ciudatenie

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

ciudatenie

Mesajde hippo » Dum 14-Iun-2009 10:15

Saluta baieti!

Aseara s-a intamplat ceva ciudat la Xantia mea: dupa pornire, acele ceasurilor de bord au trecut pe 0, de parca nu se alimentau... Am luat contactul si am repornit, dar nu acele ramaneau tot in aceasi pozitie, mai mult, nici macar martorii de bord nu se mai aprindeau, exceptie facand cel al acumulatorului. Cand aprindeam farurile, bordul era iluminat, dar restul nu.
Puteam sa bag codul, motorul pornea, dar acele si ventilatorul (si poate ca si altele) nu porneau... Am verificat sigurantele, atat din interior, cat si cele aflate la compartimentul motor, dar totul era ok.
Dupa nici 10 minute, asa cum a aparut, simptomul a disparut. A mai patit cineva asa ceva? Aveti vreo idee pe unde sa caut problema?

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Dum 14-Iun-2009 21:52

Problema a reaparut azi, cand am vrut sa plec, dar in foarte scurt timp si-a revenit. Nestiind ce sa fac, am bagat spray contact in butucul cheii de contact. Dupa ce am plecat de pe loc, becul de air bag a ramas palpaia, iar la ceva timp a ramas aprins. Cand am ajuns la destinatie, am repornit de cateva ori, dar totul era ok. Voi vedea dimineata daca mai face figuri, dar orice parere/sugestie este cat se poate de bine venita.

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

ciudatenie

Mesajde toro » Dum 14-Iun-2009 22:38

scote borna plus pentru c.c.a 5-10 minute. si dupa repunere vezi daca mai ai acele simptome. Sper sa-ti fie de folos si la tine.
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Lun 15-Iun-2009 06:33

Multumesc, @toro. Voi incerca aceasta operatiune. Dimineata, s-a comportat normal, dar daca cumva, Doamne fereste, mai face, voi incerca sugestia ta. Inteleg ca si tu ai avut o problema asemanatoare...

night2zeus
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Dum 10-Mai-2009 21:04
Localitate: Ploiesti

Mesajde night2zeus » Vin 19-Iun-2009 10:42

si mie imi face la fel ... numai ca mult mai des decat la tine ... merg normal si deodata imi mor toate acele si de benzina si de turatie si de temperatura ... dupaia isi revine moare iar ... numa asa o tine ... ce efect ar avea scoaterea bornei ... detaliati va rog

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Sâm 20-Iun-2009 18:00

Stiu ca aveti si problemele voastre de zi cu zi pe cap, dar defectul asta interminent imi scoate peri albi... Poate ca unul dintre voi cunoaste mai multa engleza si poate cauta mai bine pe google sau poate pune intrebari pe forumurile de dincolo. Orice sugestie este binevenita.

Multumesc si-mi cer scuze ca va "bazai" asa de mult, mai ales ca sunt unul dintre aceia care recomandam rabdare pentru aflarea raspunsurilor.

PS: @night2zeus, scoaterea bornei de plus are ca efect resetarea computerului, si eventual rezolvarea problemei, daca aceasta provine in urma unei erori de soft (banuiala mea).

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Mar 23-Iun-2009 20:44

si la mine a facut la fel dupa ce am fost nevoit sa dau bordul jos. problema era un contact imperfect la mufele de la ceasurile de bord. se demonteaza doar ceasurile (geamul de plastic) pentru as ajunge la mufele respective.

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Dum 28-Iun-2009 16:02

Salut baieti!
Am ajuns la capatul rabdarilor... :evil: Defectul asta intermitent a devenit permanent! Azi mi-a facut de 3 ori si si-a revenit, dar a 4-a oara, nimic. Instrumentele de bord nu mai lucreaza.
Am demontat ceasurile de bord, am refacut lipiturile, dar tot nimic. Se comporta la fel.
In perioada in care isi revenea, am sesizat ca in momentul in care reincepeau sa lucreze instrumentele de bord, pornea si ventilatorul. Acum sunt "moarte" toate (ceasuri bord+toti ceilalti martori). Doar simbolul de baterie se aprinde cand pun contactul pe prima treapta. Pe bord functioneaza acum doar iluminarea, indicatoarele pt semnalizare si martorii pt faza scurta, faza lunga, halogene si stopurile de ceata.

Stiu ca va cer destul de mult, dar nu mai pot si am nevoie de masina. Sa circul asa este jale!

Multumesc!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 28-Iun-2009 19:53

identifica cu ajutorul unei scheme siguranta de la ventilator.chiar daca este buna se poate sa nu primeasca curent de undeva dinaintea ei(releu,panoul sigurantelor - care are un cablaj-am intilnit 3 bx-uri cu cablajul intrerupt).
deci vezi cu un aparat de masura daca pe acea siguranta exista + dupa ce pui contactul.daca nu mergi pe fir pina gasesti problema.nu cred ca este la nivelul bordului daca zici ca nici ventilatorul nu merge.nu e exclus sa fie chiar contactul (neimann parca in scheme)
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Lun 29-Iun-2009 08:40

Multumesc mult! Astfel dupa cum mi-a spus si colegul nostru cv2adi, dupa ce a consultat un mecanic care in Ungaria repara de vreo 20 de ani Doar Citroen-uri, problema ar cauza contactul (butucul). Voi verifica si cablajul blocului de sigurante.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 29-Iun-2009 12:34

nu este vinovat butucul, ci contactul electric, care e detasabil de butuc. mi se pare ca se potriveste si de la xm, si oricum se poate schimba fara sa fi nevoit sa inlocuiesti si cheile masinii; am patit si eu la o xantie o chestie de genul, dar nu am facut legatura cu problema ta, pt ca in graba, nu am vazut in primul post ca nu iti mergea nici aeroterma... mi-am dat seama acum cand am recitit tot :oops:

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Lun 29-Iun-2009 15:58

Multumesc tuturor celor care m-au ajutat!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 30-Iun-2009 00:48

intamplator azi am reparat un contact de xantie, si comparand cu cel de xm, am constatat ca difera partea electrica; cert este ca se poate recupera. nu mi-a dat in cap sa ii fac poze, dar este simplu; il scoti de acolo, si il desfaci cu grija, dupa care cureti contactele, dai cu spray de vaselina, si ansamblezi totul la loc; eu am pus si relee de protectie ca sa nu mai preia contactul sarcina prea mare, asa ca iti recomand sa faci la fel; daca vrei iti spun si cum se leaga;

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Mar 30-Iun-2009 09:18

Lucian, cred ca pana la urma voi face ce ai spus tu, doar ca mi-e teama sa nu reusesc sa-l reasamblez. Stiam ca nu este vorba despre butucul in sine, ci de contactele electrice din interior.
Dimineata si-a dat drumul, dar cam peste 1 ora defectu a revenit.
Am constatat ca in perioada cand se manifesta problema, pe siguranta F12 nu am 12V


Imagine

Imagine

De asemenea, am constatat ca pe mufa marcata cu rosu in poza urmatoare, nu am 12V (la manifestarea problemei) pe ambele fire (rosu si alb), ci doar pe unul dintre ele

Imagine

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Mie 01-Iul-2009 21:30

Azi am desfacut contactul si am curatat partea electrica. Am ramas surprins sa constat ca era plin de negreala si nu numai acolo. Operatiunea de curatare n-a durat foarte mult timp. Mi-a luat ceva timp reasamblarea pt a potrivi corect toate contactele. Acum sper sa nu mai am probleme.

Revin cu multumiri pentru toti cei care mi-au dat sfaturi!


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu