hidraulica?
Moderator: Echipa Tehnica
hidraulica?
salutare!
am si eu o problema - de fapt nu stiu in ce masura e problema.. ma rog,
situatia e cam in felul urmator:
am un cx pallas d abia cumparat (sunt foarte mandru de el) si am
observat ca nu se ridica (in opinia mea) cum ar trebui.
sa zicem - seara parchez masina - eu las maneta aia de unde se coboara
si ridica in pozitia NORMALA (2) (adica undeva la mijloc - de fapt sunt 4
pozitii - 1 una cand masina se lasa jos de totului - 2 a doua cand se ridica
fata si spatele destul cat sa se poata circula cu ea - pt oras cred - si
inca doua pozitii 3 si 4 cu care se ridica mai sus), si pe dimineata masina e
lasata jos - se lasa singura peste noapte - pornesc - si se ridica singura
pana la pozitia normala - dar - aici e problema - daca mut maneta aia
mai in fata (3 si 4)- nu se mai ridica decat botul masinii - spatele ramane
in pozitia normala orice i-as face. nu stiu sigur daca este vorba despre o
problema cu sistemul hidraulic deoarece masina raspunde repede daca
mut maneta - se lasa jos si urca la loc in functie de cum mut maneta -
doar ca in pozitiile 3 si 4 nu se mai ridica decat fata - ii ceva normal ?
ce sa pot fac?
10x
am si eu o problema - de fapt nu stiu in ce masura e problema.. ma rog,
situatia e cam in felul urmator:
am un cx pallas d abia cumparat (sunt foarte mandru de el) si am
observat ca nu se ridica (in opinia mea) cum ar trebui.
sa zicem - seara parchez masina - eu las maneta aia de unde se coboara
si ridica in pozitia NORMALA (2) (adica undeva la mijloc - de fapt sunt 4
pozitii - 1 una cand masina se lasa jos de totului - 2 a doua cand se ridica
fata si spatele destul cat sa se poata circula cu ea - pt oras cred - si
inca doua pozitii 3 si 4 cu care se ridica mai sus), si pe dimineata masina e
lasata jos - se lasa singura peste noapte - pornesc - si se ridica singura
pana la pozitia normala - dar - aici e problema - daca mut maneta aia
mai in fata (3 si 4)- nu se mai ridica decat botul masinii - spatele ramane
in pozitia normala orice i-as face. nu stiu sigur daca este vorba despre o
problema cu sistemul hidraulic deoarece masina raspunde repede daca
mut maneta - se lasa jos si urca la loc in functie de cum mut maneta -
doar ca in pozitiile 3 si 4 nu se mai ridica decat fata - ii ceva normal ?
ce sa pot fac?
10x
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
multumesc cristi,
dar, poti sa imi spui unde gasesc parghiile respective? ca eu habar nu
am.. si inca ceva - de curand am observat ca masina face un zgomot
foarte interesant in special cand pornesc de pe loc.. un fel de huruit care
se audde din spate .. tot de la aia o fi? ma gandesc ca poate nu se ridica
partea din spate cat ar trebui, desi mie mi se pare ok, adica la fel de
ridicata cu partea din fata.
si ar mai fi o chestie importanta, daca ma poate ajuta cineva..
tipul de la care am luat masina mi-a spus ca in fata, la roti sunt ceva
bucsi sau pivoti - nu mai stiu exact ce a zis ca is - dar stiu ca a zis ca
au ceva bila in partea de sus parca, alea zicea ca is destul de nenorocite,
si se aude groaznic cand trec peste gropi - parca ar exploda o bomba sub
masina, chiar si cand schimb vitezele, daca apas ambreiajul repede,
de la faptul ca partea din fata se lasa in jos, face acelasi zgomot..
se poate ca din cauza lor sa am probleme cu directia? deoarece masina
trage putin spre dreapta, dar nu tare..
poate sa imi spuna cineva ce sunt chestiile alea de fapt, si unde pot
gasi sa imi cumpar altele ?
va multumesc din nou!
dar, poti sa imi spui unde gasesc parghiile respective? ca eu habar nu
am.. si inca ceva - de curand am observat ca masina face un zgomot
foarte interesant in special cand pornesc de pe loc.. un fel de huruit care
se audde din spate .. tot de la aia o fi? ma gandesc ca poate nu se ridica
partea din spate cat ar trebui, desi mie mi se pare ok, adica la fel de
ridicata cu partea din fata.
si ar mai fi o chestie importanta, daca ma poate ajuta cineva..
tipul de la care am luat masina mi-a spus ca in fata, la roti sunt ceva
bucsi sau pivoti - nu mai stiu exact ce a zis ca is - dar stiu ca a zis ca
au ceva bila in partea de sus parca, alea zicea ca is destul de nenorocite,
si se aude groaznic cand trec peste gropi - parca ar exploda o bomba sub
masina, chiar si cand schimb vitezele, daca apas ambreiajul repede,
de la faptul ca partea din fata se lasa in jos, face acelasi zgomot..
se poate ca din cauza lor sa am probleme cu directia? deoarece masina
trage putin spre dreapta, dar nu tare..
poate sa imi spuna cineva ce sunt chestiile alea de fapt, si unde pot
gasi sa imi cumpar altele ?
va multumesc din nou!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Parghiile se afla sub masina si sunt conectate la maneta de reglaj al inaltimii si la corectoarele de inaltime de pe punti.
ATENTIE!!! NU LUCRA SUB MASINA FARA SA O ASIGURI CU CAPRE SAU ORICE ALTCEVA! DACA UMBLI LA PARGHII MASINA POATE SA COBOARE BRUSC! PERICOL MARE!!!!!
Bratele de suspensie fata sunt montate cu bucse de cauciuc care se rotesc pe o parte fixa de poliamida la bratul inferior si rulmenti cu role conice la bratul superior fata si bratele spate.
Rulmentii se uzeaza in principal datorita patrunderii apei. Defectarea rulmentilor se manifesta asa cum spui tu pe fata si prin pozitia rotilor asa /----\ pe spate.
Rulmenti se gasesc dar costa ~50RON bucata si sunt cate doi pe brat adica 8 cu totul.
Bucse (silent bloc) nu se gasesc la noi in tara. Ele costa ~50⏠bucata si sunt 4. Uzura bucselor se manifesta prin joc fata-spate a rotilor fata.
Huruitul de pe spate poate fi de la placutele de frana care freaca pe disc. Etrierii spate sunt foarte putin solicitati la incarcari usoare ale masinii si se pot bloca pistoanele. Trebuie demontati si curatati.
Verifica ce culoare are lichidul hidraulic. Vezi ca este un topic pe aici despre cum arata uleiul curat si cel murdar sau uzat.
ATENTIE!!! NU LUCRA SUB MASINA FARA SA O ASIGURI CU CAPRE SAU ORICE ALTCEVA! DACA UMBLI LA PARGHII MASINA POATE SA COBOARE BRUSC! PERICOL MARE!!!!!
Bratele de suspensie fata sunt montate cu bucse de cauciuc care se rotesc pe o parte fixa de poliamida la bratul inferior si rulmenti cu role conice la bratul superior fata si bratele spate.
Rulmentii se uzeaza in principal datorita patrunderii apei. Defectarea rulmentilor se manifesta asa cum spui tu pe fata si prin pozitia rotilor asa /----\ pe spate.
Rulmenti se gasesc dar costa ~50RON bucata si sunt cate doi pe brat adica 8 cu totul.
Bucse (silent bloc) nu se gasesc la noi in tara. Ele costa ~50⏠bucata si sunt 4. Uzura bucselor se manifesta prin joc fata-spate a rotilor fata.
Huruitul de pe spate poate fi de la placutele de frana care freaca pe disc. Etrierii spate sunt foarte putin solicitati la incarcari usoare ale masinii si se pot bloca pistoanele. Trebuie demontati si curatati.
Verifica ce culoare are lichidul hidraulic. Vezi ca este un topic pe aici despre cum arata uleiul curat si cel murdar sau uzat.
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
Vezi deasupra puntii spate in partea dreapta , sunt niste tije articulate acolo , pe bara stabilizatore este prinsa o tije care la capatul din dreapta are o bucse din bronz , cred ca acolo este problema , normal ar trebui sa se miste usor si fara jocuri mari , nici in bucse si nici la corector. Ar fi bine daca ai putea sa lucrezi la ea pe un canal sau rampa, succes.
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,
"Bratele de suspensie fata sunt montate cu bucse de cauciuc care se rotesc pe o parte fixa de poliamida la bratul inferior si rulmenti cu role conice la bratul superior fata si bratele spate.
Rulmentii se uzeaza in principal datorita patrunderii apei. Defectarea rulmentilor se manifesta asa cum spui tu pe fata si prin pozitia rotilor asa /----\ pe spate.
Rulmenti se gasesc dar costa ~50RON bucata si sunt cate doi pe brat adica 8 cu totul.
Bucse (silent bloc) nu se gasesc la noi in tara. Ele costa ~50€ bucata si sunt 4. Uzura bucselor se manifesta prin joc fata-spate a rotilor fata."
am reusit sa ma uit sub masina, si am obs ca undeva pierde ulei -
hidraulic probabil, si m-am hotarat dat fiind faptul ca sunt deja mai
multe probleme, sa apelez la un mecanic - in special ptr partea
hidraulica.. mi-a facut un scurt inventar cam despre ce ar trebui
schimbat si socoteala lui o depaseste cu mult pe a ta
rulmentii zicea ca is 700.000 lei iar bucsile 24.000 forinti - aia vine
undeva pe la 3.6 mil lei calculat la 150 lei / 1 forint.. oricum nu am de
ales, caci nu mai pot sta asa cu ea, cel putin roata stanga din fata are
joc foarte mare.. nu stiu cat o sa ma coste reparatiile, dar mi-a promis
ca imi repara tot ce ii stricat ? fara sa trebuiasca sa umblu eu sa imi
cumpar nimic.. probabil preturile lui au transportul inclus :P
m-a programat pe joi, si a zis ca vineri (sapt viitoare) va fi gata, sunt
f curios cat o sa imi ceara
oricum, recunosc - nu ma pricep sa mi-o repar de unul singur, si in plus
nici nu stiu multe despre masina, de aceea citesc ca un bezmetic cam
tot ce se scrie pe aici, sperand sa prind cate ceva, dar doecamdata, in
afara de lucruri marunte nu ma risc, caci probabil am sa raman cu ea
desfacuta sau si mai rau - poate o stric de totlui
si nici de ales nu prea am, caci abia am gasit mecanic de citroenuri..
stiam de unu, dar o sa lipseasca o vreme, iar la acesta la care o sa
duc masina, am reusit sa il gasesc acostand un bx, si intrebandu-l pe
proprietar unde isi repara masina..
am sa postez aici din nou, dupa ce mi-o repara, sa va zic ce si cum.
multumesc mult.
Rulmentii se uzeaza in principal datorita patrunderii apei. Defectarea rulmentilor se manifesta asa cum spui tu pe fata si prin pozitia rotilor asa /----\ pe spate.
Rulmenti se gasesc dar costa ~50RON bucata si sunt cate doi pe brat adica 8 cu totul.
Bucse (silent bloc) nu se gasesc la noi in tara. Ele costa ~50€ bucata si sunt 4. Uzura bucselor se manifesta prin joc fata-spate a rotilor fata."
am reusit sa ma uit sub masina, si am obs ca undeva pierde ulei -
hidraulic probabil, si m-am hotarat dat fiind faptul ca sunt deja mai
multe probleme, sa apelez la un mecanic - in special ptr partea
hidraulica.. mi-a facut un scurt inventar cam despre ce ar trebui
schimbat si socoteala lui o depaseste cu mult pe a ta

rulmentii zicea ca is 700.000 lei iar bucsile 24.000 forinti - aia vine
undeva pe la 3.6 mil lei calculat la 150 lei / 1 forint.. oricum nu am de
ales, caci nu mai pot sta asa cu ea, cel putin roata stanga din fata are
joc foarte mare.. nu stiu cat o sa ma coste reparatiile, dar mi-a promis
ca imi repara tot ce ii stricat ? fara sa trebuiasca sa umblu eu sa imi
cumpar nimic.. probabil preturile lui au transportul inclus :P
m-a programat pe joi, si a zis ca vineri (sapt viitoare) va fi gata, sunt
f curios cat o sa imi ceara
oricum, recunosc - nu ma pricep sa mi-o repar de unul singur, si in plus
nici nu stiu multe despre masina, de aceea citesc ca un bezmetic cam
tot ce se scrie pe aici, sperand sa prind cate ceva, dar doecamdata, in
afara de lucruri marunte nu ma risc, caci probabil am sa raman cu ea
desfacuta sau si mai rau - poate o stric de totlui

si nici de ales nu prea am, caci abia am gasit mecanic de citroenuri..
stiam de unu, dar o sa lipseasca o vreme, iar la acesta la care o sa
duc masina, am reusit sa il gasesc acostand un bx, si intrebandu-l pe
proprietar unde isi repara masina..
am sa postez aici din nou, dupa ce mi-o repara, sa va zic ce si cum.
multumesc mult.
hidraulica?
3,6 mil. pentru doua bucsi sau pentru toate patru?
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
As putea sa-ti dau un sfat.
lasarea caroseriei la pamant se datoreaza returului lichidului hidraulic din cilindrii de suspensie. In principiu aceasta problema a fost rezolva de Citroen la varianat Xantia de dupa 1997, amplasand o electrovalva pe returul suspensiei care se dezactiveaza ( mentinand presiunea in cilindrii astfel ) in momentul in care se ia contactul masinii.
Deci in cateva ore este normal sa se lase caroseria.
daca se lasa in cateva minute (si in special spatele) problema vine de la pompa de frana.
Daca se lasa numai fata atunci sunt garniturile din cilindrul de suspensie.
Oricum e mai bine sa faci un drum la cineva cu experianta in hidraulica de la Citroen, pentru ca pot fi multe probleme.
lasarea caroseriei la pamant se datoreaza returului lichidului hidraulic din cilindrii de suspensie. In principiu aceasta problema a fost rezolva de Citroen la varianat Xantia de dupa 1997, amplasand o electrovalva pe returul suspensiei care se dezactiveaza ( mentinand presiunea in cilindrii astfel ) in momentul in care se ia contactul masinii.
Deci in cateva ore este normal sa se lase caroseria.
daca se lasa in cateva minute (si in special spatele) problema vine de la pompa de frana.
Daca se lasa numai fata atunci sunt garniturile din cilindrul de suspensie.
Oricum e mai bine sa faci un drum la cineva cu experianta in hidraulica de la Citroen, pentru ca pot fi multe probleme.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
lasarea caroseriei la pamant se datoreaza returului lichidului hidraulic din cilindrii de suspensie. In principiu aceasta problema a fost rezolva de Citroen la varianat Xantia de dupa 1997, amplasand o electrovalva pe returul suspensiei care se dezactiveaza ( mentinand presiunea in cilindrii astfel ) in momentul in care se ia contactul masinii.
Modelele cu suspensie oleopneumatice se scufunda datorita uzurii anumitor componente(dozator frana,corectoare inaltime ,cilindrii suspensie).Returul se foloseste pentru a colecta lichidul hidraulic

Prima supapa anti-sink s-a montat pe puntea fata la GS reducand timpul de asteptare(acesta fiind f mare deoarece se folosea o pompa monopiston) pana cand se ridica.S-a renuntat la aceasta cand s-au introdus pompele hidraulice cu mai multe pistoane deoarece s-a considerat ca timpul ridicarii caroseriei de la sol este destul de mic si s-a introdus din nou pe modelele care au mai multe sfere deoarece aparuse problema mai veche(timpul mare la ridicare).
De retinut este faptul ca supapele anti-sink nu sunt alimentate deoarece acestea sunt simple supape unisens montate in circuitul de presiune nu pe retur.
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
"Clapet Anti-affaissement"
1. Rol
Acest dispozitiv permite, la un vehicul in stationare, sa izoleze suspensia de restul circuitului hidraulic, in timp ce presiunea generala este sub presiunea suspensiei.
Invers, sistemul pune in comunicatie suspensia cu restul circuitului hidraulic, in timp ce presiunea generala se gaseste peste presiunea suspensiei.
2. De ce un astfel de sistem?
In timpul unei stationari prelungite a vehiculuilui, suspensia are o pierdere de presiune: In fata-prin corecorul de inaltime
In spate prin corectorul de inaltime si dosatorul- compensatorul de franare.
In efect, cele doua elemente nu pot sa asigure o etansietate eficace 100%. Deci, dupa un timp vehiculul se lasa in jos.
In stationare, vehiculul trebuie sa pastreze garda la sol constanta. Dupa ce se porneste motorul, debitul pompei HP(Haute pression) si prioritatea acordata circuitelor de securitate nu autorizeaza o aducere la nivel instantanee.
Deci s-a imaginat un sistem care limiteaza scaderea presiunii circuitelor de suspensie:"systeme anti-affaisement". Este o simpla electrovalva activata de punerea contactului, arata ca electrovalva de ralanti de Oltcit.
Eu am incercat sa vorbesc pe intelesul unui simplu utilizator, care nu are nevoie de termeni tehnici. Dupa cum am scris la inceputul frazei "Iti dau un sfat": sa mearga la un service care se pricepe la hidraulica Citroen.
Nu am incercat sa creez o polemica tehnica. Electrovalva se monteaza pe circuitul de presiune HP astfel: presiunea care vine dinspre conjuctor intra in vanna principala din care pleaca SPRE CIRCUITUL PRINCIPAL DE HP SI spre clapeta "anti affaisement". Din aceasta clapeta circuitul se duce spre corectorul de inaltime, se intoarce in faimoasa clapeta (activata de punerea contactului ) si este directionata catre cei doi cilindrii ai rotilor. Deci exista doua faimoase clapete una pentru puntea fata si una pentru puntea spate. Eu la acest retur ma refeream. Este logica montarea clapetei pe un circuit de presiune nu pe circuit flexibil din cauciuc.
Si apropos... se poate monta de catre oricine pe orice Citroen care vrea sa nu ii mai coboare suspensia pe timpul noptii.
Deci: ma repet:am facut recomandarea sa mearga la un specialist in hidraulica.
Din pacate intrarea mea pe acest forum imi da bataie cam prea mare de cap si nu sunt inteles ca un pasionat de Citroen ci doar ca "un dealer care nu are habar de Citroen".
P.S.Daca vrei schita de la "Automobiles Citroen" iti scanez toate versiunile (sunt cam multe e adevarat... iar la Xantia Activa are nu mai putin de zece subcapitole) si ti le trimit pe mail?
Descrierea de mai sus face parte din cursul "tehnician expert -Aide Memoire nr 1 modulul B4-B7" care mi-a fost prezentat in peioada 15 noiembrie-06 decembrie 1999 la Institutul Citroen din Toulouse.
1. Rol
Acest dispozitiv permite, la un vehicul in stationare, sa izoleze suspensia de restul circuitului hidraulic, in timp ce presiunea generala este sub presiunea suspensiei.
Invers, sistemul pune in comunicatie suspensia cu restul circuitului hidraulic, in timp ce presiunea generala se gaseste peste presiunea suspensiei.
2. De ce un astfel de sistem?
In timpul unei stationari prelungite a vehiculuilui, suspensia are o pierdere de presiune: In fata-prin corecorul de inaltime
In spate prin corectorul de inaltime si dosatorul- compensatorul de franare.
In efect, cele doua elemente nu pot sa asigure o etansietate eficace 100%. Deci, dupa un timp vehiculul se lasa in jos.
In stationare, vehiculul trebuie sa pastreze garda la sol constanta. Dupa ce se porneste motorul, debitul pompei HP(Haute pression) si prioritatea acordata circuitelor de securitate nu autorizeaza o aducere la nivel instantanee.
Deci s-a imaginat un sistem care limiteaza scaderea presiunii circuitelor de suspensie:"systeme anti-affaisement". Este o simpla electrovalva activata de punerea contactului, arata ca electrovalva de ralanti de Oltcit.
Eu am incercat sa vorbesc pe intelesul unui simplu utilizator, care nu are nevoie de termeni tehnici. Dupa cum am scris la inceputul frazei "Iti dau un sfat": sa mearga la un service care se pricepe la hidraulica Citroen.
Nu am incercat sa creez o polemica tehnica. Electrovalva se monteaza pe circuitul de presiune HP astfel: presiunea care vine dinspre conjuctor intra in vanna principala din care pleaca SPRE CIRCUITUL PRINCIPAL DE HP SI spre clapeta "anti affaisement". Din aceasta clapeta circuitul se duce spre corectorul de inaltime, se intoarce in faimoasa clapeta (activata de punerea contactului ) si este directionata catre cei doi cilindrii ai rotilor. Deci exista doua faimoase clapete una pentru puntea fata si una pentru puntea spate. Eu la acest retur ma refeream. Este logica montarea clapetei pe un circuit de presiune nu pe circuit flexibil din cauciuc.
Si apropos... se poate monta de catre oricine pe orice Citroen care vrea sa nu ii mai coboare suspensia pe timpul noptii.
Deci: ma repet:am facut recomandarea sa mearga la un specialist in hidraulica.
Din pacate intrarea mea pe acest forum imi da bataie cam prea mare de cap si nu sunt inteles ca un pasionat de Citroen ci doar ca "un dealer care nu are habar de Citroen".
P.S.Daca vrei schita de la "Automobiles Citroen" iti scanez toate versiunile (sunt cam multe e adevarat... iar la Xantia Activa are nu mai putin de zece subcapitole) si ti le trimit pe mail?
Descrierea de mai sus face parte din cursul "tehnician expert -Aide Memoire nr 1 modulul B4-B7" care mi-a fost prezentat in peioada 15 noiembrie-06 decembrie 1999 la Institutul Citroen din Toulouse.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo