Tacanit metalic
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Tacanit metalic
Salut!
Am un tacanit metalic, in partea stanga/centru. Nu imi dau seama totusi de unde se aude exact. Aveti idee ce poate fi? Faimoasa fulie?
Am un tacanit metalic, in partea stanga/centru. Nu imi dau seama totusi de unde se aude exact. Aveti idee ce poate fi? Faimoasa fulie?
-
- pasionat
- Mesaje: 125
- Membru din: Lun 24-Noi-2008 10:35
- Localitate: DAMBOVITA
sal
ups, am scris din gresala aici! scuze
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
Tacanit metalic
Fulia este in spatele rotii din dreapta fata.
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
Am fost la service (ATS) si primul diagnostic, inainte de demontarea motorului: lantul care leaga cele doua axe cu came si patina au probleme (lantul "bate" aparent in capac). Nu stiu inca de ce. Ori patina nu intinde in parametrii lantul ca nu are presiune suficienta la ulei (poate fi ceva infundat pe acolo - ziceau ca se poate intampla), ori ceva defect. Astazi imi demonteaza motorul si o sa ma sune sa imi spuna detalii.
Oricum, daca am lantul si patina de schimbat, ajung la minim 20 de milioane (in jur de 7 milioane piesele + 10-15 ore de manopera T2). Totusi, am fost avertizat ca pot fi si probleme mai nasoale. In mare, fara sa intru in detalii, ar insemna sa schimb cam juma' de motor. Nu imi explic cum s-a ajuns la asta: revizii la timp, avut grija de ea....
Oricum, daca am lantul si patina de schimbat, ajung la minim 20 de milioane (in jur de 7 milioane piesele + 10-15 ore de manopera T2). Totusi, am fost avertizat ca pot fi si probleme mai nasoale. In mare, fara sa intru in detalii, ar insemna sa schimb cam juma' de motor. Nu imi explic cum s-a ajuns la asta: revizii la timp, avut grija de ea....
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
te sfatuiesc sa faci asa cum te-a povatuit si colegul paul...
eu mi-am schimbat garnitura de chiulasa(voi posta pe larg despre asta) la un tip care lucreaza intr-o magazie la 30 km de buc...
am schimbat deasemenea si lantul de distrib de la un ford tranzit, cu motor duratorq, motor pe care toate service-urile din calarasi au refuzat sa-l desfaca...
lantul m-a costat 400 si manopera 300...
daca te intereseaza, si daca masina nu este in garantie, te pot pun ein leg cu el...
eu mi-am schimbat garnitura de chiulasa(voi posta pe larg despre asta) la un tip care lucreaza intr-o magazie la 30 km de buc...
am schimbat deasemenea si lantul de distrib de la un ford tranzit, cu motor duratorq, motor pe care toate service-urile din calarasi au refuzat sa-l desfaca...
lantul m-a costat 400 si manopera 300...
daca te intereseaza, si daca masina nu este in garantie, te pot pun ein leg cu el...
Mesersmith - merci, dar e cam tarziu. Masina e deja la ei, cu "organele" motorului pe dinafara.
Acum, ideea este ca in ziua in care or sa ma cheme sa platesc si sa ridic masina, am de gand sa fac super scandal daca mai tremura sau mai face urat. In niciun caz nu voi plati si voi sesiza Protectia Consumatorului (adica, o sun pe mama...se intelege...).
Totusi, pana acum au fost OK si nu imi place sa incalc "prezumtia de nevinovatie". Sa vedem cum se continua treaba.
Acum, ideea este ca in ziua in care or sa ma cheme sa platesc si sa ridic masina, am de gand sa fac super scandal daca mai tremura sau mai face urat. In niciun caz nu voi plati si voi sesiza Protectia Consumatorului (adica, o sun pe mama...se intelege...).
Totusi, pana acum au fost OK si nu imi place sa incalc "prezumtia de nevinovatie". Sa vedem cum se continua treaba.
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
foarte urata problema,
daca iti atinge lantul capacul vor ramane urme pe el, este de aluminiu, eventual s-ar fisura;
poate ar trebui sa ai si span in motor, ceea ce zic eu ca e super-super nasol... ar trebui curatat tot motorul ceea ce e cam imposibil.
Numai cand ma gindesc cat este de demontat ca sa dai jos capacul si faptul se umbla la componente sensibile: toata admisia de aer, injectoare si racordurile de la rampa si apoi trebuie remontat totul cu atentie si conform normativelor producatorului - ceea ce 100% nu se va intampla - mi se face un gol in stomac.
Fa-le o vizita intre timp sa vezi ce au descoperit, cere-le sa vezi cum arata capacul.
cati km are motorul asta ?

daca iti atinge lantul capacul vor ramane urme pe el, este de aluminiu, eventual s-ar fisura;
poate ar trebui sa ai si span in motor, ceea ce zic eu ca e super-super nasol... ar trebui curatat tot motorul ceea ce e cam imposibil.
Numai cand ma gindesc cat este de demontat ca sa dai jos capacul si faptul se umbla la componente sensibile: toata admisia de aer, injectoare si racordurile de la rampa si apoi trebuie remontat totul cu atentie si conform normativelor producatorului - ceea ce 100% nu se va intampla - mi se face un gol in stomac.
Fa-le o vizita intre timp sa vezi ce au descoperit, cere-le sa vezi cum arata capacul.
cati km are motorul asta ?



- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
da schimbarea uleiului cat mai des si a filtrului de ulei in special ajuta,
eventual poti incerca sa schimbi filtrul de ulei inainte de a schimba tot uleiul ( este mai ieftin ), dupa 1.000-2.000km de la schimbul de ulei si sa vezi cum arata, daca cumva detectezi span in el.
Dupa schimbul filtrului completezi cu ulei cat trebuie ( ~300 ml ) si lasi motorul in relanti ~5 min fara sa-l turezi, apoi opresti ( sa se imbibe noul filtru cu ulei ).
Daca ai span in motor foarte posibil sa ajunga si la turbina ( turbina isi face ungerea cu uleiul de la motor )... alta belea maxima si scumpa.
Duralube in cazul tau zic eu = bani aruncati, mai bine schimbi filtrele des de banii aia.
p.s.
Daca ai posibilitatea cu OPC-ul, mergi pe viciu de fabricatie, este absolut imposibil ca aceasta defectiune sa se datoreze utilizatorului avand in vedere km si reviziile efectuate in garantie conform cartii de service.
p.p.s
Chiar discutam ieri cu un inginer de la Peugeot despre motorul 1.6HDI si imi spunea cat sunt de fiabile, motoare proiectate din start sa duca 1.000.000km fara interventii daca ai dai ulei de calitate si motorina buna, filtre schimbate conform cartii.
Al meu are 138.800km si merge super, silentios, puternic... un adevarat leu.
eventual poti incerca sa schimbi filtrul de ulei inainte de a schimba tot uleiul ( este mai ieftin ), dupa 1.000-2.000km de la schimbul de ulei si sa vezi cum arata, daca cumva detectezi span in el.
Dupa schimbul filtrului completezi cu ulei cat trebuie ( ~300 ml ) si lasi motorul in relanti ~5 min fara sa-l turezi, apoi opresti ( sa se imbibe noul filtru cu ulei ).
Daca ai span in motor foarte posibil sa ajunga si la turbina ( turbina isi face ungerea cu uleiul de la motor )... alta belea maxima si scumpa.
Duralube in cazul tau zic eu = bani aruncati, mai bine schimbi filtrele des de banii aia.
p.s.
Daca ai posibilitatea cu OPC-ul, mergi pe viciu de fabricatie, este absolut imposibil ca aceasta defectiune sa se datoreze utilizatorului avand in vedere km si reviziile efectuate in garantie conform cartii de service.
p.p.s
Chiar discutam ieri cu un inginer de la Peugeot despre motorul 1.6HDI si imi spunea cat sunt de fiabile, motoare proiectate din start sa duca 1.000.000km fara interventii daca ai dai ulei de calitate si motorina buna, filtre schimbate conform cartii.
Al meu are 138.800km si merge super, silentios, puternic... un adevarat leu.
Sa recapitulez un pic:
1. Am toate reviziile la zi. Totul e marcat in cartea masinii de stampila ATS. Ba mai mult, am bagat reviziile mai des decat trebuia (nu la 20.000 Km ci la 15.000 Km, sau chiar mai putin).
2. Totusi, eu pana acum, nu am de ce sa ma plang, strict de ATS. Au fost foarte OK cu mine.
3. Legat de problema cu motorul: mi-au spus ca nu a batut in capac, ci in pinioane. Care sunt OK si nu e span acolo. In total, voi schimba acel lant, patina si un simering (habar nu am ce si cum - nu radeti).
Cam asta e. Merci tuturor pentru ajutor, sfaturi si idei.
1. Am toate reviziile la zi. Totul e marcat in cartea masinii de stampila ATS. Ba mai mult, am bagat reviziile mai des decat trebuia (nu la 20.000 Km ci la 15.000 Km, sau chiar mai putin).
2. Totusi, eu pana acum, nu am de ce sa ma plang, strict de ATS. Au fost foarte OK cu mine.
3. Legat de problema cu motorul: mi-au spus ca nu a batut in capac, ci in pinioane. Care sunt OK si nu e span acolo. In total, voi schimba acel lant, patina si un simering (habar nu am ce si cum - nu radeti).
Cam asta e. Merci tuturor pentru ajutor, sfaturi si idei.
Multa bafta! Dar ai facut bine reviziile la 15 000 km, asa scrie in cartea masinii mele, si eu am tot 1,6 HDI. Am avut aceasta dilema si eu, dar am citit foarte bine planul de revizii, iar acesta este clar, motorul 1,6HDI la fiecare 15 000 revizie, si nu 20 000 km. Sau s-a schimbat ceva in politica lor de chemare in service? Fac precizarea ca masina mea e cumparata in ianuarie 2008.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO