
Bec faza scurta dreapta ars
Moderator: Echipa Tehnica
salutare,
din nefericire au inceput sa se arda si la mine becuri. Prima oara un stop pe spate si acum faza scurta si pozitie.
Vazand ca si altii au probleme de genu am cautat si pe la altii mai exact pe la englezi pe un forum si se pare ca e intradevar o problema. Din cate am inteles trebuie montat un fel de rezistenta sau ceva care sa protejeze becul la un supra curent. De exemplu la mine prima oara cand sa ars becul de pozitie a fost la un clacson, care probabil a cauzat ori o cerere ori sa scadere de tensiune sau curent.
Am pus mai jos link-ul de pe forumul cu pricina.
Mai studiez problema si daca aflu mai multe detalii revin.
http://www.citroen-owners-club.co.uk/ci ... entry28324
din nefericire au inceput sa se arda si la mine becuri. Prima oara un stop pe spate si acum faza scurta si pozitie.
Vazand ca si altii au probleme de genu am cautat si pe la altii mai exact pe la englezi pe un forum si se pare ca e intradevar o problema. Din cate am inteles trebuie montat un fel de rezistenta sau ceva care sa protejeze becul la un supra curent. De exemplu la mine prima oara cand sa ars becul de pozitie a fost la un clacson, care probabil a cauzat ori o cerere ori sa scadere de tensiune sau curent.
Am pus mai jos link-ul de pe forumul cu pricina.
Mai studiez problema si daca aflu mai multe detalii revin.
http://www.citroen-owners-club.co.uk/ci ... entry28324
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
Sa lamurim unele lucruri...
O scadere de tensiune nu are cum sa scurteze viata unui bec clasic, chiar si halogen fiind, ci poate doar eventual sa-i lungeasca viata. Cand pornesti motorul ai o scadere a tensiunii datorita consumului mare. Cand opresti motorul iar ai o scadere de tensiune deoarece se opreste si alternatorul care-ti marea tensiune undeva la 14,4 V.
Va rog sa ma contraziceti daca spun prostii, dar mie asa mi se pare logic.
Problema ar ramane o supratensiune... asta daca eliminam becurile de proasta calitate.
Tensiune mare de unde???
Supra curent in nici un caz; becul isi curent cat duce sau cat gaseste; fortat n-ai cum sa-i dai.
Curentul se masoara in A
Tensiunea se masoara in V
Puterea se masoara in W=AxV (UxI)
Asa ca pornit/oprit cu faruri aprinse nu mi se pare o cauza de luat in seama.
De cand am masina (aproape 2 ani) nu mi s-a ars decat un bec de pozitie restul becurilor sunt cele originale, din fabrica si cred ca am oprit/ pornit motorul cu farurile aprinse de cel putin 100 ori...
O scadere de tensiune nu are cum sa scurteze viata unui bec clasic, chiar si halogen fiind, ci poate doar eventual sa-i lungeasca viata. Cand pornesti motorul ai o scadere a tensiunii datorita consumului mare. Cand opresti motorul iar ai o scadere de tensiune deoarece se opreste si alternatorul care-ti marea tensiune undeva la 14,4 V.
Va rog sa ma contraziceti daca spun prostii, dar mie asa mi se pare logic.
Problema ar ramane o supratensiune... asta daca eliminam becurile de proasta calitate.
Tensiune mare de unde???
Supra curent in nici un caz; becul isi curent cat duce sau cat gaseste; fortat n-ai cum sa-i dai.
Curentul se masoara in A
Tensiunea se masoara in V
Puterea se masoara in W=AxV (UxI)
Asa ca pornit/oprit cu faruri aprinse nu mi se pare o cauza de luat in seama.
De cand am masina (aproape 2 ani) nu mi s-a ars decat un bec de pozitie restul becurilor sunt cele originale, din fabrica si cred ca am oprit/ pornit motorul cu farurile aprinse de cel putin 100 ori...
Pai nu s-au ars pentru ca tu ai C2. Cei cu C3 chiar au o problema. probabil ca este o componenta predispusa la anomalii in functionare. Problema asta se va rezolva probabil cand un posesor de C3, va gasi un electrician priceput care sa ii dea de cap.
Stiu o poveste care nu are de ce sa nu fie adevarata in care un tip cu mercedes ( vro 6 ani vechime, deci practic nou) isi gasea bateria mereu descarcata. Avand drumuri in germania, a ajuns chiar si la reprezentanta lor si nu au reusit sa ii dea de cap. Problema a rezolvat-o un pustiulica de la o dugheana de electrica din coltul strazii, numai cu o surubelnita, 2 fire si un bec de control. Erea vorba de un ventilator micut undeva in plafon care nu decupla la luarea contactului.
Stiu o poveste care nu are de ce sa nu fie adevarata in care un tip cu mercedes ( vro 6 ani vechime, deci practic nou) isi gasea bateria mereu descarcata. Avand drumuri in germania, a ajuns chiar si la reprezentanta lor si nu au reusit sa ii dea de cap. Problema a rezolvat-o un pustiulica de la o dugheana de electrica din coltul strazii, numai cu o surubelnita, 2 fire si un bec de control. Erea vorba de un ventilator micut undeva in plafon care nu decupla la luarea contactului.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
buna,
am schimbat 3 becuri(2xfaza scurta tot philips si o pozitie) la reprezentanta citroen brasov, 100 ron cu tot cu montaj. Super de treaba oamenii si rapizi fara nici o programare, am stat langa masina in interior cu baiatul care a facut operatia, am incercat sa aflu de la ei mai multe despre un circuit de protectie(sau ceva de genu) dar nu stie nimeni nimic. Toata lumea da vina pe pe calitatea becurilor, drumuri cu prea mult gropi, vibratii, praf sau umezeala. La mine nu e cred ca e cazul. Sa uitat si el am vazut si eu carcasele sunt curate, fara aburi, necrapate. Sa vedem cat o sa tina.
S-auzim de bine.
am schimbat 3 becuri(2xfaza scurta tot philips si o pozitie) la reprezentanta citroen brasov, 100 ron cu tot cu montaj. Super de treaba oamenii si rapizi fara nici o programare, am stat langa masina in interior cu baiatul care a facut operatia, am incercat sa aflu de la ei mai multe despre un circuit de protectie(sau ceva de genu) dar nu stie nimeni nimic. Toata lumea da vina pe pe calitatea becurilor, drumuri cu prea mult gropi, vibratii, praf sau umezeala. La mine nu e cred ca e cazul. Sa uitat si el am vazut si eu carcasele sunt curate, fara aburi, necrapate. Sa vedem cat o sa tina.
S-auzim de bine.
Parerea mea este ca n-ai ce circuite de protectie sa pui pe becuri. Bine ar fi ca becurile sa fie alimentate prin niste relee, dar releele nu ajuta decat la protectia circuitului de comanda (realizat cu sarma mai subtire) si mai putin la protectia becurilor.
Atata timp cat alternatorul iti da o tensiune corecta (din cate stiu eu, trebuie sa fie de 14,4 Volti), fara fluctuatii sau varfuri periculoase de tensiune, nu are ce altceva sa-ti strice becurile (daca ne referim strict la partea de instalatie electrica). Daca banuiesti o problema electrica, verifica alternatorul si diodele redresoare si masoara tensiunea pe care o da alternatorul pe toata plaja de turatii a motorului.
Atata timp cat alternatorul iti da o tensiune corecta (din cate stiu eu, trebuie sa fie de 14,4 Volti), fara fluctuatii sau varfuri periculoase de tensiune, nu are ce altceva sa-ti strice becurile (daca ne referim strict la partea de instalatie electrica). Daca banuiesti o problema electrica, verifica alternatorul si diodele redresoare si masoara tensiunea pe care o da alternatorul pe toata plaja de turatii a motorului.
probabil ca in BSI (sau BSM de fapt) se intimpla ceva cu curentul si se mai amesteca lucrurile din cind in cind. poate fi de la un cablaj cu probleme, umezeala, contacte imperfecte sau piese electronice decalibrate. asta e primul care trebuie verificat. iar despre partea cu becurile proaste, umezeala (in far) sau gropi, n-au nici o legatura, am vazut Dacii din alea vechi in care becu' plutea intr-o balta dar tot mergea. ideea e ca povestea asta cu arsul pe banda rulanta e o problema la masinile cu multa electronica. cel mai simplu e montajul unui releu, cu plusul de putere luat direct de la baterie si problema dispare. dar nu stiu de ce tocmai eu care vind becuri dau sfatul asta





-
- pasionat
- Mesaje: 166
- Membru din: Mar 20-Mar-2007 23:14
- Localitate: BUCURESTI
vldst scrie:Sigur ca se poate schimba si cel de pe stanga (de pe partea soferului). Trebuie insa sa-ti faci insa nitel loc, pentru ca e mare inghesuiala p-acolo.
Cum procedez eu? Incep prin a scoate capacul de plastic de la capatul galeriei de admisie (are un buton de care invarti si apoi tragi capacul in sus).
Apoi prefer sa desfac si conectorul de la far, pentru ca sirena de la alarma mea e prinsa pe tubul cu firele care merg in far si ma cam incomodeaza. In cazul in care deranjeaza, se pot scoate si capacele de la baterie si de la cutia de sigurante. E bine sa ai la indemana o surubelnita cu cap drept pentru aceste operatii.
Dupa ce te descotorosesti de plasticele astea, treaba trebuie sa mearga ca si la celalalt far.
Salut.Am avut "norocul" sa mi se arda si becul de scurta stanga,dar cu indicatiile tale am reusit sa-l schimb fara prea multe probleme. Este intr-adevar inghesuiala mare acolo,dar m-am descurcat cu o oglinda.Acum nu mi mai groaza cand mi se arde un bec pt ca acum stiu sa-l schimb si pe dreapta si pe stanga. Drumuri bune.
S-a molipsit si buburuza mea...si a inceput sa arda becuri...nu conteaza cat de scumpe sau cat de ieftine... am luat de la philips de 60 lei pana la ultima chinezarie de 10 lei....nici o diferenta....si cel mai des se arde becul de la faza scurta din stanga!! in ultimul an am schibata 3 becuri pe faza scurta stanga si unul faza scurata dreapta! fara sa mai pun la socoteala becurile de stop, si unul de semnalizare! vreun sfat?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
hanekus scrie:S-a molipsit si buburuza mea...si a inceput sa arda becuri...nu conteaza cat de scumpe sau cat de ieftine... am luat de la philips de 60 lei pana la ultima chinezarie de 10 lei....nici o diferenta....si cel mai des se arde becul de la faza scurta din stanga!! in ultimul an am schibata 3 becuri pe faza scurta stanga si unul faza scurata dreapta! fara sa mai pun la socoteala becurile de stop, si unul de semnalizare! vreun sfat?
Ai incercat sa opresti farurile inainte sa opresti motorul si sa pornesti intii motorul si apoi farurile?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot