam eu am suportul de la numara prins in nituri. Ar trebui sa le schimb cu niste suruburi sa pot da jos suportlul prima data, altfel nu pot trage becul de rama lui.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

berzecus2003
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
Localitate: bucuresti

Mesajde berzecus2003 » Vin 29-Mai-2009 14:34

merci ptr raspunsuri ...dar cel de pozitie doare cel mai tare ...o masina 'chioara' ,arata rau :D

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 29-Mai-2009 20:33

dai jos capacul rotund din spatele farului si bagi mana in interior , suportul becului are un inel de care tragi , becul este w5w

berzecus2003
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
Localitate: bucuresti

Mesajde berzecus2003 » Lun 29-Iun-2009 11:45

cbx scrie:dai jos capacul rotund din spatele farului si bagi mana in interior , suportul becului are un inel de care tragi , becul este w5w


trebuie sa gasesc o domnisoara cu mana subtire...altfel.....ramane chioara pana la itp


Înapoi la “Electrica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats