Tehnici de pilotaj...setari ale masinii...

Scoala si biblioteca, tutoriale. Sau, cum sa...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Tehnici de pilotaj...setari ale masinii...

Mesajde adytzu » Sâm 22-Oct-2005 23:27

Am deschis subiectul asta pentru ca am observat ca sunt destui cu "sange fierbinte" ca sa zic asa.
Daca topicul "prinde", va fi transformat in rubrica a forumului. Deocamdata, ramane in faza de topic.
Deci, "dezlantuiti-va", dar cu masura! :twisted:
Pentru cei care au deja niste cunostinte in domeniu, ii rog sa incepa cu descrierea termenilor de specialitate, ca sa inteleaga toata lumea despre ce e vorba.
Deasemenea, va rog sa va abtineti de la a incerca pe pielea voastra, in trafic, aceste manevre. Puteti s-o faceti in cadrul unor cursuri specializate sau in parcari complet goale pentru a nu afecta si pe altii.

Totodata, sunt total interzise demonstatiile de acest fel in cadrul intalnirilor clubului!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Sâm 22-Oct-2005 23:37

Si ca sa incep tot eu, sunt curios daca poate cineva sa-mi spuna in ce conditii intra in functiune puntea spate autodirectionabila la Xsara. Eu am simtit de cateva ori efectul (ultima oara pe Transf. la intoarcerea de la Plaiu Foii), dar nu as putea sa spun sigur cand intervine. Oricum, pot sa va spun ca efectul este extrem de ciudat. Daca nu dai drumul la volan te duci direct in parapet.
Pentru cine nu stie, Xsara e dotata cu asa ceva, adica, rotile din spate, in anumite conditii de solicitare (curbe luate foarte strans si in viteza), se rotesc si ele in sensul urmaririi curbei, cu un unghi de 3-5grade (din cate stiu eu).

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Dum 23-Oct-2005 10:34

adytzu scrie:in anumite conditii de solicitare (curbe luate foarte strans si in viteza)

C3-ul supravirează ff urât ĂŽn aceste condiţii - adică ĂŽi "fuge" spatele şi nu ĂŽl mai potoleşti decât cu o frână violentă + redresare, evident cu risc maare de a face accident. După 2 experienţe de acest gen :rolleyes: am devenit foarte precaut, oricum, din discuţii avute cu diverse persoane mai pricepute decât mine se pare că acest "comportament" poate fi ameliorat prin "ĂŽncălţarea" maşinii cu jante mai grele, din aliaj, plus "gume" mai mari decât cele standard 175/65 R14. Până atunci... conduceţi preventiv!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mie 26-Oct-2005 11:16

Vad ca nu se inghesuie nimeni sa scrie. La drive test toti va dadeati voinici...

bop_78
simpatizant
Mesaje: 70
Membru din: Lun 24-Oct-2005 09:08
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde bop_78 » Mie 26-Oct-2005 11:47

Pentru cei care au experimentat actiunea puntii spate la Xsara, Ati putea sa precizati in ce conditii a aparut? Viteza, treapta de viteza, curba...etc.
Din ce am citit pana acum (aici), am avut impresia ca e un lucru bun acesta actiune si ca ajuta la manevrabilitate.
Acum, din cele doua raspunsuri de mai sus.... :!:

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mie 26-Oct-2005 11:49

Care raspunsuri de mai sus??? :shock: :o

Vezi ca unul din ele se refera la C3, nu la Xsara. Si al doile care e?

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mie 26-Oct-2005 11:54

Punte din spate vireza cu 3 grade in momentul in care forta centripeta impinge spatele catre ext curbei.
Trebuie sa iei curba destul de tare ca sa simti acest efect. Realizarea tehnica este cat se poate de simpla; Bucsele de punte spate au prezoanele monate in diagonala si permit rotirea puntii fata de caroserie la un cuplu destul de important. Este o chestie super desteapta, dar insurubarea care se produce, duce la cateva cunostinte despre pilotaj de a putea stapani efectul. Daca se continua curba si nu mai are destula forta, puntea revine si senzatia este ciudata!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mie 26-Oct-2005 12:34

Da, dar stii ce-ti permite chestia asta?
Sa intri in curba cu piciorul pe acceleratie!!! :lol:

Cine stie, cunoaste! :twisted:

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mie 26-Oct-2005 12:47

Punte din spate vireza cu 3 grade in momentul in care forta centripeta impinge spatele catre ext curbei.


nu vreau sa fiu rauvoitor, dar totusi sa nu inducem oamenii in eroare:

forta centrifuga impinge spatele spre exterior. forta centripeta are sens contrar.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 26-Oct-2005 12:49

=D>

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mie 26-Oct-2005 12:52

eram sigur ca ma penalizati cu chestia asta.

dar in Franta am avut aceeasi discutie despre fortele astea si dupa ce a balmajit profesorul vreo juma de ora a ramas ca e vorba de centripeta.
Eu am sustinut ca si voi de centrifuga. (Oricum scrisesem initial centrifuga, dar mi-am adus aminte de orele de la curs.) Nevermind... important e sa stim ce se intampla,nu?

bop_78
simpatizant
Mesaje: 70
Membru din: Lun 24-Oct-2005 09:08
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde bop_78 » Mie 26-Oct-2005 12:59

Da, de acord. Multumiri pentru raspunsuri.
Am invatat ca noua mea Xsara are o proprietate care m-ar putea scapa de necazuri, numai ca ar fi bine sa nu ajung in situatia s-o folosesc. Nu de alta, dar s-ar putea sa nu stiu si ar fi mai grav.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mie 26-Oct-2005 13:05

da mugurel, mai important e faptul ca stim ce se intampla iar explicatia ta ref. la puntea spate e intr-adevar valoroasa.

ca sa terminam si cu fortele, o exprimare mai plastica ar fi:

forta centripeta "tine" obiectul pe traiectorie iar

forta centrifuga "arunca" obiectul de pe traiectorie

in enunt se pot folosi ambele, dar trebuie avut grija la modul de exprimare.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mie 26-Oct-2005 13:14

Imagine

iata de sculele de care ai nevoie sa mergi cu rotile drepte pe viraje stranse!

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mie 26-Oct-2005 13:15

scuzeeee.
iata sculele de care ai nevoie sa mergi cu rotile drepte in viraj!


Înapoi la “Tips/Tricks”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO